Det är mer stake i Pussy Riot än Julian Assange

Den här tråden diskuterar artikeln Det är mer stake i Pussy Riot än Julian Assange.
Showing page 6 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #101: Postat: 2012-09-02 15:44:00
Mr harmoni
#99 Jan Olsson den professorn vet vad han talar om, självklart att svensk mentalitet är en guldgruva, då vi svenskar är så frikostiga som tillåter oss att försörja bortåt en miljon invandrare som vi alla svenskar tycker är rätt och riktigt givetvis, fattas bara annat. Och beviset för det här finns under varje valår, att det parti som högst förspråkar denna generösa försörjning, väljer vi i första hand, det här är vad svensk mentalitet har blivit av idag.
Inlägg #102: Postat: 2012-09-02 15:52:00
Mr harmoni
#96 bizon och fåren bräker med dig för din skull eller du kanske har andra idéer och synsätt som du inte vill tala i klartext om, som skulle få fåren att tystna?
Inlägg #103: Postat: 2012-09-02 22:08:00
Bizon
Jano 99
kan du inte jaga upp en annan professor åt Mrh - en i etnocentrisitet så h kan få vatten på sin kvarn.
Mrh har ju ingenting att komma med som beskriver vad han vurmar för - bara bräker för bräkets skull.

Åke Daun menar att den svenska mentaliteten går ut på att man ska uppträda som de andra, inte sticka ut för mycket.
Kan undra om det är det mrh också menar med den svenska mentaliteten?
Kan inte tycka att just det är något att yvas över eller se som något särskilt att bejaka - är inte det jantelagen i ett nötskal?

Nej nu får du skärpa dej Mr h - tala nu om i klartext vad du anser har så stora skyddsvärden med den svenska mentaliteten att du tycker den är värd en skyddad verkstad och isolering från utifrån kommande influenser?
Inlägg #104: Postat: 2012-09-02 22:42:00
Mr harmoni
#103 bizon. Du är ett typexempel på att du har aldrig ägt en normal svensk mentalitet eller så har du blivit så påverkad av utländska influenser så du har tappat bot din indentitet och då är det inte underligt att du försvarar något som du inte kommer till skott med, du pratar hela tiden nästan runtom vad det än må vara och är inte konkret och ger exempel på t.ex vad som är bäst för Sverige och förresten äger du inte den kompetensen att yttra dig om vad som är idealsamhället där alla svenskar kan trivas. Leif försöker åtminstone förklara att vi måste tänka om i tydligen tusentals frågor med tanke på hans intensiva skrivande, likt du själv med ditt skrivande, som blir ett återkommande surr utan egentlig mening, vad vill du egentligen? Du är så negativ till andras åsikter det är få gånger du markerar att du förstår vad andra vill ha sagt, dessa glimtar är tyvärr inte många. Du förnekar den nämda professorns utsago, det säger allt, att du lever i din egen lilla värld. En svensk svenskförnekare är inte nådigt att förstå sig på!
Inlägg #105: Postat: 2012-09-03 09:32:00
Bizon
mr h #104
Du smickrar mej, men jag r mycket obenägen att falla för sånt - dremot r jag mycket nöjd med att aldrig kunna räknas in som normalsvensk - det skulle vara en skymf mot mina ideal.

Vad r det nu för utländska influenser du talar om - är det någon ny konspirationsteori du fastnat i eller r det bara den gamla vanliga?

Jasså är det det du vill veta - vad som är bäst för Sverige?
Tja, jag skulle gärna hjälpa dej med svaren om jag inte redan givit upp tron på din läsförståelse.

Som en person som så konsekvent babblar på om idealsamhället där alla svenskar kan trivas, men inte ens har nämnt ett ord om vad hos "alla svenskar" det är som gör dom till dessa särmentala varelser som man kan bunta ihop under ett och samma tak så förstår jag att du inte förstår att du borde utesluta ordet "kompetens" ur både din vokabulär och din CV.

Lite hopp finns det dock om dej då du framhåller Leif Erlingsson som ett föredöme och förstår så pass mycket att han försöker förklara att "vi måste tänka om i tydligen tusentals frågor med tanke på hans intensiva skrivande".

