|
Inlägg #41: Postat: 2011-09-10 18:06:00
|
|
Leif Erlingsson |
Dippen Länk: sourze.se #39,beskriver du hur ni finansierar Psy-Op-911-Truth ?
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2011-09-10 18:08:00
|
|
Spartacus70 |
#40 Leif. Brzezinski skrev redan 1969 om vapen som kunde kontrollera väderlek mm och militära dokument som kommit har visat på att man talat om detta sedan 50-talet. Att folk som Dippen ens ifrågasätter drönarplan 2001 är ju hysteriskt kul. Den grabben tror nog på tomten för hans verklighetsförankring är allt annat än förankrad.
Och Dippen, då vi fortfarande lever och verkar i en värld där pengar köper saker och om man skall kunna fortsätta vara opartisk, så får man ta till egen utgivning, böcker, filmer, föredrag mm. Men jag förstår att du inte ser fördelen i det.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2011-09-10 18:26:00
|
|
Leif Erlingsson |
Tack Spartacus70!Men i relation till det jag redan skrivit i Länk: sourze.se #40 och tidigare,säkerhetstjänsterna måste givetvis inte nödvändigtvis ha gjort coverupen för att de varit en del av utförandet av terroraktionen. Om det är totalt krig -- och det mesta talar för att det är det, man har bara inte brytt sig om att meddela folket eftersom kriget förs över våra huvuden -- då kontrollerar regeringar reflexmässigt all information. Man vill inte låta sina medborgare veta att man är under utpressning. Eller om man rentav av utpressaren är förbjuden att avslöja det, inte otroligt.I så fall skulle medias, politikers och säkerhetstjänsters coverup och mörkläggning vara en del av kriget, även om man inte deltagit i planeringen av 911. Man kanske utpressats att utse muslimerna till skyldiga. Bara en tanke.Jag ville bara nämna detta som exempel på vad man kan tänka, om man slutar blockera all tankeverksamhet. Jag anser att det viktigaste är att folk förstår att det knappast var muslimerna om gjorde 911.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2011-09-10 18:51:00
|
|
Dag Nilsson |
#38 På Tomten tror jag så klart. Han kommer ju från USA. Men när det kommer till tomtefnissarna faller förtroendet alldeles. De har ännu aldrig visat andra klappar än sådana de ger varandra på axeln.
Kom med något reellt Dippen så får jag se om du hänger med i logiska resonemang.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2011-09-10 19:03:00
|
|
Dag Nilsson |
#38 Här Dippen finns något du kommer att fnissa alldeles hysteriskt år - Länk: youtube.com -
Kan du sedan, när du är färdigfnissad, förklara varför stålbalkarna faller rakt ner och inte välter? De är inte längre belastade av annat än sin egen tyngd. De har förlorat stöd i sidled.
Varför faller de rakt ner? Varför kommer det ånga från dem?
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2011-09-10 20:24:00
|
|
Jocke S-43 |
Jag tror inte på den här urvattnade konspirationen, och en orsak finns andra är att inget alternativ presenterats.
Varken av Leif E, Dag N, eller av Spartacus. Eller av någon annan på detta klot vad jag vet. Man måste tro på något.
Att jag sedan inte tror på Lasse i gatan eller på Taliban-Dippen, i andra frågor är en annan sak, ja jag tror därför inte ens på CMO!
Och jag tror inte på den här artikeln heller Carl-Olof, eller på syftet med den! Jag tror inte värst på USA heller, men hoppas på Obama.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2011-09-10 20:33:00
|
|
Spartacus70 |
Dag, en annan intressant aspekt som det inte pratas om mycket idag är hur snabbt och effektivt allt bråte togs om hand om efter attacken. Inte ens NIST fick möjlighet att bearbeta allt i tid...
Control Demolition Inc som bla plockade upp allt bråte efter Oklahoma bombningen där den påstådde terroristen McVie gjorde sig skyldig till brott, plockade även upp allt bråte efter 9/11.
De hade vid tidpunkten ett sätt att demolera byggnader med som de bla gjorde reklam för i Europa - DREXS. Detta tillät dom att kapa upp balkar innan nedtagning i rätt storlek så de enkelt kunde lastas på bilar och transporteras bort.
Praktiskt nog så behövde de inte kapa många balkar 9/11 undan kunde inom loppet av ett par månader köra bort allt på lastbilar.
