| Inlägg #101: Postat: 2012-07-08 13:35:00 | |
|
Pia I |
Det är inte alla människor som kan fördra Kristdemokraternas politik. De flesta förstår inte vad den går ut på, tror jag. De flesta vill ha lite mer speis. Mer frihet, att göra som man vill och strunta i vad andra gör.
|
| Inlägg #102: Postat: 2012-07-08 15:06:00 | |
|
Jan Brunnegård |
KD ska nog betraktas som ett social-konservativt parti. det betyder att de har samma värderingar i familjefrågor mm som nästan alla svenskar hade kring 1970.Sedan har mkt stora ändringar skett i de folkliga attityderna och än mer inom partierna och deras ungdomsförbund.Men jag är övertygad om att ca 15 av väljarna i huvudsak delar KD:s åsikter i många socikala frågor. "Staten ska inte fatta viktiga beslut åt familjen". Det nära samhället är en människas främsta skydd, inte staten osv. /Jag är inte socialkonservativ men jag har ytterst lätt att förstå dem!
|
| Inlägg #103: Postat: 2012-07-09 00:04:00 | |
|
Pia I |
Man kan undra,om det ärnågot fel på mig, när jag inte följt Almedalsveckan? Skulle var aintressant att veta!
|
| Inlägg #104: Postat: 2012-07-09 00:18:00 | |
|
Pia I |
Jag förstår i alla fall att Lövén lyckats bra! Det var ju tur det!Där ser man! De lyckades till slut hitta en person sov verkar passa flertalet.
|
| Inlägg #105: Postat: 2012-07-09 09:41:00 | |
|
Janne B |
PIA 104// Ja detta parti behövde verkligen en bra ledare och de har nog hittat honom, även om han nu beskylls för att vara för tyst och oklar. Men SAP hade ju nyss motsatsen...Landets viktigaste parti berör oss alla..
|
| Inlägg #106: Postat: 2012-07-09 09:49:00 | |
|
Janne B |
Jag tittade på Göran Hägglunds tal i går, han stod där omgiven av flaggor och plakat där det stod Kristdemokraterna. Folk hade tröjor med partiemblem. Folders delades ut av Kristdemokraterna. // Men jag kunde inte höra partiledaren säga ett enda ord som innehöll "krist eller kristet". Då har ett parti en svår identitetskris menar jag./ Kan man tänka sig att de andra partiledarna inte tar ordet social, libedral, moderat, vänster osv i sin mun denna viktiga vecka? Nej det går inte. De använder dessa ord för att skilja sig från andra, undvika förväxlingar osv./ Jag tror att mkt stora delar av folket ställer upp på KD:s familjepolitik, man var kommer den ifrån, undrar nog många! Tror att jag ska nät-läsa "Kristdemokraten" ett tag för att begripa bättre.
|
| Inlägg #107: Postat: 2012-07-09 10:08:00 | |
|
Janne B |
Annie Lööf är beskylld för att sprida floskler och klyschor kring sig.Vilket betyder att man på ett pampigt och storslaget sätt säger ingenting, sakligt sett.Är detta en sakklig kritik av henne. Är hon värre än andra talare. "Vatten har en stor inverkan på sjöfarten". "Det verkar som om vädret på sikt påverkar klimatet". JAG BARA UNDRAR!
|
| Inlägg #108: Postat: 2012-07-09 14:51:00 | |
|
Leif E Ström |
Partiledare skall jämföras med den absoluta eliten, men ledaren behöver inte vara "byggmästaren" utan skall presentera konstruktionen reformen, dess omfattning, plus finansieringen utan multipla påståendeargument.
