Europa bär skulden för islamsk fundamentalism

Den här tråden diskuterar artikeln Europa bär skulden för islamsk fundamentalism.
Showing page 2 of 16: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12
Inlägg #21: Postat: 2011-07-08 00:26:00
Adamo
Så Europa bär skulden? hmm... låt oss se vad islam har åstadkommit:

Sydeuropa 711 - 1492 - muslimerna invaderade, slaktade, plundrade och förslavade sydeuropeisk befolkning på den iberiska halvön under mer än 700 år tills de slutligen blev utslängda i slutet av 1400 talet.
Efter korsfararnas tid då européerna slog tillbaka efter det att muslimerna hade med våld ockuperat och förslavat två tredjedelar av den kristna världen, från Spanien till Wien, fortsatte muslimsk slavhandeln i ytterligare hundratals år. Tills trycket från de kristen- baserade länderna tvingade islamiska nationer att förklara slavhandeln olaglig dock bara i teori.

Sydasien 1000 - 1400 - Hela den hinduiska befolkningen i Afghanistan slaktades av muslimerna i Hindu Kush regionen år 1000.
Muslimer mördade mer än 1.000.000 hinduer i västra delarna av Indien och vid ett tillfälle 100.000 hinduer på en enda dag.
Bahamani sultanerna satte som mål att mörda minst 100.000 hinduer per år, vilket de lyckades och effektivt minskade den hinduiska befolkningen i Indien med flera miljoner.

Grekland 1821 -1822 - minst 50.000 kristna däribland kvinnor och barn slaktades av muslimerna i Thessalien, Makedonien och öarna i Egeiska havet. De grekiska kristna fångarna, mest kvinnor och barn sålds som slavar på marknaderna i Egypten och andra arabiska länder för att utnyttjas som sexslavar och tvångsarbete tills de dog av utmattning eller svält.

Balkanländerna 1870 - Mellan april och augusti 1876 blev tusentals bulgariska kristna civila slaktade av muslimerna - bara i maj slakades 12.000 män, kvinnor och barn som demonstrerade mot att de tvingades långsamt svälta ihjäl.
Bulgarerna förslavades av muslimerna i ca 500 år tills de slutligen befriades med hjälp av ryssarna vid slutet av 1800 talet.

Vidare har vi den armeniska massakern också känd för den armeniska förintelsen, där turkiska muslimer systematiskt förföljde den armeniska befolkningen under och efter första världskriget.
De kastade ut armenierna ur deras hem och tvingade dem att marschera hundratals mil utan mat och vatten mot öknen i det som idag är Syrien. Nästan två millioner armenier av alla åldrar och kön torterades till döds, där våldtäkter och andra vidriga övergrepp varit vardagsmat.

1976 blev Zuheir Mohsen ökänd för att vara befälhavare över de arabiska muslimska styrkor som invaderade den libanesiska kristna staden Damour, vilket resulterade i en massaker på hundratals kristna medborgare där, den så kallade Damour massakern.

1992 i Algeriet blodtörstiga muslimer hackade till döds med macheter 110 000 algeriska civila för att dessa hade röstade på ”fel” parti.

This religion kills!!
Inlägg #22: Postat: 2011-07-08 00:55:00
En besviken muslim
Författaren är en sekularist person därför skriver han enligt sin idologi ,det verkar att han vet inte så mycket om den islamiska historian när han nämnar kung Faisal som var kungen i syrian och de som känner till den islamiska historian vet att kung Faysal var kung i Saudia arabian

Han pratar om reformister och man vet att alla motstånds grupperna har bildats av kolonialister som blev tvungna att lämna de okuperade länderna p.g.a befrielse organisationerna och när de blev utkastat från länderna då började de bilda som kallas för motstånd grupper som kämpade mot de som tog makten och kastade ut kolonialistiska imperialismen trupper

quranen är en helig skrift som uppenbarades till våra kära profet Muhammadfrid vara med honom och han var analfabet men han kunde lära sig utantil och samt lärde han sina lärjungar som började skriva ner hela quranen som är tryckt i miljontals upplagor och man har försökt förfalska quranen genom tiderna med de har inte lyckats och de ska aldrig lyckas eftersom ALLAH säger i en vers att Han bevarar Quranen och den ska aldrig ändras därför det finns tusentals unga och män och kvinnor som kan hela quranen utantil
Men bibel nya testamentet ändras enligt människornas intresse tyvärr därför kräver man att Quranen ska ändras också men de som påstår att quranen ska ändras då har de inte läst Quranen om ni läsar den då vet ni att Quranen är omfattande och det handlar om livet,Tron,smahället,ekonomi politik,ärv,handel,sjukvård,straff mmm

om ni tittar på denna film då ska ni veta varför konverterar många kunniga personer till islam?varför?

