| Inlägg #1: Postat: 2012-04-04 15:30:00 | |
|
Thomas L. Aabo |
Bra artikel! Talande tystnad att nästan 900 läsare läst den och i n t e vågar kommentera - det säger allt om de fega hundarna!
|
| Inlägg #2: Postat: 2012-04-04 15:34:00 | |
|
Leif-Arne Undvall |
Kan du inte bli mer precis, vilka är de som är fega hundar?
|
| Inlägg #3: Postat: 2012-04-04 15:58:00 | |
|
Stefan |
SD ar ju Israelvaenliga och nar de forsoker ta konflikten med antisemiterna blir de kallade rasister. Fult att forsoka fa det till att de ar ansvariga.
|
| Inlägg #4: Postat: 2012-04-04 16:03:00 | |
|
Leif-Arne Undvall |
SD har en bakgrund i neonazistiska rörelser, något man efter bästa förmåga försöker förtränga idag. Att ha SD som garant mot antisemitism är som att sätta bocken till trädgårsmästare.
|
| Inlägg #5: Postat: 2012-04-04 16:37:00 | |
|
Leif E Ström |
Att författaren är bättre än Ilmar Reepalu på slak lina, är väl de flesta medvetna om. Men att få informationen om vilka 6 procent av det svenska folket som är obildade och antisemitiska är nog något helt nytt för de flesta. Så långt har inte ens Reepalu vågat gå, "mannen med pissusla, värdelösa och sunkiga idéer,” enligt fullmäktigeledamoten Markus Blomberg S. Tror mig veta att i det här landet så finns det människor i alla led som utövar både verbala attacker och våld mot de grupper som de tycker inte passar in.
Alla dessa "flera" borde du preciserat för att få stringens i en så pass viktig fråga. Det är aldrig okey att vara otydlig när man som företrädare för människors lika värde ettiketerar människor som man inte har en susning om. |
| Inlägg #6: Postat: 2012-04-04 17:48:00 | |
|
Sten |
Det finns svenska huliganer som trakasserat Malmös judar. Men dom är en försvinnande liten majoritet. Det stora flertalet är muslimska ungdomar. Men det kan inte Reepalu säga, för det är tabu i det svenska folkhemmet..
|
| Inlägg #7: Postat: 2012-04-04 18:06:00 | |
|
anonym |
Nu får ni fan ta och ge er VEM I HELVETE TROR NI ATT NI ÄR. vad är det som gör att ni ska behandlas annorlunda än andra. "Det är totalt oacceptabelt att judar i Malmö utsätts för attacker och trakasserier. Antisemitismen är den värsta formen av rasism som mänskligheten upplevt, och vi har alla ett ansvar att stoppa och fördöma den." Länk: youtube.com Varför skulle det vara det värsta för?
Är det inte andra runt om i världen som behandlats värre än judar men när det är rasism mot er då är det den värsta sorten. Patetiskt enligt min mening. |
| Inlägg #8: Postat: 2012-04-04 18:12:00 | |
|
Sten |
Förståndigt att du är anonym. För ett mer hatiskt inlägg har jag inte stt på länge. Vad kan driva dig...
|
| Inlägg #9: Postat: 2012-04-04 18:19:00 | |
|
anonym |
#8 Vet du vad det skiter jag blanka fan i. Jag är rätt trött på Hela Antisemitskitproppagandan som pågått alderles för länge och satt mer viktiga saker i skymundan. Det går inte att peka på en Jude och hävda att denne är kriminell för då pekas en som antisemit. Ni som använder er av ordet gämt emot andra är alla kriminella och borde låsas in. Tack vare "Antisemitism" så går Grova kriminella judar fortfarande på gatorna utan att det ens varit en möjlighet att straffa dessa. Varför ska en jude inte kunna straffas för kriminella handlingar? Länk: youtube.com
|
| Inlägg #10: Postat: 2012-04-04 19:08:00 | |
|
anders braune |
#8: Jag förstår din ståndpunkt och din frustration. Dock är det nu så i vår förljugna värld att du inte har någon yttrandefrihet. Det är ett litet spektrum av åsikter som är tillåtna om du vill bli betraktad som en god och sansad människa utan hat och fördomar.
