Rasism är nyckelordet - inte nazism

Den här tråden diskuterar artikeln Rasism är nyckelordet - inte nazism.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2011-01-15 12:10:00
Aguirre
Varje anarkist vet redan att tekniken att lätt gå runt,sabotera,och omöjliggöra det som du punktar upp,redan finns. Vi behöver inte vara rädda att de tar oss elektroniskt...där ligger vi alltid före :-..Men nån allvarlig hetsk kamp mot fienden skall vi undvika...det skall vara kul att bereda framtiden, annars är det inte bra...det är alltid de tråkiga utan humor som blir maktens redskap vad än färgen på den politiska flaggan visar.
Inlägg #22: Postat: 2011-01-15 13:27:00
jorm
Aguirre #21/ Håller med. Utan humor kloggar tänkandet igen. Med humor och medkänsla rör vi oss i rätt riktning. Discordia über alles ;-
Inlägg #23: Postat: 2011-01-15 13:47:00
Tage Sundin
Att svära i kyrkan betraktas som ofint. Trots det ska jag vara oförskämd nog att påstå att vår nuvarande asylinvandringspolitik inte i alla delar är helt rationell, genomtänkt eller förnuftig. För att göra saken än värre ta ett djupt andetag nu alla som känner svimningsanfallet närma sig vill jag dessutom påstå att man inte behöver vara "rasist" för att ha den uppfattningen. Eller vad sägs om det här? Länk: dailymail.co.uk
Inlägg #24: Postat: 2011-01-15 13:57:00
Mats Persson
anonymt inlägg #13 Aguirre, vet inte hur jag skall uttrycka detta. Men...jag är så rörande enig med Dig i detta inlägg att jag är helt omtumlad. På den här punkten kan Du och jag nog stå "skuldra vid skuldra". Våra offentligt avlönade opinionsbildare verkar ju inte dela vår oro.
Inlägg #25: Postat: 2011-01-15 14:57:00
Micke A
#21 Jag tror du underskattar tekniken, det enda som behövs är en lag för att kunna lagföra vartenda hot, det går att komma åt alla oss kritiker genom tekniken.
Även om du sitter med en massa skydd på datorn så går det aldrig genom FRA och datainsamlingslagen att dölja datatrafik helt
Telefonavlyssning och GPS spårning gör att man måste sluta använda telefon, för även om man sitter på en anonym mobil så går den spåra vad man än gör med telefonen via FRA.
Har man fått fotboja så går den inte manipulera utan att motparten vet vad du gör, lägg till då att ditt hem är både avlyssnat och de filmar varenda vrå av ditt hem.
I dagens peninglösa samhälle kan man använda detta mot dig, det går inte få tag på kontanter utan du blir hänvisad till ditt bankkort, om staten tar det i från dig, hur ska du kunna lita på vem som är vän och fiende i ett totaliärt totalavlyssnat samhälle?
Anarkisterna i Östtyskland kunde inte komma från den avlyssningsteknik som fanns där, bevisen finns i Stasiarkiven, människor som trodde de inte hade påsyn ifrån staten hade i själva verket det.
Berätta gärna hur man kommer från tekniken eller saboterar utan att åka fast? för efter ett sabotage åker gärningsmännen definitivt fast efersom man lever i ett teknokratiskt samhälle så lämnar dom digitala spår efter sig genom telefon Även om de är anonyma spår via gatukameror, GPS spårning visa mobiler, uttag från bankomat, eller avlyssning via alla hem.
Tänk på att någon sosse föreslog att alla hem skulle vara kamera och avlyssningsanpassade, eftersom vanliga medborgare inte har något att dölja, finns det dessutom ett angiverisystem så är mardrömmen komplett.
Inlägg #26: Postat: 2011-01-15 15:12:00
Aguirre
Micke..Tekniken tillämpas redan aktivt idag...tyvärr bjuder det mig emot att lägga utförliga instruktioner här...då kan jag maila FRA direkt istället...jag vet folk som sitter och fikar när mobilGPS säger att de är hos mormor,jag har t.o.m. pratat med folk som skulle varit hemma med sin boja..m.m. Du får inte tro att myndigheterna bryr sig om lagen...de har alltid avlyssnat och filmat de som de tyckt sig behöva. Lagstiftningen är politiskt spel...statens säkerhetsorgan gör alltid vad de anser att de måste.
Inlägg #27: Postat: 2011-01-15 16:25:00
Inger Olsson
Sen det där med djurslakt och behandling av djuren före djurslakt... Tror inte att "Aquirre" och Tage Sundin är vidare insatt i svenska faktiska metoder, utan Tage hämtar uppgifter från SD: s hemsida... Som anarkist - skulle säkert modige Aquirre ställa upp på aktiviteter som "Djurens Befrielsefront" sysslar med - minkutsläpp! Inte fan bryr de sig om djuren m a o.
Inlägg #28: Postat: 2011-01-15 16:32:00
Lordchaos
främlingsfientlighet det finns, men finns rasism egentligen? finns det verkligen någon som på allvar anser att den ena rasen är bättre eller sämre än den andra? eller är ordet bara skapat, eller transformerat från ordet främlingsfientlighet, som ett slagord för att juden ska ha nåt att gömma sig bakom, precis som ordet antisemit?
Inlägg #29: Postat: 2011-01-15 16:47:00
Lasse i Gatan
#26/Aquirre/ Blir inte förvånad om du har polare med fotboja.
Inlägg #30: Postat: 2011-01-15 16:50:00
Inger Olsson
#28 Sverige har en lång historia som är full med uttalad särbehandling - rasism - på både iscensatta biologiska, etniska och sociala grunder. Att sådana inbyggda system åter ska få blomma upp igen vore mer än sorgligt... SD har, som parti, inte så mycket nytt att tillföra det moderna samhället och därmed göra detta bättre för alla att verka i.