Ju fler påståenden desto sämre underbyggnad. För många av de relativt unga partiledarna måste det vara ytterst komplicerat att försvara talskrivarens retoriska grepp, då det egna sunda förnuftets kitt saknas vid debatterna. Annie Lööf är redan kritiserad, helt i sin ordning inga journalister vill var centerpartister. Om Åsa Romson skulle granskas med samma lupp, hade majoriteten gröna journalister upptäckt otakten mellan talskrivarens manus och talare, vilket renderade inte mindre än 36 felsägningar. Charmigt, men visar på en tydlig underskattning av åhörarna. Nu är det ju i hennes fall inget unikt då gröna reformer och visioner aldrig utsätts för kontradiktionsprincipen. Hon är i vilket fall betydligt mer innovativ än Lööf, då hon lät meteorologen Pär Holmgren, han som vet att ingen vill bo i Göteborg om hundra år, utveckla tesen gör ni inte som jag säger har ingen någonstans att bo. Osannolikt kul, men fortfarande är visionerna starkare än sannolikheten. |
| Inlägg #109: Postat: 2012-07-09 16:22:00 | |
|
Jan Brunnegård |
Tack Ström, detta var intrssanta synpunker. Fler till debattkvarnen???
Även jag anser att Miljöpartiet nästan alltid gynnas, utsätts för mkt mild kritik osv. |
| Inlägg #110: Postat: 2012-07-09 17:41:00 | |
|
Jocke utsourzad |
Tja, det är ju upp och nervända världen i media. När MP var nytt och kämpade för riskdagen, blev det enormt angripet och förlöjligat av främst Expressen. Ett enfrågeparti hette det, vilket man kan påstå om de flesta partier social rättvisa, lägre skatter osv.
Att MP kom in ser eller såg jag som helt "naturligt". Idag har partiet fövandlats till ett feministiskt maskroskotteri, under miljötäckmantel, med risk för att gräsrötterna kvävs. Och med diverse politiska grepp helt utanför vetenskaplighet, vilket allt mljötänkande måste bygga på. För vi är väl, som de flesta politker och även företag idag, överens om att miljön eller biosfären finns, behövs, är sårbar osv, nu med 7 miljarder invånare och en industri som kräver mer och mer "tillväxt"! Eller Ström? Och apropå "retoriska knep", det skulle vara intressant få veta om Per Holmgren tvärsäkert sagt detta om Göteborg. Miljö ja, tyvärr har Mp allt mindre med denna att göra, utom diverse självklarheter. Och diverse helt motsatta! |
| Inlägg #111: Postat: 2012-07-09 18:31:00 | |
|
Leif E Ström |
#110, ja Jocke, det var nog inte för att de var ett enfrågeparti som de angreps i media. Det var snarare den olyckliga starten med "säldöden".
Det var inga miljögifter som angrep sälarna, det var en virusepedemi. Men dom kom in i riksdagen på "moderna myter" som senare har utvidgats till skogsdöden, kommande svältkatastrof, ozonhålet, ny istid, kärnkraftshotet och det allra största KLIMATHOTET. Kommer du ihåg att Per Gahrton, som folkpartist ville han bilda ett framtidsparti. Det blev "bara miljöpartiet" och det bör räcka, för någon framtid har aldrig funnits. Har du funderat över att jordens största skrämselpropaganda, renderat en win-win situation som genererat en omfördelning av medborgares kapital utan redovisat saldo. Den enda myt som världens samhällsbevakare reviderat är "myten om den goda kommunismen". Avslutar med Pär Holmgrens faktiska uttalande i TT aug 2011. "Om hundra år vill de antagligen inte bo i Göteborg frivilligt. Det gäller för övrigt även Malmö, och andra kustnära områden längs syd- och västkusten. Och det beror ju på klimatförändringen, med vattenhöjningen i havet med återkommande översvämningar som följd till exempel. Men det kan även gälla Öland, Gotland och Östersjölandskapen". Han glömde Småland. Vi bör framledes forma testamentet att ev kvarstående bör finansiera vattenverksamheten i hemkommunen. |
| Inlägg #112: Postat: 2012-07-09 19:53:00 | |
|
Jocke utsourzad |
11 Leif Ström 1:"meteorologen Pär Holmgren, han som vet att ingen vill bo i Göteborg om hundra år, utveckla tesen gör ni inte som jag säger har ingen någonstans att bo. Osannolikt kul, men fortfarande är visionerna starkare än sannolikheten.
