Hyckleriet om Tunisien undergräver demokratin

Den här tråden diskuterar artikeln Hyckleriet om Tunisien undergräver demokratin.
Showing page 5 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #81: Postat: 2011-01-27 20:23:00
Aguirre
Vad finns det för goda skäl att vara misstänksam mot Wikileaks ?
Inlägg #82: Postat: 2011-01-27 20:39:00
Leif Erlingsson
forsblom #71 Länk: sourze.se , känner du till de brittiska militära terroristerna som greps 2005 i Basra utklädda till araber och med en massa sprängämnen, etc? Annars hittade jag en artikel här på Sourze som nämner det: Länk: sourze.se Prova även att Googla Basra brittiska tillfångatagna fritagna: Länk: google.se
Inlägg #83: Postat: 2011-01-27 20:45:00
Leif Erlingsson
PS: Jag såg hur svenska nyhetsankare vred sig som masken på en krok, när de skulle berätta nyheten. "Det gick inte att förstå", eller något i den stilen påstod de. Nej, tänkte jag, det gick inte att förstå inne i deras låda. Så de borde fatta att lådan hade väggar, och att de satt inne i lådan. Antagligen därför han skruvade så på sig. Kommer inte ihåg vem det var jag såg i burken, men jag glömmer aldrig hur han skruvade på sig.
Inlägg #84: Postat: 2011-01-27 21:22:00
Lordchaos
#83 ja den biten passar inte in i pusslet Länk: abcleksaker.se
Inlägg #85: Postat: 2011-01-27 23:50:00
Ibrahim Al-Breft
Aguirre #81. Jag påstår inte att man ska förneka Wikileaks legitimitet. Vad jag försöker säga att man inte ska ta något för givet. Personligen finner jag att Wikileaks måste släppa ännu känsligare dokument för att jag ska kunna tro på de. Internet har spelat en viktig roll under de senaste 15 åren. Jag tror att sionisterna underskattade sin förmåga att sprida lögner i.o.m. 9/11 dådet. Så, det logiska vore att öppna en kanal på nätet där man kan "utmana" supermakterna för att vinna folkets förtroende. När det väl går an kan personerna bakom Wikileaks eller liknande organisation forma folkopinionen med ett selektivt urval av dokument...eller ännu värre, med falsifierade dokument.
Inlägg #86: Postat: 2011-01-28 00:35:00
Aguirre
#85 Det är alltid en möjlighet att nånting kan utnyttjas av nån...och givetvis skall man titta på det som Wikileaks släpper med samma kritiska ögon som man normalt har. Visst kan man önska att Wikileaks kommer över de känsligaste sanningar världen skådat...men det kan man ju inte begära..Börjar man öppet så misstankar om att Mossad står bakom Wikileaks försvagar man nog en av sina allierade när de som mest behöver stöd.
Inlägg #87: Postat: 2011-01-28 00:37:00
Aguirre
Många regeringar i världen skulle jubla om man bara kunde avfärda Assange som en sionistagent.
Inlägg #88: Postat: 2011-01-28 17:48:00
Lordchaos
Å andra sidan: "In order to destroy the prestige of heroism for political crime we shall put it on trial in the category of thieving, murder, and every other kind of abominable and filthy crime. Public opinion will then confuse political crime with the disgrace attached to those other types of crimes and will then brand it with the same contempt
"
Inlägg #89: Postat: 2011-01-29 17:56:00
Ibrahim Al-Breft
Aguirre. Du har en bra poäng. Det är nog bra att invänta fler publiceringar av dokument först.
Inlägg #90: Postat: 2011-01-30 03:04:00
Aguirre
Gott Ibra..Det jag funderar på mest nu är vad Abbas och gänget kan ha för förtroende kvar efter de senaste diplomatläckorna...? De säljer ju sina egna som skräp..men allt drunknar ju i Tunisien och Egypten händelserna..Jag har svårt att se att sionisterna är så glada åt denna utveckling
Inlägg #91: Postat: 2011-01-31 11:12:00
Ibrahim Al-Breft
Jag har sedan de palestinska läckorna misstänkt protester mot PLO och de Palestinska Myndigheterna. Det har varit lite protester, även mot al-Jazeera och The Guardian. Men saken är att Fatahs ledning redan brottades med dåligt stöd bland allmänheten. Mahmoud Abbas skulle egentligen avgå som president för två år sedan, men sitter kvar ändå. Dessutom har de Palestinska Myndigheterna byggt upp en armé av poliser för att slå ner egna politiska motståndare, precis som det är i andra amerikansk-stödda arabdiktaturer. Dock tror jag att palestinierna tar det alldeles för lugnt. Jordanierna valde ju att sluta upp med egyptierna, och att inte kräva av sin egen kung några som helst förbättringar. 2/3 av de är ju palestinier. När Egypten väl befrias kommer Rafah-gränsöppningen till Gaza-remsan att öppnas. Hamas kommer att bli starkare. Så jag tror att palestinierna snart också följer i ledet. Sionisterna får acceptera att folk har en vilja starkare än vilken ideologi som helst.
