USA - världens värsta polisstat?

Showing page 2 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #21: Postat: 2012-09-13 20:55:00
Lennart Asp
#15: Varsågod Leif, ordet är fritt på Sourze. Du får gärna lägga dig i lite! Men jag tror att Din svaga länk är de fysiska bevis som du också undviker att kommentera?
Inlägg #22: Postat: 2012-09-14 00:11:00
Lennart Asp
#19: Gonzo, naturligtvis är inte månen -eller jorden för den delen - fullständigt utforskad. Utforskningen har ändå gett mycket material, till exempel dina förnekade mångrus och stenar att studera vidare mycket billigare och mycket praktiskare - på jorden. Men visst kan fler människor åka dit för nöjes skull inom en inte så avlägsen framtid ...
Inlägg #23: Postat: 2012-09-14 00:40:00
Lennart Asp
Kruxet för dig och mig är än så länge biljettpriset. En biljett till ett land där "pepparen växer" kan vi nog skrapa ihop om det är nödvändigt, som du har bevisat. Men jag kan i alla fall bara drömma om att skrapa ihop 1,1 miljarder kronor. Ändå beräknar det brittiska företaget "Exalibur Almaz" att sälja minst 30 biljetter för detta pris mellan 2015 och 2025 till privatpersoner för att resa i omloppsbana runt ... månen!
Inlägg #24: Postat: 2012-09-14 00:51:00
Lennart Asp
Rysslands rymdbolag har tagit 20 miljoner dollar för nöjet att "bara" åka ut i rymden.
Men utvecklingen går framåt. "Spaceport Sweden" är en av aktörerna som ser en framtid i rymdturism i konkurrens med "Spaceport America" med världens första rymdhamn byggd speciellt byggd för kommersiella rymdfärder. De hutlösa biljettpriserna beräknas gå ner framöver. Allting är packat och klart, ännu inte för billiga charterresor, men för once in a lifetime resor ...
Länk: youtube.com
Länk: rymdturism.se
Inlägg #25: Postat: 2012-09-14 01:01:00
Lennart Asp
Slutligen börjar det bli lite tröttsamt att du envisas med att blanda in mig med andra debattörer. "Är det så ni resonerar?" Vilka "ni"?

De andra i debatten får stå för vad de skriver. Jag står för vad jag skriver. Några reagerade på din slutsatser om statistiken för fångar. Jag reagerade på dina konspirationsteorier om månen ...
Inlägg #26: Postat: 2012-09-14 01:13:00
Lennart Asp
Om du följt med i debatten här på Sourze den korta tid jag varit med och kollat upp mina artiklar vet du nog att de andra debattörerna inte verkar se mig som någon USAkramare precis. Vilket framgår med all tydlighet redan av min första artikel ...

Länk: sourze.se
Inlägg #27: Postat: 2012-09-14 03:08:00
Lennart Asp
Gonzo, jag tänkte också ta upp nazitråden men glömde bort det. Det är väl ingen hemlighet att "nazistiska forskare och ingenjörer", speciellt nazisten och senare SS - Sturmbannführen Werner von Braun var mycket viktiga fömågor för månkapplöpningen?
Människan är dualistisk på gott och ont och så var nog herr von Braun i likhet med herr Albert Speer, Två opportunister som båda valde att blunda för ondskan för att förverkliga sina respektive karriärmål på jorden och i rymden?
Människans dualism, ondska och godhet, har på gott och ont drivit på människans utveckling.

