|
Inlägg #21: Postat: 2011-02-20 03:58:00
|
|
Aguirre |
Jag har ju redan redogjort för vart era f-bannade småfåglar tar vägen..Här är den avgörande orsaken till vitryggens mystiska tillbakagång länk och här kan man få förklarat den generella minskiningen av fågel överhuvudtaget.. länk
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2011-02-20 03:59:00
|
|
Aguirre |
I småfågelstråden alltså...hmm...mna kan inte kopiera en länk :-
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2011-02-20 05:36:00
|
|
Jocke S-43 |
20 Fullkomligt struntprat! Bla, bla bla! Har du läst undersökningen, läser du tidningar, hör du politiker? "Arabiska länder". Det är en genomgång av hela elevantalet!
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2011-02-20 05:38:00
|
|
Jocke S-43 |
21 Vill gärna se länken när du hittat den!
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2011-02-20 06:16:00
|
|
Bizon |
Forsblom #20 en del av problemet är att de som betraktas som problem oavsett varifrån dom kommer eller vilket språk dom talar blir problem därför att pedagoger och politiker inte förstår humanitetens mekanismer som presenterar sej i en mängd olika yttringar - som jag ser det och det oavsett det handlar om pojkar eller flickor så måste främlingskapet brytas - individen/vi behöver få känna att vara räknad med som en behövd och önskad medmänniska från vilken förväntas förstånd och god vilja vilket i sin tur åstadkoms genom att vi blir bemötta med förstånd och likaledes god vilja. Samhället/vi - kommer att organisera oss själva om inte de maktstrukturella hierarkierna ständigt skapar tröghet i utvecklingen för att i första hans bibehålla sin egenmakt och sina med makten skapade förmåner. Verklig jämställdhet inom och utom könskategorierna åstadkoms inte så länge pyramidala strukturer prioriteras - inte heller så länge belöningssystemen relateras till ägt förmerbart kapital - ett samhälles framgång och slutligen globalmänsklig dito kan bara mätas i gemensam solidariskt fördelad livskvalitet.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2011-02-20 10:39:00
|
|
Leif E Ström |
#20, Forsblom - ja, en återkoppling till ämnet är på sin plats. En månad före valet skrev jag ett brev till dåvarande integrationsminister Nyamko Sabuni. Brevet innehöll frågeställningar och faktabaserade studier som motsatte sig nuvarande skolpolitik. Brevet var även adresserat till Jan Björklund och FP:s kansli - inget svar. Jag utgår i från att i valtider lämnar man inga som helst kommentarer som vidare kan saluföras i sociala medier. Därigenom har även taket blivit lägre inom partierna. Partipolitiska konflikter lyser med sin frånvaro, och det finns bara svaga ledare.//Den enda solidaritet som bör prioriteras är den obefintliga solidariteten mellan olika kultures föräldrargrupper. Om denna funnits hade vi haft en starkt opinion mot obegränsadt inflöde i svenska skolor. ALLA föräldrar borde därför vara en politisk målgrupp som bör informeras vilka förbättringar just för deras barn, en sådan begränsning skulle innebära. Hänsynstagandet med insteg och anpassning som är rent politiskt-sociala belastar nu en alldeles för otrygg svensk skola istället. För er som vill återgå till "Pippiavdelning II" Länk: youtube.com
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2011-02-20 10:48:00
|
|
Jocke S-43 |
26 Det finns ingen ryggrad i dagens svenska politiker, med något undantag. Ett åkte därför? ur riksdagen, Camilla Lindberg som ville verka för den negligerade och helt förfuskade frågan trots statistik som Fosblom m.fl. inte vill begripa om DEN GROVA diskrimineringen av pojkar och pappor och män i flera avseenden.
