Ship to Gaza seglar bara efter rubriker

Den här tråden diskuterar artikeln Ship to Gaza seglar bara efter rubriker.
Showing page 18 of 31: 8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28
Inlägg #341: Postat: 2011-07-06 23:04:00
Adamo
kristjan #337: såsom Dippen sade har palestinier mest ungdomar och barn använt sig av stenar mot israeliska soldater.
Mitt inlägg var menade som ironi mot dessa som kräver att israelerna ska alltid svara palestiniernas aggression på ett proportionerligt sätt.
Inlägg #342: Postat: 2011-07-06 23:48:00
Aguirre
Så lång debatt och vissa begriper fortfarande inte att problemet med stenkastning på Israel, är att det är ett gäng ockupanter...alltså måste man nu sammanfatta debatten med att DippenCMOAdamo...inte vill att USAs militärbas i Palestina skall avvecklas utan vara kvar som problem...ok...vi andra vill inte det...ok ?
Inlägg #343: Postat: 2011-07-06 23:55:00
Lennart Asp
Adamo #334.
Jag har aldrig tagit till förolämpningar och personangrepp i frustation över att sakna motargument i en debatt på Sourze. Sourze verkar dock acceptera detta?, men jag vägrar att delta i pajkastningen!
Inlägg #344: Postat: 2011-07-07 00:02:00
Aguirre
CMO "av sin patologiska aversion och fobi mot allt Israeliskt och judiskt" din smygnasse...ny blandar du ihop judarna med sionister igen !
Ge fan i det om du inte vill ha stora järnkorset i guld...men det har du väl redan i garderoben.Och ge fan i att blanda in mig i judehat det har du inte ett jävla belägg för.
Inlägg #345: Postat: 2011-07-07 00:05:00
Aguirre
Är det nynazzarnas nya angreppsätt på judarna..att ge dem skulden för Israels brott mot varje FN-konvention ? Kom ut ur grottorna då och tala om vilken uniformerad sekt ni tillhör...CMO..Adamo..Dippen ?
Inlägg #346: Postat: 2011-07-07 00:17:00
Lennart Asp
Dippen #274:
Du säger, ”Lennart, jag anser inte att de araber som finns och är intrigerade i Israel skall deporteras.” Och de ”araber” som inte vill intrigera sig och frivilligt ge upp sin palestinska kultur och identitet? Som inte accepterar att utvandra frivilligt till något ”arabland”? Då måste Israel tvinga de med våld att utvandra, eller hur? Vad blir tvångutvandring? Tvångsutvandring!!!
Det är det enda som er förskönande orwellska omskrivning, ”skilsmässa”, betyder i praktiken för palestinierna…
Inlägg #347: Postat: 2011-07-07 00:30:00
Leif Erlingsson
Dippen, det där var faktiskt riktigt roligt:"Efter en längre tids depression kom det till mig i en dröm, alla pusselbitar föll på plats.  Jag hade en fluortant i skolan som hette Judith Herzl och var aktiv sionist.  Jag spårade hennes blodlinjer ända ner till faraonerna i Egypten, och som en uppenbarelse kom det till mig att makteliten består av sionistiska fluortanter.  De var sionistiska fluortanter som fjärrstyrde planen in i WTC och missilen i Pentagon." 2011-07-06 20:06 #323 Länk: sourze.se .Dock fanns där ett korn av sanning, se den sista länken strax.  För industriavfallet natriumfluorid som välvilliga experter lurar i oss ska vara 85 ggr giftigare än det naturligen förekommande kalciumfluoriden.  I "FLUORIDATION: Mind Control of the Masses" av Ian E. Stephens, Länk: coffinman.co.uk PDF får vi till livs historien om hur detta gift lurades på världen, och av vilka företag.
Inlägg #348: Postat: 2011-07-07 00:36:00
Lennart Asp
Dippen #274:
Och vad hände med artiklarna i FN- konventionen om mänskliga rättigheter? Jag tror inte att någon av de 30 artiklarna stödjer tvångsdeportering? Men du och Adamo behöver inte vara oroliga. Er föreslagna "skilsmässa" går säkert igenom ändå! Som Aguirre påpekar verkar ju Israel kunna strunta i alla 30 artiklarna utan att någon frihetsälskande västvärld vill? eller vågar?ingripa. Israels storebror USA kan ju bli arg och man ska inte reta den björn som sover. Men Irak kunde bombas sönder och samman och nu ser det som om Libyen står på tur för samma öde...
Inlägg #349: Postat: 2011-07-07 09:42:00
Dag Nilsson
Judar är inget folk. Kristna är inget folk. Muhammedaner är inget folk. Judendomen är en monoteistisk religion - liksom kristendom och islam.

