Pojkar diskrimineras i betygsättningen

Showing page 5 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #81: Postat: 2011-08-14 19:48:00
Jocke S-43
80 Reinfeldt inför förslaget om delat barnbidrag 2006 Förslaget föll då, pappor förlorade mycket pengar, men är uppe igen. Stödpartiet 2006, V, "har ändrat sig".: ”Det finns kvinnor som separerat från män med alkoholproblem som på det här sättet kan tvinga till sig halva barnbidraget för att finansiera fortsatt alkoholmissbruk.” Från min artikel, "Svensk statsfeminism - legitim könsrasism": Ja så säger han. ”Jämställt”, eller småbarnslogik? Och som sagt, ”problemet mannen”, kvinnor shoppar visst aldrig bort barnbidrag…? Så här sprider landets ledande könsmarionett både fördomar om pappor och som ”motivering” för att ALLA pappor skall bestraffas kollektivt! Demokrati? Medan han fegt tiger om den allvarligaste diskrimineringen vid skilsmässor, den att tiotusentals frånskilda pappor inte får umgås alls eller otillräckligt med sina barn! Bortsorterade genom statlig socialtjänsts ensidiga stöd till mammorLänk 3, med upprepade brott mot FN:s ”Barnkonvention” respektive ”Mänskliga rättigheter” för pappor."
Helena, jag skulle vilja veta vad du tycker om just detta!
Inlägg #82: Postat: 2011-08-14 20:07:00
Jocke S-43
80 "Gubbstyrda"...Precis så resonerade jag fram till -77. Nu förstår jag varför samhällen är sådana, Och jag kritiserar det könsneutralt, inte minst på Newsmill, det samhälle som män byggt upp, för det är mycket delvis på kvinnors villkor! Geoff Dench.
Men det finns även ett annat samhälle. Och egentligen borde du läsa mina artiklar om "Kvinnosamhället, finns det?", del I och II.
Om kvinnomakten idag som det är nästan helt tyst om för att inte störa "den jämställda analysen om könsmaktsordningen". Den du jobbar i, och jag har gjort, fem år. Den offentliga sektorn!
Kan vi lansera termen "gummstyrda"?
Länk: sourze.se
Inlägg #83: Postat: 2011-08-15 22:06:00
Helena von Schantz
Jepp, jag har sett gummstyrt. Just i politiken. Det är inte ett skvatt bättre det, men inget moderaterna gör sig skyldiga till.

Vet inte om man kan säga det om skolan. Morsastyrt skulle vara en mer adekvat benämning. Den välvilliga morsan kan ställa till med minst lika mycket skada som en forna tiders autokrat med pekpinne och rotting.

Manliga mattelärare och kvinnliga språklärare - dvs att ämnena förknippas med kön är också en del av problemet.
Inlägg #84: Postat: 2011-08-15 23:27:00
Jocke S-43
Helena, uppskattar att du läser och svarar. Så här kan vi hålla på, jag har gjort det i snart 30 år, men börjar ändå se resultat.
Måste ändå konstatera, att i media och politik i Sverige har det aldrig synts till någon jämställdhetsdebatt, utan endast en feministmonolog!
Och Reinfeldt mumlar med: ”Könsmaktsordning, sexköpslag, mäns våld mot kvinnor, socialt kön och genusvetenskap.” Glömde jag något?
Obama däremot vill starta ett råd under den icke feministiske mansforskaren Warren Farrel ”White House Council on Boys to Men”, med tre syften:- Kartlägga pojkars status och undersöka vilka problem som drabbar dem under deras process att bli män
- Kartlägga både uppenbara och underliggande problem som drabbar pojkar och män i samhället
- Komma med förslag på lösningar-
Och den danska jämställdhetsministern Lykke Friis har gått ut i media och sagt att jämställdhetsdiskussionen måste inkludera män och mansfrågor. Den internationella kvinnodagen den 8 mars ska inte längre vara en kvinnlig kampdag, säger hon, den ska vara till för mäns och kvinnor kamp för lika rättigheter. ”Jämställdhet är inte bara en fråga om att kvinnor ska prata med kvinnor om kvinnor”, säger den danska jämställdhetsministern.
Lykke Friis ska tillsätta en manspanel har redan kommit igång som ska redogöra för hur de anser att män diskrimineras i samhället.
Doris Lessing:“Jag blir alltmer chockad över det ogenomtänkta och automatiska baktalandet av män som numera sitter så djupt i vår kultur att det knappt ens märks.”
Man kan knappast lösa ena könets ”jämställdhet” eller problem separat, "symptompolitik", man måste göra det för båda könen, tillsammans!
Inlägg #85: Postat: 2011-12-05 19:24:00
Jocke S-43
Länk: lararnasnyheter.se
Diskrimineringen mot skolpojkar i betygen har fortsatt, ja ökat skriver Lärarnas tidning. ”I samtliga jämförbara ämnen får betydligt fler flickor än pojkar i år 9 MVG i slutbetyg trots att de inte fått det på det nationella provet. Det visar statistik som Lärarnas tidning har tagit fram från Skolverket.”
”Nationella prov ges i sex ämnen: svenska, engelska, matematik, fysik, biologi och kemi. I genomsnitt får 67 procent fler flickor MVG i slutbetyg än provbetyg. Motsvarande siffra för pojkarna är 42 procent. Det är en skillnad på 25 procentenheter. När Lärarnas tidning i februari i år gjorde en liknande undersökning av förra årets prov och betygsresultat var diskrepansen något mindre, 17 procentenheter.”
”Störst är skillnaden i fysik och biologi. Där skiljer det 44 procentenheter mellan hur många flickor respektive pojkar som höjer sitt betyg jämfört med resultatet i det nationell provet.”
”Trots att fler pojkar än flickor får högsta betyg på det nationella provet i fysik så är förhållandet det motsatta när det kommer till slutbetyg. 71 procent av flickorna som fick MVG i ämnet fysik hade fått ett lägre betyg på provet. Motsvarande siffra för pojkarna är 27 procent.”
Vad säger Björklund och Sabuni? De skyllde nyligen på pojkarnas ”antipluggkultur”! Länk: lararnasnyheter.se
Inlägg #86: Postat: 2012-02-17 19:40:00
Jocke - sourzial
Ja här är det igen, fosrkning som visar hur kvinnliga lärare diskriminerar pojkar i betygen. Denna gång från England. Allt fler pusselbitar faller på plats, de vilka visar på grundproblemet: Hur enkönad feminism ger politisk övermakt, genom odemokratisk statsfeminism som struntar i manligt kön, t.o.m. öppet i våra söner! Bara 1/3 av studenterna är pojkar på våra högskolor i Sverige! VEM BRYR SIG? Kvinnliga brandmän 40 är målet är visst mycket viktigare!
Länk: genusnytt.wordpress.com
Showing page 5 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...