Ship to Gaza seglar bara efter rubriker

Den här tråden diskuterar artikeln Ship to Gaza seglar bara efter rubriker.
Showing page 12 of 31: 2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22
Inlägg #221: Postat: 2011-07-05 11:00:00
Jan Brunnegård
NÄR väl judarna grundat sin stat så hade de inget annat val än att försvara den till sista blodsdroppen. Jag mailade i några år med en ung israel som jobbade i säkerhetstjänsten. Det var lätt att begriopa att han såg sig som Jerusalems Väktare. Jag har döttrar som jobbat där. Jag följde i flera år en rapportör i Sourrze, gripande. Jag försöker vara nyanserad i denna debatt, men det är inte lätt. Jag ser ingen som helst lösning på de stora problemen där nere....Så där är jag lik andra...
Inlägg #222: Postat: 2011-07-05 11:02:00
Dag Nilsson
Du måste älska ditt judehat, Adamo! Kan du verkligen vara så intellektuellt blockerad att du inte inser att sionister och judar inte alls är samma sak?

Det är sionistisk politik jag både hatar och bekämpar. Hatar - därför att den gör mig livrädd. Bekämpar - därför att jag inte hör till dem som bara ser på när herrefolksmentalitet och översitteri visar sitt utvalda och fula tryne.

Jag har ingen anledning att tycka illa om judar. Och jag gör det inte heller. Men varje adamotyp jag stöter på gör att jag verkligen måste tänka igenom saken och påminna mig: - Adamo är ingen representativ företrädare för judar. Tvärtom är han mycket farlig för judar. Adamo är sionist.

Som tur är finns det så många klarsynta och socialt högfungerande judar i hela Världen att det än så länge inte finns någon risk att jag skall, som ett folk, förväxla dem med de vidriga sionisterna - judiska eller ej.
Inlägg #223: Postat: 2011-07-05 11:35:00
Dippen
Ursäkta för att inte svarat lennart, har ingen dator för tillfället utan sitter med telefon i skogen.
Jag återkommer när jag är tillbaka i civilisationen.
Inlägg #224: Postat: 2011-07-05 11:36:00
Isaac Haskiya
Ytterligare information:
Det har kommit fram, både i Israel och i USA, att Ship to Gaza 2 finansieras av illegala Al Aqsa Foundation och Holy Land Foundation båda en del av Hamas finansiella infrastruktur. Därutöver pekas Amin Abu Ibrahim, också kallad Abu Rashad, en Hamas ledare som är hjärnan bakom organisationen Ship to Gaza 2, samt var en av deltagarna i Ship to Gaza 1. Han är också Hamas-mannen som har bildat "European Campaign to End the Siege", Hamas proganda vapen i Europa!
Det är uppenbart att svenska deltagare i aktionen fördes bakom ljuset av själva Hamas och deltar i denna erkända terrorist-organisationens verksamhet emot Israel.
Inlägg #225: Postat: 2011-07-05 11:39:00
Leif Erlingsson
