Extremsex och statsfeminism prackas på våra barn

Showing page 11 of 16: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16
Inlägg #201: Postat: 2011-04-28 12:24:00
Jocke S-43
forst Bizon: Du utgår generellt från att föräldrar inte alltid kan vara lämliga, eller dito lärare: Men föäldrar är den modell som naturen valt, och skollärare är den pedagogiska metod människan mer eller mindre demokratisk valt. Felar dessa, så skall det problemet naturligtvis tas om hand, och där finns mer att göra.
Men du utgår ifrån att eftersom föräldrar och lärare KAN var olämpliga. Så är det bra med annonser typ "prata sex som extraknäck! Där alltså snabbutbildade 20-30 åringar, utan kontroll, skulle kunna rätta till de fel som EVENTUELLT fanns hos en liten grupp föräldrar/lärare! Och här skule då ALLA elever "profylaktiskt" få någon slags skyll eller korrigering snarare under två pass om "kukbruk-fittafakta, genom dess RFSU-amatörer med sina värderingar! UTAN KOLL!
Inlägg #202: Postat: 2011-04-28 12:35:00
Jocke S-43
Och än värre blir det med Egalia, där man som vanligt gett barnet viss makt flera andra områden som de tinte kan hantera, och när barnet inte kan det, då träder staten, socialen elelr som här RFSU in och övertar makten, ovanför föäldrar huvuden! En 13-åring väljer att gå till Egalia, lockade av budskapet från en jämnårig, och en förälder kan inte hindra det. En 13-åring går till BUP eller soc och de är inte skyldiga informera för ordagrant: "det finns 13 åriga muslimska flicor som måste göra abort!" "Därför informerar vi inte föräldrar!" Mer än "när det passar"...
Bup, soc m.fl är idag fruktansvärt maktfullkomliga, och föräldrars makt över barnen krymper ständigt, mest på ont. Och det här gäller även institutioner som RFSU/L, vilka går samma ärenden åt samma statfeministism. Som alltså INTE är synonymt för kvinnors rätt, utan använder denna av maktskäl. Och du verkar ha accepterat detta Bizon, eller inte insett. Sexköpslagen är statsfeminism, soc psykiska övervåld och diskriminering mot pappor är statsfeminism!
Inlägg #203: Postat: 2011-04-28 12:42:00
Jocke S-43
Och när nyligen skolverket gick ut med sin "jämställdhetsutredning". så kom de fram till att pojkarnas sämre betyg berodde på en "antipluggkultur", en faktisk skuldbeläggning av unga pojkars könsroll. DetTA ÄR statsfemistisk propagANDA för döljande av fakts, den som lärarns tidning tog fram. Att pojkar missgynnas i betygsättning, i en feminiserad skola, genom ett feministiskt skolverk som dolt dessa uppgifter i åratal!!! För de som inte insett att politk idag bygger på helt andra spelregler, och att vi har en statsfeministisk agenda, ofta under namnet "genus" ,med regler från dagis till universitet. Så kommer här ett ordagrant exempel, från statsfe...äh, ministern själv. Reinfeldt anser inte att barnbidrag vid skilsmässa skall delas: ”Det finns kvinnor som separerat från män med alkoholproblem som på det här sättet kan tvinga till sig halva barnbidraget för att finansiera fortsatt alkoholmissbruk.”
Inlägg #204: Postat: 2011-04-28 12:49:00
Jocke S-43
Jag tar det igen: Reinfeldt anser inte att barnbidrag vid skilsmässa skall delas. Han säger: ”Det finns kvinnor som separerat från män med alkoholproblem som på det här sättet kan tvinga till sig halva barnbidraget för att finansiera fortsatt alkoholmissbruk.”
Så sprider landets ledare fördomar om vanliga män inte "män" som han själv.... Och dessutom maktmedlet, att ALLA andra frånskilda pappor som inte super, de skall då också kollektivt bestraffas! Att det finns kvinnor som kanske både shoppar eller åker på charterresa för barnbdraget, den tanken faller inte honom inte in! Eller så skulle han aldrig våga yppa den! Ryggradslöst, och detta är också statsfeminism, smutskastning och diskriminering av män. Med stöd för FK:S och soc smutsiga behandling av pappor! forts följer, kanske
Inlägg #205: Postat: 2011-04-28 12:56:00
Jocke S-43
Beklagar vissa slarvfel, asitter på wifi-bibba, de stänger om en halvtimme. Siesta 2,5 timmar! första inlägget, skall vara "skyll" skall vara "skydd". Så här.
Och här skule då ALLA elever "profylaktiskt" få någon slags skydd eller korrigering snarare under två pass om "kukbruk-fittafakta, genom dess RFSU-amatörer med sina värderingar! UTAN KOLL!
inlägg #201
Inlägg #206: Postat: 2011-04-28 13:03:00
Inger Olsson
Här är en debattartikel av Gunilla Gomér år 2011, vilken även talar tydligt:
Citat: "Ändå tar sig UR och RFSU rätten att prångla ut en undervisning som jag tror de flesta föräldrar skulle reagera mot." Länk: dagen.se
/// Det värsta är att det är just de barn som redan har dåligt skydd hemma som används i RFSL: s, de facto, gamla experiment med barn på dessa s k "fritidsgårdar"...
