Gubbjävlar och klimakteriekossor på nätet

Showing page 6 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #101: Postat: 2011-07-01 15:56:00
Nexa
Lasse: Hm, jag läser meningen igen och tolkar den likadant som förut. Antagligen är det mina språkliga kunskaper som fallerar.; Så bra att jag frågade, för nu vet jag vad du menade.:

Jag håller med om att det är fel att gömma sig bakom anonymiteten för att kunna "kasta skit". Fast å andra sidan, man kan "kasta en massa skit" även under sitt riktiga namn. Håller man sig bara på rätt sida om lagen så...

Jag var också, under några år, en offentlig person på det lokala planet utan några större problem. Ett fåtal samtal från halvskumma personer, men de visade sig ofarliga. Däremot har jag råkat ut för mera i mitt onlineliv och det hade inte med mina åsikter att göra. Med de uppgifter jag lämnade ut lyckades en person jag var i kontakt med ta reda på mitt telefonnummer, min adress och mitt namn och använde det till att förfölja mig. Därför är jag väldigt försiktig med de uppgifter jag lämnar ut numera. Men anser mig ha rätt att uttrycka mina åsikter ändå. Den sista meningen syftar inte på den missuppfattning jag hade om ditt uttalande utan, som jag uppfattar det som, en del andra anser.
Inlägg #102: Postat: 2011-07-01 16:21:00
Jan Brunnegård
JAN - OM SUMPRUNKARE sa de några ord i radion i går. Ett häftigt ord som handlar om att ha fisk i en slags låda med en massa små hål i. För att det ska komma in syrerikt vatten i lådan till fisken så måste man skaka om den rätt ofta - runka den fram o åter. // Giv fisken luft var ett annat kul uttryck ett tag.
Inlägg #103: Postat: 2011-07-01 16:27:00
Jan Brunnegård
DAG NILSSON skriver om falsk identitet ovan. I detta måste jag bara helt instämma. På den tiden jag var mkt aktiv här la jag ner en hel del tid på att försöka utröna vem jag debatterade med. Debattera med spöken fann jag helt meningslöst./ Här finns ibland folk som beräöttar en hel del om sig själva på ett trovärdigt sätt - men namnet är ändrat för de vill inte bli igenkända på sin arbetsplats osv. Det kan ju respekteras..
Inlägg #104: Postat: 2011-07-01 16:45:00
Jan Olsson
Ditt inlägg Nr 102,är ett oomkullrunkeligt faktum Jan Brunnegård!
Inlägg #105: Postat: 2011-07-01 16:58:00
Jan Olsson
Jan B,Hur går det med "elektriska stolen"?,från det ena till det andra!
Inlägg #106: Postat: 2011-07-01 17:07:00
Dag Nilsson
#101 - Nexa - "Fast å andra sidan, man kan "kasta en massa skit" även under sitt riktiga namn. Håller man sig bara på rätt sida om lagen så..."

Kan det här vara en generationsfråga? För mig är det så att det måste finnas heder även i ett råkurr.

När CMO skriver så här om mig - "Ditt "cui bono" tjafs är dravel som har betydligt mindre intellektuell tyngd än skvallret i ett genomsnittligt radhusområde. Du är en tragiskt elak liten skvallerkärring med en grandios självbild." - så har det betydelse att han faktiskt vågar sätta sitt namn under det. Han vinner i respekt hos mig, hur konstigt det än kan låta, eftersom han törs visa sig känslosam och med sitt namn bekräftar att han står för det. Den här gången var han dessutom riktigt rolig!

