Inlägg #61: Postat: 2011-01-23 13:42:00
|
Jan Olsson |
Spartacus70! - Om Soldaterna sjunger så kanske...Du vet,sången ädla känslor föder! - skämt åsido,Du har rätt - så tror jag också - fullkomligt relevanta mänskliga beteende - inte tu ,tal om saken - Mvh.
|
|
Inlägg #62: Postat: 2011-01-23 17:55:00
|
Leif-Arne |
#60 Nu är missionen i Afghanistan den tuffaste sedan Kongo, så riskerna för de om åker ned har ökat, annars så har de största riskerna på plats funnits i trafiken. Emedan, jag har försvinnande liten respekt för de om agerar verbala dyngspridare anonymt. Det finns de om kan behöva verka anonymt, men den som anonymt ägnar sig åt smutskastning av direkt utpekade, är en ynk.
|
|
Inlägg #63: Postat: 2011-01-23 22:17:00
|
Aguirre |
Kongo var ett FN-uppdrag om en jävligt snuskigt.Ahfganistan är ett uppdrag under Obama av frivilliga betalda yrkesmördare. Hur kan du ens jämföra dem ? Vadå mytoman ? Vad menar du konkret att anonymitet spelar för roll ?...du tycker att jag skall ha stollar och tokhögerfolk,krigshetsare och psykotiska nassar efter mig hela dagarna...skulle det kännas fint för dig ? Du har ingen aning om mitt behov av att vara anonym. Det har jag.
|
|
Inlägg #64: Postat: 2011-01-23 23:23:00
|
Leif-Arne |
#63 Definitivt mytoman. Du lever förmodligen ett helt vanligt långtråkigt liv och diktar därför upp dig som en frifräsande anarkist som måste hållAhfganistan dig undan nassar, livets ord, cia och Bert Karlsson. Du skriver att missionen i Ahfganistan inte är FN sanktionerad, det är inte så att du förutom mytomani är vilse i verkligheten? Länk: sweden.gov.se http://www.sweden.gov.se/sb/d/11372/a/134244 Våld är allti en sista utväg, men i undandtagsfall nödvändigt, i nödvärn, i nödvärn omfattas även "hjälper annan" I nöd I ett vidare de afganer som annars skulle terroriserats av talibaner och kriminella ligor.
|
|
Inlägg #65: Postat: 2011-01-24 01:05:00
|
Aguirre |
Jag skrev att det var ingen FN-insats som det var i Kongo..ISAF leds som framgår av Nato..och har beslutats av FN:s säkerhetsråd där Sverige och de flesta stater inte sitter.Dina bassar har inga blå FN-uniformer och de är där frivilligt för pengar.Du har nog långtråkigt som spekulerar i mitt själsliv och min ovilja att få sjuka brev och besök av folk av din sort.
Håll dig till sakfrågor så blir livet lättare för dig. Varför vill du ha mitt namn Leif-Arne...är det för att hålla förbön för mitt välbefinnande ?...det är just såna utfall av emotioner som gör mig helt övertygad om att anonymitet är det rätta.
|
|
Inlägg #66: Postat: 2011-01-24 01:12:00
|
Aguirre |
Nödvärn tillgrips av en angripen. Inte en angripare. Men det spelar säkert ingen roll för dig. Leif-Arne.
|
|
Inlägg #67: Postat: 2011-01-24 18:53:00
|
Ibrahim Al-Breft |
Vad jag lugnt kan konstatera om Afghanistan är att det är västvärlden som finansierar al-Qaida och talibanerna, nämligen via Saudi Arabien. Våra relationer med saudierna är villkorslösa och öppnar upp för indirekt stöd till de wahhabitiska extremisterna i Afghanistan. Men våra ledare klagar inte. Tvärtom, att ha permanenta baser i centrala Asien som en motvikt mot Ryssland och Kina är något för dem. Vad gäller våra soldater gör de inget gott genom att patrullera med vapen. Vad som behövs är en uppläxning av vad JFK kallade det militärindustriella komplexet, nämligen de där galna militaristerna som startar upp krig bara för att inte gå i konkurs, och för att Pentagons långa armar ska nå ännu längre.
|
|
Inlägg #68: Postat: 2011-01-24 20:16:00
|
Leif Erlingsson |
|
|
Inlägg #69: Postat: 2011-01-25 10:56:00
|
Leif Erlingsson |
|
|
Inlägg #70: Postat: 2011-01-26 00:07:00
|
Ibrahim Al-Breft |
Någon gång i 2007-08 hände det samma sak i Libanon. Terrorister lierade med sionisterna började skjuta på folk från avstånd. När brottslingarna greps blev det uppenbart att deras syfte var att skapa inbördeskrig i landet. Då USA har tappat kontrollen över situationen i Tunisien försöker de förmodligen starta ett inbördeskrig för att kunna skicka in egna trupper för att "säkerställa situationen". Tänk Haiti...
|
|
Inlägg #71: Postat: 2011-01-26 00:16:00
|
forsblom |
#70 Ibrahim. Nu har jag tröttnat på din skeva verklighetsbild! Jag vill att du ska ge fakta och ange källor till dina sjuka påståenden. Inte bara förstoppade känslor och skruvade tankar utan ren och skär fakta. Förstår du?
