Inlägg #1: Postat: 2011-04-13 11:12:00 | |
Teddy Widegren |
En intressant men i stora delar tämligen överdrivet indignerad artikel om ungdomars sexuella preferenser och åldersspann då det passar sej eller ej att umgås med sexuella tankar och känslor. – Själv anser jag att sex på kartan är en bra sexualupplysningsfilm. Egalia kan jag inte uttala mej om eftersom jag inte besökt stället. Av erfarenhet vet jag att ungar långt under lovlighetsåldern har sexuella intressen och anser att det är ren lycka om dom kan få vettiga svar på sina frågor av folk som inte i sin politiskt korrekta iver fördömer den eventuellt avvikande läggning som söker svar och berättigande. --- Som jag tidigare berättat har jag på barns uppmaning legat och läst sexualupplysning i läsgroparna på det bibliotek där jag jobbade – jag hade förberett mej på att läsa helt annan litteratur, men de små liven visste mycket väl vad dom ville höra och dessutom var dessa böker fans att hämta i hyllorna – det är något helt sjukt med alla dessa upprörda känslor och föreställningar om vår sexualitet i dagens samhälle – det är som om det gått troll i de mest naturliga – säg ny sexualupplysning och häxjakten är igång – ändå beskriver nu redan vuxna den gamla som något av det pinsammaste dom råkat ut för – inte för ämnet utan för rodnade lärare som inte viste på vilken fot dom skulle stå – skulle tro att det problemet inte existerar på Egalia då jag misstänker att dom som jobbar där har kommit över det stadiet. Att sedan dra in Egalia som inkörsport till drogmissbruk, för tidig sexdebut och pedofila kontakter bör man nog ta med en nypa salt – dom har öppet en dag i veckan måndagar – för att få en sannare bild av orsaker av det slaget bör man nog ta sej en titt på de aktuella ungdomarnas hela verklighet – droganvändningen i hemmiljön – mobbingsituationen i skolan osv.
|
Inlägg #2: Postat: 2011-04-13 11:50:00 | |
Jocke S-43 |
Teddy Widgren. Nu heter jag för det första Steneberg. Sedan vet du tydligen inte vad du talar om! Känner du till vad som händer runt om Egalia, nej! Tag reda på det först! Jag vet, jag har fått vittnesmål. Ungdomar som struntar i skolan, samlas på nätterna i Tantolunden bla. HBT-frågor är inte, inte ännu inte i alla fall, så okomplicerade som vissa vill inbilla oss! Promiskuiteten är större. Och 13-åringar? Och varför RFSU skall lära ut "rövknull", så här, snabbutbildade. Varför, finns det någon som helst anledning, utom politisk? Grupptrycket är redan enormt för unga tjejer, omvittnat.
Sedan väcker min artikel frågan, om du tycker det är överdrivet eller ej saknar betydelse, håll dig till saken. 13-åringar. Fundera du på riskerna Teddy, i stället för dessa ytliga attityder! Med tanke på dina långa kommentarer är du ibland förvånandsvärt ytlig! Trodde du tänkt lite djupare faktiskt, allt är inte rosenrött när det gäller sex! Vore bra om du kommenterade fakta i min artikel, i stället för att moralisera över vad DU ser i mig! Klart jag inte underdriver, som vissa när det gäller feminism och statsfeminism! Och deras dubbelmoral i sexfrågor! Ungdomar far illa, begrips? RFSU och RFSL genom skattemedel lägger sig i och uppmuntrar ungdomars sexualitet! Medan sexköpslag och Assange-fallet moraliserar över vuxna människors sexliv. Helsjukt! Och bort med tassarna från våra barns sexualitet genom statsanslag feministiska RFSU/RFSL! |
Inlägg #3: Postat: 2011-04-13 12:00:00 | |
Jocke S-43 |
TW: En sak till, citat: "överdrivet indignerad artikel om ungdomars sexuella preferenser och åldersspann då det passar sej eller ej att umgås med sexuella tankar och känslor."