Länk: youtube.com

De som säger varför muslimer söker asyl till Europeiska länder svaret är enkelt om usa och europeiska länder sluter att stödya diktaturerna i de muslimska länder och sälja inte trupper och vapen till dem då ser ni att ingen söker asyl till andra länder muslimernas lönder är rika men p.g.a olja usa och västa ville komma åt oljan till varje pris tyvärr
författren säger att man blev imponerat av demokratin i väst titta på dagens grekland som är källan av demokratin om det hade varit demokratisk kunde aldrig fått sådana demonstrationer från besvikna invånare
Adamo det verkar att du är en SD anhängare som ser enkelriktad
Inlägg #23: Postat: 2011-07-08 01:08:00
alhambra
#21. Allting du säger stämmer! Historien består av en ständigt pågående slakt. Jag skulle kunna dra en ännu längre lista med europeiska illdåd runt om i världen och inom Europa över tusentals år. Katoliker och protestanter. Kommunister, kapitalister och nazister. Och kinesiska. Och japanska. Och så vidare.

Det är just det vi vill komma ifrån, att hitta en annan plattform att stå på bortom den realpolitiska. Att belasta en viss religion eller ett visst folk för alla illdåd i världen löser inga problem. Det bara visar det ensidiga hat man bär på. Kärlek är den enda lösningen. Människan består av en mörk och en ljus sida. Sultanen som byggde Taj Mahal, världens mest harmoniska byggnad, lät hugga händerna på de som hjälpte honom åstadkomma detta underverk, enligt en sägen. Harmoni och kaos. Natt och dag. Igen, når vi inte den önskvärda balansen så lär hela mänskligheten gå under. Det är just därför jag upprepar att självkritik är a och o. Det är så lätt att anklaga andra och inte se att problemet finns inom en själv, inom ens mänskliga natur. Jag försvarar ingen i mina skrifter, utan delar ut skulden lika på alla.

Din inställning är den motsatta. De har fel. Vi har rätt. Punkt slut. Detta är fundamentalism.
Inlägg #24: Postat: 2011-07-08 01:14:00
alhambra
# 22. Jag behöver inte läsa mer än första raden i din kommentar för att se att du vet ingenting om historien. Kung Faisal Den Förste levde på 20-talet och blev kung över Syrien. Han tillhör den hashemitiska familjen som härskade över Hidjaz och har ingenting att göra med kung Faisal, som var son till Abd al-Aziz ibn Saud och härskade på 60-talet. Förkovra dig i historia innan du uttalar dig. Och sluta kalla dig besviken. För en sann muslim är aldrig besviken, han tror på sin Gud och förlitar sig på Honom. "Den besvikne" är ett namn på guds fiende inom islam.
Inlägg #25: Postat: 2011-07-08 01:53:00
En besviken muslim
Ordet fundamentalisem betyder de som följer sin tro punktlig och detta har svartmålats av sekularister som du eftersom du ville att islam ska anpassa sig till sekularism och du har fel gå och läs mer om islam

angående ordet besviken så jag menar inte besviken på islam jag menar besviken på demokratin och rättvisan jag är stölt över min tro

läs denna källa om kung faysal

Länk: en.wikipedia.org
Inlägg #26: Postat: 2011-07-08 03:03:00
alhambra
# 25. OK! "Besviken på rättvisan" eller liknande vore bättre. En muslim behöver aldrig känna sig besviken, vad jag förstår efter att ha läst om islam och historia i över 40 år.

Faysal ibn Saud var en fascinerande personlighet. Han bröt av oljeleveranserna till väst efter 1973-kriget och mördades strax därefter. Den Faysal jag nämner i min artikel är en hel annan Faysal, son till Sharifen över Mecka och Medina. Denne Faysal blev kung över Syrien på 1920-talet, innan ens Saudiarabien blev till. Det varade inte länge, för fransmännen ville dela Syrien i 4 små stater. En drusisk, en alawitisk och två små sunni-stater i Damaskus och Aleppo. Men de lyckades inte, för syrierna reste sig och gjorde motstånd.