Sionismen har fått lov att diktera agendan så långt tillbaka att de flesta som lever idag inte fattar att det faktiskt är så som exv Mel Gibson råkade haspla ur sig på fyllan. Man brukar ju säga att barn, dårar och fyllon ofta är sanningen nära. Det är alldeles för hemskt att tänka sig att samme man som mördade Folke Bernadotte tillåts skaka hand med svenska diplomater i Tel Aviv som om ingenting hade hänt, bara för att all världens rikedomar ligger i händerna på några få särintressen som inte vill någon människa väl; vare sig det handlar om kristna, muslimer eller judar. Judarna har varit förföljda, det är sant. Genom historien har de utsatts för progromer och under andra världskriget för internering i s k dödsläger. Sanningen bakom dessa skyddas också av mäktiga intressen som inte vill någon något gott. Det är olagligt att hävda något annat än det som vi fått lära oss i skolan, trots att man hade kunnat anföra massor av förnuftsskäl som talar emot "Förintelsen". Detta har skapat en situation som är unik för judarna. Ingen annan av världens förföljda minoriteter har sådant grundmurat skydd mot kritik. Ingen annan makt i världen har fått lov att mörda människor världen runt. Israel har till och med försökt sänka amerikanskt örlog utan att det ledde till någonting. Inte ens en "diplomatisk förveckling". Hatet kommer sig av frustration. Av maktlöshet. Av det faktum att locket läggs på så fort man trotsar den sionistiska agendan. Det kokar i grytan och ibland skramlar det till när ångan stiger. Och det är då "hatet" kommer som ett brev på posten och alla sanna vänner av den nya världsordning som tvingats på mänskligheten ställer upp för att försvara "de stackars judarna". Personligen bryr jag mig inte om i vad namn en människa vill be till Gud, om du vill äta kosher eller halal eller fisk på fredagarna. Alla människor borde vara lika, ha lika rätt till liv i värdighet och frihet. Men eftersom sionismen skyddas av alla dessa lagar som gör det brottsligt att ifrågasätta dess agenda är det ju bäddat för judehat, hur mycket alla den politiska korrekthetens kreatur än må vilja försvara denna minoritet från kritik. För i den nya världsordningen är vi inte lika, alla vackra ord till trots. Och om nu det judiska folket varit förföljt sedan de först började prakticera sin religion; är det inte dags att börja undra varför? Om alla människor hatar mig; är det fel på mig eller på min omgivning? Man lockas att travestera salig Olof Palme i det att "man kan undra hur länge dessa satans mördare ska få lov att hålla på"? |
| Inlägg #11: Postat: 2012-04-04 19:43:00 | |
|
pek |
Hej
Vill bara säga att den starke mannen kan åka hem till sina föräldrar och laga goda middagar för det lär de väl knappast få på de äldrehemsboende som han har genomdrivit som socialdemokrat, och njuta av sin pension, ska man inte bara jobba året ut när man fyller pensionålder, trodde att även avtalsidiealiserna bör följa sina regler själva också.....han är väl 70 år eller över det. Gällande gnället om judar så är jag helt enig där...de har ett oerhört traumatiskt förflutet som vi ibland blir påminda om i olika sammanhang men det finns många andra tappra små medborgare som kämpar för sitt existensberättigande i vårt land så jag tycker det kan vara tyst om dessa specifika judar nu i det avseendet i alla fall. Det är dåliga tider nu med olika samhällsproblem som slår oss i ansiktet varje dag... |
| Inlägg #12: Postat: 2012-04-04 21:02:00 | |
|
Leif-Arne Undvall |
#10 Men om nu judarna har sig själv att skylla, för gaskamrar och så, kan du inte lite mer berätta vad det är de gör, som får i grunden snälla nazister och så att börja gasa? Svar till undrande.
|
| Inlägg #13: Postat: 2012-04-04 21:58:00 | |
|
anders braune |
Ingen har sig själv att skylla.
Alla måste lära sig att ta ansvar. Nazisterna var inte snälla - jag är ledsen om det skulle vara vad jag skrev i min kommentar. Snygga uniformer - dålig ledning. Judarna har en särställning bland världens minoriteter i det att man inte får lov att kritisera något som har med dem att göra. Jag tycker synd om judarna för att de blir hatade. Jag tycker synd om oss som inte får lov att säga vad vi tycker och tänker. Det kan vara varför många hatar. Själv vill jag inte hata, därför att jag, till skillnad från exv Rabbi Yosef, tror att alla människor är lika mycket värda, oavsett vi är judar eller "goyim"... Googla gärna nämnde rabbi och fråga om det varit påven som sagt så om kristna och kättare. I allt annat övrigt ber jag ursäkt för min fåfänga att lägga mig i en diskussion som inte angår mig. För tusan, jag känner inte ens Ilmar Reepalu... |
| Inlägg #14: Postat: 2012-04-04 22:44:00 | |
|
Leif-Arne Undvall |
Nåja, själv bodde jag bara ett halvår i Eilat, naturligtvis måste de judar jag då umgicks med vara mindre repressentativa än någon obskyr rabbi från Tuben eller whatever. Om man nu, lyckets finna någon rabbi med aparta åsikter, precis som man kan finns knäppgökar som Fred Phelps eller Mulla Krekar osv. Hur repressentativa är de?
