|
Inlägg #41: Postat: 2012-04-06 13:30:00
|
|
Leif-Arne |
#40 Ja stackars Eichman, han menade säkert inte så illa med gasen och så, egentligen. Och så ångrade han sig efteråt, kunde man inte låtit udda vara jämt då?
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2012-04-06 14:11:00
|
|
Lennart Asp |
#35: Dippen, jag tror inte att det tröstade den sista infödde tasmaniern, Truganins, som dog 1876 att hennes folk hade utrotats av de vita kolonisterna pga att de ansågs stå för en tidigare "lägre" primitiv form av människa än de vita i rasernas hierarki ...
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2012-04-06 14:12:00
|
|
Lennart Asp |
När bara 300 tasmanier var kvar besökte Darwin Tasmanien och antecknade i sin dagbok den 5/2 1836, "Jag fruktar att denna onda cirkel inleddes med de nidingsdåd som några av våra landsmän begick"
källa: "Utrota varenda jävel" av Sven Lindqvist, 1992.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2012-04-06 15:29:00
|
|
Lasse Anckarman |
#41 Vad vet du egentligen om Eichmann och gas Leif-Arne?
Poängen med mitt inlägg är att Eichmann förhandlade med juden Kazstner i syfte att deportera judar till Palestina, inte gasa dem. Vad jag inte sade var att tyskarna förhandlat med zionisterna om deportering redan tidigare och han var en stor beundrare av zionismen och 1937 besökte han också Palestina och förhandlade med bl.a. Sternligan om detta. Som bonus kan jag upplysa dig om att han även deltog i minnesstunden över Theodore Herzl 1934.
Tycker du verkligen att det är rimligt att ett land som inte existerade vid tidpunkten för det påstådda brottet, ett brott som de facto dessutom aldrig bevisats, tillåts kidnappa en man i främmande land på andra sidan jordklotet, ställa honom inför rätta i en skåderättegång och senare hänga honom? Kan du i så fall förklara varför?
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2012-04-06 15:58:00
|
|
Leif-Arne Undvall |
Att disskutera med en historierevisionist är ungefär lika meningsfullt som att göra detsamma med Flat Earth Society. Emedan, att Eichman fram till ca 1941 var inblandad i diverse planer att deportera judarspelar ingen roll eftersom han Eichmann kom att spela en central roll i den slutgiltiga lösningen. Han var ansvarig för deportationerna av miljontals judar från Europa och Sovjet till bl.a. Auschwitz, Treblinka och Chełmno. I fallet Eichman var det synnerligen motiverat att fånga in honom och ställa honom inför rätta.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2012-04-06 18:05:00
|
|
Lasse Anckarman |
#45. Låt mig första konstatera att den som drar ett likhetstecken mellan Flat Earth Society och historierevisionism inte besitter någon speciellt hög intellektuell stringens.
”Den slutgiltiga lösningen” var heller inget annat än deportation så det spelar en oerhört stor roll, för den som är intresserad av sanningen vill säga. Så du tycker att det är helt okej att en man kidnappas från ett land och avrättas i ett annat som inte fanns vid tidpunkten för det påstådda brottet utan att den åtalade enligt normal rättspraxis bevisats begått brottet?
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2012-04-06 18:55:00
|
|
Dippen |
#39 Sedvanligt antisemit svammel, det finns ingen "ursprungsbefolkning", LA. Den "ursprungliga" renrasiga palestiniern som du vill bygga ditt Palestina på är en myt på samma sätt som den renrasiga ariern som Hitler ville bygga Tredje Riket på. Förutsättningarna för ditt rasbaserade Palestina finns inte så länge palestinierna är araber och tillhör arabvärlden. Vad den vedertagna historien säger, det är att judar och araber har funnits i Mellanöstern som två separata folk under mycket lång till och att judarna har tvingats leva under bl.a. arabisk överhöghet. Det som pågår är en frigörelseprocess där judarna entydigt visat att man inte vill leva under arabiskt och andra folks förtryck vilket araberna våldsamt motsätter sig. Varför? Som liberal anser jag att judarna ska stödjas i sin frigörelsekamp. Tiden för slaveri och rasism borde vara över även i Mellanösterns kulturella öken. Med hänsyn till proportionerna mellan Israel och arabvärlden ser jag ingen som helst anledning för Israel att avstå mer land.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2012-04-06 18:58:00
|
|
Dippen |
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2012-04-06 19:06:00
|
|
Dippen |
#42 Nej, knappast. Grymma illdåd har utförts i Vite krists namn.
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2012-04-06 21:41:00
|
|
Lasse Anckarman |
#47 Vem har pratat om ”renrasiga” palestinier? Jag talar, och har hela tiden talat om den befolkning som befolkat landet sedan urminnes tider och dit hör faktiskt inte östeuropeiska judar. Sanningen är att judar som inte ens är semiter försöker bygga ett renrasigt exklusivt judiskt nationalhem.
Hitler raslära var ingalunda annorlunda än den judar, amerikanare och flera andra bedrev vid den tiden:
Länk: haaretz.com
Du har inte en aning om vad ”vedertagen historia” är förstår jag. Judar och araber har i långa tider levt i samförstånd med varandra, det vill säga orientaliska judar, inte de khazariska wannabejudar som nu förpestar hela Mellanöstern. De fick Birobidjan redan 1928, varför inte nöja sig med det?