Äh, Dag, han har väl bara ett informationspaket från Svensk Israelinformation, som han följer.  Ska visst vara 12 punkter.  Ingen egen tanke krävs.  Tycker känna igen punkterna här i tråden, som att det inte skulle finnas någon humanitär kris i Gaza, vilket man "visar" genom hårdklippta citat.  Eller den förenklade demoniseringen att Gazaborna själva är skyldiga för sin belägenhet för att de röstade på Hamas.  Frihetsflottans betydelse ligger i att vanliga människor står upp för sina medmänniskor - Civil olydnad!  Regeringar och regimer runt om i världen vill eller kan inget göra - och nu motarbetar de dessutom aktivt när vanliga människor istället försöker göra något direkt.  Detta är verkligen en urladdning mellan paradigmer.  Det gamla bekämpar det nya.  Det nya försöker gå runt det gamla.
Inlägg #226: Postat: 2011-07-05 11:43:00
Leif Erlingsson
PS:  Det gamla paradigmet håller på att propagandistiskt likställa civil olydnad med terrorism, vilket tydligt framgår av Isaac Haskiyas inlägg.
Inlägg #227: Postat: 2011-07-05 11:43:00
Lasse Wilhelmson
Dag # 223. Du är verklligen klockren, Dag. Det enda sättet för judar att ta steget över till humanismen är att fjärma sig från sionismen och sluta identifiera sig med dess judiska stat. Detta är även det enda sättet att få bukt med det judehat som sionismen skapar och som är dess huvudsakliga livsluft. Mordechays hand Länk: lassewilhelmson.wordpress.com
Inlägg #228: Postat: 2011-07-05 11:52:00
Jan Olsson
Jan Brunnegård! - Det är,och har varit svårt i flera år,att vara proisraelisk.- Jag var i Israel 1997. - Men mitt förhållande till judendomen präglades redan i barnaåren,genom det vänliga bemötande jag fick som skolgosse,av judar i Malmö på 40-talet. - Min frälsare var ju dessutom också jude! - Genom vår tro,Jan,kommer vi i beråd,när det gäller Israel! - Svårt,åtminstone för mig,att vara riktigt objektiv i detta! -Mvh.
Inlägg #229: Postat: 2011-07-05 11:58:00
Babol54
Jag har i hela mitt liv aldrig hört någon uttrycka hat mot judar om jag bortser från filmer om andra världskriget och böcker om detsamma.Med det vill jag också säga att jag respekterar och förnekar inte den som gjort det. Jag har däremot hört de som uttryckt hat mot svarta, invandrare eller kvinnor. Jag förstår inte det skräckscenario av hatade judar som målas upp här av Adamo och CMO. Vad har ni själva varit med om som får er att se det så? Varför är ni så låsta vid att det är judar som är så utsatta när man bara behöver lyssna/se på nyhetsförmedlingen av idag för att få en helt annan bild?
Inlägg #230: Postat: 2011-07-05 12:13:00
Dag Nilsson
#224 - Isaac Haskiya - "Det har kommit fram, både i Israel och i USA..."

