Försvarar vi demokratin?

Den här tråden diskuterar artikeln Försvarar vi demokratin?.
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #61: Postat: 2011-07-29 16:00:00
Jocke S-43
56 ".jämfört med en vuxen karl som drar ned varje fråga,stor som liten i underkläderna och babblar kön.För Guds skull karl...snap out."
"Vuxen karl, underkläderna", var kom dom in i sammanhanget? Vi är väl inte på Slitz eller? Och "kön, genus", nyss var det queerfeminism som jag nämnde ett par gånger, medan du körde din QF-litania i veckor!
Fast naturligtvis är det AA-skitsnack, producerat från underlivsnivå från en som inte fattar hur makten fungerar idag!
Genom just missbruk av kön, genus vad du vill! Per media och riksdag, med hjälp av loja och okunniga småborgare som du, själva livrädda för ämnet, dasslocket på!
Jag drar upp frågan när den är relevant, och låter inte bara media och politik förra agendan, jag gör det för att detta är verkligheten i svensk undervisning: Enkönsdikterad genuspedagogik, från dagis till unviveritet, begrips? Eller blev du helt hjärntvättad i -70-talsskolan?
Men jag håller på med andra frågor också. Du däremot fnattar omkring här dagarna i ända och sprider i nästan varje tråd din högsta personliga "dyng-anarkism" som INTE har någonting med dagsaktuell verklighet att göra!
Inlägg #62: Postat: 2011-07-29 16:16:00
Aguirre
Rätt Jocke. ....det jag säger är inte dagsaktuellt det tillhör framtiden...och där har jag svårt att se skäggiga farbröder som tror att feminister har tagit över världen utan att vi märkt det....:- Fast den frågan kanske du skulle flytta över till just Slitz....där är väl publiken mer uppmuntrande till att flina med dig åt Schyman m.fl.....
Inlägg #63: Postat: 2011-07-29 19:48:00
Jocke S-43
62 AA "det jag säger är inte dagsaktuellt det tillhör framtiden...och där har jag svårt att se skäggiga farbröder som tror att feminister har tagit över världen"
Det är visst inte det enda du har svårt att se. Träsprit går på synen, och skägg har ingen betydelse om man inte som du och vissa andra har extrem islamnoja.
Verkligheten är idag, även om man har clairvoyanta ambitioner.
Således: Pojkar diskrimineras, flickor mår sämre än någonsin, pappor får inget gehör, mammor går på knäna. Män är våldsamma, kvinnligt våld har ökat 3 gånger på tio år. Fakta. Läs på. Och maktberoende politiker spär på, "men bara jag AA kan avgör när de har fel och när de har rätt!" Fast du enligt egen uppgift inte ens har koll på dina egena tankar. En av få ärliga insikter från det hållet...
Jag kritiserar opportunistisk maktpolitik, du begriper inte hur makt fungerar idag. Jag tänker på människan idag, oavsett kön. Du saknar förmåga att debattera utanför ditt eget personliga diktat.
Bl.a. detta är skillnaden mellan oss idag, du skägg- och ansiktslöse!
Inlägg #64: Postat: 2011-07-29 20:20:00
Aguirre
Ja det är en grym värld Jocke.....men det beror inte på att feministerna har tagit över.....inte heller på genuspedagogik eller queerfeminism.........det är där ditt tåg har gått in på ett helt eget spår
Inlägg #65: Postat: 2011-07-29 21:32:00
Jocke S-43
64 AA, du fattar väldigt dåligt, men det är väl en sådan image man kan hålla sig med när man är anonym?
Det är en grym värld, visst, och den har inte blivit bättre för att politiker och media har fått en ett helt nytt objekt att skylla på, och ett helt nytt objekt att luta sig emot, för att konsolidera makten. Men du gillar alltså riskdagens makt genom nya knep?
Om vi sedan skall gå in på järvägar, så är jag inte helt ensam på det spåret. Både vetenskap och politik och vanlig enkel statistik är alltmer på åtminstone delvis samma bana. Förstås omöjligt att begripa eller ta till sig för någon med din smalspåriga hjärnbana.
Lägg av med träspritschampagnen, ett gott råd!
Inlägg #66: Postat: 2011-07-30 00:07:00
GunnarL
I dag har det varit en regnig och trist semesterdag för mig. Jag har dock sett en minneshögtid över de döda i Oslo och en manifestation för offren på Sergels torg. Det som slår mig är hur stark demokratin är, hur värdigt människor sörjer och hur stor betydelse våra politiska ledare har i krislägen. Inte minst Jens Stoltenberg som verkligen har visat statsmannaskap i den här svåra situationen. Det är nog inte högkonjunktur för anarkister just nu tror jag inte. Politiken är det medel varmed vi förbättrar världen - inte genom en massa flummiga åsikter. Ibland tar vi ett steg tillbaka men sammanfattningsvis så tar vi nog strax därefter ett och ett halvt steg framåt. Jag är så imponerad över slutsatsen att det här illdådet skall bemötas med mer öppenhet - en ganska stark kontrast till 9/11 där Bush förklarade att vi skulle starta ett nytt korståg mot terrorisman. Det är skillnad på ledare och ledare.
Inlägg #67: Postat: 2011-07-30 02:50:00
Lennart Asp
#46 Aguirre: Du har rätt som vanligt! Det är bara flummigt att lära sig av historien! Det enda vi kan lära oss är att - Det var bättre på den gamla goda tiden - då fattigt folk, arbetare och kvinnor inte hade en tanke på att kräva inflytande i statens affärer. Maktgubbarna fick sitta ifred på verandan och dricka punsch och röka cigarrer och nypa servitriserna i häcken : Den bästa drogen är nog att försöka tänka utanför ramarna. Att tänka det omöjliga! Att vi kan bestämma själva...
Inlägg #68: Postat: 2011-07-30 03:01:00
Lennart Asp
#58 CMO: Jaja, vi har olika mer eller mindre flummiga referensramar. Jag för min del har LITE svårt att associera direktdemokrati med kommunism nakenbad. Men du har rätt! Det verkar lite "oaptitligt" ... :
Inlägg #69: Postat: 2011-07-31 13:52:00
Aguirre
Märkligt hur alla som vill se mer,bättre och effektivare demokrati och inte hyllar parlamentarismen i dess nuvarande form, tros vara riktigt flummiga,verklighetsfrånvända och pårökta....Vad säger ni till dem som vill se mindre demokrati ? De som vill ha valperioder på 8 år istället för 4...de som vill ge myndigheterna,börsen,arbetsgivarna m.m. "friare händer" ? De är realistiska och dem kan man diskutera med ?....det är nåt som har gått sönder hos vissa inläggare...Jag tror jag tar Lennart med mig och åker till ett NordKorenanskt nudistläger även om det är oaptitligt så är det ju mer glamour över det, än att lyssna till CMO:s gammeltänk.
Inlägg #70: Postat: 2011-08-01 03:38:00
Lennart Asp
Aguirre #69: Jag har ett bättre förslag. Låt oss ta med Jocke S till ett nudistläger i Italien. Om vi har tur kanske vi får se en aptitlig Anita Ekberg bada naken! :
Inlägg #71: Postat: 2011-08-01 10:42:00
Jocke S-43
70 En tydligt bevis på lågheten hos denne ickedebattör. Inte bara att du fegt smiter iväg var gång du presenterat dina många meningslösa inlägg. Här försöker du barnsligt få med någon annan att kasta sand på mig! Klarar det inte själv?
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Laddar...