Rymdkaplöpningen började som bekant med att kineserna uppfann krut som man kunde avfyra raketer med och fortsatte med att nazisterna bombade bland annat London med mer avancerade raketer vartefter USA och Sovjet anställde nassarna i sina respektive rymdprogram och slutade med att USA tog bäst hand om nazisterna och kom före ryssarna till månen!
Vet inte vilken tid det är på dygnet där "pepparen växer" men önskar dig ändå en GOD NATT!
Inlägg #28: Postat: 2012-09-14 08:15:00
Mr Harmoni
Typiskt kulturmarxisterna. USA och Israel ska svärtas ned så fort de får chansen. Svenska kommunisternas idoler Stalin, Mao, PolPot och ett hop av diktaturers representanter de är fina dem. Ett parti som Vänsterpartiet borde inte få finnas till, för att citera moderaten Staffan Burestam Linder som han också sa rakt i nosen på kommunistledaren CH Hermansson i en studiedebatt. Dessa bevingade ord borde ungarna i skolan få lära sig innebörden av. Utan den Marxistiska kulturrevolutionen i Sverige så hade allt sett annorlunda ut för svenska folket, t.ex inte en enda muslim hade släppts in i Sverige de kan vi ha varit hundraprocentigt övertygade om. Islam som är i paritet med Nazism hyllas av vänstern som också förvandlat Moderaterna till ett vänsterextremistiskt parti som hyllar Islam, man kan se svenskar som är proislamister och betänk Moderaternas Wamberi denna nazistislamist som vill ha Sharialagarna införda i Sverige! Och sedan går det bra att kritisera USA som också har tagit till sig Islam" halleluja, det finns galna människor överallt på denna jord det behöver ingen tvivla på!
Inlägg #29: Postat: 2012-09-14 10:17:00
Leif E Ström
#28, Mr Harmoni, "halleluja, det finns galna människor överallt på denna jord det behöver ingen tvivla på!" Efter att ha läst slutklämmen på ditt inlägg, så reflekterar jag helt ogenerat på mitt försök att verka för den slutliga lösningen till alla som fått nog. Har lagt märke till att myndigheten för samhällsskydd och beredskap numera samarbetar med Kiruna kommun, som nu tagit över tidtabellen för alternativet till månen. Kruxet med resan är att den är gratis, men risken finns utifall debattlustan återkommer, finns det inga garantier för återresa utan rätt åskådning.

Länk: sourze.se

Halleluja en gång till!
Inlägg #30: Postat: 2012-09-14 11:00:00
Bizon
Mrh 28
Inte för att jag är bekant med "kulturmarxzist" som begrepp, men islam och islamizt känner jag hyggligt till. Islam är en statsbärande religion vars maktpolitiska gren kallas "islamizm" och är att jämställa med den judizm som nyligen utnämnt staten izrael till en judizk stat. Denna statsbärande ambition har vuxit fram i en kulturell och demografisk kontext där även kriztendomen har sina rötter - den utbrytarreligion som en gång med all rätt uppfattades som ett hot mot judendomens herrefolksdrömmar.
Åtminstone här i zverige har sedan många års plåga kriztendomen förpassats ur rampljusets maktsfär till ett sekulariserat bakvatten. Men fortfarande åberopas så kallad "kristen värdegrund" som den faktor som svensk kultur lär ska vila på - vilken i praktiken bara är ett annat ord för "lögn".

Samma gäller för izlam och islamizm där allt mänskligt liv ska lyda under sharian "lagen" - det vill säja all politik och alla mänskliga göranden och låtanden. Inte nog med att dessa religionsidiologiska maktyttringar har mycket gemensamt med nationalzocializmen som förespråkade enhet och diziplin och byggde hela sin existens på blind lydnad för att undgå döden - liksom både juden- kristen- och den i dag dominerande domen islam gör.

Dessa domar som drabbat mänskligheten är ett resultat av egoistisk maktsträvan och har väldigt lite med en verklig andlig kontakt med en gud att göra, inte heller någon lyhördhet för en verklig guds vilja att gå denne guds vägar.
Att människan alls tar fasta på dessa yvigt uppmålade tankekonstruktioner beror uteslutande på mänsklig rädsla parad med vidskepelse, samt den känsla av makt som horddjuret upplever då det kan räkna in sej själv i ett flertal. I det fallet har en eventuell sanningshalt hos den samlande faktorn ingen betydelse.

Marx har gjort en världsekonomisk analys och ur den ställt upp ett kommande troligt scenario för den utveckling som de politiska svängningar för med sej för mänskligt framtida liv med utgångspunkt från den tid då han levde - liksom dagens analytiker ofta har rätt men även fel så gäller det säkert även Marx - grundtesen dock att kapitalism och frisläppta marknadskrafter inte är ett överlevnadsdugligt koncept är det i dag inte många som har något att invända mot efter en stunds ärlig övervägan - inte ens de mest liberala krafterna i uza tror på fullt allvar på ett mänskligt liv utan lagar.

Anarkisterna har visserligen högre tankar om människan, men de tankarna revideras snabbt då den starkaste anarkisten tar den rätt den anser sej vilja ha.