Det r bra, men ännu bättre blir det då du inser vad det faktisk är som jag givit dej möjlighet att ta del av med lite varierande pedagogiska grepp.
Kanske är inte ironi det mest effektiva i ditt fall, men inte heller rent klarspråk biter på din inbillade svenskhet - jag r den första att beklaga.

Men hallå - nu mr h - vad är det du påstår?
Har jag förnekat en nämnd professorns utsago?
Vilken och hur?

Men du är rätt gullig i alla fall :- "en svensk svenskförnekare är inte nådigt att förstå sig på!"

Ge dej en chans till - läs det jag skrivit igen - försök ställ din egen föreställning om vad du tror att skriver åt sidan - läs vad där står utan att förvränga och du kommer att se världen i ett nytt och för dej förvånande ljus.
Inlägg #106: Postat: 2012-09-03 10:09:00
Mr harmoni
#105 bizon du slår alla rekord i tungomålstalande, på andra sajter när någon blir ifrågasatt så använder man inte förklenande invektiv men du växer väl upp någon gång och blir vuxen, men det tvivlar jag starkt på.
Inlägg #107: Postat: 2012-09-03 14:37:00
Lennart Asp
#101: Vet den harmoniska Mr vad Han talar om? Eller kanske Han drömmer harmoniska, Nationalromantiska och Demokratiska drömmar om svenska fornstora krigiska dagar? Eller är det oharmoniska mardrömmar ...
Inlägg #108: Postat: 2012-09-03 14:39:00
Lennart Asp
#106: Kanske dags att fila på ett e-mail till den bångstyrige bizonoxen?
Inlägg #109: Postat: 2012-09-03 15:52:00
Lennart Asp
#108: ...Kanske något dravel om svenskarna som världens mest diskriminerade folk? :
Inlägg #110: Postat: 2012-09-03 20:23:00
Bizon
mrh # 106
Tackar - men mrh, det enda förklenande jag bidragit med i ditt fall är att jag gjort dej medveten om att du sitter på pottan, jag vet inte om du trivs där, men envisas med att sitta kvar gör du så antagligen är det bekvämt.
Hur som helst - för att återfå lite värdighet är det enda du behöver göra att svara på de frågor jag ställt dej.
Att det ska vara så svårt - vad är det som hindrar dej, du vill ju mena att du funnit något värdefullt att slå vakt om, så vad är det då?
Säj att aspen har fel - inte kan det väl vara så illa att du har nationalromantiska och odemokratiska drömmar om svenska fornstora krigiska dagar?
Nej aspen rasslar bara med darrande löv vid blotta tanken på etniska utrensningar som just inbilska nationalister kan få för sej för då går hela hans liv åt fanders - och sådant är inte roligt.
Inlägg #111: Postat: 2012-09-03 21:01:00
Mr harmoni
#110 bizon spelar du dum eller gör du dig bara till för aspen i så fall kan ni ta ett gemensamt samtal om hur EXPO försöker göra sig hörda genom aspen och förmodligen du nu, vilken strategi ska ni ha för att fördumma folket?
Inlägg #112: Postat: 2012-09-03 22:07:00
Bizon
Nja 111 - om nu du känner dej som en av det svenska folkets svenska mentalitet så behövs inga andra åtgärder - det kan nog inte bli dummare.
Men skämt å sidor mrh - Skulle du inte kunna ta och svara på de frågor jag ställt dej?

Jag är verkligen intresserad av att få en insiders syn på vad svensk mentalitet är, och vad som är så särskilt med den?
Inlägg #113: Postat: 2012-09-03 22:32:00
mr harmoni
#112 Svenska folket med sin mentalitet och synsätt har byggt upp Sverige och idag försöker man rasera alla svenska värden, alltså den tidiga och långvariga mentaliteten att vilja sitt lands bästa genom årtusenden vill onda krafter både förneka och förgöra bl.a du bizon.
Därför känns det inte relevant att svara på samhällsfrånvända frågor av dig ställda, där du är ute efter att förneka Sverige som ett svenskt land och därmed är du i samma klass som aspen, som är ungefär av samma kaliber fast han är mer inskränkt än du som röding. Visst jag kan också svartmåla svenskarna som du märker, det är så enkelt så, men vad tjänar det för syfte?
Inlägg #114: Postat: 2012-09-04 02:03:00
Bizon
Vad det tjänar för syfte att svartmåla sverige har jag ingen aning om och anser inte att jag gör - det jag bemöter ditt snack om den särpräglade svenska mentalitetens bevarandebehov r bara att fråga vari detta värde ligger?
Hur yttrar sej svensk mentalitet?

