Valt inlägg:
#21. Allting du säger stämmer! Historien består av en ständigt pågående slakt. Jag skulle kunna dra en ännu längre lista med europeiska illdåd runt om i världen och inom Europa över tusentals år. Katoliker och protestanter. Kommunister, kapitalister och nazister. Och kinesiska. Och japanska. Och så vidare.
Det är just det vi vill komma ifrån, att hitta en annan plattform att stå på bortom den realpolitiska. Att belasta en viss religion eller ett visst folk för alla illdåd i världen löser inga problem. Det bara visar det ensidiga hat man bär på. Kärlek är den enda lösningen. Människan består av en mörk och en ljus sida. Sultanen som byggde Taj Mahal, världens mest harmoniska byggnad, lät hugga händerna på de som hjälpte honom åstadkomma detta underverk, enligt en sägen. Harmoni och kaos. Natt och dag. Igen, når vi inte den önskvärda balansen så lär hela mänskligheten gå under. Det är just därför jag upprepar att självkritik är a och o. Det är så lätt att anklaga andra och inte se att problemet finns inom en själv, inom ens mänskliga natur. Jag försvarar ingen i mina skrifter, utan delar ut skulden lika på alla.
Din inställning är den motsatta. De har fel. Vi har rätt. Punkt slut. Detta är fundamentalism.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?