2 "Avslutar med Pär Holmgrens faktiska uttalande i TT aug 2011. "Om hundra år vill de antagligen inte bo i Göteborg frivilligt. Det gäller för övrigt även Malmö, och andra kustnära områden längs syd- och västkusten. Och det beror ju på klimatförändringen, med vattenhöjningen i havet med återkommande översvämningar som följd till exempel. Men det kan även gälla Öland, Gotland och Östersjölandskapen". Han glömde Småland." Väldig skillnad mellan vad du påstår, och vad han har sagt! "#110, ja Jocke, det var nog inte för att de var ett enfrågeparti som de angreps i media. Det var snarare den olyckliga starten med "säldöden". Det var inga miljögifter som angrep sälarna, det var en virusepedemi. Men dom kom in i riksdagen på "moderna myter" som senare har utvidgats till skogsdöden, kommande svältkatastrof, ozonhålet, ny istid, kärnkraftshotet och det allra största KLIMATHOTET." |
| Inlägg #113: Postat: 2012-07-09 20:02:00 | |
|
Jocke utsourzad |
Ström forts. Allt det du räknar upp vet du naturligtvis inte så mycket mer om än andra, snarare mindre. Om du nu inte är en avancerad konspirationist som vet allt mer än andra- 9/11 feminism, whatever.
Jag minns bara den debatten vi hade förra året, där du länkade till en organistaion som "motbevisade klimathotet". Men om du minns, så hade du missuppfattat hela upplägget, de ansåg att klimathot fanns, det var bara ett tillägg. Minns Ström? Sedan att avfärda med en klackspark allting som du gör blir ju smått absurt! Men säg mig då Leif E Ström, finns det något hot på klotet från något mänskligt håll? Och i så fall vad? Inte kärnvapen heller, vi får verkligen hoppas! En sak med "hot" typ domedags är nämligen att de i bästa fall har en preventiv påverkan. Och kan skapa bättre alternativ. Ungefär som med barnuppfostran! |
| Inlägg #114: Postat: 2012-07-09 20:15:00 | |
|
Jocke utsourzad |
Ström forts: "Här t.ex om säldöden från wikipedia: "I Skagerrak har dödligheten varit så hög som 60 procent medan den bara var några procent längs norska och skotska kusten under de båda utbrotten. Varför det skiljer sig så markant är forskarna osäkra på, men man tror att nedsatt immunförsvar på grund av miljögifter i Skagerrak kan spela roll. De kan också bero på genetiska skillnader."
Vet du något mer, som sälforskare? Och om ozon, har du specialkunskaper om det som de andra forskarna på området saknar? När det gäller klimaten igen. Om vi följer Leif E Ström och han har fel. Då kan det gå illa. Men om vi följer det som det råder 95 konsensus om bland forskare, och de har fel. Då har vi mest tjänat på det hela, med t.ex bilar som drar under halvlitern idag. Men oljan räcker väl för evigt... |
| Inlägg #115: Postat: 2012-07-09 22:08:00 | |
|
Pia I |
Jag har skrivit en historia om hedersmord. Där har vi ett problem till förutom sionister,semiter, antisemiter, fiskdödenoch sälarpolitiker och snart ska jag skriva en artikel om Emine Onatli, som menar att politikerna utnyttjar islamofobin.Klotterplank är bra!
|
| Inlägg #116: Postat: 2012-07-09 22:18:00 | |
|
Leif E Ström |
#114, Jocke, bättre kan du, eller börjar för flitigt argumenterande grumla knappt timslånga intervaller? Jag återgav kontentan av en intervjuv med fd meteorologen Pär Holmgren i en tidigare TT-sändning. På begäran roddar jag fram det exakta citatet och får på skallen för det.