Du väljer att underskatta mig, alternativt läsa slarvigt! Det handlar inte om detta, om ungdomars rätt till sex. Det handlar om propaganda dolt feministisk, att de som är lite äldre inte skall lägga sig i, förutom den undervisning som sker bl.a. i skolan. Och rätten till sin egen takt, med hänsyn även till det här rätt råa upplägget och ordvalet - men inget eller föga till - kärleken?! Men "smaken är som baken", Teddy W! |
Inlägg #4: Postat: 2011-04-13 12:05:00 | |
Inger Olsson |
Håller d e f i n i t i v t med dig Jocke. RFSU/RFSL har redan, politiskt, verkat när det gäller sex med barnen och att det är oskadligt på ljuva 70-talet då barnporr såldes fritt...
|
Inlägg #5: Postat: 2011-04-13 12:07:00 | |
Inger Olsson |
Teddy W har ju i tidigare kommentarer visat ett uppenbart intresse för sex mellan barn och vuxna. I alla fall i Dick Wases artiklar.
|
Inlägg #6: Postat: 2011-04-13 13:33:00 | |
Bizon |
Nu har inger olsson verkligen fått en bundsförvant i Jocke Steneberg i sina ambitioner att slänga pedofilanklagelser omkring sej, men hallå! Med ios logiska brister så kan vilken lärare som helst som svarat på en elevs frågor om ses och samlevnad bli satt bakom lås och bom om hon får bestämma, vilket hon turligt nog inte får.
|
Inlägg #7: Postat: 2011-04-13 13:50:00 | |
Bizon |
Och nu till Jocke - Jag förväntade mej inte direkta brösttoner från din sida utan snarare lite mer sakligt argumenterande. Jag talade om att jag inte ännu besökt Egalia, men att det du beskriver om eventuella avigsidor knappast kan vara enbart orsakat av att Egalia har öppet en måndag i veckan. Att ungdomar häckar i parker och på andra ställen där deras sexuella erfarenheter grundläggs är ingenting nytt och har knappast uppstått via Egalia - att om jag ska gå efter den erfarenhet jag har av sexualupplysning i mer queer anda så handlar det mer om att inte ställa upp på sånt du inte vill och det oavsett du är pojke eller flicka. Att ungar på gott och ont alltid klivit över lagens råmärken är inte nytt det heller - ibland med tråkiga konsekvenser - men ibland krönt med stolthet. Vi är inte skapade lika och tanken på att vi blir bemötta efter mognad och mindre efter förtryckande normer borde inte vara främmande för dej. Och fortsättningsvis till den notoriske feministantpatisten och petimetern Jocke Steneberg - kommentera gärna mina och andras inlägg men följ då dina egna rekommendationer och håll dej till saken - gäller även inger o som har väldigt svårt att inte fransa ut i vad som helst.
|
Inlägg #8: Postat: 2011-04-13 14:24:00 | |
Inger Olsson |
Bizon: De som både kan och gör så i praktiken - dvs låter barns och ungdomars sinnlighet vara ifred - kan nog förstå vems intresse DU bejakar när du skriver i #1 "Som jag tidigare berättat har jag på barns uppmaning legat och läst sexualupplysning i läsgroparna på det bibliotek där jag jobbade – jag hade förberett mej på att läsa helt annan litteratur, men de små liven visste mycket väl vad dom ville höra och dessutom var dessa böker fans att hämta i hyllorna –..."