Inlägg #31: Postat: 2011-01-15 16:52:00
Lasse i Gatan
#28/ Rasism år 2011 är skapad av PK-media.
Inlägg #32: Postat: 2011-01-15 17:11:00
Inger Olsson
#28 Jo, SD skyller på de andra partiernas "hemliga mörkläggning" för att själva inte utpekas - som d e t partiet som har dålig insikt i de politiska frågor som ska röstas på i Riksdagen! Och sen tar de till knepet att skylla på "PK-media" - att de har skapat rasismen. Om det är något parti som har a n v ä n t sig av mediateknik så är det just SD -för att sprida sina rasistiska uttalanden. Befintlig media har däremot undvikit att sakligt diskutera invandrar- och flyktingpolitik, men det är i n t e rasism.
Inlägg #33: Postat: 2011-01-15 17:12:00
Inger Olsson
Korr. #32 ska vara svar till #31
Inlägg #34: Postat: 2011-01-15 18:04:00
Lordchaos
allmänt utfall: Rasism är nåt fult, men så borde det inte vara; varför kan man inte prata ras utan att prata hat? så fort ordet ras kommer på tapeten uppstår misstankar om folkutrotning och koncentrationsläger. det är av den anledningen jag och de flesta andra västlänningar med mig inte vet vilken ras vi tillhör. det hade varit trevligt att veta vilken ras man är; vad heter våran ras? vad heter din ras? judarna vet absolut att de är judar, de idkar rasrenhet och i israel är bestraffas de som gifter sig över rasgränsen; vissa förmåner dras in minns ej exakt vad men kan kolla upp. Underligt nog är det helt ok för judar att vara rasister, men inte för oss andra, då är det fult. och element som t ex SD ser till att så förblir.
Inlägg #35: Postat: 2011-01-15 23:38:00
Tage Sundin
Inger Olsson ifrågasätter # 27 mina uppgifter om Halal-slakt skäktning. Frågan blev aktuell för något år sedan när islamister i Sverige krävde att Halal-slakt skulle tillåtas även här. I samband med det skrev företrädare för Veterinärförbundet hoppas jag återger föreningens namn korrekt en detaljerad debattartikel i SvD om jag minns rätt där man beskrev slaktmetoden och det utsträckta lidande för djuren den ger upphov till. Frågan blev på nytt aktuell i augusti 2010 då höga företrädare för Svenska kyrkan i en debattartikel krävde att Halal-slakt skulle tillåtas för att underlätta tillvaron för i Sverige boende muslimer. I samband med det tackade jag för mig och lämnade kyrkan.
Inlägg #36: Postat: 2011-01-16 03:40:00
Aguirre
Inger..det är mer djurplågeri att släppa ut minkar än att ha dem fångna...anarkister som jag, och de unga rödsvarta, har inte så mycket gemensamt ännu..men dom växer till sig. Jag är jägare med jaktmark...så Djurens befrielsefront är nog inte så glad i mig. Och Lasse...pratat med folk..betyder inte att det är polare Lasse...jag pratar ju med dig..och jag hoppas vid Gud att de inte kallar oss polare.Men det är bra med vänner på både höga och framförallt låga positioner i samhället.
Inlägg #37: Postat: 2011-01-16 09:15:00
Inger Olsson
#35 Tage Sundin: Att du använder dig av Veterinärförbundet i ditt yttersta förakt för muslimer och judar är i n t e acceptabelt! Här en länk från ledaren på VF, som härmed talar tydligt: Länk: svf.se Själv tycker jag frågan om våra tamdjurs väl och ve borde innefatta mer än bara slaktmetoden. Att Tage Sundin struntar i själva helheten är väl inte så konstigt i sitt politiska rävspel.
Inlägg #38: Postat: 2011-01-16 13:31:00
Tage Sundin
1 Inger Olsson har en spännande debatteknik. I # 27 förmodade hon att jag hämtade information från "SDs hemsida". Underförstått då att där finns bara dravel och lögner. När det visade sig att informationen kom från Sveriges veterinärer betraktar hon det se ovan, # 37 som "inte acceptabelt". 2 Jag föraktar inte muslimer eller judar, tvärtom. Men jag är en kompromisslös motståndare till att låta religiösa läror diktera villkoren för livet här på jorden och - framförallt - leda till ofrihet och lidande för både människor och djur. 3 Jag ser inte motsättningen mellan att både verka för våra tamdjurs allmänna välfärd OCH så lidandebefriade slaktmetoder som möjligt. 4 Jag har inga personliga politiska ambitioner. Men jag följer min moral och övertygelse, och jag är inte rädd för säga min mening även om den skulle avvika från det för tillfället politiskt korrekta och opportuna.
Inlägg #39: Postat: 2011-01-16 13:46:00
Inger Olsson
#38 Tycker att du har en ful debattteknik när du även drar in Veterinärförbundet på luddiga grunder.
Inlägg #40: Postat: 2011-01-16 14:37:00
Tage Sundin
# 39 Min poäng är att Halal-slakt skäktning skapar stort onödigt lidande för djuren. Alla delar uppenbarligen inte den uppfattningen. I den situationen framstår det som förnuftigt att luta sig mot de veterinärerna som kan förmodas ha mer kunskap än både du och jag angående djurens förmåga att uppleva både ångest och smärta. Jag är medveten om att mulla X eller iman Y kan ha dillat i dig att döden vid Halal-slakt inträder så snabbt att djuret inte hinner känna något. Men det är felaktigt, och det får förlåtas mig om jag i den frågan alltså stödjer mig på Veterinärförbundets uppfattning. Man ska välja sina bataljer, Inger, och du är nu ute på mycket, mycket djupt vatten!
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...