Rapportera inlägg

Valt inlägg:

I dag har det varit en regnig och trist semesterdag för mig. Jag har dock sett en minneshögtid över de döda i Oslo och en manifestation för offren på Sergels torg. Det som slår mig är hur stark demokratin är, hur värdigt människor sörjer och hur stor betydelse våra politiska ledare har i krislägen. Inte minst Jens Stoltenberg som verkligen har visat statsmannaskap i den här svåra situationen. Det är nog inte högkonjunktur för anarkister just nu tror jag inte. Politiken är det medel varmed vi förbättrar världen - inte genom en massa flummiga åsikter. Ibland tar vi ett steg tillbaka men sammanfattningsvis så tar vi nog strax därefter ett och ett halvt steg framåt. Jag är så imponerad över slutsatsen att det här illdådet skall bemötas med mer öppenhet - en ganska stark kontrast till 9/11 där Bush förklarade att vi skulle starta ett nytt korståg mot terrorisman. Det är skillnad på ledare och ledare.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?