Det största mänskliga hotet är hotet från individer som känner sig hotade då omgivningen inte låter sig duperas. Om du nu skulle följa en klacksparkande icke sälforskare hur tror du dina sista år skulle fortlöpa till skillnad mot om du följer de som har forskar-utbildning och kan borra iskärnor? Eftersom du ogenomtänkt slänger i väg siffran 95 konsensus för jordens forskare, tydliggör du ditt oförstånd gällande win-win principen. Det finns flertalet forskare som anser att den ständigt stigande exploateringen av naturresurser är hållbar. Den lämnar oftast inte några outplånliga skador på den globala miljön, utom i undantagsfall, men dessa har hittills varit temporära. Bägge falangerna profiterar i första hand. Känner du till att miljöforskarna förespråkade en tidsintervall på hundratals år för att återställa naturen efter Mount Saint Helens utbrott 1980? Sprängkraften var motsvarande 1500 atombomber i Hiroshima-storlek. 90 procent av alla växter återkom efter TRE ÅR! //forts. |
| Inlägg #117: Postat: 2012-07-09 22:24:00 | |
|
Leif E Ström |
//övergång: Dina kollegor försökte via ”Scientic American hitta ett nytt hot. Man ville påvisa att klimatet påverkade de kommande vulkanutbrotten. Några av världens främsta vulkanforskare gick i taket och dränkte hotet med fakta. Om istäcket på Island försvinner som nu är 500 meter, så sänks smältpunkten med högst 0,5 grader.
Oavsett vilka vägar du och jag väljer så kommer inte dessa påverka oljeproducenterna att utverka nya fält på Maldiverna, Falklandsöarna Orinoccobältet, Amazonas, Afghanistan, Grönland, samt ett tjugotal till. Det brådskar inte heller då världens oljereserver ligger på nivåer som uppfattas som osannolika. Avslutar med en fråga. Har du hittat lösningen för hur man skall kompensera alla de länder som lever av och på exploatering av dess naturtillgångar. Du kan börja med ett icke fattigt land som Norge. Grannlandet påverkar ständigt sin miljö med utvinning av järnmalm, stenkol på Svalbard, bly, zink, aluminium och koppar. Dessutom fiskar de rent i de flesta haven och skitar ner med sin olja. Känner du någon forskare som studerar lösningen? |
| Inlägg #118: Postat: 2012-07-09 22:30:00 | |
|
Jocke utsourzad |
115 Då bör du absolut läsa den här artikeln, av Saga Rosen. Tar du inte med den manliga aspekten, så är inte hela sanningen med!
"Medierna tiger om mordet på en ung man!" Newsmill Länk: newsmill.se "Det finns en stor okunskap om att killar dagligen drabbas av hedersvåld i vårt land – och att kvinnor kan vara de som förtrycker mest!... Det är dags att ge pojkarna och de unga männen som drabbas av hedersvåld upprättelse. Att belysa hedersvåldet mot killar, och rapportera kommer att leda till att fler killar vågar ta kontakt med social och polis samt vågaDet är dags att ge pojkarna och de unga männen som drabbas av hedersvåld upprättelse. Att belysa hedersvåldet mot killar, och rapportera kommer att leda till att fler killar vågar ta kontakt med social och polis…" |
| Inlägg #119: Postat: 2012-07-09 22:40:00 | |
|
Pia I |
#118--Du har rätt Jocke! Jag har sett det på nära håll och det är därför jag förstår männen.Jag har skrivit en bok om min barndom, för att upprätta min pappa, som avr en jätteduktig människa, men som fick bar skäll och ovett för det. Alla var fega, vågade inte gripa in. Typiskt!
|
| Inlägg #120: Postat: 2012-07-09 22:43:00 | |
|
Pia I |
Kvinnor kan vara jätte elaka.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.