Faktum är att jag kan ta mycket mer skit från den som framträder öppet utan att må illa av det. Det lurar en lömskhet bakom pseudonymer och falska namn när de kastar skit på mig. CMO kan inte låta lönnmörda mig och slippa alla misstankar. Det omvända kan inte heller ske. Men när jag biter ifrån till en anonym då vet kan inte alls hur tokig han/hon kan vara.
För mig är det skillnad i känsla att ta skit av en som står för det med sitt namn och från en som inte gör det.
Inlägg #107: Postat: 2011-07-01 17:22:00
Mats Persson
Dag, den är diskussionen vet jag inte hur många gånger vi har fört men jag håller också här fullständigt med Dig. Vi kan ju respektera det val en del gjort att vara anonyma på nätet. Men dels har jag lite svårt för de argument man för. Jag vågar anta, bland annat med stöd av det som ändå framkommer om våra debattkamrater, att mycket få sitter i en sådan position i vårt samhälle där man skulle få prolem därför att man har synpunkter av den här typen. Att någon skulle komma hem och köra över katten därför att man förespråkat ett visst samhällssystem är inte heller speciellt troligt. Men jag vet också, av erfarenhet, att de allra flesta har en liten spärr där inne i själen eller kanske hjärnan som hindrar en att göra de mest oerhörda personliga påhoppen med angivande av sitt namn. Till och med om man har ett sådant extremt vanligt namn som mitt så bär det en emot att använda de allra grövsta invektiv mot medmänniskor och "underteckna" med sitt namn.
Inlägg #108: Postat: 2011-07-01 18:34:00
Nexa
Tack för den inblick jag har fått från er andra i den här frågan. De åsikter som är kopplade till valet av användarnamn gör att jag kommer fundera både en och två gånger innan jag skriver igen.

Jag tänker mig den här situationen: tänk om jag kastar mig in i en diskussion som jag brukar göra. Någon, t ex en med sitt eget namn, ogillar vad jag skriver och jag får höra en hel del elakheter. Jag blir arg och svarar med samma mynt. Då, enligt den allmänna uppfattningen, är det jag, som varande anonym som har lägst trovärdighet.

Denna situation känns inte så trevlig då jag kommer att känna mig tvungen att välja mina ord än mer omsorgsfullt.
Inlägg #109: Postat: 2011-07-01 18:42:00
Jocke S-43
94 "Känner sig träffad"? Konstig beskrivning, du riktade dig väl åt mig?
"Genustänkande skall genomsyra allt" Margareta Winberg. Det är alltså inte jag "som hittat på detta", som stämmer i viss mån.
Men då skall det handla om på två genus villkor, inte på ett. Och om BÅDAS rösträtt och rätt att slipppa diskrimineras och smutskastas.
Fast du kanske inte följt med i debatten de senaste trettio åren? Och tiger själv still?
T.ex. om boken om Solanas som fick Nordiska rådets kulturpris.
Inlägg #110: Postat: 2011-07-01 18:52:00
Jocke S-43
Jag instämmer också med 107-108. Jag har för min del alltid varit mer eller mindre igenkännbar, dvs man har kunnat hitta mig om man velat. Däremot vill jag inte förekomma med mitt fulla namn i kommentarer, just efter som en och annan anonym även på andra sidor missbrukat det och smutskastat mitt familjenammn.
Jag tycker det är fullkomligt regelvidrigt när någon år efter år fortsätter ifrågasätta andras psykiska hälsa, arbetsinsats, sociala ursprung eller annat personligt. Dold bakom anonymitet.
Men att visa upp sin egen låghet genom sitt namn är förstås ogörligt. Och då skall man heller inte missbruka anonymiteten!
Inlägg #111: Postat: 2011-07-01 19:20:00
jan brunnegård
JAN O / gamla gubbar har få skyldigheter utöver att förklara hur allt gammalt ligger till. Den 7 juli ska jag läggas på ngn slags stol o så ska de stoppa in en lång slang genom halsen ner igenom för att försöka få bort ev stenar i gallgången. Hoppas att det är diamanter. Men föga elektriskt. Jag har slitirt i flera dagar med att reda ut bästa trabnsporten från Herrljunga till Östra sjukhuset i Göteborg. För att orka vara sjuk krävs stundom den bästa hälsa.
Inlägg #112: Postat: 2011-07-01 21:06:00
Per Wallin
Janne B. Jag kan bara önska att ingreppet går bra! Och allt går väl med hälsan. Du är nog den jag känner mest för här på Sourze sen 2002 då jag tittade in här första gången. Sunt förnuft har väl varit det kännetecken jag förknippat dig med. Nu är Sourze tyvärr kidnappad av skribenter från "twilight zone", men jag hoppas att du behåller hälsan och fortsätter att skriva här. 7 juli fyller 64 så det borde vara en lyckodag.
Inlägg #113: Postat: 2011-07-01 22:27:00
Jan Brunnegård
TACK PER W för de goda orden. Jag vet att de fungerar som drivkrafter i det mänskliga psyket, så jag har alltid försökt dela ut de goda orden också. // Sedan år 2002 då jag o Sunny B fann varandra här har olika personer och gäng tidvis dominerat spalterna. I några jobbiga omgångar så har det varit gott om rasister facister här. Men det har nog varit bättre att ha dem här så det gått att bemöta, än att de härjat i underjorden. // Jag saknar starkt flera person som dött eller nu är så svaga att de dragit sig tillbaka. Märkligt att man kan så sakna personer som man aldrig träffat. Lida o glädjas med dem man aldrig sett. Vi är märkliga Primater ;-
Inlägg #114: Postat: 2011-07-01 22:55:00
GunnarL
111/ Även jag önskar Dig lycka till med operationen Janne B! Fördelen med ny operationsteknik är att det inte är lika smärtsamt och att man blir frisk mycket fortare. Jag är själv opererad för gallsten, men på den tiden var det kniven som gällde. Det är betydligt enklare nu och det skall säkert gå bra. Jag kom in på Sourze 2004 och fäste mig genast vid Dig och Dina många kloka ord. Jag önskar Dig all lycka gamle Brunte!:-
Inlägg #115: Postat: 2011-07-01 23:45:00
CMO
#111/ Allt det bästa Janne.
Inlägg #116: Postat: 2011-07-02 01:45:00
Lennart Asp
#109, Jocke, läs mitt inlägg noggrant en gång till! Jag ifrågasätter inte att det finns diskriminering av män eller att det till exempel finns antisemitism . Vad jag ifrågasätter är din och dina gelikars debatteknik!

