Det är något skumt med 9-11

Den här tråden diskuterar artikeln Det är något skumt med 9-11.
Showing page 4 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #61: Postat: 2011-09-10 23:16:00
Lasse i Gatan
SVT1 sänder från klockan 07.55 i morgon hela dagen om vad som hände 9/11 2001. Ett gyllene tillfälle för alla konspirations-muppar att förkovra sig i vad som verkligen hände den dagen för tio år sedan.
Inlägg #62: Postat: 2011-09-10 23:17:00
open minded
#56 And u looove the jews and hates the rest... Tror helt enkelt att resten är fler... Eller vad tror du?
Inlägg #63: Postat: 2011-09-10 23:18:00
Blackie
"The core of the hypothesis is that U.S. administrations are greatly motivated by fear of the consequences of a weaker dollar, particularly higher oil prices. This motivation is seen as underlying and explaining many aspects of U.S. foreign policy, including the ongoing Iraq War."..."In 2000, Iraq converted all its oil transactions under the Oil for Food program to euros. When U.S. invaded Iraq in 2003, it returned oil sales from the euro to the USD." Länk: en.wikipedia.org Men vi vet ju att det var på grund av att han hade massförstörelsevapen så klart!. Det finns ingen större agenda som tjänade på 9/11!?
Inlägg #64: Postat: 2011-09-11 00:59:00
CMO
#53 Man kunde redan se på WTC 7 att en kollaps var förestående. Detta var känt bland räddningspersonal OCH reportrar när rapporten skedde.

Detta var inte precis den enda felaktiga nyheten som rapporterades den dagen.

