| Inlägg #101: Postat: 2012-09-17 21:10:00 | |
|
GunnarL |
95-96/ Tack själva - både Janne B och Leif-Arne.
|
| Inlägg #102: Postat: 2012-09-17 21:36:00 | |
|
Dippen |
#100 Du menar sådana som open minded, Spartacus, Dag Nilsson, Lord Chaos, Aguirre, Blackie mflr, ja det har försvunnit en del intellektuella giganter, en del är förvisso tillbaka med nya nick som det verkar. Saknar mest Dag och open minded vars påståenden och argument osv på ett förtjänstfullt sett demaskerade hela den sk sanningsrörelsen eller vad man nu vill kalla den.
|
| Inlägg #103: Postat: 2012-09-17 21:45:00 | |
|
Owe Streger |
#91/ Dippen/”Typiskt är dock att det finns ett antal personer, konspirationsteoretiker, som genomskådat ränksmideriet. De ser det som sin uppgift att avslöja sanningen för den ovetande allmänheten, och upplever sig ständigt vara under hotet att bli nedtystade på grund av sin kunskap.” // De här meningarna stämmer väl med Leif Erlingsson och Hans Berggrens verksamhet här på Sourze. Läs vidare. Länk: sv.wikipedia.org
|
| Inlägg #104: Postat: 2012-09-17 22:09:00 | |
|
Owe Streger |
#97/Mr Harmoni/Tro får var och en göra i kyrkan, men den dag någon påstår att de vet, då kommer jag att bli orolig för den personen.
|
| Inlägg #105: Postat: 2012-09-17 22:51:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Nej de troende vill inte konfronteras med verkligheten, som jag konstaterade för några timmar sedan på min blogg. Länk: blog.lege.net . Är hela Sverige en sluten sekt?!
|
| Inlägg #106: Postat: 2012-09-17 23:58:00 | |
|
Mr Harmoni |
#105 Owe Streger rolig kommentar, men vem har bestämt vad som är sant du eller konspirationteoretikerna, jag vill nog påstå att konsprationdteoretikerna ligger steget före alla medlöpare till tron att det som sker i världen kan inte handla om ondska för sådana människor finns inte" Jag skulle innerligt önska att det är de goda människorna som styr världen, men det är precis tvärtom och då ska vi vara glada över att konspirationteoretikerna försöker väcka folket så att de inser att allt är inte som de vill tro! En GunnarL är den saligas apostel som är av naturen aningslös när han angriper konspirationsteoretikerna och en Jan Brunnegård som kallar verksamheten för vidskepelse, att onda krafter skulle verka i världen och då kan man undra över vad religionen är för någonting, vidskepelse att ingå i ondskans värld?
|
| Inlägg #107: Postat: 2012-09-18 01:03:00 | |
|
Gonzo Long |
Jaha, 11 sidor kommentarer blev det, om allt från mångrus till foliehattar och alla blev sura på varandra ...
undvikandet irriterar, och svara på frågan var det ingen som ville. Ämnet "Är USA världens värsta polisstat?" visade sig vara tabu i dessa vidskepliga tider, utom för vår holistiska detektiv som i likhet med mig och Tage Danielsson är övertygad om åtminstone en sak: "Utan tvivel är man inte klok." Men det är väl inte klok man ska vara. Det blir allt oklokare att vara klok, som det tycks. Man ska hålla med den som verkar starkast. Det är säkrast. Naturlagarna står sig slätt mot terroristlagarna och protesterar man mot de senare är man snart misstänkt terrorist själv. "Den som inte är med oss är mot oss", som Bush d.y. fastslog. Numera förväntas svenskarna sluta upp kring USA eftersom vi är indragna i deras krig i Afghanistan. Samma svenskar som mestadels instämde i Palmes svidande kritik mot USAs och Israels och Sydafrikas politik har nu barn som blivit rasrena och röstar på Jimmie Åkesson eller Annie Lööf! En stor ynkedom är vad det är, och inte undra på att folk som har ett eget huvud att tänka med flyttar från landet. Förresten, det var en sak till som jag berörde i förbigående som ingen gitte nämna utom Leif: 11 september och naturlagarna. Lika bra det. Det blev mest mångrus och grums i glädjebägaren över att foliehatten varken passar bra på andra eller skyddar mot strålning. Nu lägger vi ner för den här gången, tycker jag, men konstaterar, oavsett hur månen har beträtts av astronauter eller inte: USA är världens värsta polisstat eftersom hypotesen inte ens får diskuteras för de många personer som helt präglats av den amerikanska självbilden av hyvens hyggliga grabbar som bara försvarar sig när de hoppar på försvarslösa sandniggrer och lägger ner mer pengar på att beväpna sig än hela resten av världen tillsammans. Titta, vad de värnar demokratin, hur de än slaktar och löper amok, numera med fjärrkontroll, som på lek. Att se vad USA gör dag efter dag och fortfarande tro att landet är en verklig demokrati, och inte en snyggt sminkad korporativ fasciststat, är för mig obegripligt. Omfattningen av den amerikanska fånghållningen är tydligen en olidligt ful spricka i USA:s demokratiska fasad och bör därför tigas ihjäl. Och i och med den tystnaden finner jag det bevisat att den amerikanska polisstaten har flyttat in i huvudet på många svenskar, etniska eller inte. "Är hela Sverige en sluten sekt?" frågar Leif. Nej, men det jobbas på det. |
| Inlägg #108: Postat: 2012-09-18 01:08:00 | |
|
Gonzo Long |
Jaha, 11 sidor kommentarer blev det, om allt från mångrus till foliehattar och alla blev sura på varandra ...