|
|
Inlägg #72: Postat: 2011-01-26 14:15:00
|
Spartacus70 |
Ibrahim, jag håller med dig att det är just vad som håller på att ske i Tunisien. Det lutar mer och mer åt att USA med hjälp av Wikileaks triggar konflikter för att sedan kunna gå in och lugna situationen och erbjuda hjälp i form av finanser och politisk rådgivning. Wikileaks kan ju framöver visa sig bli ett ypperligt "false flag"-verktyg som både är kostnadseffektivt och framför allt mycket trovärdigare än tex 9/11 och utan att behöva ta livet av folk i onödan.
|
|
Inlägg #73: Postat: 2011-01-26 17:41:00
|
Ibrahim Al-Breft |
Forsblom #71. Länk: voltairenet.org Jag hoppas fortfarande på att du svarar på mina gamla inlägg som jag skrev för en sådär ett par veckor sen. Spartacus #72. Jag tror snarare att Wikileaks används som en avledningsmanöver. Folk diskuterar hela tiden om huruvida Wikileaks är en sionistisk skapelse eller ej. Hur som helst glömmer folk bort vad som händer idag, vilket är att den fallande supermakten på andra sidan Atlanten försöker ersätta en störtad diktator med en ny och fräsch diktator. Allt bara för att slippa att islamisterna tar över. Fråga aftonbladet. De är minst lika oroade. Verkligheten är att västvärlden skiter fullständigt i om den muslimska världen har demokrati eller ej. Så länge en islamist håller på att få makten även genom demokratiska urval ska det bombas och störtas. Det fick palestinierna och iranierna erfara under de senaste åren. Det spelar ingen roll vilken sida Wikileaks står på. Folk är redan lurade.
|
|
Inlägg #74: Postat: 2011-01-26 18:22:00
|
Spartacus70 |
Allt detta spelar helt i händerna på Round Table, Bilderberggruppen, TC, CFR mfl som strävar mot ett en-världs-företag. Skapa tillräckligt med konflikter och kaos i världen och låt nationerna krossa varann en efter en tills ur askan stiger fågel Fenix, den nya världsstaten. Detta är större en USA då dessa individer inte känner några nationella gränser. Sätt siktet ännu högre Ibrahim.
|
|
Inlägg #75: Postat: 2011-01-26 21:59:00
|
Aguirre |
Wikileaks.."Folk diskuterar hela tiden om huruvida Wikileaks är en sionistisk skapelse eller ej."...Nä...folk diskuterar tack och lov inte det...bara mycket små grupper som har börjat se varandra som sina egna fiender..och börjat misstänka att alla utom de själva är en "false flag".
Wikileaks trovärdighet är fortfarande högst av alla organisationer i världen..på goda grunder...
|
|
Inlägg #76: Postat: 2011-01-26 22:15:00
|
Spartacus70 |
Aquirre, jag står tudelad i frågan och även om de menar väl så kan jag inte låta bli och se att de kan enkelt utnyttjas av andra krafter.
|
|
Inlägg #77: Postat: 2011-01-27 07:48:00
|
Aguirre |
Så är det med allt....tveeggat kan det bli.....men agerar man bara på sina misstankar så blir man värre än tudelad, man blir snart helt ensam.
Tvivel är ju bra..men det gäller att skilja ut meningsfullt tvivel från tvivel på allt.
|
|
Inlägg #78: Postat: 2011-01-27 13:29:00
|
Lordchaos |
lite off topic, men är det nån fler än jag som reagerar på det faktum att massmedia aldrig är specifika när det kommer till rapportering om varför, t ex varför man demonstrerar i Egypten, mer exakt. vad som står på plakaten t ex. det enda man får veta är ATT man demonstrerar, hur många som demonstrerar, var man demonstrerar och när man demonstrerar, vattenkanoner, häkten bla bla ... ja man får anta att genomsnittssvensken nöjer sig med detta, men vi andra som inte inte ingår i kaninfarmen, oss tänker man inte på. åter, någon som har lite mer koll på Egypten, vad står på plakaten t ex?
|
|
Inlägg #79: Postat: 2011-01-27 16:44:00
|
Ibrahim Al-Breft |
Vad gäller protesterna i Egypten tillskriver man Mubarak "president Hosni Mubarak", fastän han är en diktator som suttit vid makten i 30 år. Saudi Arabien beskrivs också som "kungadömet Saudi Arabien". Men Iran och andra anti-sionister beskrivs som "islamister", vilket konstigt nog har en negativ klang. Konstigt och konstigt, det är ju massmedierna som propagerat emot islamismen. Wikileaks är bara ett verktyg som kan utnyttjas av nästan vem som helst. De har släppt en hel del intressanta dokument, men tyvärr har de allra flesta bara bekräftat redan bekräftade sanningar. Att USA behandlar den övriga världen som skit är ju sedan länge känt. Det är ju vad man förväntar sig av en supermakt som låter IMF och FN pracka på andra länder sina egna värderingar. För att låta fattiga länder låna är ett vanligt krav privatisering i det landet. Vad som händer är att kapital då kan röra sig fritt, ut ur landet vill det säga. Tyvärr, men Wikileaks har fortfarande inte övertygat mig i alla fall. Jag har redan hamnat i diskussioner med många människor som åtminstone delvis håller med mig. Det gick också rykten om att Wikileaks och Israel höll möten för att filtrera bort dokument som kan skada Israels intressen. De ryktena har inte bemötts ännu. Assange har nekat, men att bara neka räcker ju inte. Särskilt när det finns goda skäl att vara misstänksam mot organisationen.
|
|
Inlägg #80: Postat: 2011-01-27 17:14:00
|
Lordchaos |
Wikileaks blev mycket snabbt en hjälteorganisation, bara detta väcker misstanke, inget av värde för goyim kommer ur tv.
|
|