Inlägg #92: Postat: 2011-01-31 13:53:00
Leif Erlingsson
Michel Chossudovsky på Global Research Länk: globalresearch.ca : ""Dictators" do not dictate, they obey orders. This is true in Egypt, Tunisia and Algeria. Dictators are invariably political puppets. Dictators do not decide. President Hosni Mubarak was a faithful servant of Western economic interests and so was Ben Ali. The national government is the object of the protest movement. The objective is to unseat the puppet rather than the puppet-master." ° ° ° ° När ska vi rikta blicken mot den som drar i trådarna? Se min kommentar om detta i tråden "Nya sensationella 9/11-avslöjanden" #764 Länk: sourze.se : "... Följande text av mig gick som ledare i Miljömagasinet 21 juli 2006 årg 26 nr 29 sidan 2: ° ° ° ° Andra varvets tänkande - Eller vågar vi älska? ° ° ° ° "The powers that be" är som en Trollkarl från Oz, som manipulerar kasperdockor, en kasperteater av fiendebilder. Ett sekel är det Morerna. Ett annat är det Judarna. Åter ett annat är det Muslimerna - som råkar vara Morerna igen fast med ett annat namn. Och det är Terroristen, fast det är Morerna, eller Muslimerna/Araberna. Och vi tittar än hit, än dit. "Var är terroristen?!", spekulerar vi. Men vi ser inte Trollkarlen från Oz, som drar i trådarna. Trådarna av finansiering. För Trollkarlen från Oz startade en Bank of England i London för hundratals år sedan, och lånade ut pengar de inte hade mot ränta "fractional banking". Och Trollkarlen från Oz startade Federal Reserve i USA. Och tillverkade pengar av ingenting som han sålde till USA. Och han finansierade sprattelgubbar på höga politiska poster. Och han lobbade mot och mutade för att få bort alternativa valutor, som den mycket framgångsrika alternativa valutan på kanalön Guersney t.ex.. ° ° ° ° Kopplingen till andlig medvetenhet är, känner jag, att om många, många, många blir medvetna om hur det fungerar, utan att bli cyniska, och ser rakt igenom sprattelgubbarna/gummorna och rakt igenom fiendebilderna till den som drar i trådarna/finansierar teatern, alltså genomgår en moralisk och kunskapsmässig mognadsprocess - jag tänker mig detta som en andlig mognadsprocess, där jag ser sann andlig mognad som att man bryr sig om andra och ser verkligheten som den är snarare än de kulisser, gobelänger av lögner, illusioner som "kasperteatern" försöker skapa - att man ser rakt igenom ideologisk och religiös indoktrinering - att vi då uppnår det "andra varvets tänkande" som en filosof som citerades för en tid sedan i Miljömagasinet talar om, där vi ser allas behov, över alla gränser. ° ° ° ° Om vi uppnår denna klarsyn ser vi att vi alla är ett, det är inte en som är muslim, en som är sikh, en som är kristen, en som är israel, en som är palestinier, en som är afghan, en som är irakier, o.s.v., utan vi är alla ett. När vi ser detta kan vi inte kriga. Att arbeta för fred kräver mod. Det är enklare att hata kasperdockor, fiendebilder. Att hata den andre. Men sann kärlek bortdriver rädslan. Vågar vi älska? Vågar de hukande svenska horderna ta kontant med sig själva, älska sig själva och sin nästa? ° ° ° ° Markerar nytt stycke. Filosofen som refererades ovan var Ken Wilber från Åsa Brandbergs översättning av John Bunzls text Why Forgiving Ourselves and Each Other is the Path to Global Justice som gick i Miljömagasinet 28 april 2006, s. 12." 2011-01-23 09:26 Länk: sourze.se
Inlägg #93: Postat: 2011-02-01 09:20:00
Leif Erlingsson
Tage Sundin #31 Länk: sourze.se "Ni lever i en sådan fantasivärld att ni för länge sedan förlorat kontakten med all verklighet." Visserligen skrev jag en kort replik #33 Länk: sourze.se och Oscar Berven en mer reflekterande replik #45 Länk: sourze.se men jag kände ändå att följande behövde uttryckas: Verkligheten har för länge sedan förlorat all kontakt med vad som gäller för sanning i vårt samhälle. Vi har "endast" gjort det fullständigt formidabla konststycket - och det har krävt herkulisk mental kraftansträngning - att hålla fast vid en större del av verkligheten än flertalet mäktat med eller gitat göra.
Inlägg #94: Postat: 2011-02-22 22:41:00
Leif Erlingsson
Jag känner att detta väl uttrycker min ambition: "Verkligheten har för länge sedan förlorat all kontakt med vad som gäller för sanning i vårt samhälle. Vi har "endast" gjort det fullständigt formidabla konststycket - och det har krävt herkulisk mental kraftansträngning - att hålla fast vid en större del av verkligheten än flertalet mäktat med eller gitat göra." Tidigare uttryckt 2011-02-01 09:20 #93 i "Hyckleriet om Tunisien undergräver demokratin" tråden Länk: sourze.se .
Inlägg #95: Postat: 2011-02-22 22:42:00
Leif Erlingsson
Ursäkta ... fel tråd. Avsågs hit: Länk: sourze.se
Showing page 5 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...