Valt inlägg:
Jag håller i allt vesäntligt med Reepalu i han suttalanden.
Vi kan inte sätta någon grupp före någon annan.
I något fall talades det om att fyra familjer av judisk "tro" lämnat Malmö.
Hur många andra som lämnat av skäl som hör till någon form av hets eller hatbrott som lämnat stan vet vi inte.
Dock har dessa andra inte tillgång till alla prominenta personer och lobbgrupper som omfattas av de sionistiska tankarna. Därav denna ständigt återkommande diskussion kring Reepalu. Så snart det är dags att diskutera några frågor som kan röra Israel eller deras framfart i andra länder dyker dessa diskussioner upp som gubben ur lådan. Hade jag inte förstått bättre eller gör jag det hade jag trott att det bara är pseudodiskussioner och angrepp som används som dimridåer för att dölja annat viktigare i det såkallade mediabruset. För i så fall skulle det judiska folket kunna anses som kidnappade och verktyg för andra tankar o mål än de som synes vara omtankar om just dessa.
Alla är lika värda och alla grupper som förföljs är värda lika mycket i mediautrymmet. Tyvärr är det inte så.
Rosenberg har nu ytterligare höjt ribban för hemskheterna i koncentrationslägren. Nu är det inte bara illa att "förintelsen inträffat" utan ytterligare markering i detta fruktansvärda är att överlevare tog livet av sig eftersom dom inte kunde leva med vetskapen om det som hände i lägren. Någon ny form upphöjning till ny nivå av hur djävligt det kunde ha varit.
I vilket fall saknas inte ensidigmediabelysning i dessa frågor och även Reepalu kan inbegripas i kidnappningsdramat utan slut. Åtminstone inte i media.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?