| Inlägg #1: Postat: 2011-01-14 17:26:00 | |
|
Andreas |
Bra poäng, Carl. Men, Obama han är en riktig nazist, eller? Sakligheten som du beskriver leder oss till frågan om det som nazisterna dömdes för i Nürnberg: Folkmord. SD, är rasister men bedriver inte folkmordspolitik, eftersom det inte har nog med makt. Obam och SIR donald Berwick, riddare i det brittiska imperiet som idoter hävdar inte finns är ett mkt större problem än Jimmie. Vad är det för jävla namn. Nä läs det här istället för aftonbladet:
Länk: larouche.se |
| Inlägg #2: Postat: 2011-01-14 18:11:00 | |
|
LJohn |
Visst finns det nazister i Sverige, men man lär knappast hitta dem inom sd. Dvs riktiga nassar finns det kanske några hundra av..
Men Aftonbrajan samarbetar med EXPO, och för dem är allt tillåtet som svärtar ner sd, så en "vanlig hederlig" guilt-by-association funkar bombsäkert, iaf för AB-läsarna som inte begriper bättre. Majoriteten hämtar sannolikt sin "information" om sd från just AB. nej, jag är inte och röstade inte sd |
| Inlägg #3: Postat: 2011-01-14 18:27:00 | |
|
Inger Olsson |
Carl-Olof: har inte läst AB, men världen har utvecklats i alla sammanhang sen 30-talet, och då beskriva rasism som enbart "nazism" verkar kvalificerat korkat. Kanske för att vädja till läsarnas känslor, men inte förståndet? /// Som du skriver, tycker jag även att pudelns kärna är rasism enligt FN: s beskrivning och då blir människosynen mest intressant när det kommer till a g e r a n d e n. Man borde fokusera på verbet/skeendet ist för vaga predikatsfyllnader. Således kan t ex en politiker kalla sig för pragmatiker idag - och i grunden konkret verka för rasistiska mål.
|
| Inlägg #4: Postat: 2011-01-14 18:45:00 | |
|
Johan S |
Varför skriver inte aftonbladet något om S-kandidaten som greps full och beväpnad? Ponera att det hade varit en SD-kandidat då j#vlar skulle det varit krigsrubriker. Länk: politisktinkorrekt.info
|
| Inlägg #5: Postat: 2011-01-14 19:33:00 | |
|
Inger Olsson |
#4 Väntat inlägg med länk... Sourze har ju varit SD:s utmärkta plattform för sin rasistiska spridning...
|
| Inlägg #6: Postat: 2011-01-14 19:45:00 | |
|
Sankte Pär |
#5 Ja, men du har fel om Sourze, SD:s utmärkta plattform har varit gammelmedias och flertalet av vår politikers oförmåga att bemöta rasisterna med bra argument. Stoppa huvudet i sanden taktiken tyckte man var en bra taktik i början av 30-talet och så gick det som det gick.
|
| Inlägg #7: Postat: 2011-01-14 19:46:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#5/Inger hittade du någon innehållslös SD-motion av de 48 som jag hänvisade till i går, nu fattades det 7 stycken av alla de 55 som Sd har lagt i Riksdagen, men du kan väl leta reda på dom själv och sedan komma med förslag på om någon är innehållslös.
|
| Inlägg #8: Postat: 2011-01-14 19:58:00 | |
|
Inger Olsson |
#6 Tja, vet inte riktigt om det är helt sant. Media dizzade inte alltid, men däremot tvingades dem till att neka SD spridning av rasistiska yttranden. Risk för att själva åtalas bl a.
|
| Inlägg #9: Postat: 2011-01-14 20:04:00 | |
|
Inger Olsson |
forts. Har skummat AB, men fann materialet "gammalt", vad jag kan se, det mesta har funnits länge på Expo... ///
Mest intressant är kanske att AB ska, citat: "avslöja partiets framtidsplan: Hur Jimmie Åkesson vill bygga ett regeringsparti med n y a, o v ä n t a d e väljargrupper, långt borta från de missnöjda, lågutbildade unga landsortsmännen där allt startade." SD har kandidater från både f d extremvänstern och högern, vad jag förstår. De "plockar" lite här och där - i det som gagnar deras syften. Det är från 1 reklamvärlden de har hämtat sina "tricks" ifrån Den som den s k "sanningsrörelsen" även använder sig av 2 och bygger på dessa via ett pragmatiskt - målinriktat - förhållningssätt Sanningen blir därför oftast ointressant. Deras partiprogram är i n t e det som syns utåt s a s! /// Finns väl ingen som tror på allvar att SD:s utträde ur kyrkan vid Riksdagsöppnandet var oplanerat, eller varför de väljer att mörklägga viktiga debatter öppet - för att ist taktikrösta i sista minuten? |
| Inlägg #10: Postat: 2011-01-14 20:17:00 | |
|
Inger Olsson |
#6 Givetvis är Sourze inte det enda forum! SD använde även t ex Newsmill. Men det smärtar mig mer för Carl-Olofs del, som i grunden är en människa med starkt rättspatos ;- /// Har för mig att Expo har skrivit om SD: s användning av sociala forum?
