Inlägg #41: Postat: 2011-02-20 21:23:00
|
Aguirre |
Leif..Jag föraktar Bert Karlsson,s.k. deckare och Hollywood..jag ser ned på skiten sittandes på en hög av klassisk litteratur och smala skrifter..blickandes på en fransk-marocansk filmisk samproduktion i svartvitt med ett mångtydigt och sublimt budskap synligt enkom för de insatta, sen somnar jag till nån atonal komposition som symboliserar och tydliggör alltings fåfänglighet, alternativt gungas jag till söms under svårtolkade synkoper från nån bootlegutgåva i bee-bopens outsidermiljö.
|
|
Inlägg #42: Postat: 2011-02-20 23:44:00
|
Jocke S-43 |
5 Jag är inte heller för deckare, för enkelt och lättköpt. Hollywood, känner mig kluven, för mycket hysterisk aktion. Just nu lever jag i en fransk-marockansk svart-vit verklighet, fått olika info men försöker skaffa mig egen åsikt. Enkelhet är lika bra som det sublima, att tänka själv kan vara väl så stort som att svälja andras nertrycka tankar ibland. Skivor, böcker, film, det har blivit för mycket. Och för lite fakta om verkligheten.
|
|
Inlägg #43: Postat: 2011-02-21 00:01:00
|
Aguirre |
Skojade bara..jag gillar allt från våldsdataspel till Gunnar Wiklund, dricker all sorts alkohol,om så vriden ur en blöja, svarar bra på opiater och porr också :-
|
|
Inlägg #44: Postat: 2011-02-21 00:34:00
|
Jocke S-43 |
Hmm, varifrån fick du den sista groggen?
|
|
Inlägg #45: Postat: 2011-02-21 00:56:00
|
Aguirre |
Old Crow
|
|
Inlägg #46: Postat: 2011-02-21 10:49:00
|
Pippi |
#12 "Det gäller här inte någon "kvinnlig överklass" Vem är det då som är tänkt att agera överklass i skräckvisionen: "...Män kan alltså komma att bli morgondagens underklass..."? --- "...tycker att pojkar, pappor och män inte skall bejhandlas rättvist? Dom/vi skall bara tiga och lida, en del av oss, det skall män tåla?" *Asgarv* Nejdå, pippin har inte uttryck något sådant. Tvärtom så liiider jag sååå med vissa av er, o kul e de. --- Vänligt av dig att tänka på de förståndshandikappade genom förtydligandet av att min signatur är anonym.
|
|
Inlägg #47: Postat: 2011-02-21 17:28:00
|
Jocke S-43 |
46 Hör nu Pippi, var det jämställdhet vi skulle ha eller? Jag lider inte direkt, jag bor bara i Sverige när det passar mig. Men jag vet att män och kvinnor runt om i världen lider, men det tycker du "o kul e de"? Googla "flickor mår sämst", så får du se hur dina svenska systrar lider/mår! När verkligheten hinner ifatt, att man inte kan skylla allt på pojkar och män. Du tycker alltså inte att pojkar skall ha rättvisa betyg? Av stilen att döma så vet du inte så mycket om överklass, utan är även av tiden att döma, 10.49 väl en typisk fjortisfeminist som sitter i skolan och skriver på datorn i smyg! Och skyller på killarna? Du kan f.ö se min artikel här på min sida: "Våra svenska feminister". Där finns én typ med som kan passa in på dig!
|
|
Inlägg #48: Postat: 2011-02-21 21:24:00
|
Pippi |
#47 De e kul o ge medlidande åt dem som vill ha det. --- ”… att man inte kan skylla allt på pojkar och män.” Nej just det, men att skylla allt på kvinnor, leder det till något bättre? När man talar om män som underklass, då talar man samtidigt om kvinnor som överklass. Min kunskap/okunskap om överklassen, som du kommenterade, har föga med detta att göra. --- Jorå, pojkar och flickor ska ha rättvisa betyg och män och kvinnor ska ha rättvisa löner. --- Av tiden att döma är jag kanske det du kategoriserar som fjortisfeminist som sitter i skolan… eller så är jag prostituerad feministkategori ?… eller så har jag något annat jobb med oregelbundna arbetstider … eller så är jag arbetslös feministkategori ? … eller sjukskriven feministkategori ?… eller så lever jag på min man feministkategori ?…. eller, eller… Hur som haver med den saken, du tycks mig ha förskansat dig rätt väl bakom feministmuren.
|
|
Inlägg #49: Postat: 2011-02-22 10:54:00
|
Jocke S-43 |
48 Äntligen kom det ett sansat svar här. Lönerna skiljer sig bara någon procent enlit flera utredningar. Kvinnor måste bli duktigare på att löneförhandla. Och inte vara sjukskrivan för ofta. Men Schyman kan stå och öppet ljuga även här tyder inte på något "patriarkatiskt" samhälle. Jag skyller inte allt på kvinnor, men kritiken mot även kvinnan SOM KÖN är obefintlig i media och politik. Om du varit med så hade du sett min kritik även mot det män åstadkommer, eller ej. INTE bara för att män i ledande ställning fjäskar så erbarmmligt inför kvinnor i allmänhet, och feminism i synnerhet. Hur står ni ut med detta daltande på dagisnivå?
