Problem med kommentarer på nätet - been there, done that

Den här tråden diskuterar artikeln Problem med kommentarer på nätet - been there, done that.
Showing page 1 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #1: Postat: 2011-08-30 18:07:00
Leif-Arne Undvall
Som alltid har detta två sidor, antigen släppa åsiktsdårarna helt fria med allt vad det innebär eller avgränsa dem och ge dem en förment åsiktsmartyrstatus. Själv är jag kluven. Jag gillar Sourzes koncept, verkligen, men kan bli lite trött på att trådarna domineras av skribenter med mer tid till förfogande än förstånd.
Inlägg #2: Postat: 2011-08-30 19:35:00
Dag Nilsson
#1 Jag tycker också att åsiktsdårar typ Leif-Arne Undvall skall få skriva på Sourze trots att de ibland är mycket tröttande. Att diskriminera Undvall och med honom jämförbara existenser med hänvisning till att de brister i förstånd vore odemokratiskt.

Det är även bra att de som är kluvna i självet skriver vad de tänker. Annars kan direkt farliga idéer rota sig utan att vi, som är normala, anar minsta oråd. Ett mardrömslikt scenario vi helst ser att aldrig behöva uppleva.
Inlägg #3: Postat: 2011-08-30 19:56:00
Leif Erlingsson
#2 Ja, det bästa är att de får uttrycka sig fritt, så vi alla kan få veta vad de tänker.
Inlägg #4: Postat: 2011-08-30 21:15:00
Leif-Arne Undvall
For whom the bell tolls.
Inlägg #5: Postat: 2011-08-30 21:50:00
GunnarL
Jag tycker att det borde vara synnerligen frustrerande för Erlingsson att inte få något som helst gehör eller gensvar på alla de långa drapor han skriver. Jo - förresten - "open minded" har ju förvisso visat sitt gillande. Det glömde jag. Men i övrigt bemöts Erlingssons långa tirader med tystnad. Vad beror det på? Slöhet? Likgiltighet? Eller är det som Erlingsson själv anser att han är omgiven av idioter som lever i en begränsad verklighet? Eller är det t.o.m. så att de flesta är trötta på Erlingsson? Under alla förhållanden kan det inte vara någon tillfresställande situation för någon som har ambitionen att "upplysa" sin omgivning! Dvs. om han inte är nöjd med att själv läsa det han skriver. Men det kanske han är.....Han blir ju i alla fall inte refuserad.
Inlägg #6: Postat: 2011-08-30 23:03:00
Humanisten
Ah, pest eller kolera! Profetus Eremitus contra Invectivus Anonymus.
Utstuderad själviskhet i kamp mot beklämmande inskränkthet!
Inlägg #7: Postat: 2011-08-31 08:08:00
Dag Nilsson
#5 Jag tycker att Sourze bör införa förhandsgranskning.

En viktig detalj vid förhandsgranskning är att utse rätt granskare. Den bästa granskare jag kan tänka mig är GunnarL.

GunnarL vet bäst vad folk vill och behöver läsa. Han är därför en välsignelse för alla som lider av tvångsmässigt tråd- och inläggsläsarsyndrom.

Jag föreslår även att man döper om Sourze till att heta Sourze á la Gunnar, vilket namn då även blir ett slags kvalitetsstämpel.

Även Kim Jong Il tycker att det sägs onödiga saker i media. I hans land har man lång erfarenhet av gunnarmetoden. Alla är därför mycket nöjda i hans land. Ingen oroas av konstigheter i media. Jag tycker att vi har mycket att lära av av Kim Jong Il och GunnarL.
Inlägg #8: Postat: 2011-08-31 09:40:00
GunnarL
6/ Det var en rolig kommentar - väl utvecklad humor!
Inlägg #9: Postat: 2011-08-31 09:42:00
GunnarL
7/ Tack Dag! Du är alltför vänlig. Speciellt de tre första styckena faller mig i smaken. Sista stycket är mer tveksamt.
Inlägg #10: Postat: 2011-08-31 12:40:00
Carl Olof
Personligen tycker jag att er på ytan vänlighet, men mellan raderna sarkasm, är god underhållning. Allmänt, i blogosfären, medborgarjournalistiken och i microbloggs- och kommentarsvärlden på internet år 2011, anar jag annars alltjämt en överrepresentation av de som "vill höra sin egen röst" framför "de som har något vettigt att säga". Det är min vision att, vartefter tiden går, fler och fler av det senare slaget ska börja uttrycka sig på internet och att Sourze ska lyckas attrahera många av dessa.
Inlägg #11: Postat: 2011-08-31 16:26:00
Pia I
Jag tycker det är bra som det är. Jag har fått hjälp när jag frågat och är nöjd. Tycker att toleransen är hög och håller med Carl-Olof om att det är en viss underhållning i dessa sarkastiska yttranden som tex. #2 och #3. Kul sagt!Däremot gillar jag inte när man klasserar folk efter förstånd, som i #1. klasserar- ett eget uppfunnet ord:-
Inlägg #12: Postat: 2011-08-31 19:12:00
GunnarL
11/ Det är konstigt Pia hur olika uppfattningar man kan ha. Jag tycker att nr 1 Leif-Arne har en klar poäng medan nr 2 och 3 bara befäster vad han skriver. Att folk "klasseras" efter förstånd är ingen nyhet - det visste t.o.m. Rebellrobban. "Klasseras" är för övrigt ett bra ord. Rätten till nybildning av ord tillkommer alla stora konstnärer.
Inlägg #13: Postat: 2011-08-31 19:31:00
CMO
De enfaldigas och gravt förvirrades envetna kamp för att bemötas med respekt, eller att ens tas på allvar, är inget jag kan ställa mig bakom.