|
| Inlägg #11: Postat: 2011-01-14 20:18:00 | |
|
Sankte Pär |
#8 Har du i någon av våra stora dagstidningar läst en artikel eller ett uppslag som på ett lättfattligt och sakligt sätt förklarar för och nackdelar med en generös invandringspolitik? Har SD en dold agenda så kommer den att avslöjas, de är för dumma för att kunna hemlighålla en sådan.
|
| Inlägg #12: Postat: 2011-01-14 20:53:00 | |
|
Lasse i Gatan |
Aftonbladets mörka historia.
Citat: "År 1929-1956 ägdes Aftonbladet av Torsten Kreuger, bror till Ivar Kreuger. P G Peterson var chefredaktör 1933-1956. Politiskt hade tidningen stött Tyskland under Adolf Hitlers regim och framfört åsikten att det var en mer fredlig lösning att låta Hitler ta över Europa.9" |
| Inlägg #13: Postat: 2011-01-14 21:03:00 | |
|
Aguirre |
SD är frukten av en massa slime som flutit ihop till dagens parti...men följer SD mönstret från ute i Europa så kommer de att hålla ett "schysst demokratiskt" yttre, för att förmodligen dö ut under kommande perioder med arbetsbrist och behov av invandrare..om de inte kör tänderna i nån annan utbredd folklig fördom. Bäst tycker jag att deras djurskyddspolitik är...där halal-slakt skall förbjudas för att det är synd om djuren...alltså inte för att muslimer äter halal..bra vändning...smarta pojkar.
|
| Inlägg #14: Postat: 2011-01-14 21:19:00 | |
|
Inger Olsson |
#11 Sankte Pär: Gn att SD inte ö p p e t kan diskutera stora viktiga frågor, visar de på dumhet och låg bildning. Ja. M e n, det är en "smart" taktik, när man vill lägga fokus på a n d r a partiers påstådda mörkläggning.../// Kan även hålla med dig om att s a k l i g a debatter för - resp. nackdelar om generös invandring i n t e har ventilerats tydligt i stora dagstidningar. Invandringen har stramats åt de sista åren, men man borde se över den igen och kanske förtydliga. Märkligt med t ex de här som kallas "barn", vilka är oftast vuxna män, som kan resa världen över för att komma hit... /// Tror att den yttersta anledningen till tystnaden i dagstidningar har varit att inte "göda" SD m fl extrempartier. SD har, och kommer sannolikt inte, att medverka till en saklig debatt. Bara att läsa deras program. /// Men med denna tystnad har man dock flytt faktiska problem och tyvärr, menar jag, byggt upp ett samhälle där flyktingar/invandrare ist utpekas som "offer", en belastning för samhället, vilka vi då ska "tycka synd om" ist för att hjälpa, till självhjälp, så att dessa snabbt kommer in i samhället. /// En annan aspekt av b r i s t på debatt, är ju att v i s s a religiösa/politiska fundamentalister har fått "spelrum". Kriminella, som har t ex begått folkmord i sina hemländer, finner en fridstad här. Ett land som Sverige, där lagen ska verka på sekuraliserad grund, tillåter att omskärelser begås pga religiösa skäl och betalar för detta. Spelar ingen roll vad barnläkarna tycker.../// Jag menar att en rättstat ska granska rasism och terrorverksamhet oavsett v e m eller v i l k a som utför en sådan verksamhet - därför alla medborgare förlorar förr eller senare i slutändan.
|
| Inlägg #15: Postat: 2011-01-14 21:20:00 | |
|
Tage Sundin |
jag vill helt försynt påpeka att Halal-slakt redan är förbjuden i Sverige. Lagen togs av en enig riksdag redan, om jag minns rätt, 1938. Den Halal-slakt som trots det sker i Sverige får sägas vara, om uttrycket tillåts, Halal Light eftersom djuret först bedövas innan strupen skärs av.