|
|
Inlägg #50: Postat: 2011-02-22 16:12:00
|
Pippi |
#49 ”Äntligen kom det ett sansat svar här” Hur gick det här till? --- "Hur står ni ut med detta daltande på dagisnivå?" Saknar erfarenheten och kan inte svara på frågan.
|
|
Inlägg #51: Postat: 2011-02-24 11:28:00
|
Jocke S-43 |
45 Sedan beklagar jag att jag släppte loss dig i den här länken, med dina allt mer urspårade kommentarer helt utan för ämnet. Men man vill ju gärna hålla på med roligare saker, får delvis ta åt mig skulden själv som deltog i detta. Men inte en enda kommentar har du gjort i ämnet, inte en! Här är i alla fall om den offentliga sektorn bl.a, "Kvinnosamhället, finns det?" del I fick 40 av 48 röstande. det var tider det!, del II fick 4,5 stjärnor. I all ödmjukhet: Läs och lär av den delvis upplevda erfarenheten, resten bevittnat resp. uträknat...
|
|
Inlägg #52: Postat: 2011-02-24 11:29:00
|
Jocke S-43 |
Detta ämnat för Aquirre och andra i ämnet socialen o dyl intresserade. Länken här: Länk: sourze.se
|
|
Inlägg #53: Postat: 2011-02-24 12:49:00
|
Aguirre |
Det var en bra artikel Jocke...speciellt njöt jag av beskrivningen av FK...du har tydligen haft samma bild som jag...grovt generaliserat en klimakteriegrotta för tokiga, fikasugna kvinnliga akademiker som går bärsärk på lagar för att nita invandrare,män och t.o.m. kvinnor som inte tillhör deras grupp..vissa kontor har ju bara kvinnor i 40-60 åldern som är skolade i "Kvinnor Kan"-andan och får Nalin Pekgul att framstå som nyanserad och riktigt söt. Men det är ändå det generella patriarkala förtrycket som har skapat detta missfoster inom kvinnorörelsen...så lite skylla sig själv får väl män ta på sig.
|
|
Inlägg #54: Postat: 2011-02-24 13:18:00
|
Marie Ringdahl |
Vi har lite krav på lagändringar finns på våran hemsida. vi vill även man inför tjänstemannaansvaret palme tog bort det för för många tjänstemänn straffades vi anser dock att det ska finnas som böter eller fängelse om du gör fel.
|
|
Inlägg #55: Postat: 2011-02-24 14:09:00
|
Aguirre |
Bra..det är på tiden att de mest nyttiga byråkraterna får skaka galler igen..
|
|
Inlägg #56: Postat: 2011-02-24 14:59:00
|
Leif Erlingsson |
#55 Länk: sourze.se "Bra..det är på tiden att de mest nyttiga byråkraterna får skaka galler igen..", instämmer.
|
|
Inlägg #57: Postat: 2011-02-24 15:34:00
|
Aguirre |
:- fast det är dyrt att ha folk i finkan...men smakar det så kostar det antar jag
|
|
Inlägg #58: Postat: 2011-02-24 16:23:00
|
Jocke S-43 |
53 Jaså minsann, ser man på! Nå, det här med generellt "patriarkaliskt kvinnoförtryck", det har viss fastnat ändå hos många i den yngre generationen. Men vi är all lite hjärntvättade, varför? För att vi vill kvinnor väl, därför är kritiken tabubelagg, men en björntjänst mot kvinnan.
Geoff Dench har skrivit en bok jag jagar, finns bara på engelska. En rescension finns på "Manstorget". Kan översättas med "patriarkatet - kvinnors samhälle." Män gör det kvinnor vill/behöver, för reprodukton osv. Ofta de värsta skitjobben. Och lockmedlet känner du väl till, "moroten" så att säga...?
Jag som växte upp i KÖNSROLLSsamhället använder den benämningen.
Nëj, mäns frågor har kommit totalt på undantag. Där får vi DELVIS skylla oss själva "den manliga stoicismen", men framför allt på de män som har ordet: Journalister, och politiker. De och "elitfeministerna" är främsta målgruppen, statsfeminismen och vad den har ställt till med. Och alla har sina specialämne eller hur?
|
|
Inlägg #59: Postat: 2011-02-24 16:25:00
|
Jocke S-43 |
54 Skall kolla upp den sidan vid tillfälle. Kan du inte sätta in en länk här?
|
|
Inlägg #60: Postat: 2011-02-25 00:00:00
|
Aguirre |
ja..alla har sitt specialämne...hoppas du får mycket morot :-
|
|