Kristendomen är utvecklad ur judendomen. Kampen mellan judendom och kristendom är som en långdragen kamp mellan far och son. Mellan en auktoritär fader som är dömd att dö, som det ytliga och lagiska skal han är, och en son som har upptäckt att vägen till odödligt evigt liv redan finns här - oavsett vilka gärningar man utför, men till priset av jagets död och en till Livet/Gud helt överlämnad kontroll.

Pengar är kontroll. Tydligare symbol för kontroll över människor är svår att finna. När pengarna tillhör alla och vi har allt gemensamt då måste individen släppa kontrollen och leva i tillit. Då känner individen ända in i hjärtat att han är älskad av livet själv och är ett med alla medmänniskor. Kärlek till allt och förlåtelse via insikten att ingen har någon skuld, är det som blir bärande när Jesus tar över en människa inifrån. Sonen spränger bort Fadern inifrån. Det inre kastar av sig ytans skal.

Judendomen stänger till med en exempellös rustning av regler och vapen. Kristendomen öppnar upp och avväpnar.

Judendomen är rädslans religion. Kristendomen är insikten om att rädslan måste övervinnas eftersom den blockerar Livet. Jesus visade detta genom att utan motstånd låta sig dödas på det mest förnedrande sätt. En så mesig judisk Son vill dock inte den judiske Fadern ha. Hellre då en fysiskt urstark son som Israel med minst fyra hundra kärnstridsspetsar och en militär som är den fjärde starkaste Världen totalt sett. Och den ojämförligt starkaste i Världen sett till innevånarantal.
Israel är Jesus totala motsats. Israel är Faderns favorit. Den Fader som vill kontroll över allting. Fadern som är rädd för att Sonen skall leva det liv han aldrig själv kunnat leva.
Inlägg #350: Postat: 2011-07-07 09:52:00
Lennart Asp
310# Thomas L Aabo. Nej jag har inget till övers för en anomalisk teokrati, varken i Israel eller Iran. Israel plussar på med en annan anomalitet - apartheid också..
Att vara sekulär religionsutövare anser jag också vara en anomalitet. Judendomen är väl en religion? Eller det kanske är en ras – ”Guds utvalda folk”?
Inlägg #351: Postat: 2011-07-07 10:24:00
Lennart Asp
Adamo#320.
Förtydligande. Jag frågade om du, var jude eller judinna. Var det därför du drog till med ”Är du hitlers barnbarn?”
Jag tyckte att det var ett anständighetskrav att du kunde vara lite mindre anonym än ”Adamo” om du nu kände dig tvungen att förolämpa mig. Senare såg jag att jag missade att du faktiskt sagt i ett tidigare inlägg att du var ”icke-jude”. Ber om ursäkt för den tabben!
Men faktum kvarstår. Jag tycker fortfarande att det är fegt att dölja sig bakom sin anonymitet för att ostört kunna förolämpa en annan debattör! Du kanske tycker att det är modigt?
Inlägg #352: Postat: 2011-07-07 11:37:00
kristjan
I mitt svar #19 på CMOs #18 ställde jag frågan
”Vad kan driva palestinierna som i intifaderna att använda stenar eller ofta hemmagjorda raketer gentemot denna övermakt, en av världens modernaste militärmakter?”
CMO gav inget svar.
Jag ställde liknande fråga #337 dessutom till Dippen och Adamo, men de svarar med undanflykter.
Är det möjligt att ni är rädda för att svaret skadar er verklighetsbild om MÖ?

