Valt inlägg:
mr h #104
Du smickrar mej, men jag r mycket obenägen att falla för sånt - dremot r jag mycket nöjd med att aldrig kunna räknas in som normalsvensk - det skulle vara en skymf mot mina ideal.
Vad r det nu för utländska influenser du talar om - är det någon ny konspirationsteori du fastnat i eller r det bara den gamla vanliga?
Jasså är det det du vill veta - vad som är bäst för Sverige?
Tja, jag skulle gärna hjälpa dej med svaren om jag inte redan givit upp tron på din läsförståelse.
Som en person som så konsekvent babblar på om idealsamhället där alla svenskar kan trivas, men inte ens har nämnt ett ord om vad hos "alla svenskar" det är som gör dom till dessa särmentala varelser som man kan bunta ihop under ett och samma tak så förstår jag att du inte förstår att du borde utesluta ordet "kompetens" ur både din vokabulär och din CV.
Lite hopp finns det dock om dej då du framhåller Leif Erlingsson som ett föredöme och förstår så pass mycket att han försöker förklara att "vi måste tänka om i tydligen tusentals frågor med tanke på hans intensiva skrivande".
Det r bra, men ännu bättre blir det då du inser vad det faktisk är som jag givit dej möjlighet att ta del av med lite varierande pedagogiska grepp.
Kanske är inte ironi det mest effektiva i ditt fall, men inte heller rent klarspråk biter på din inbillade svenskhet - jag r den första att beklaga.
Men hallå - nu mr h - vad är det du påstår?
Har jag förnekat en nämnd professorns utsago?
Vilken och hur?
Men du är rätt gullig i alla fall :- "en svensk svenskförnekare är inte nådigt att förstå sig på!"
Ge dej en chans till - läs det jag skrivit igen - försök ställ din egen föreställning om vad du tror att skriver åt sidan - läs vad där står utan att förvränga och du kommer att se världen i ett nytt och för dej förvånande ljus.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?