Att konspiratörerna skulle ha skickat "manus" i förväg till BBC och att de läst upp det "för tidigt" snarare än att bara låta dem rapportera kollapsen när den faktiskt inträffat är ett så genomkorkat scenario att man naturligtvis måste vara trudis för framföra det.
Inlägg #65: Postat: 2011-09-11 09:12:00
Leif Erlingsson
Till Sourze Red.:  I #56 Länk: sourze.se far Lasse i Gatan åter ut i osubstantierade ärekränkande lögner om hans meddebattörer, i detta fall undertecknad.  Förmodligen försöker hans psyke dölja något om honom själv, genom att projicera det på mig.  Han kallade mig för jag vet inte vilken gång i ordningen rasist.  Jag hyser alltså inget förakt eller hat för judar, lika lite som jag gör det för mormoner eller något annat tankesystems medlemmar.  Att jag ifrågasätter olika tankesystem innebär inte att jag föraktar dess utövare.  Jag föraktar inte mig själv för att jag själv har varit fast i tankesystem - inte heller föraktar jag den jag var då jag var fast däri.  Men måhända är det sig själv Lasse i Gatan egentligen föraktar, det kan vara förklaringen, men det ger honom ändå inte rätt att sprida sin dynga offentligt.  Han får däremot gärna skrika i sin garderob, det har jag ingen invändning mot.  Så, Sourze Red., en tillsägning tack!PS:  Exempel på ett tidigare bemötande från min sida, som visar att Lasse i Gatan är "i ond tro" denna gång: Länk: sourze.se Lasse i Gatan #1, du tappade bort "Anti" ledet i "Det finns tre stycken antirasister på Sourze som maler på i samma stil och vill helst att Israel försvinner från kartan."  Fast namnet Israel har vi heller inget mot, bara dess rasistiska karaktär upphör.  Det är Israels karaktär av rasiststat vi motsätter oss.  Du kan tacka mig för rättelsen här nedan.Från tråden "Palestinska politiska våldet", Leif Erlingsson 2011-08-20 22:47, #4 Länk: sourze.se .En kommentar ang. att Israel däremot bevisligen är en rasiststat:  Detta är genom själva sakförhållandet ett faktum i och med att de skiljer på judar och icke judar.  Judar har andra medborgerliga rättigheter.  Jag ljuger alltså inte när jag skriver att Israel är en rasiststat, utan jag konstaterar bara vad som Ipso facto är verkligt.  Genom samma sakförhållande försvarar Lasse i Gatan en rasiststat.  Detta är genom själva sakförhållandet ett faktum.  Jag uttalar mig inte om huruvida detta gör honom till en rasist, men tanken är näraliggande och en person som man på faktiska grunder kan misstänka vara rasist bör ej tillåtas anklaga andra till höger och vänster för att vi skulle vara det han själv mycket möjligt kan vara.
Inlägg #66: Postat: 2011-09-11 09:47:00
Leif Erlingsson
Tack Blackie Länk: sourze.se #59, för "High-Level Officials Eager to Spill the Beans About What REALLY Happened on 9/11 ... But No One In Washington or the Media Wants to Hear"  Länk: washingtonsblog.com   och "WTC7 i Fritt Fall: Ej Längre Kontroversiellt"  Länk: youtube.com .  Att ingen vill lyssna kan den amerikanske historiken och författaren Webster Tarpley ha förklaringen till: Länk: kristofferhell.org 9/11: False-Flag Terrorism - The Precedents & The Reality  . . . snip . . .En handull med bankfamiljer på Wall Street och i London låg bakom 9/11Fyra nyckelkomponenter för "under-annans-flagg" angrepp:Myndighetsövningar på samma tema som terrorspektaklen - som plötsligt görs verkligaSyndabockar: den eller de som hängs ut som de skyldigaFörrädaren/infiltratören:de inom statsförvaltningen som i själva verket är agenter för Wall Street/London:s bankfamiljerTeknikerna: de som faktiskt genomför terrorspektaklet vilket syndabockarna, oavsett ev uppsåt, saknar kunskap/resurser för att genomföraFilmen är från 2006 och en dryg timme lång.Wall Street/London:s bankfamiljer har sedan mycket lång tid bakåt tillgång till all former av underrättelser, inklusive hemlig forskning.  Inklusive givetvis - det säger sunt förnuft - fri energi.
Inlägg #67: Postat: 2011-09-11 09:52:00
Leif Erlingsson
Notera ovan särskilt Förrädaren/infiltratören: de inom statsförvaltningen som i själva verket är agenter för Wall Street/London:s bankfamiljer ...
Inlägg #68: Postat: 2011-09-11 20:45:00
Lasse i Gatan
#65/Citat: ” En kommentar ang. att Israel däremot bevisligen är en rasiststat:”// Vilka är det som bor i Israel? just det Judar, därmed en bekräftelse på ditt Judehat, med andra ord du är en rasist.
Inlägg #69: Postat: 2011-09-11 21:05:00