Länk: birobidjan.co.uk
Israel är de facto en illegitim skapelse, vilket jag med all önskvärd tydlighet redogjort för tidigare, och bör ersättas med en palestinsk stat där alla, ALLA, hyser samma rättigheter och skyldigheter. Inte som det är nu, en rasistisk teokrati.
Snälla Dippen, läs på lite och erkänn gärna dina felaktigheter, det vore hedervärt. Din partiskhet i frågan genomsyrar dina inlägg, du är varken ute efter fakta eller en ärlig debatt.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2012-04-06 22:25:00
|
|
Lennart Asp |
#49: Dippen, "Vite krists namn" kom inte in i handlingen på Tasmanien förrän 1836 med en metodistisk murare, G A Robinsson, som förgäves försökte rädda de sista hundratal tasmanier som återstod. Innan dess hoppade helt enkelt kolonisatörerna över den lilla detaljen. De gick direkt till utrotningen av tasmanierna för att få "Lebensraum", ungefär som de vita ville ha "Lebensraum" när indianerna stod i vägen för kolonisationen av Amerika ...
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2012-04-06 22:27:00
|
|
Lennart Asp |
Min punkt är att det inte spelar någon roll för offren om de ansågs underlägsna eller överlägsna av sina mördare. Det viktigaste för offren är resultatet - utrotningen ...
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2012-04-06 22:35:00
|
|
Lennart Asp |
Folkmorden varken började eller slutade med nazismen. Som Sven Lindqvist säger var Auschwitz bara "den moderna industriella tillämpningen av en förintelse, på vilken det europeiska världsherraväldet sedan länge vilade.". :
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2012-04-07 01:20:00
|
|
anonym |
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2012-04-07 01:22:00
|
|
anonym |
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2012-04-07 11:52:00
|
|
Lasse Wilhelmson |
Jag har skrivit några artiklar i dessa frågor under de senaste två åren här på Sourze. Det här är en av de mest lästa "Vad är sionism?" Länk: sourze.seär_sionism_10727023.asp.
Men det finns fler ...
mvh
Lasse W
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2012-04-07 11:57:00
|
|
Lasse Wilhelmson |
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2012-04-07 21:23:00
|
|
Dippen |
#50 "Judar och araber har i långa tider levt i samförstånd med varandra, det vill säga orientaliska judar, inte de khazariska wannabejudar som nu förpestar hela Mellanöstern. De fick Birobidjan redan 1928, varför inte nöja sig med det? "
Araberna terroriserade judarna/sionisterna redan innan Israel bildats. Jihad är inget nytt påfund utan något som varje muslim är förpliktigad till.
Israel har tagit hand om SINA flyktingar, de judar som fördrevs från arabvärlden 1948. Det enda som krävs för att det ska bli fred är att araberna gör exakt samma sak, dvs tar hand om SINA flyktingar på sitt territorium. Varför fokuserar du på rasfrågan om vem som har "palestinskt ursprung" istället för frågan om fred? Rasfrågan är en sekundär fråga när judarnas existens står på spel. Eller hur? Räcker det inte att konstatera judar och araber har båda sitt ursprung Mellanöstern och att det därmed är exakt lika mycket hembygd för en palestinier i Jordanien, Libanon, Syrien eller Egypten som i "Palestina"? Är det verkligen viktigare att utplåna judarna än att palestinierna får en framtid?
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2012-04-07 21:30:00
|
|
Dippen |
Kan du försvara judeutrotningen 1948 i arabvärlden? Hundratusentals judar fråntogs allt de ägde och fördrevs från områden de bebott i hundratals år. Överraska mig gärna. Var gränsen mellan Israel och arabländerna ska gå är fortfarande en olöst fråga eftersom kriget fortfarande pågår, du vet kriget som araberna startade 1948 för att utplåna Israel och fördriva judarna. Personligen anser jag att palestinierna ska få en framtid i befintliga arabländer och judarna få leva i fred i Israel med de befintliga gränserna mellan områdena. Det är nämligen den lösning som ger fred och framtid till hela Mellanöstern. Den muslimska aggressiviteten mot judarna och västvärlden är motsatsen, vägen till evigt krig och evig misär, något som möjligvis rättroende muslimer måste syssla med för att bli martyrer enligt sina sagoböcker och sina blodtörstiga ledare.
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2012-04-08 09:06:00
|
|
Ville |
Israels legitimitet ifrågasätts av samma personer som antingen lastar judarna för att att:
-ha tjänat på och organiserat Förintelsen
-hittat på alltsammans om Förintelsen
-hålla på och förinta araberna
Samma personer med den så "utkristalliserade" synen på Judenheten saknar förmågan att tydliggöra vad den s.k. legitimiteten består i fallet med det s.k. Palestina - en f.d. romersk provins uppkallad efter ett utdött folk, filisteerna, sedermera tusrk-ottomansk och sist brittiskt mandat. Det enda gemensamma för arabfolken i Mellanöstern är arafatism, judehat och uppvigling till massmord och fördrivning.
Ni som dillar om ett Palestina med lika rätt för alla... se bara på Libanon, detta praktexempel på arabernas eget paradis -helt utan judar.
Ni kan inte skämmas ty ni saknar skam.
|
| |