De i dag problembärande religionerna från mellanöstern är ett multipatologiskt tillstånd som förgiftat och ännu en tid kommer att förgifta mänskligt liv. Sekularismen troddes en tid vara lösningen på det tillfrisknande man hoppades på - man tänkte sej att genom att de religiöst hängivna helt lugnt och utan pekpinnar fick hållas med sitt i det sekulära "avsnörda" tillståndet och där så småningom komma till insikt. Det som skulle kunna vinnas på detta är att grövre och mer fysiska konfrontationer undviks.

Religion är politik, och framför allt politisk makt - religionsutövare låter sej sällan snällt nöja med att vara så harmlöst marginaliserade att deras indoktrinerade föreställningar inte får den önskade betydelsen även för andra i det dagliga livet.
Därav poppar moralisterna upp som svampar ur jordens mörker och proppsar sej fram till samhällspositioner med slagord som islamistisk eller kristen värdegrund - något som mänskan måste försvara sej mot.
Inlägg #31: Postat: 2012-09-14 11:04:00
Mr Harmoni
#29 Leif E Ström jag läste din artikel som du hänvisade till och fick mig ett gott skratt trots att allvaret finns mellan raderna. Du nämnde Nationalism motsatsens till kommunismens Internationalism att återskapa Sovjetväldet eller vad de vänstervridna har i åtanke?
Nationalism för mig är att att ge alla olika folkslag rätten till sitt land vilket ingen bör bestrida och inte ens den värsta kommunist för då är han totalt motsägelsefull, såvida han inte är ute efter att förgöra alla mänskliga raser och endast en får existera, är det så? Vi svenskar är på väg att tappa rätten till vårt eget land och allt blir bäddat för det anarkistiska samhället där allt av ansvarfrågor inte kommer på tal något mer och alla ska gå beväpnade för att värna om sitt liv, den här utvecklingen är vi på väg emot.
I övriga Europa och dess länder börjar man inse denna fara och därför stryper man allt på vad massinvandring heter men inte i Sverige, vi gör allt för att skynda på den hägrande anarkin för att få ta lagen i egna händer, detta är kommunisternas stora mål och är politiskt korrekt!
Inlägg #32: Postat: 2012-09-14 11:27:00
Leif Erlingsson
Re:  Lennart Asp 2012-09-13 20:55 #21  Länk: sourze.se :#15:  Varsågod Leif, ordet är fritt på Sourze.  Du får gärna lägga dig i lite!  Men jag tror att Din svaga länk är de fysiska bevis som du också undviker att kommentera?Antar att du menar Owe Stregers tunna guldfolie mot ultraviolett strålning, etc.  Tyckte inte det var värt att kommentera, och dessutom sågade Gonzo Long Hans Berggren det alldeles utmärkt själv samma eftermiddag.  Fjärde stycket, #19.  För om en rymddräkt skyddade mot strålning, då kunde man ju klä de robotar som inte fungerade i Fukushima p.g.a. för hög strålning i rymddräkter!  Fast det tänkte du kanske inte på?Hela detta med månen är en psykologisk undvikandereaktion mot att ta i artikelns verkliga budskap.  Det var bara därför jag kastade grus i det undvikandemaskineriet.  Det viktiga är de frågor Hans Berggren ställer i artikeln.
Inlägg #33: Postat: 2012-09-14 11:45:00
Mr Harmoni
#30 bizon det var hårda ord och inga visor som jag delvis håller med dig om, men inte en värld med öppna gränser då en tung beväpnad världspolis måste hålla ordning på massorna och denna världsregering blir den värsta diktatur som mänskligheten skådat och därför tror jag att varje att folkslag ska ha rätten till sitt eget land.
Inlägg #34: Postat: 2012-09-14 12:20:00
Bizon
Mrh 33
Ja att det politiska, agrara och det industriproduktiva livet huvudsakligen ska skötas lokalt är den enda vettiga lösningen, men allt detta måste samstämt ballanseras med de globala förutsättningar livet erbjuder - tar någon åt sej för stor del av kakan blir andra utan.
Om vi ska få bukt med krig och annat elände måste de globala rättvisefrågorna stå främst på dagordningen - människan är inte funtad att böja sej för tokerier under någon längre tid - det ser du i den svenska demokratiska politiken - har de styrande trampat runt i klaveret för länge åker dom ut - därmed inte sagt att det skulle avlösas av något mindre tokigt, men frustrationen måste få utlopp.