undvikandet irriterar, och svara på frågan var det ingen som ville. Ämnet "Är USA världens värsta polisstat?" visade sig vara tabu i dessa vidskepliga tider, utom för vår holistiska detektiv som i likhet med mig och Tage Danielsson är övertygad om åtminstone en sak: "Utan tvivel är man inte klok." Men det är väl inte klok man ska vara. Det blir allt oklokare att vara klok, som det tycks. Man ska hålla med den som verkar starkast. Det är säkrast. Naturlagarna står sig slätt mot terroristlagarna och protesterar man mot de senare är man snart misstänkt terrorist själv. "Den som inte är med oss är mot oss", som Bush d.y. fastslog. Numera förväntas svenskarna sluta upp kring USA eftersom vi är indragna i deras krig i Afghanistan. Samma svenskar som mestadels instämde i Palmes svidande kritik mot USAs och Israels och Sydafrikas politik har nu barn som blivit rasrena och röstar på Jimmie Åkesson eller Annie Lööf! En stor ynkedom är vad det är, och inte undra på att folk som har ett eget huvud att tänka med flyttar från landet. Förresten, det var en sak till som jag berörde i förbigående som ingen gitte nämna utom Leif: 11 september och naturlagarna. Lika bra det. Det blev mest mångrus och grums i glädjebägaren över att foliehatten varken passar bra på andra eller skyddar mot strålning. Nu lägger vi ner för den här gången, tycker jag, men konstaterar, oavsett hur månen har beträtts av astronauter eller inte: USA är världens värsta polisstat eftersom hypotesen inte ens får diskuteras för de många personer som helt präglats av den amerikanska självbilden av hyvens hyggliga grabbar som bara försvarar sig när de hoppar på försvarslösa sandniggrer och lägger ner mer pengar på att beväpna sig än hela resten av världen tillsammans. Titta, vad de värnar demokratin, hur de än slaktar och löper amok, numera med fjärrkontroll, som om det vore videospel. Att se vad USA gör dag efter dag och fortfarande tro att landet är en verklig demokrati, och inte en snyggt sminkad korporativ fasciststat, är för mig obegripligt. Omfattningen av den amerikanska fånghållningen är tydligen en olidligt ful spricka i USA:s demokratiska fasad och bör därför tigas ihjäl. Och i och med den tystnaden finner jag det bevisat att den amerikanska polisstaten har flyttat in i huvudet på många svenskar, etniska eller inte. "Är hela Sverige en sluten sekt?" frågar Leif. Nej, men det jobbas på det. |
| Inlägg #109: Postat: 2012-09-18 21:59:00 | |
|
sunny |
Den totala förakten för fattigdom o sjukdom var o en kan bli hur rik han /hon villär lika illa som alla de inspärrade i fängelser ,varav många oskyldiga. Att 46 milj.människor Lever UNDER fattigdomssiffran eller existensminimum i det land som förbrukar mest av jordens resurser per person tyder på en hisnande snedfördelning.
O en gång var det landet en tillflykt för fattiga o kriminella,utstötta människor....så kan det gå! |
| Inlägg #110: Postat: 2012-09-18 22:05:00 | |
|
Trötter |
...och ändå så är USA det land opå jorden som har den absolut största invandringen, ofta livsfarlig och olaglig.För miljoner bedömer att de med lite tur får en sista chans i livet. /Hur stor är invandringen till Ryssland och det gamla Sovjet, Kina osv...
|
| Inlägg #111: Postat: 2012-09-19 16:51:00 | |
|
Jan Rosbäck |
Det där strömmen med invandrare kan ju snabbt förvandlas till en flyktingström i dessa tider.
Länk: alternet.org |
| Inlägg #112: Postat: 2012-09-19 20:35:00 | |
|
sunny |
Trötter:USA är ju en kontinent i storlek så du får väl jämföra med den flyktingström som når Europa?
O allt beror på vad du flyr IFRÅN. O om du hoppas kunna leva legalt i det nya landet eller inte. |
| Inlägg #113: Postat: 2012-09-19 20:57:00 | |
|
Trötter |
112/ O allt beror på vad du flyr IFRÅN.
// Ja visst är det så. Jag vet inte hur stora strömmar det är mellan de olika länderna i Syd o mellan Amerika. Eller dito i Afrika. I Afrika går det väl inte att få legala papper på någonting, på de flesta håll. Varierar i Sydamerika!. Men USA har varit det stora invandrarlandet i minst 200 år med alla de för och nackdelar.Den amerikanska drömmen lever. Var annars finns denna dröm. Kanske finnarna ett tag drömde om Sverige... |
| Inlägg #114: Postat: 2012-09-19 21:06:00 | |
|
Undrande |
#111 Jan Rosbäck, menar de att privata banker vaktas av privata "patriot-poliser"? Tänk om polisen tar dem, kan inte staterna förbjuda dem?
|
| Inlägg #115: Postat: 2012-09-20 23:53:00 | |
|
Jan Rosbäck |
När man beväpnar privata vakter med skattepengar utmanas statens våldsmonopol. Det är ett embryo till en väpnad politisk konflikt. |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.