Leif Erlingsson
Lasse i Gatan avslöjar sina värderingar... Länk: sourze.se #68.  Alltså att en jude inte kan vara rasist, och att den som avslöjar att juden är rasist själv blir rasist.  D.v.s. för Lasse i Gatan så handlar det inte om rasism utan om man kritiserar judar.  Man får inte kritisera eller avslöja judar för oegentligheter.
Inlägg #70: Postat: 2011-09-11 21:19:00
Jocke S-43
Jag tror inte på den här urvattnade konspirationen, och en orsak finns andra är att INGET ALTERNATIV presenterats, från början till slut.
Varken av Leif E, Dag N, eller av Spartacus. Eller av någon annan på detta klot vad jag vet. Man måste tro på något.
Att jag sedan inte tror på Lasse i gatan eller på Taliban-Dippen, i andra frågor är en annan sak, ja jag tror därför inte heller på CMO, som häller eldfängd ketchup på brasan.
Och jag tror inte på den här artikeln heller Carl-Olof, eller på syftet med den! Jag tror inte värst på USA heller, men hoppas på Obama.
Inlägg #71: Postat: 2011-09-11 21:26:00
Leif Erlingsson
Jocke S-43 Länk: sourze.se #70,  - Själv tror jag inte på någon urvattnad konspirationsteori.  Gör du?Innan du svarar, kom ihåg att vår invändning är just mot alla konspirationsteorier.  Det är helt ovetenskapligt att anklaga någon innan vad som hände och hur det hände är utrett.  Det är liksom hela poängen med vår kritik av konspirationsteorierna som USA med flera har tryckt på oss.
Inlägg #72: Postat: 2011-09-11 21:32:00
Leif Erlingsson
PS:  Ang. en orsak att INGA ALTERNATIV presenterats, jag känner igen tänkesättet.  En vän från mormonkyrkan tyckte efter att jag ifrågasatt grunden för kyrkans världsbild att jag inte hade en bättre tro att föreslå.  Mormonkyrkan var alltså bäst.  För att jag inte hade en bättre tro att föreslå.  Det gick vännen helt förbi att jag lämnat detta med att tro, för att hålla mig till kunskap.  Detta var nog kring år 2004, då jag avprogrammerade mig ur det mormonska tankesystemet.
Inlägg #73: Postat: 2011-09-11 21:34:00
Leif Erlingsson
- Ja, nu ser jag, du skrev ju t.o.m. i klartext "Man måste tro på något."  Totalt avslöjande.
Inlägg #74: Postat: 2011-09-11 21:53:00
Jocke S-43
73 Leif E är väldigt slarvig ibland. Du har inte ens koll på anföringstecken! Som du annars slösar med.
Vad är det som "är avslöjande", hos vem? Obegripligt!
Den officiella förklaringen leder loppet, eftersom inget alternativ kommer i närheten, en trovärdig sammanfattning finns ej.
Med risk för att ha fel, men med skydlighet att välja, väljer jag därför den officiella. Även om jag anser att USA var och är i mycket en skurkstat bland andra.
När det gäller Cederholms artikel, som jag inte orkar läsa helt ut, så tror han varken på atropogena klimatförändringar, han hyllar den rabiata statsfeminismen som nedvärderar både kvinnor och män. Och resten kan vi lämna därhän, eftersom han inte vågar bemöta kritik.
En ny utredning, javisst. Och press på Israel javisst.
Men vad skall då Leif E, CMO m.fl, syssla med?
Och sourze?
Inlägg #75: Postat: 2011-09-11 22:03:00
Leif Erlingsson
Jocke Länk: sourze.se #74,  - Tack för att du bevisar det jag skrev i #72.  Men vem tvingar dig att välja mellan konspirationsteorier?  Är det måhända CMO, Per W, Dippen, Fnissen och de andra som absolut inte hör ihop?
Inlägg #76: Postat: 2011-09-11 22:12:00
Spartacus70
När t.o.m. utredarna för 9/11 ifrågasätter det hela så känns det ganska bra och här är en ganska komplett lista på ganska pålitliga källor och tunga namn som håller med: Länk: infowars.com
Inlägg #77: Postat: 2011-09-12 07:46:00
Dag Nilsson
OBS OBS OBS Kolla SVT:s Dokument utifrån - Länk: svtplay.se - sekunderna runt 53:12

Här SYNS hur The Core - de centrala och kraftigaste balkarna tas av längre ner än vad kameravinkeln täcker. Detta är BEVIS för att det inte handlar om ett ras med bara gravitation inblandat.

Vet någon hur man kan spela in sekvensen?
Inlägg #78: Postat: 2011-09-12 08:08:00
open minded
#77 videokamera,el mobil är lättast..
Inlägg #79: Postat: 2011-09-12 10:35:00
Lasse i Gatan
#77/ Dag/ Filmen går i repris på Kunskapskanalen onsdagen den 14/9 kl.23.00 eller Fredagen den 16/9 kl.21.00. En förutsättning är, att du äger en video.
Inlägg #80: Postat: 2011-09-12 11:05:00
Dag Nilsson
#79 Tack för det tipset, Lasse. Det blir ju mycket bättre upplösning på bilderna om jag gör på det sättet.
Showing page 4 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...