Vissa ojämlikheter måste bevaras i samhället.

Sedan får Leif, Pia och Dag tycka vad de vill...
Inlägg #14: Postat: 2011-08-31 19:57:00
Pia I
2 och 3 befäster vad 1 skriver, men menar de allvar då #12? Trodde inte jag. Jag ställer mig bakom de som är olika. Det är de som behöver det mest.
Inlägg #15: Postat: 2011-08-31 20:45:00
Dag Nilsson
#13 "Vissa ojämlikheter måste bevaras i samhället."

Här CMO, säger du det som i grunden skiljer oss åt. Bra att du gör det så tydligt.

Jämlikhet omöjliggör utvaldhet.
Inlägg #16: Postat: 2011-08-31 21:16:00
Dippen
Hittade en trevlig bilderbok till min systers barn på nätet som jag tänkte beställa, är det nån annan som vill hänga på och dela på frakten? Länk: coloringbook.com
"To the American people and all others who may read this childs coloring book, We Shall Never Forget is designed to be a tool that parents can use to help teach children about the facts surrounding 9/11. This book also describes basic freedoms in America. We suggest parental guidance. As the 9/11 events are shown countless times on national media, this book will help children understand the meaning of these events. The book was created with honesty, integrity, reverence, respect and does not shy away from the truth.In this book you will see what happens to a terrorist who orders others to bomb our peace loving wonderful nation."
Inlägg #17: Postat: 2011-08-31 21:20:00
GunnarL
14/ Visst menar de allvar Pia - åtminstone det univeralgeni som anser sig vara lite intelligentare än alla andra. Och visst är det bra att Du ställer Dig bakom dem som är olika..... Olika är vi väl förhoppningsvis alla så Du får rätt mycket att jobba med. Men det fixar Du säkert.;-
Inlägg #18: Postat: 2011-08-31 23:36:00
MatsB
#5, GunnarL:
Jag minns inte i vilken tråd, men jag vet att jag har kommenterat till dig om ett liknande tema tidigare. aeven om jag aer haer bara saellan, måste jag ju inte gloemma allt;- På tal om inte ofta, bara foer att inte alla inlaegg kommenteras i oeverfloed, måste ju det inte noedvaendigtvis betyda, att dom aer felaktiga och/eller ointressanta, eller har jag misuppfattat något?
Tillbaka till det jag hade kommenterat hos dig tidigare: Tankegångar hos en Herr Erlingsson, måste foer mig inte noedvaendigtvis vara åt helvete, bara foer att dom inte passar med min egen lilla
verklighet. PS: jag ser mig sjaelv verkligen så, det var inte ironiskt menat

På den tiden naer kyrkans ideer var det, som den etablerade vetenskapen aer idag, blev idioter som haevdade att jorden inte var platt bannlysta... Daermed INTE sagt, att Leif E eller andra har alla svar! daer har jag ju sjaelv monoplo;- Det jag vill saega aer, att vad jag kan se hos andra, styrs foerst och fraemst daerav, hur oeppen jag sjaelv aer att acceptera det faktum, att jag sjaelv kan vara den begraensande faktorn...
Just my 2ct, nothing more, nothing less.
Inlägg #19: Postat: 2011-09-01 11:46:00
Leif Erlingsson
"Männen kring källan", Leif-Arne Undvall, CMO, GunnarL och några till har här "vid källan", på Sourze, förtjänstfullt praktiskt demonstrerat så alla vi andra själva kunnat uppleva det hur vissa tankar och idéer i samhället förtrycks.Extrapolera detta till hur det går till när forskningsanslag och teknikutveckling ska finansieras, samt till hur det går till när politiska planer ska dras upp för framtiden, och vi ser nu alla? varför allting alltid bara fortsätter som förut.Den som gör mer, får bildligt talat kniven i ryggen av de större sammanhangens motsvarigheter till "männen kring källan".
Inlägg #20: Postat: 2011-09-01 14:09:00
mseder
Hej Leif

"Extrapolera detta till hur det går till när forskningsanslag och teknikutveckling ska finansieras, samt till hur det går till när politiska planer ska dras upp för framtiden, och vi ser nu alla? varför allting alltid bara fortsätter som förut."

Snyggt och "mördande" formulerat.

Mats
Showing page 1 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...