Jag vet inte var du har gjort din militärutbildning. Om det inte är i Sverige så kan jag upplysa om att soldaterna här instrueras att ALDRIG lyssna till officiell information från krigförande part.

Sanningen är krigets första offer. Desinformation är ett oavbrutet aktivt vapen i alla krig. Att därför, som du Isaac, betrakta yttranden från USA och Israel som sanningar - och i synnerhet när de yttrar sig om sina fiender - är så naivt att jag saknar ord för det. Vad lärde du dig om avsiktlig desinformation från krigförande part under din militärutbildning?
Inlägg #231: Postat: 2011-07-05 12:40:00
Jan Brunnegård
Ja Jan Olsson, detta är extra svårt om man är uppväxt med Bibeln i svensk frikyrklighet. I min barndom, ungdom såg nästan alla på Israel som en guds uppfyllande av löften i Gamla Testamentet. Jag har måst frigöra mig från denna synvinkel. Min Gud ställer inte upp på någons sida i ett Krig. Gud grundar inte stater. Gud vill beskydda ett folk,ja alla folk, men det är en annan sak.
Inlägg #232: Postat: 2011-07-05 12:42:00
Lasse Wilhelmson
Babol54 #229. Som de flesta vet som tagit del av min bakgrund på min blogg och läst några artiklar av mig här på Sourze, så är jag född i Sverige och präglad i och av en stor judisk släkt under och straxt efter Andra världskriget. En 1 gång i mitt liv har jag personligen blivit utsatt för "antisemitism". Det var på 50-talet, då någon hade skrivit med stora bokstäver på berget nedanför vår villa i Näsbypark: "Här bor juden Lasse". Min reaktion var då en känsla av stolthet : Allt judiskt var ju då för mig enbart förknippat med positiva känslor. Ja jag kände mig faktiskt lite mallig - ett måhända lite barnsligt uttryck för min grupptillhörighet. Nota bene, så var det ju inte förrän efter kriget 1967 som sionismen i huvudsak kapat judendomen och därmed blivit en för de flesta judar oskilljaktlig del av av judars identitet. Detta lilla personliga exempel är ett konkret uttryck för att sionismen även är alla judars värsta fiende. En fiende som det bara finns ett sätt att bekämpa - som jude - nämligen att koppla loss från bindningen till Israel som en "Judisk stat".
Inlägg #233: Postat: 2011-07-05 12:54:00
Babol54
inlägg#232 : Tack för den kommentaren. Det är bra att få respons från någon med judisk bakgrund. För jag kan ju inte veta hur det varit/är.
Inlägg #234: Postat: 2011-07-05 13:17:00
Aguirre
Det kommer snart nån idiot och hävdar att Lasse inte är nån "riktig" jude...så funkar sionismen.
Inlägg #235: Postat: 2011-07-05 13:18:00
Leif Erlingsson
Jag själv, #204 tbx Länk: sourze.se :"Men det fattar du väl, open, att araberna hatar judarna för deras frihet!  Och då fattar man ju att det ska till någon slags slutgiltig lösning, eftersom ingen dialog kan vara möjlig med den som hatar dig för att du är fri.  Fast jag borde inte skriva så här - nån kan ta mig på allvar."Nu tänker jag ett eller om det rentav är ett par varv längre:Är det inte "detta stela och lagiska patriarkat - idag personifierat av Israel" Dag Nilsson 2011-07-05 09:22 #215 Länk: sourze.se som i själva verket hatar oss för vår frihet, och som projicerar detta på andra samt söker själv skapa den slutgiltiga lösning som - och nu kommer "the kicker" - befriar dem själva, från dem själva?Tänker du ett varv till, då är du geni.  Tänker du ännu längre, då är du galen.  "Utan tvivel är man inte riktigt klok" Tage Danielsson, "Tankar från roten", 1974, s. 103..
Inlägg #236: Postat: 2011-07-05 13:23:00
Adamo
#232; Lasse Wilhelmson har levt i tryggheten här i lilla ankdammen och blev enlig egen utsago utsatt till ”antisemitism” enbart en 1 gång, grattis Lasse, för så lyckligt lottade har inte milliontals andra varit med ditt ursprung. ---
Nu är Israel en verklighet där bor judar och muslimer tillsammans, där man försöker skapa välfärd åt alla, vad är då för fel med detta? Vart vill du att milliontals judar som bor i Israel ska ta vägen? Ska alla de tvingas leva under sharia lag för att tillfredställa några pseudointellektuella här i lilla ankdammen? Eller ska du ta emot dem allihopa i din lugna vrå? Och varför är du så rädd för sionismen? Vad är det som är så fel med Theodor Herzls samhällsvisioner?
Inlägg #237: Postat: 2011-07-05 13:26:00
Leif Erlingsson
Jag menar alltså, för att fortsätta mitt förra inlägg, att det Israel anklagar andra för, avslöjar hur de själva tänker och fungerar.  Att detta tänkesätt är så svårt att genomskåda, är just för att vi andra INTE har lätt för att tänka och fungera så.
Inlägg #238: Postat: 2011-07-05 13:29:00
Aguirre
Och där kom Adamo och ogiltigförklarade Lasses status som jude...helskotta så förutsägbara sionisterna är.
Inlägg #239: Postat: 2011-07-05 13:52:00
Adamo
Aguirre: var och på vilket sätt ogiltigförklarade jag Lasses status som jude? Jag har inte alls ifrågasätt Wilhelmsons ursprung! Så du får sluta lägga ord i min mun.
Inom alla folkrörelser finns det ju alltid några som sviker och av någon anledning inte vill hänga med. Theodor Herzls själv sade att sionismen är till för de judar som vill, han respekterade de andra som inte var intresserade.
Inlägg #240: Postat: 2011-07-05 13:56:00
Adamo
#237: Erlingssons typiska kvalificerat skitsnack.
Showing page 12 of 31: 2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22
Laddar...