Inlägg #207: Postat: 2011-04-28 13:08:00
Inger Olsson
Jocke: har sett att man ska utreda "riskerna med dagens vårdnadstvister". Man borde snarast införa vittnesed samt inte låta Socialtjänsten ha hand om sådana...
Inlägg #208: Postat: 2011-04-28 13:25:00
Jocke S-43
107 Har du settt det, vill jag gärna veta! Måste sluta nu, bibban stänger!
Inlägg #209: Postat: 2011-04-28 13:46:00
Leif Erlingsson
Kan bara instämma i synpunkterna i Dagen-artikeln på länken ett par inlägg upp. Samt i riskerna med vårdnadstvister. Sänder dessa länkar om den svenska LVU-människohandeln av en man jag hyser den djupaste respekt för: Länk: peace.se , Länk: peace.se , Länk: peace.se , Länk: peace.se , Länk: peace.se .
Inlägg #210: Postat: 2011-04-28 14:47:00
Leif Erlingsson
Jag råkade läsa en av Ingers kommentarer #197. Lite kul, hon tror att man har dragit ner byxorna på mig här på Sourze. Hade det varit sant hade hon sannolikt inte varit så provocerad. Dessutom har hon faktiskt rätt i att folk med självrespekt kan man aldrig dra av brallorna på. Synd bara att hon inte kan se att det är just vad jag har, en grundmurad självrespekt. En annan man inte kan dra av brallorna på av samma skäl är min vän Ove Svidén. Som han numera kallar dem, "SVT-Pravda" försökte genom ful klippning & kameravinklar, och de ryggradslösa blötdjuren i centerpartiledningen stötte såsom goda med-mobbare dolken i honom efter det. Men Ove har inte förlorat någon av sin självrespekt, för hans enda agenda är det som är gott och riktigt. Inga "agendor". Det är så befriande, att inte driva någon agenda. Man behöver aldrig fundera på hur det påverkar "agendan", när man intar en ståndpunkt. Man behöver bara följa hjärtat. Och det gör jag. Det är därför man aldrig kommer åt mig. Och det var nog inte mina neddragna byxor Inger såg, i spegeln.
Inlägg #211: Postat: 2011-04-28 17:02:00
Jocke S-43
206-209 Ja tack för den länken ock påpekande det r ju precis vad jag tar upp i artikeln, bl.a, även om "Sex på kartan"! Citat: "I stället för att lyfta fram att hundratals dör och tiotusentals skadas varje år av sexuellt risktagande så uppmuntras 13-åringar att pröva alla former av sex. Det är att lura ungdomar, UR."
Kan tillägga, att under sexliberlismen -70tal, som också spårade ur, så fanns en rörelse i Norge som ville att föräldrar skulle lära barn onanera. Jag skulle f-n inte vilja att någon tjej eller kille från queerfeministiska RFSU lärde min dotter hur hon skulle onananer, elrl mmin son trä pojken. Utan lärarkontroll: Var grå gränsen, praktisk övningar? Och ordvalet, är det till för att skapa en brunstig stämning i klassrummet? Nej en stämning skulle behövas, och kontroll, både av detta och RFSL: fritidsgård för "HBT-13 åringar". Och för de som inte fattat utvecklingen: Iom med att feminismen riktade in sig MOT heterosexuella män, och FÖR HBT-folket, så lobbades "queerfeminismen" fram, bl.a genom Fi. Nu stöds denna genom staliga medel. Av maktskäl, även för 13-åringar. För feminismen ger staten makt och vice versa. Men feminism är naturligtvis varken kvinnorörelsen, eller kvinnan i sig!
Inlägg #212: Postat: 2011-04-28 17:07:00
Jocke S-43
Bizon, jag har skrivit en del här ovan till dig. Och här ett förslag, om du vill och kan: Ring upp RFSL, fråga om hur Egalia kom till, genom vem, syftet. Och om de känner till vad ungdomarna gör efteråt, i parkerna på sommaren, om det vet om droger och plattan osv! Om du vill Bizon!
Inlägg #213: Postat: 2011-04-28 17:10:00
Jocke S-43
Ursäkta, så här skall det vara: "Jag skulle f-n inte vilja att någon tjej eller kille från queerfeministiska RFSU lärde min dotter hur hon skulle onanera, eller min son att trä på kondomen! Utan lärarkontroll dessutom. Var grå gränsen, praktiska övningar?" Nu får det vara nog!
Inlägg #214: Postat: 2011-04-28 17:38:00
Jan Olsson
Usch o Fu för det leda RFSU!! - det lede,fu.fu.fu.fu! - Dåligt rim!