Jag respekterar alla människors rätt till sin tro. Om det är att vara sekulär då är jag det. Islamisk mystik sufismen är dock det som ligger mig närmast hjärtat. Men Sanning och rättvisa kräver hårt arbete, oavsett vad man bekänner sig till. De kommer inte av sig själva.
Inlägg #27: Postat: 2011-07-08 03:09:00
Adamo
#23: Som du själv säger borde man sluta anklaga varandra och ta itu med problemet där det finns.
De flesta länderna har varit i krig någon gång med varandra och människorna har begått många grymheter i religionens namn överallt.

Att påstå att det är Europa som bär skulden löser inget problem utan bara skapar motsättningar.
Vad ska europeiska länderna göra? Om Europa började bojkotta alla muslimska länder som förtrycker sitt folk skulle det innebära ännu större lidande för invånarna i dessa länder.
Så enda lösning är att invånare som känner sig förtryckta starta en revolution som man har gjort i Egypten och i Libyen.

Själv är jag ateist för att jag tycker att religioner bara fördummar människor som lät blir lurade i konflikter i religionens namn.
Se bara vad sunnimuslimer och shiamuslimer har gjort åt varandra i Irak.
Inlägg #28: Postat: 2011-07-08 11:25:00
Dippen
Usama Bin Laden drömde om ett globalt islamistiskt kalifat, där man inte dansar till musik, där kvinnorna är ägodelar. där man har sharia som grundlag, där prästerskapet har all makt överallt alltid.
Ett samhälle där man avskaffar vetenskapen och utvecklingen för att det grumlar tron.

Precis samma sak vill med största sannolikhet även Abdisiak Waberi i Moderaterna. Det enda som skiljer dessa två herrar är arbetsmetoderna.
Inlägg #29: Postat: 2011-07-08 13:28:00
Ibrahim
Jag ska vara ärlig. Fullständigt ärlig. Jag tror att muslimer har dödat människor som Adamo och Dippen, människor som manipulerar och ljuger om Islam. Det har alltid varit krig mellan Islam och dessa människor. Ord avslutar inga konflikter. Bara svärdet gör det... De människor jag hamnat i långvariga "debatter" med har alltid dumdristiga idéer om vad Islam är. Det är komiskt att se de "argumentera om hur fel Islam är", när de knappt vet en bråkdel om Islam. De har inga koll på islamiska traditioner, plikter och livsstilar. Allt de ser på TV är vad de vet om Islam. Det är dagens islamofober det, utbildade av en plastlåda med en skärm på en sida och ett el-uttag på andra. Europa bär skulden för att de fick chansen att lära sig vetenskap, medicin och matematik för att utveckla sina samhällen. Men vad de gjorde istället var att starta krig efter krig. Till en början mot varandra. Väl när européerna behärskade krigskonsterna lät sionisterna förklara krig mot den muslimska världen istället. Konflikter uppstod även mellan muslimer, men sällan användes svärdet. Européerna lärde sig bete sig civiliserat först på 1900-talet, och hela den perioden varade i knappt 60 år. Idag har kontinenten återgått till medeltidens konfliktslösande metoder. Man slänger in "terrorister" i fängelset medan man låter Mossad härska fritt. Dessutom låser man in oliktänkande människor. Minns ni Ahmed Rami? Européer och även amerikaner för den delen är väldigt duktiga på att snacka om demokrati. Men när det kommer till att använda den i praktiken brister det. Då passar det väldigt bra att låta TV-apparaten utbilda dagens unga att hata Islam. Man gräver ner sina egna problem genom att påpeka andras "problem", även sådana som inte existerar. Folk tror seriöst mest SverigeIsraeldemokrater att muslimer flyr bara till Europa i jakten på jobb. De flesta jag känner bor i Afrika eller i Asien för att jobba. Det finns inga jobb i Europa. Folk är ju arbetslösa här. Dessutom finns det diskriminering mot just araber på arbetsmarknaden. Men folk flyr inte från sina hem för att de tycker att det är kul. De gör det mest p.g.a. krig som USA och Israel startat. Hittills har fyra miljoner irakier flytt sina hem. Bara för att islamofober gillar att starta krig. Slutligen tycker jag att folk här ska vara tacksamma över att de får tips och råd. Allt detta tjat leder oss ingenstans. Mig påverkar det inte. Jag lever mitt fullständiga liv. Det är er jag tänker på.
Inlägg #30: Postat: 2011-07-08 14:14:00
Aguirre
Klokt Ibrahim...konfliktlösandet har eftersatts för våld...några tjänar på det...själv är jag kanske lite islamofobisk för att jag inte är helt säker på att islam kan samexistera med kristendomen, men för det flesta muslimer verkar det ju inte vara nåt större problem..Hoppas du får leva dit fullständiga liv..trots att CMOer och Dippar är som de är...du har rätt, problemet är deras..hoppas de inte gör det till vårat.
Inlägg #31: Postat: 2011-07-08 14:34:00
Aguirre
Vad gäller militanta muslimer världen över så har väl EU:s vanvettiga planekonomiska jordbrukspolitik en del med det att göra "världen översvämmas med, kyckling och annat. Deras bönder slås ut, unga flyttar till huvudstaden och försöker desperat tjäna pengar. Man bor i slummen och ett porträtt av Usama bin Ladin hänger på väggen.