Jag har pekat på en del undfallandetendenser som sverige stått bakom både i historisk tid och modern - är det den svenska mentaliteten?

Jag har inte känt anledning att protestera mot den bild som målades upp av en refererad författare som menade att den svenska mentaliteten var att hålla en låg profil - alltså att inte sticka ut för mycket och undrat vilka kvaliteter det jantelagskomplexet har medfört åt det svenska folket?

Du menar alltså att man idag försöker rasera alla svenska värden "alltså den tidiga och långvariga mentaliteten att vilja sitt lands bästa" och då undrar jag förståss vilka andra "onda krafter" förutom jag vill vara så vederstyggliga?

Då du tydligen inser att de svar du har att komma med inte ställer sverige och svenskarna i någon bättre och mer lovvärd sits än andra folk och länder så menar du att det inte är relevant att svara på mina frågor - OK?

Fast jag har nog överskattat ditt resonemang då du ju faktiskt påstår att jag är "ute efter att förneka Sverige som ett svenskt land". Men mrh - vad har du fått det ifrån? Det enda jag pekar på r att det sköter svenskarna så bra själva så det behöver jag inte ödsla någon energi på.

Men om vi nu skulle lämna detta att svartmåla sverige åt svenskarna och dej genom alla dumheter du kläcker ur dej och i stället fokusera på att det som eventuellt skulle kunna motivera oss att känna stolthet över att vara svensk, VAD SKULLE DET DÅ VARA? Förutom då att ha ett svenskt pass eller råka vara född här?

Svara nu mrh, rakt och ärligt utan krumbuktande eller med den sedvanligt svenska undfallénheten - det vill säja samma attityd som våra folkvalda politiker är experter på - att babbla en massa skit utan att ha fått fram en enda konkret stavelse som ens närma sej svaret på den ställda frågan.
Inlägg #115: Postat: 2012-09-04 02:20:00
Lennart Asp
#113: Harmoniska herren talar i nattmössan som om det bara finns EN tillåten svensk mentalitet. Det låter som diktatur i mina öron. Men kanske inte i dina harmoniska öron? Du verkar ju känna dig maximalt harmonisk i din nationalromantiskdemokratiska dröm om svenska fornstora dagars åsiktsdiktatur?

Kanske Apokalypsens fyra ryttare ingår i din nattsvarta dröm om världens undergång genom Krigets, Pestens, Svältens och Dödens renande stålbad för den svenska mentaliteten ...

Om din dröm går i uppfyllelse kanske vi i Sverige en dag kan vakna upp till en Gyllene Gryning, som i Grekland där detta fascistiska parti har börjat rensa Grekland från syndabockarna för den ekonomiska krisen , alla "invandrare". Många har redan mördats på nätterna och kastats i sopcontainer. Det verkar bekant. Var det inte så det startade i Tyskland före andra världskriget med att utse syndabockar ...
Inlägg #116: Postat: 2012-09-04 08:49:00
Mr harmoni
#115 bizon och aspen lägg ner era grubblerier ni framstår som två tjatiga småungar, är det så förbaskat svårt att inse att det inte var kineser som byggt upp det svenska samhället baserat på svensk mentalitet, lika lite som svenskar har byggt upp det kinesiska samhället. Jag fattar inte vad ni ältar om hela tiden, är mentalitet ett extremt fenomen som ni aldrig har hört talas om eller vad är det frågan om egentligen?
Inlägg #117: Postat: 2012-09-04 10:43:00
Bizon
Men stackars mrh som vägrar fatta - eller kanske inte har den förmågan,,, vad vet jag.
Nej surru - så enkelt är det bara - svara på de frågor du får så slipper du det du kallar tjat, för då visar du om du fattar vad du snackar om.
Showing page 6 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...