Valt inlägg:
Vad det tjänar för syfte att svartmåla sverige har jag ingen aning om och anser inte att jag gör - det jag bemöter ditt snack om den särpräglade svenska mentalitetens bevarandebehov r bara att fråga vari detta värde ligger?
Hur yttrar sej svensk mentalitet?
Jag har pekat på en del undfallandetendenser som sverige stått bakom både i historisk tid och modern - är det den svenska mentaliteten?
Jag har inte känt anledning att protestera mot den bild som målades upp av en refererad författare som menade att den svenska mentaliteten var att hålla en låg profil - alltså att inte sticka ut för mycket och undrat vilka kvaliteter det jantelagskomplexet har medfört åt det svenska folket?
Du menar alltså att man idag försöker rasera alla svenska värden "alltså den tidiga och långvariga mentaliteten att vilja sitt lands bästa" och då undrar jag förståss vilka andra "onda krafter" förutom jag vill vara så vederstyggliga?
Då du tydligen inser att de svar du har att komma med inte ställer sverige och svenskarna i någon bättre och mer lovvärd sits än andra folk och länder så menar du att det inte är relevant att svara på mina frågor - OK?
Fast jag har nog överskattat ditt resonemang då du ju faktiskt påstår att jag är "ute efter att förneka Sverige som ett svenskt land". Men mrh - vad har du fått det ifrån? Det enda jag pekar på r att det sköter svenskarna så bra själva så det behöver jag inte ödsla någon energi på.
Men om vi nu skulle lämna detta att svartmåla sverige åt svenskarna och dej genom alla dumheter du kläcker ur dej och i stället fokusera på att det som eventuellt skulle kunna motivera oss att känna stolthet över att vara svensk, VAD SKULLE DET DÅ VARA? Förutom då att ha ett svenskt pass eller råka vara född här?
Svara nu mrh, rakt och ärligt utan krumbuktande eller med den sedvanligt svenska undfallénheten - det vill säja samma attityd som våra folkvalda politiker är experter på - att babbla en massa skit utan att ha fått fram en enda konkret stavelse som ens närma sej svaret på den ställda frågan.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?