Denna debatteknik kanske bäst kan sammanfattas på ett enkelt sätt; “If you can´t kill the message you can always kill the messenger!”
Inlägg #117: Postat: 2011-07-02 02:02:00
Jan Brunnegård
Gunnar L / Gnägg på dig o andra vänner här....
Inlägg #118: Postat: 2011-07-02 09:09:00
Lars Nilsson
#111. Lycka till Janne!
Inlägg #119: Postat: 2011-07-02 10:12:00
Jocke S-43
116 Lennart Asp. Jag vet överhuvud taget inte vad du syftar till om mig, mer än att du plötsligt ger dig in i ett ämne och tydligt väljer sida!
F.ö ger mina artiklar ett gensvar, och försöker balansera upp svenska politikers och mainstreammedias ensidiga könspolitik/debatt.
Apropå Solanas, som hyllas av svenska feminister och indirekt politiskt av bl.a. Nordiska rådet. Hon vill ju utrota mannen, i sin bok som är tydligare än "Mein Kampf".
Iaf, så här skriver denna mörderska Andy Warhol dog efter 20 år också, se nedan.
F.ö, du tog upp ämnet, tack för att du gav mig tillfälle att framföra detta!
Valerie Solanas i SCUM-manifest:
”Svaga män som mjäkar med kvinnorörelsen förtjänar inget annat än förakt, men det finns ingen anledning att visa det. Låt dom mjäka sig. Låt oss utnyttja dom och låt dom springa våra ärenden. Låt dom tala sig hesa för jämställdhet mellan könen. Låt dom arbeta för mannens mentala och sociala kastrering. Låt dom nyttiga idioterna hjälpa till med att förbereda arbetet för mannens kastrering och slutliga fysiska likvidering”.
Känner du dig träffad, Lennart Asp?
Inlägg #120: Postat: 2011-07-02 13:14:00
Aguirre
" mannens kastrering och slutliga fysiska likvidering" ahhh...det är detta du är rädd för att feministerna skall göra med dig...då förstår jag Jocke....Svårt att sova ? Prata om det ? Lite rädd ?
Showing page 6 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...