Me frågorna blir än mer komplicerade att få rätsida på då du menar att varje "folkslag" ska ha rätten till sitt eget land.

Vad är ett "folkslag"?

Och vad göra i dag med den historiska bakgrund som kolonialism, slavhandel, och exploatering fortfarande visar på - att någon sådan rätt inte existerar?
Dessutom har vissa expansiva utsugarambitioner med våld rört om i folkhavet så att knappt någon känner sej hemma där dom bor?
Inlägg #35: Postat: 2012-09-14 12:50:00
Mr Harmoni
#34 bizon i världen finns det olika folkslag som äger skilda mentaliteter som är själva stommen i länderna. Att vi i Sverige får ge vika och blir koloniserade av andra länders befolkningar visar bara på att globalisering är av ondo. Vi själva har fördömt andra länder för att de koloniserat i Afrika och Indien, så enfaldigt idiotisk utvecklingen har blivit, vi låter oss självmant bli kolononiserade eller utsugna som det handlar om i praktiken, undrar hur lång tid det tar innan vi hamnar i Greklands dilemma och går i konkurs? Skulle Sverige drivas som svenskt AB hade styrelse efter styrelse fått avgå på grund av missbruk och vanskötsel!
Inlägg #36: Postat: 2012-09-14 14:57:00
Bizon
Mrh #35
Jag förstår att du inte ändrat uppfattning om olika folkslags rasbiologiska mentalitetsskillnader som om jag får anta du menar - gör vissa folkslag mer skickade att bebo ett lands territorium än något annat.

Ja skillnader finns det både inom och utom de i dag erkända territoriella gränserna globalt - liksom det säkert kan mätas någon skillnad mella skånebor och boende i lappland.
Men har det så stor betydelse om de som bor där de bor bara följer de grundläggande lagar som gäller på platsen och respekterar varandra?

Att Sverige blir koloniserade av andra länders befolkningar har ingenting med just globaliseringen att göra - det handlar mest om maktkamp inom de länder där de hit kommande tidigare bodde innan dom jagades på flykt.

Men du har rätt om vi flyttat blicken från just folkgrupper och i stället fokuserar på storkapitalet och den rentabilitetshungrande finansmarknaden - den är en inte så liten bov i dramat - snarare är den ytterst drivande, både i att få igång krig och konflikter och att spekulera mot diverse nationella valutor som i praktiken raderar värdet av andra människors pengar.

Utan maktkapitalismens hänsynslösa framfart skulle världen vara en betydligt trevligare plats att vistas i.

Sedan den öppna kolonisationen avpopulariserats har sverige mycket riktigt fördömt andra länder för att de koloniserar - men vi hade också åtminstone en koloni en gång och kunde nog om svensk stormaktstid hållit i sej haft fler - inte är vi så mycket bättre än andra - inte just sämre heller.

Men om vi nu skulle ta sverige som exempel - vad menar du är så skyddsvärt i det svenska och som dessutom är så svagt att det inte står pall för lite varierande influenser från andra kulturer?

Med tanke på alla de negativa exempel du framför på hur den svenska kulturen utvecklas där du inte ser något gott som är möjligt att specificera.

När det nu är så illa och svensmentalitetens kraft och självbevarelsdrift inte räcker för att överleva på egen hand, är den då så skyddsvärd? Är inte det bara ett tecken på att den är undermålig och enligt darwinistiskt synsätt bara har undergången att vänta på?

Andra länders folk verkar ju ha lite tåga måste man väl i alla fall erkänna som släpar med sej sin egen kultur och religion som uppenbarligen ställt till med allt möjligt lidande - men icke då, sånt släpper dom inte ifrån sej så lätt - medan vi klagar på att folk utan ett vitten, många lemlästade och starkt traumatiserade efter att ha stirrat döden i vitögat i den ena granatexplosionen efter den andra kommer hit och förstör vår mentalitet och exploaterar vår kultur - vilken jävla kultur?

