Valt inlägg:
Jocke "Du sköna nya värld",,, nja ser den inte i stort sett ut som den alltid har gjort - på gott och ont. --- Svaret på frågan om man generellt kan avfärda föräldrar och lärare blir från mej "nej", men man kan på grund av erfarenhet inte heller utgå från att alla föräldrar och lärare är kapabla och lämpliga. Att stockholmsungarna - liksom ungar kring storstäder samt byhålor nyfiket drar sej in dit där det händer saker kommer du aldrig ifrån. Att verksamheten på Egalia bör ligga centralt tror jag däremot är rätt då queerungar från hela storstockholm besöker stället. --- Sedan undrar du om Egalias personal känner till vad som händer på plattan och i parkerna på nätterna :- ursäkta ett leende Jocke - folk som bor och arbetar med ungdomar känner nog till en hel del - det som händer där händer nog till övervägande del ungdomar som aldrig satt sin fot på Egalia. --- Du har ett fall som hände för länge sedan som kan ha haft med Egalia att göra, men på vilket sätt förtäljer inte din historia - ingick det inträffade i Egalias verksamheststrävanden, vilka andra faktorer har haft betydelse för den eventuellt tragiska utgången osv? --- Som sagt - jag tycker att man ska ta reda på saker och ting bättre innan man drar igång en häxjakt på något som jag tror kan vara rena överlevnaden för vissa människor som inte passar in i en ofta - allt prat om motsatsen till trots - mot heteronormens avvikare hård och fördömande omvärld...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?