Är ni förvånade? Tänk vilket vrede vi skapar. " citat från Aktiespararnas chat
Inlägg #32: Postat: 2011-07-08 16:16:00
Dippen
#29 Tack för att du är ärlig Ibrahim. Egentligen behöver man inte kunna så mycket om Islam eller ens ha läst koranen för att bedöma hur ens liv skulle te sig i ett land där Islam styr livet och lagarna. Det är bara att se sig om i världen och konstatera hur det är ställt med demokrati, frihet och jämlikhet i länder där Islam dominerar. Tycker du att Iran är ett föredöme som vi skall ta efter här i Sverige?, för att ta ett exempel.
Jag tycker inte heller att Västvärldens demokratier är perfekta eller alltid beter sig civiliserat men jmfrt med länder där Islam dominerar är det rena paradiset.
Inlägg #33: Postat: 2011-07-08 17:58:00
Aguirre
Dippen se dig om i historien och kolla hur västerlandet var när det hölls i fattigdom och träldom....de muslimska länderna har behandlat oss vänligare än vi förtjänar i våra "demokratier".
Inlägg #34: Postat: 2011-07-08 18:02:00
Aguirre
"Ett fredsavtal slöts mellan muslimerna och de kristna och Saladin som var känd att stå för sitt ord höll också sin del av avtalet fram tills de kristna bröt fredsöverenskommelsen med att plundra en karavan på väg till Mecka. Krig förklarades och de kristna besegrades vid slaget i Hattin, nära Tiberias, 1187." ....ett föredöme, vår muslimske vän Saladin..till skillnad från de korstågsgalna västerlänningarna.
Inlägg #35: Postat: 2011-07-08 18:25:00
Dippen
#33 Jag tycker du skall sätta dig på första bästa plan till Iran, dela ut dina anarkist pamfletter, innan du hinner säga "mupp"kommer du sitta i säkerhetspolisens förvar.
#34 Tyvärr så saknas det män av Saladins kaliber idag i Arabvärlden.
Inlägg #36: Postat: 2011-07-08 18:34:00
Dippen
Why do anarchists like donuts?... ...cause theyre a circle.
Inlägg #37: Postat: 2011-07-08 22:05:00
Adamo
Europas och Sveriges framtid?
Länk: youtube.com
Länk: youtube.com http://www.youtube.com/watch?vKaRirebXmiI
Inlägg #38: Postat: 2011-07-08 22:23:00
Aguirre
Dippen dagens anarkister har varken pamfletter eller donuts...varför vet jag inte...Saladins har vi gott om i arabvärlden..kanske blir det de israeliska ockupanternas räddning...att nån visar dem nåd.
Inlägg #39: Postat: 2011-07-08 22:24:00
Aguirre
Dippen : Andra exempel på dippsåser redigera

Aioli
Guacamole
Hummus
Salsa sås
Sriracha
Tapenade
Tzatziki
Wiki
Inlägg #40: Postat: 2011-07-08 22:25:00
Aguirre
Adamo #37....så du är rädd för kvinnor i burkha som inte ser dig i ögonen ?....du skall oroa dig mer för dem som ser dig i ögonen tycker jag.
Showing page 2 of 16: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12
Laddar...