Det är inte så svårt för friska vuxna att förstå att de små liven har proppats på DITT intresse, helt enkelt. Ja, du är kvalificerat dum. På riktigt. Hoppas du åker även dit! Pedofiler är några jävla fega kräk. Alltid skyller de på de små liven! |
Inlägg #9: Postat: 2011-04-13 14:44:00 | |
oscar berven |
Inger Olsson #8 barn kan ha särdeles erotiska lekar och således vidare nyfikenhet på ämnet. Sedan när är det fel att samtala med unga människor om dylikt? Skall man tex inte kunna prata med äldre om sexualitet utan att bli kallad gerontofil? EpitetDömandet bör hållas i schack.
|
Inlägg #10: Postat: 2011-04-13 15:02:00 | |
Inger Olsson |
#9 Jag har haft barn själv och även varit barn. Du ska då inte inbilla mig att 1 barn inte klarar av att leka med sina kroppar själva - förutan vuxnas inblandning. Har du problem med det, eller? /// Ska vi ha Statens hjälp med det också? Några gamla peddos, och nya tillkommande, från RMFL? Vidare, NÄR barn VILL veta, få svar på en fråga, frågar de också! Så det snack Bizon kör med i #1 har noll trovärdighet. Han han stoppa sina utlägg om de påstådda "barnens önskemål" långt upp och använda hålet till något konstruktivt för en gång skull! /// Under flera decennier har barn tvingats på alltifrån kliniska samlagsbilder till att titta på rörliga filmer - utan att de ens frågat. Sker redan i FÖRSTA klass. Ja, det är sjukt med så sexuellt störda och respektlösa lärare. Bizon får mer än GÄRNA anmäla mig för förtal... Ser jag t o m fram emot.
|
Inlägg #11: Postat: 2011-04-13 15:20:00 | |
oscar berven |
Inger Olsson #10 ”Några gamla peddos, och nya tillkommande, från RMFL?” Vem adresserar du och till vilken nytta kallar du vid namn? Sjuka människor finns som utnyttjar andra människor, i Alla åldrar inte bara sexuellt ... Skall vi prata om det? Det finns oxo människor som INTE utnyttjar andra, och håller ickedömande ton oavsett samtalsämne ...
|
Inlägg #12: Postat: 2011-04-13 15:36:00 | |
Inger Olsson |
#11 Många gamla peddon finns kvar och nya har tillkommit helt enkel bland de s k "högutbildade"./// Under 1960-80 talet var många pedofiler medlemmar i den Pedofila Arbetsgruppen PAG, i RFSL, med syfte att påverka politiskt och självklart sprida propaganda om att det var ofarligt/oskadligt för vuxna att ”ha sex” förgripa sig på med barn. Du är nog inte så gammal? Men det stod även i psykologböcker på 70-talet att "man skulle stimulera nervsystemet genom barnens genitialer för att utveckla deras nervsystem"... Man skydde inga metoder alls för att bejaka sina egna personliga intressen av att ha sex med barn helt enkelt.
|
Inlägg #13: Postat: 2011-04-13 16:11:00 | |
oscar berven |
Inger Olsson #12 jag säger knappast emot dig där. Det finns nog mer än man jag kan ana perverterade sinnen ibland oss. Men om jag eller någon annan har samtalat om intimitet och sensualism med minderåriga bör vi förhålla oss mer neutrala/ickedömande till? Sannerligen inget lätt ämne speciellt om någon varit utsatt, och sedan får höra vuxen person samtalde med minderåring ... men eg kan alltså uppsåtet vara högst ickeperverterat ...
|
Inlägg #14: Postat: 2011-04-13 16:24:00 | |
Leif Erlingsson |
Det blir fel när avsikt tolkas enligt mallar. Det är ju eg. de sjuka tankarna som vi vill åt, inte ett friskt och rakt mötande av stora och små. Vem vill ha ett samhälle när en massa friska blir påkletade att de skulle vara perversa bara för att vissa ämnen i samband med barn automatiskt ger den slutsatsen. Våra egna nakenbarnbilder i badkaret från när våra barn var små skulle i USA kallas pedofeli, jag vet hur vänner därifrån reagerade - och det var för 15 år sedan. Men "alla" tog sådana bilder då. I dag skulle de väl kallas pedofeli även här. Med sådana mallar var "alla" pedofiler för 15 år sedan. Hur sjukt är DET, på en skala?