Inlägg #215: Postat: 2011-04-28 17:44:00
Jocke S-43
Risk Fördumning Snuskig Undervisning
Inlägg #216: Postat: 2011-04-29 08:43:00
Bizon
Jocke #112 Här har det debatterats en del - det uppenbart imbecilla àla ingerolssons inlägg lämnar jag därhän tills vidare då vårbruket gör tiden knapp - får se om jag så småningom i alla fall kan bemöta de värsta tokerierna. --- Däremot, beträffande ditt förslag som jag tycker är konstruktivt och dessutom helt i linje med min egen övertygelse om den öppna kommunikationens betydelse för relevant förståelse och att hindra mytbildning och spridande av lösa rykten - medverkar därför gärna genom att åter ta kontakt med Egalias personal - helst skulle jag se att någon därifrån deltog här i debatten med förstahandsuppgifter. Har för övrigt redan i tisdags lämnat ett sånt förslag via telefon,,, kanske tidsbrist även där? - Men jag gör ett nytt försök under dagen så att åtminstone dina frågor får svar.
Inlägg #217: Postat: 2011-04-29 09:28:00
Bizon
Jocke #112 - skulle inte förvåna mej om du redan tagit reda på det som går att läsa sej till på RFSLs hemsida och nätet - Egalia startade 07 01 26 - en drivande person nämns " Jerry Adbo, ordförande för RFSL Stockholm". Syftet med verksamheten är bla att ge hbt-ungdomar en plats fri från alkohol och droger. Målsättningen är att skapa en bra kombination av fritidsverksamheter, utbildningar, samtalsgrupper osv. Men jag ska som sagt se om det går att få mer direkta och uppdaterade svar. Såg förresten att det varit ytterst svårt att finansiera verksamheten - vet inte hur det är i dag men för nått år sedan verkar dom inte ha fått några skattepengar - då gjordes en insamling hos sympatisörerna för att rädda verksamheten.
Inlägg #218: Postat: 2011-04-29 11:49:00
Jocke S-43
Som sagt, frågan kvarstår. Kan man generellt avfärda föräldrar och utbildade lärare, och per automatik skicka in snabbutbildade 20-30-åringar utvalda efter annnons "prata sex som extralknäck"? Eller uppmuntra 13-åringar till fritidsgård för att kolla sin sexuella läggning? Och då blir allt detta ett garanterat, alternativ för oss sexmotsträviga ofullständiga föräldrar, och lärare? Men UTAN KOLL av de senare! Jag har motiverat det här ett antal gånger. Och "drog och alkoholfritt", alltså det är ju så naivt så man baxnar! Hela konceptet innebär ju en dragning för vilsna ungdomar in i en miljö, både social och sexuell och storstad, som innebär stora risker för dragning mot droger och alkohol! Omvittnat i detta fallet! "Skröna" enligt dig, vad grundar du det på? Frågan är var man kan anmäla det här, inget sådant funkar ju i Sverige! Hela den civila rättsprocessen är antingen nerlagd, totalkomplicerad eller rent kontraproduktiv! "Du sköna nya värld"...
Inlägg #219: Postat: 2011-04-29 13:00:00
Bizon
Jocke "Du sköna nya värld",,, nja ser den inte i stort sett ut som den alltid har gjort - på gott och ont. --- Svaret på frågan om man generellt kan avfärda föräldrar och lärare blir från mej "nej", men man kan på grund av erfarenhet inte heller utgå från att alla föräldrar och lärare är kapabla och lämpliga. Att stockholmsungarna - liksom ungar kring storstäder samt byhålor nyfiket drar sej in dit där det händer saker kommer du aldrig ifrån. Att verksamheten på Egalia bör ligga centralt tror jag däremot är rätt då queerungar från hela storstockholm besöker stället. --- Sedan undrar du om Egalias personal känner till vad som händer på plattan och i parkerna på nätterna :- ursäkta ett leende Jocke - folk som bor och arbetar med ungdomar känner nog till en hel del - det som händer där händer nog till övervägande del ungdomar som aldrig satt sin fot på Egalia. --- Du har ett fall som hände för länge sedan som kan ha haft med Egalia att göra, men på vilket sätt förtäljer inte din historia - ingick det inträffade i Egalias verksamheststrävanden, vilka andra faktorer har haft betydelse för den eventuellt tragiska utgången osv? --- Som sagt - jag tycker att man ska ta reda på saker och ting bättre innan man drar igång en häxjakt på något som jag tror kan vara rena överlevnaden för vissa människor som inte passar in i en ofta - allt prat om motsatsen till trots - mot heteronormens avvikare hård och fördömande omvärld...
Inlägg #220: Postat: 2011-04-29 13:07:00
Bizon
Sedan Jocke - filmen "Sex på kartan" som du felaktigt kritiserar borde du sett innan. Därefter har du möjlighet att mer rättvisande uttala dej - annars menar jag att det bara blir myter utan sanningshalt - se den och kritisera den sedan, kunde vara intressant att få läsa en seriöst sexmotsträvig debattörs åsikter - och som sagt tycker jag den är bra.
Showing page 11 of 16: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16
Laddar...