Finns något öht. menar du som skulle motivera att judarna har sig själva att skylla för förintelsen, eller menade du inte det du skrev? |
| Inlägg #15: Postat: 2012-04-04 23:09:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Artikeln:Reepalu menar alltså att judar, svenska medborgare som blir förföljda eller misshandlade i Malmö, bör tala om att de inte gillar Israels agerande i Mellanöstern för att slippa förföljelse och misshandel i Malmö !.Nej, för det vore ju lika vansinnigt som att be en tysk att ta avstånd från nazismen under andra världskriget?
|
| Inlägg #16: Postat: 2012-04-04 23:17:00 | |
|
Leif Erlingsson |
PS: Självfallet är det inte OK att misshandla. Det är aldrig OK. Men jag kan förstå att det provocerar att stödja Illuminatiprojektet Israel.
|
| Inlägg #17: Postat: 2012-04-04 23:17:00 | |
|
Förstår inte |
Jag förstår inte vad Sverigedemokraterna har med detta att göra? SD är ju det enda parti som söker en lösning på judarnas problem, men framställs här som orsaken? Obegripligt!
Alla som har läst på något överhuvudtaget vet att det är muslimer som står för antisemitismen i Sverige. Jag vet om det. Judarna i Malmö vet om det. Men det kan man inte prata om. Muslimer är ju OFFER! Jämför gärna med den fransk-marockanska terrroristen. Man pratar inte om det hemska i att judar mördades och varför de mördades av just en muslim. Istället pratar man och hur detta vidriga dåd ska drabba de stackars muslimerna. Obegripligt! Vedervärdigt att skylla antisemistimen i Malmö på någon annan än muslimerna, och kanske till om med olagligt att beskylla ett av sveriges största politiska partier för det. Inse hur verklighetet ser ut i vårt nya Sverige! |
| Inlägg #18: Postat: 2012-04-04 23:20:00 | |
|
Leif Erlingsson |
SD är sionister. Sionister är judarnas värsta problem.
|
| Inlägg #19: Postat: 2012-04-05 00:10:00 | |
|
leif bengtsson |
Jag håller i allt vesäntligt med Reepalu i han suttalanden.
Vi kan inte sätta någon grupp före någon annan. I något fall talades det om att fyra familjer av judisk "tro" lämnat Malmö. Hur många andra som lämnat av skäl som hör till någon form av hets eller hatbrott som lämnat stan vet vi inte. Dock har dessa andra inte tillgång till alla prominenta personer och lobbgrupper som omfattas av de sionistiska tankarna. Därav denna ständigt återkommande diskussion kring Reepalu. Så snart det är dags att diskutera några frågor som kan röra Israel eller deras framfart i andra länder dyker dessa diskussioner upp som gubben ur lådan. Hade jag inte förstått bättre eller gör jag det hade jag trott att det bara är pseudodiskussioner och angrepp som används som dimridåer för att dölja annat viktigare i det såkallade mediabruset. För i så fall skulle det judiska folket kunna anses som kidnappade och verktyg för andra tankar o mål än de som synes vara omtankar om just dessa. Alla är lika värda och alla grupper som förföljs är värda lika mycket i mediautrymmet. Tyvärr är det inte så. Rosenberg har nu ytterligare höjt ribban för hemskheterna i koncentrationslägren. Nu är det inte bara illa att "förintelsen inträffat" utan ytterligare markering i detta fruktansvärda är att överlevare tog livet av sig eftersom dom inte kunde leva med vetskapen om det som hände i lägren. Någon ny form upphöjning till ny nivå av hur djävligt det kunde ha varit. I vilket fall saknas inte ensidigmediabelysning i dessa frågor och även Reepalu kan inbegripas i kidnappningsdramat utan slut. Åtminstone inte i media. |
| Inlägg #20: Postat: 2012-04-05 00:43:00 | |
|
Lasse Anckarman |
Varför skulle inte judar kunna ta avstånd från kriminella judar när muslimer kan ta avstånd från kriminella muslimer?
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.