Halal-slakt innebär att djuret dränks i sitt eget blod. Enligt veterinärer blir dödskampen förhållandevis utdragen för ett större djur, upp till ett par minuter för exempelvis en ko. Var och en får dra sina egna slutsatser om Halal-förbudet i Sverige tillkom för att ge muslimerna en näsknäpp, eller om det var ett uttryck för en önskan om att inte utsätta djuren för onödigt och meningslöst lidande. |
| Inlägg #16: Postat: 2011-01-14 21:35:00 | |
|
Sankte Pär |
#14 Ja Inger, du och jag har samma syn i grund och botten, det jag främst vänder mig emot eller saknar är "rädslan" att diskutera den friktion som uppstår när olika kulturer möts. Kulturkrockar tycker jag låter så brutalt. Helt klart är att vi i Sverige är lite väl naiva på gott och ont och för dåliga på att förhindra att främst vissa religiösa patriarkala system eller yttringar får inflytande över människor, kanske de som flytt till Sverige får att slippa detta.
Det är inte lätt att komma åt denna problematik utan att falla in i "passar det inte så stick" fällan. |
| Inlägg #17: Postat: 2011-01-14 21:43:00 | |
|
Aguirre |
Bra påpekande...fast det är SD som du skall rikta det till
|
| Inlägg #18: Postat: 2011-01-14 23:34:00 | |
|
GunnarL |
Det är ändå ganska skönt att det kommit in åtminstone en intelligent debattör på Sourze - nämligen Aguirre. Även om jag inte själv bryr mig så mycket om debatten numera så känns det bra! Fast Du skall veta Aguirre att Du slåss mot idioter. En i längden omöjlig och meningslös kamp.
|
| Inlägg #19: Postat: 2011-01-14 23:55:00 | |
|
Aguirre |
Jag är nån slags anarkist Gunnar...Vi är de eviga förlorarna..men vi skrattar nästan hela tiden ..varje förlust är ett steg framåt. Men vi har flera intelligenta debattörer här på Sourze...vildvuxna och halvtokiga och med viss humor...som det kännetecknar intelligens. jag tackar för din komplimang Gunnar, men jag ser inte debatten vare sig som en "kamp" eller som meningslös.OK..om många idioter finns..men det är ju ändå dem vi måste hantera och leva livet med. Optimism, Gunnar för tusan..även om det strider mot allt förnuft :-
|
| Inlägg #20: Postat: 2011-01-15 11:12:00 | |
|
Micke A |
Det finns anarkister som utsett SD, nazister, extrema muslimer, extrema kristna som gen gemensamma fienden, men tyvärr är det för få människor för att det ska få genomslag.
Tittar man i grunden på allihopa har de samma drivkrafter, de är rasister hela bunten och bör behandlas som det. Men jag anser SD som modern nazism, det behövs inga folkmord för att vara nazist idag Storföretagen och USA bygger ju det nya samhället med övervakning, ta ett tankeexpriment. SD styr Sverige och detta kan de göra. 1. Övervaka all datatrafik 2 Övervaka befolkningen med alla videokameror på stan. 3 Avlyssna genom telefon, de moderna telefonerna kan avlyssnas även om luren är avlagd. Dock ej mobiltelefoner 4 GPS teknik för att kontrollera var människor befinner sig, alla har ju mobiltelefoner 5 Internera alla folkfiender med fotboja i sitt eget hem Koncentrationsläger behövs ej 6 Utrotning/Folkmord behövs inte, detta gör fosterdiagnositiken åt dem, dessutom la Mengele grunden för den genom sina expriment på judiska tvillingar. 7 Terror och tortyr behövs inte, de som gör något mot staten behandlas genom punkt 5 8 Invandrare kan massdeporteras ut från landet på det sätt SD sa för flera år sedan, flyga ut dem från Sverige i specialchatrade plan. I slutändan kan samhället se ut som det gör nu, diktaturen syns inte på ytan, utan enbart med argumentation kan man få föräldrar att inte föda barn med handikapp, och med en ekonomisk politik som inte stödjer handikappade så kan inte handikappade födas. Med övertalning kan läkare förklara att foster som får negativa resultat från diagnosistiken ska aborteras. SD är modern nazism, nazism på 30 talet krävde det som då hände eftersom tekniken inte fanns, idag gör den det och vem vet Jimmy Åkesson kanske är medveten om detta. |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.