"Småfåglarne" ja, Povel testamenterade även en del pengar till Svenska Naturskydsföreningen. Men om, varför minskar de? Ja på 60-talet var det gifter, beskrivet i "Tyst vår" av Rachel Carson.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2011-02-20 13:11:00
|
|
Jocke S-43 |
26 Leif E Ström, vad du ställer till. Nu har ajg haft Povels "småfoglarne" i huvet hela förmiddan! "Se där simmar en smörgås med ungarna sju, och högt uppe i skyn där slår lärkan sin fru." Alltså, dessutom, är detta bra, visst sanningen om lärkkvåld, men att inte Povel kraftigt tar avstånd från detta senare, som väl Martin Ljung sjunger? En bättre text av idag hade väl varit, "och där uppe får lärkherrn ett slag av sin fru!" Kan man inte ändra på detta, precis som kraven om "Flickan i Havanna" o annat?
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2011-02-20 13:31:00
|
|
Aguirre |
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2011-02-20 13:41:00
|
|
Leif E Ström |
Jocke, apropå natur och kultur - så jagade jag på en mark i Roslagen där bl.a. Kar de Mumma och en kollega till Povel höll hov. Enligt jaktkollegan lär Povel varit både lyckosam och ridderlig mot det starka könet. Jocke jag har några länkar till som jag gärna skulle vilja delge Sourze läsare, de kommer först när klimatet blivit behagligare.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2011-02-20 13:45:00
|
|
Aguirre |
Att utröna vad Povel menade eller vad som pågick i hans hjärnceller har svenska läkareliten gått bet på...karln var ju helt uppenbart offside under 50 av sin tid..och tokgenial resten. Min favorit är grötrimmet..." I hjärnans inre slum där rådde bara va-u-cum "
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2011-02-20 13:59:00
|
|
Leif E Ström |
#31, Aguirre, har du funderat över hur man lättast kringår vådan av att skriva förnämlig komik. Man tillsätter dialekter och lyte.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2011-02-20 14:06:00
|
|
Jocke S-43 |
29 Verkar kul Aquirre. Tyvärr klarar inte min babydator av så avancerade förklaringar med rörliga bilder och på den plats jag befinner mig. I själva klaveret blir det gröt i chipsen, och då får jag själv nanotermit eller nåt i hjärnbarkarna...
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2011-02-20 14:17:00
|
|
Aguirre |
Jocke/Leif......"I datorn blev den skev den, det blev rena najn-el-even."..ett povelskt svar då ?
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2011-02-20 14:20:00
|
|
Aguirre |
eller varför inte "ta det bit för bit med min pianotermit"..fan han smittar den galne Povel
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2011-02-20 14:43:00
|
|
Aguirre |
Leif...jag antar att du har elitistiska synpunkter på s.k. buskis ? :-
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2011-02-20 15:22:00
|
|
Leif E Ström |
Aguirre, jag lirar hellre i toppen av botten än i botten av toppen.
En som kan få vara med på ett hörn är följande kompositör: men innan Pia sjunker helt och hållet//
ur böljan dyker upp och räddar sin tös//
vår Albin, han har hoppat av sin jolle//
och liftat sista biten med en gös//...,
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2011-02-20 19:42:00
|
|
Aguirre |
...och in genom dörrn kom en st:bernqards hu-u-nd...och efter kom st.bernard själv om en stund..joddela-di-hi-hoho...Han påstås ju vara den som var först med rocken i landet...inte helt lika tokig som Povel..men troligen ADHD eller nåt :-
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2011-02-20 20:16:00
|
|
Jocke S-43 |
Ove ja, Men glöm inte Martin L. Han kunde står på scnen och kläcka ur sig dessa ibland roliga, ibland bara halvroliga saker, och folk skrattade lika glatt. "Eeester, är det inte Fingal Ohlsson som..." En sann komiker, men jag vet inte om han hittade på något själv, mer än det viktiga tonfallet!
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2011-02-20 20:18:00
|
|
Leif E Ström |
Snarare var det han som hade den första riktiga rocksättningen på scen, men han skiljde sig från Rocken då han inte tlllät några längre riff eller solokör från musikanterna. Owe ville briljera med sina texter och tiden var begränsad för pressning. Aguirre, apropå fråga #36, var befinner du dig på recensenternas skala?
|
| |