Och beträffande "mentalitet",,, nja, jag är inte lagd åt lyteskomik, men man kan ju undra...
Inlägg #37: Postat: 2012-09-14 17:37:00
Mr Harmoni
#36 bizon kallar du folkslagens igenkännande mentalitet för lyteskomik , så t.ex samernas mentalitet är ett komiskt lyte och ingenting annat.
Inlägg #38: Postat: 2012-09-14 18:57:00
Leif E Ström
Det finns ingen dynamik i att byta ut en befolkning mot hundratals andra folkslag då majoriteten av kolonisatörerna inte är självgående. Om tesen "Sverige behöver hjälp" haft någon substans, skulle vi inte nedmonterat arbetskraftsinvandringen redan 1973.

Att medlemskapet i EU förvirrar debatten och samtidigt är ett slagträ då makthavare och rörelser vill åstadkomma det kortsiktigt förföriska, det kan man förkasta genom att bara kontrollera skatteverkets regler för de som vistas kortare tid än sex månader i landet. Denna sexmånaders-rotation utan skatteintäkter är en den stora tystgående sociala nedrustning av arbetsmarknaden.

Ändå tystare är maktfullkomligheten då svenska folket åldras och dör. Allmänna arvsfonden som hittills alltid varit krävande då de skall stödja projekt, har from 2012 tvingats att fördela pengarna till det "Moderna Sverige. Det innebär att allt ifrån projektet "Allahs barn i folkhemmet" 290 000 x 2 år, "Roma Community Leadership 1 159 000 x 3 år", "Romskt informations- och rådgivningscenter 855 000 x 3 år", inalles 22 projekt/organisationer finansieras av de utan röst.

Våra röster hörs kanske inte heller och det tycks mig att även du Bizon är otydlig då du använder "skyddsvärdet" för hela problematiken. För mig är det klart som korvspát att vår enda kultur utgör en försörjningsplikt för oss själva, samt till de nya kulturer som var tänkta att hjälpa till.

En bra början innan det börjar vevas åt ena eller andra hållet är att ha följande siffror i åtanke. Den 1 augusti redovisade SCB en sysselsättning på 4 738 000 individer mellan 15-75 år. En ökning av arbetslösheten sen föregående år på 0,6. Lika bra att ni samtidigt uppdaterar er på den aktuella befolkningsmängden, som är nästan exakt 9,5 miljoner boendes i Sverige. Är det dessa tydliga siffror, som skapat 9,5 miljoner olika parametrar?

Det största problemet är alltså inte kulturellt, utan att siffror från världens äldsta statistiska byrå, inte kan tolkas av de myndigheter som beställt statistik enligt föreskrifter av regeringen, vilka skall används för forskning, utredningsverksamhet, och framför allt för allmän information. Bizon, hur röstar man om än förändring.
Inlägg #39: Postat: 2012-09-14 19:02:00
Mr Harmoni
bizon om du kunde förstå att i FN talar man om raser och olika folkslag, men dessa är ju förstås en massa okunniga idioter som inte skulle kunna förstå vad du har för åsikter om länderna och folks olika mentaliteter som är stilbildande i land efter land. Är vi svenskar helt renons på en stilbildande mentalitet som har genomsyrat vårt land i århundranden, har du aldrig hört talas om den svenska flatheten som ett typexempel på vad som menas med folkets gemensamma mentalitet eller tyskarna som i evinnerliga tider kallat sig herrefolket eller de fryndiga danskarna och de nationallyriska norrmännen eller Nordkoreas tennsoldater osv, osv?
att inte du har fattat det här för länge sedan att det finns mentala skillnader på jordens folkslag.
Inlägg #40: Postat: 2012-09-14 19:02:00
Mr Harmoni
bizon om du kunde förstå att i FN talar man om raser och olika folkslag, men dessa är ju förstås en massa okunniga idioter som inte skulle kunna förstå vad du har för åsikter om länderna och folks olika mentaliteter som är stilbildande i land efter land. Är vi svenskar helt renons på en stilbildande mentalitet som har genomsyrat vårt land i århundranden, har du aldrig hört talas om den svenska flatheten som ett typexempel på vad som menas med folkets gemensamma mentalitet eller tyskarna som i evinnerliga tider kallat sig herrefolket eller de fryndiga danskarna och de nationallyriska norrmännen eller Nordkoreas tennsoldater osv, osv?
att inte du har fattat det här för länge sedan att det finns mentala skillnader på jordens folkslag.
Showing page 2 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...