|
Inlägg #15: Postat: 2011-04-13 16:27:00 | |
Leif Erlingsson |
Och ang. att samtala om intimitet och sensualism med minderåriga så är det en del av föräldraansvaret. Men det ska väl anses perverst att vara förälder, av detta samhälle...
|
Inlägg #16: Postat: 2011-04-13 17:20:00 | |
Inger Olsson |
Oscar, Leif E: man bör kanske först ha en insikt i hur en vuxen med sexuell dragning till barn resonerar???? Har ni sett beslagtaget barnporr så skiljer sig sådant material på många sätt från vanliga s k familjefoton på barn. /// Att man talar med sina barn NÄR de frågar är väl inget problem i sig självt? Men man räkna med att "fikonlöven" kommer på när de kommer i tonåren, av de facto naturliga skäl också, och att de vänder sig till gruppen för att söka fakta och upplevelser. Det är ju inte ens föräldrar man ska knulla precis... /// Som liberal betonar jag friheten att själv söka sina drömmars mål utan någon politisk styrning.
|
Inlägg #17: Postat: 2011-04-13 17:35:00 | |
Leif Erlingsson |
Jag tycker inte heller att man ska tvinga på barn ämnet, och nej, jag har aldrig sett beslagtagen barnporr. Men det är viktigt att inte denna pedofiljakt går överstyr så att det drabbar det friska. Det är min oro.
|
Inlägg #18: Postat: 2011-04-13 21:40:00 | |
Leif Erlingsson |
Nu har jag läst artikeln denna tråd ska handla om - Länk: sourze.se - och instämmer i att det går för långt med att trycka sexualitet ned i halsen på våra barn. Skriver detta här eftersom jag förut kommenterat här, men noterar att artikeln egentligen fortsatt diskuteras i tråden Länk: sourze.se .
|
Inlägg #19: Postat: 2011-04-13 21:55:00 | |
Bizon |
Leif #17 - din oro är befogad - särskilt då man läser inger olssons inlägg - då en människa som anser sej veta bäst och vara vuxen helt utan fog kan slänga ur sej vilka anklagelser som helst på andra människor som hon inte har en aning om är det förvisso någon allvarlig störning som gör sej gällande. --- Kan mycket väl vara resultatet av övergrepp som jag inte har någon aning om och inget jag annat kan göra än att beklaga. Hennes rabiata inlägg och hetska anklagelser i blindo tyder på det. --- inger olsson säger sej se fram emot att jag anmäler henne för förtal vilket jag givetvis inte kommer att göra då det knappast är mödan värd, och jag som sagt jag inte har något intresse av att sparka på någon som redan är så långt nedtryckt - däremot kan ju inger olsson om hon nu verkligen är övertygad om att jag är pedofil - vilket hon ju säger sej ha observerat alla tecken på sägas ha skyldighet att anmäla mej vilket jag utan vidare kan svara för med fullt godtagbar bevisning från de ungar som genom åren varit under mina vingars beskydd som samtliga skulle fria mej från sådana anklagelser. --- inger ollson är en på något sätt drabbad människa som det är synd om vilket framkommit under lång tid - att jag som vuxen man är vän och kamrat med ungar i alla åldrar är något som inte finns i inger ollsons föreställningsvärld därför att hon aldrig med sitt sätt att resonera och agera skulle kunna uppleva något sådant då barn är mycket selektiva med vilka dom ger sitt förtroende - kan även tillägga att det gäller både flickor och pojkar.
|
Inlägg #20: Postat: 2011-04-14 19:09:00 | |
Inger Olsson |
Får jag fråga a n d r a män - fast det finns väl inte så många kvar av dem på Sourze? Nåväl, vad tycker ni om Bizons inlägg i #1? Skulle ni, med anledning av hur han formulerar sig, vilja ha honom anställd på ert dagis s a s där ni har egna barn?
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.