Exremsex och stadsfeminism av Jocke Stenberg

Showing page 5 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #81: Postat: 2011-04-19 00:48:00
Bizon
Inger olssons länk Länk: polisen.se ger inte så mycket till anmälningsmöjlighet beträffande det inger olsson sysslar med - alltså "förtal" eller "grundlös tillvitelse" eller vad man nu ska kalla det hon sysslar med. Citerar inger olsson//Som man bäddar får man alltså ligga... Då Ted W åberopar arbete i o f f e n t l i g tjänst får han helt enkelt räkna med att bli granskad. /// I övrigt; vill Klitorius Bizon 77 Penetrius Teddy Widegren anklaga mig för grovt förtal, kan han göra en hemställan om detta till polisen.//sc. Ja som man bäddar får man ligga - jag har börjat processen - inte för att jag vill eller anser mej ha råd. Omkostnader för advokat och hur man nu ska kunna värdera den skada som "inger olssons" förtal åsamkar mitt namn som författare och konstnär är svåra att överblicka i nuläget - kostnader och skadestånd blir eventuellt ett civilrättsligt mål - det juridiska ombud jag bett kika på fallet hoppas jag snart kommer med rekommendationer. Själv kan jag för lite om sånna här saker då jag hittills varit förskonad från tokerier av detta slag, men jag får väl se det som en lärdom. --- Leif - det du säger i #70 har jag alltså tagit till mej, och ja, jag inser nödvändigheten av att stoppa både små tendentiösa sanningsförfalskare som "inger o" och de större och mer övergripande krafter som söker jiddra med verkligheten genom demoniserandet som medel och maktverktyg - i inger olssons fall möjligen mer fråga om någon sorts sjukligt hat mot mej personligen då hon ju lagt ner mycket arbete på att få fram andra som jag antar komprometterande uppgifter på nätet - dock utan att lyckas, och därför tvingats endast komma med egenfabulerade antydningar utan redovisningsbar grund. --- Ibland måste man dock även i sorgliga fall som "inger olsson" se saker och ting med viss humor - Citerar henne//Jag lämnade Ted förslaget då jag ville förenkla för honom. Tar längre tid via domstol. Men visst, han kan gå den "vanliga vägen".//sc. Något patetiskt! "Inger olsson" visar omtanke och säger sej vilja "förenkla" för mej att anmäla henne för förtal - något som då bara var ett hypotetiskt spörsmål då jag uttryckligen inte avsett att anmäla en person som beter sej så urbota rubbat - det är ju mer ett fall för mentalvården än polis och åklagare. Men tidigare nämnda hot och uttalanden av detta slag, citerar "io"//Det är även upp till mig om jag väljer att ta på mig ett samhällsansvar som individ. Att anmäla misstänkta brott, uppvigling till brott m m.//sc, har fått mej att tänka om. --- Det förefaller vara nödvändigt att få en rättslig prövning dels av det som "inger olsson" försöker få mej att framstå som, och dels skulle det vara bra att veta om ett sådant beteende som hon uppvisar ska kunna ske utan någon form av stävjande. Så grova anklagelser måste en person som inte är omyndigförklarad kunna bevisa - det ska inte kunna gå att bara slänga ur sej vad som helst utan någon som helst verklighetsförankring. Och finns sådana bevis vet jag inte vad "inger olsson" har för samvete då hon säger att det är upp till henne själv "att ta det samhällsansvar" som vore rimligt i sammanhanget för att skydda eventuellt av mej drabbade. Nu kommer i alla fall en anmälan från min sida, så får det också bli en rättslig prövning av vilken skada inger olssons insinuationer och anklagelser kan ha förorsakat mitt konstnärskap mm. så får vi väl se vad det leder till.
Inlägg #82: Postat: 2011-04-21 08:46:00
Bizon
inger olsson - Jag har ännu inte sett att du kunnat presentera något som tyder på något pedofilt levene från min sida - är det bara pladder eller önsketänkande från din sida? Med den säkerhet du torgfört mej som pedofil får jag anta att du lagt ned en hel del energi på att styrka dina anklagelser, men då du nu inte har något att komma med som styrker det du sagt skulle man ju kunna förvänta sej att du för din trovärdighets skull borde dementera det du tidigare sagt om vad du föreställer dej att jag sysslar med. - Alltså, efter som du inte lyckats få fram något som styrker dina egenfabulerade anklagelser mot mej förväntar jag mej en redovisning även av detta.
Inlägg #83: Postat: 2011-04-21 09:09:00
Bizon
Högt "utbildade" och stort "pålästa" inger olsson: Absolut intressant det du påstår, men hur styrker du det - vad är det som säger att inte även dessa dina konspirationsteorier om ett pedofilt nätverk inom RFSL också skulle vara lögner och fria fantasier? Jag vill nog se mer konkreta bevis för kunna ta det du säger på allvar - du påstår dessutom att det "ännu finns kvar". - Men snälla inger du kan inte bara slänga ur dej sånna saker - det du påstår utan att närmare bevis är faktiskt mycket grovt och rör mycket allvarliga saker. --- Att som du påstår det lagts "politiska förslag på riksdagsnivå i Sverige om att sex med barn och t ex djur skulle vara fritt", bör du också styrka med hänvisningar till uttalanden och av vem! - Kan du få fram sånt så finns det anledning att tro dej, men knappast om du pladdrar bå så här i din vanliga stil med tomma ord och obestyrkta uppgifter. Det är inte så att jag tror att något är otroligt, men jag vill nog ändå se bevis och kontext för att jag ska ta det för sant. Att någon galning någon gång skulle ha kunnat kläcka ur sej vad som helst kan omöjligen gälla för alla - OK inger, upp till bevis.
Inlägg #84: Postat: 2011-04-22 09:27:00
Bizon
Jaha inger - ännu ingenting? Hur kommer det sej att du så lätt slänger ur dej anklagelser, men aldrig något som bevisar det du hittar på?
Showing page 5 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...