Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Vad gäller protesterna i Egypten tillskriver man Mubarak "president Hosni Mubarak", fastän han är en diktator som suttit vid makten i 30 år. Saudi Arabien beskrivs också som "kungadömet Saudi Arabien". Men Iran och andra anti-sionister beskrivs som "islamister", vilket konstigt nog har en negativ klang. Konstigt och konstigt, det är ju massmedierna som propagerat emot islamismen. Wikileaks är bara ett verktyg som kan utnyttjas av nästan vem som helst. De har släppt en hel del intressanta dokument, men tyvärr har de allra flesta bara bekräftat redan bekräftade sanningar. Att USA behandlar den övriga världen som skit är ju sedan länge känt. Det är ju vad man förväntar sig av en supermakt som låter IMF och FN pracka på andra länder sina egna värderingar. För att låta fattiga länder låna är ett vanligt krav privatisering i det landet. Vad som händer är att kapital då kan röra sig fritt, ut ur landet vill det säga. Tyvärr, men Wikileaks har fortfarande inte övertygat mig i alla fall. Jag har redan hamnat i diskussioner med många människor som åtminstone delvis håller med mig. Det gick också rykten om att Wikileaks och Israel höll möten för att filtrera bort dokument som kan skada Israels intressen. De ryktena har inte bemötts ännu. Assange har nekat, men att bara neka räcker ju inte. Särskilt när det finns goda skäl att vara misstänksam mot organisationen.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?