Om man vill lösa Israel-Palestina konflikten är det väsentligt att hänsyn tas till bådas önskemål.
Israel kräver att Hamas skall erkänna staten Israel.
Bör man då också kräva av Israel att de erkänner att arabernas önskemål om odelad Palestina är berättigad?
Inlägg #353: Postat: 2011-07-07 11:49:00
Leif Erlingsson
Dag #349, på pricken!
Inlägg #354: Postat: 2011-07-07 11:55:00
Adamo
Lennart Asp #351: Du har under tre konsekutiva inlägg lagt ord i min mun, vilket jag inte bara anser det som ett oärligt och oförskämt sätt att debattera utan också upplevde det som oerhörd förolämpande och kränkande.
Sånt är i och för sig typiskt från dessa som lider av ett inbitet, obotligt Israelhat. Ni förespråkar judarnas deportation från sitt eget land utan att ta det minsta hänsyn till att judarna också är ett folk med egen kultur och eget språk vars ursprung är i det palestinska området.
Baserat på detta plus flera andra saker till, har ni förlorat all min respekt och jag kan bara erbjuder er mitt djupt kända förakt.
Nöjd nu?
Inlägg #355: Postat: 2011-07-07 12:08:00
Adamo
Kolonialmakterna har skapat nya konstgjorda länder såsom Syrien och Jordanien där det sistnämnda styrs av en misslyckad saudisk kungafamilj...
Men ingen av vänsteraktivisterna protesterar dock mot något av dessa nya konstgjorda länder, utan de klagar enbart på Israel.
Att kurderna, assyriska kristna, kopterna, samt regionens många andra minoriteter styrs av intoleranta arabiska muslimska härskare är fullt acceptabelt i vänsteraktivisternas ideologi.
Inlägg #356: Postat: 2011-07-07 12:22:00
Adamo
Om vänsteraktivisterna verkligen vill agitera för de förtryckta och fördrivna i Mellanöstern borde de börja med att ta en titt på situationen i det trendiga fashionabla Dubai, vilket är ett land där större delen av befolkningen utgörs av gästarbetare som behandlas som slavar och som dör i tusental.

Eller varför pratar man inte om Iran, där en persisk muslimsk minoritet styr över Azerbajdzjansk majoritet och undertrycker deras kultur, språk samt deras nationella strävande?

Och sedan finns det frågan om en självständig kurdisk stat och rättigheter för det kurdiska folket att återkräva Kirkuk efter Saddams etniskrensning.

Och man ska inte eller glömma situationen för kopter i Egypten som förvägras grundläggande mänskliga rättigheter.

Men nej, vänstertöntarna fortsätter istället att använda alla sin energi för att främja det irrationella arabiska muslimska kravet för att undertrycka regionens enda icke-muslimsk stat till förmån för ännu ett arabiskt muslimskt land.

Den fullständiga likgiltigheten inför rättigheterna för alla minoriteter som inte är arabiska muslimer i Mellanöstern är just en ut av anledningarna till att judarna i Israel kämpar för sin nationella självständighet.
Inlägg #357: Postat: 2011-07-07 12:23:00
Jan Olsson
Det är tydligen så,att det Judiska folket skall förföljas in absurdum,i evinnerliga tider! - Progromer mot Judar har förekommit i många hundra år! - Vad kan vara grunden till det? -
Inlägg #358: Postat: 2011-07-07 12:59:00
Dippen
”Vad kan driva palestinierna som i intifaderna att använda stenar eller ofta hemmagjorda raketer gentemot denna övermakt, en av världens modernaste militärmakter?” Hat kristjan. Hade araberna inte starta alla krigen så hade spelbrädan sett bättre ut för palestinierna.
Inlägg #359: Postat: 2011-07-07 13:04:00
Lennart Asp
Adamo 354#. Inte helt nöjd. Mobbaren känner sig också förolämpad och kränkt? Av vadå? Att jag inte slår tillbaka med förolämpningar och personangrepp? Jag har själv varit utsatt för mobbning under skoltiden så jag kan mycket väl känna igen en mobbare som dig. Om inte den mobbade slår tillbaka slår man och slår man...
Inlägg #360: Postat: 2011-07-07 13:05:00
Lennart Asp
Jag har inte ägnat mig åt mobbning som du Adamo utan försökt bemött argument med motargument. Däremot kan man förstås diskutera min, din och andras debatteknik. Jag har min stil att debattera, du har din stil. Jag tror min debattstil ligger närmare din meningsfrände Dippen än din stil. Det vill säga att med ironi sticka hål på motståndarens argument – utan personangrepp som ”Du är en idiot!”Sourzes egna exempel på personangrepp.Jag hade därför inte tänkt att ta upp den här debatten med dig igen. Men jag uppfattar det som att du nu har lugnat ner dig någorlunda och i fortsättningen inte Bara tänker ägna dig åt personangrepp?…
Showing page 18 of 31: 8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28
Laddar...