Bilar som var övrigt utrustade med GPS så de inte kom bort och enligt Dr Fredrick W. Mowrer så fick en förare sparken för han hade tagit en för lång lunchrast.
Time is of the essence....
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2011-09-10 20:54:00
|
|
Lasse i Gatan |
#36/ Citat: ” De var styrda på samma sätt som drönarna styrs och de var preparerade. Vanliga flygplansvingar hade inte kunna slå sig igenom balkarna som....”/ Var det en drönare som flög in i Pentagon också, eller var det en missil? Helt plötsligt har vi fyra passagerarplan på driven, hur ska det här sluta? Citat: ”Jag såg också en BBC-reporter i bild beskriva att byggnad 7 hade rasat samman - 20 min innan det skedde!” /Har du källan till det beskrivna förloppet eller är det i din fantasi som det förekommer BBC-reportrar som kan göra sådana fantastiska scoop.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2011-09-10 20:59:00
|
|
Lasse i Gatan |
#46/ Tro får du göra i kyrkan Jocke, eller du kanske föredrar en moské.
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2011-09-10 21:20:00
|
|
Lasse i Gatan |
#33/*fiser*
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2011-09-10 21:33:00
|
|
Mats Persson |
anonymt inlägg #50 Jag är alltid lika imponerad av Lasses mod och kunnighet. Hade Du inte någon av Dina begåvade Länkar åt oss fåkunniga den här gången?
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2011-09-10 21:34:00
|
|
Jocke S-43 |
49 #46/ Lasse i gatan: "Tro får du göra i kyrkan Jocke, eller du kanske föredrar en moské."
Ja du Lasse i gatan. Nu skrev jag ju faktiskt i 46, att "jag tror inte"! Således varken i kyrka eller i moske, där man bör tro.
Jag tror dock INTE att du inte kan läsa, men jag tror däremot att du i likhet med de jag nämnnde här ovan, att ni inte resonerar helt logiskt här!
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2011-09-10 21:36:00
|
|
Dag Nilsson |
#48 Pentagon rammades inte av ett flygplan av den storlek som påstås. Någon slags missil är vad jag tror.
Här är BBC verkligen på hugget - Länk: youtube.com - Är det första gången du ser detta?
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2011-09-10 22:10:00
|
|
Leif Erlingsson |
I #48 frågar åter Lasse efter källa med nedlåtande, trakasserande formulering, och återigen för en extremt välkänd uppgift som har stötts och blötts i åratal. Hans kommentar: Länk: sourze.se . Sourze Red., ska verkligen denna typ av mobbing gå utan tillsägelse?! Det är givetvis OK för de som inte har så mycket kunskap att fråga om hjälp, men inte med denna attityd.
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2011-09-10 22:47:00
|
|
Lasse i Gatan |
#53/Det finns en video till höger i länken du skickade som har rubiken "BBC video about WTC7 is a hoax" säger det dig någonting?
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2011-09-10 23:01:00
|
|
Lasse i Gatan |
#54/ Nu kom rasisten farande och blandar sig i vad jag skrev till Dag #48/ Är det någon som ska ha ett rött kort så är det du och Dag som ingår i judehatarklubben.
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2011-09-10 23:08:00
|
|
Lasse i Gatan |
#51/Skicka några länkar till dig är meningslöst, du begriper ändå inget av innehållet.
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2011-09-10 23:11:00
|
|
Blackie |
Project for the New American Century PNAC Länk: sourcewatch.org "Two events brought PNAC into the mainstream of American government: the disputed election of George W. Bush and the attacks of September 11th. When Bush assumed the Presidency, the men who created and nurtured the imperial dreams of PNAC became the men who run the Pentagon, the Defense Department and the White House. When the Towers came down, these men saw, at long last, their chance to turn their White Papers into substantive policy.".
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2011-09-10 23:11:00
|
|
Blackie |
WTC7 i Fritt Fall: Ej Längre Kontroversiellt Länk: youtube.com High-Level Officials Eager to Spill the Beans About What REALLY Happened on 9/11 … But No One In Washington or the Media Wants to Hear Länk: washingtonsblog.com
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2011-09-10 23:11:00
|
|
Dag Nilsson |
#56 Jag hatar inte judar, Lasse i Gatan, det är människor av din typ jag hatar. Oavsett vilken ras du tillhör. Jag håller dig för att vara extremt osympatisk. Att du dessutom vräker ur dig skit under burka ger dig noll respekt hos mig.
|
| |