Jag skulle vägra prata med en niqab-klädd kvinna i lärarrummet

Showing page 4 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #61: Postat: 2010-12-03 23:35:00
Lars Nilsson
#57. "Burka-skräcken är islamofobi", säger islamkännaren Dag Nilsson. Då kanske han kan förklara varför man i Syrien har förbjudit burka och nigab på universiteten. Islamofobi kanske? Själv var jag för några veckor sedan på Java, i Indonesien, med världens största muslimska befolkning, men såg inte en skymt av vare sig burka eller nigab. Däremot kvinnor med färgglada huvuddukar. Islamofober där också?
Inlägg #62: Postat: 2010-12-04 00:03:00
GunnarL
61/ Nu skall man ha klart för sig att Dag Nilsson inte endast är expert på islam. Han är i stort sett expert på allting - det kan röra sig om nedfallande byggnader, det kan röra sig om människors inställning till religion - eller precis vad som helst. Dock kan man konstatera, att hans främsta meriter ligger inom området psykologi! Ity att så snart man har en annan uppfattning än Dag Nilsson är man i själva verket "rädd" för sin omgivning. Dag Nilsson har tid och lust att tänka lite djupare än alla andra människor och därför har han nästan uppnått Nirvana. Vi andra stackare som arbetar och sliter är inte ens halvvägs!
Inlägg #63: Postat: 2010-12-04 06:18:00
Inger Olsson
#49 "Det finns exempel på kvinnor som har fått utbildning för att kunna ta ett jobb, men när det kommer så långt som till en anställningsintervju då kommer dessa utspökade i nicab-klädsel." Den sortens påstående är ett lögnspridande av SD-representanter.
Det är däremot inte okänt att det kryllar av bidragstagare och kriminella Bandidos och Hells Angels i SD-ledet...
Inlägg #64: Postat: 2010-12-04 06:19:00
Inger Olsson
När vi ändå är igång kan vi förbjuda även fulla tomtar...
Inlägg #65: Postat: 2010-12-04 06:41:00
Inger Olsson
#61 I det "muslimska" Turkiet och Marocko få de troende kvinnorna inte bära slöja ens på hotell för turister. I kommunistiska länder brände man kyrkor... Lars: Är du helt säker på att majoriteten muslimska kvinnor i Syrien tycker om detta förbud eller är det Staten som har bestämt? Och v a r f ö r, om lagförbud, på vilket rättsunderlag? ///
Vi har stor tolerans för att skära t ex bort våra gamla kroppsdelar och ersätta med "nytt". Att däremot, som individ, bära Niqab är hart när omöjligt och outhärdligt i ett svenskt sekulariserat samhälle. "Toleransen" blir därefter, antar jag. Rena lynchstämning. /// Tror att jag ska utöver "handsprit" skaffa mig en Niqab, som skydd mot panepedemier... ;-
Inlägg #66: Postat: 2010-12-04 09:34:00
Dag Nilsson
#61 Stackars GunnarL - "Dag Nilsson har tid och lust att tänka lite djupare än alla andra människor och därför har han nästan uppnått Nirvana. Vi andra stackare som arbetar och sliter är inte ens halvvägs!" --- Vet du vad, flera av dina vänner här på Sourze har upptäckt att de har fri vilja. Varför väljer inte du att bli sjuk och få höra till dem som misstänkliggörs och hånas? Ditt val är fritt val! Eller hur min älskade GunnarL. Här i nästan Nirvana får du all tid du behöver och slipper känna dig jagad av psykologi. Gunnar, låt burkan falla och välj dig ett fritt liv med din fria vilja. Du är så välkommen!
Inlägg #67: Postat: 2010-12-04 10:38:00
Dag Nilsson
#61 - Lars Nilsson, enkelriktade intellekt kan inte analysera mångfasetterade fenomen. Därför kan jag omöjligen se sambandet mellan att du har varit på Java, där det bor många muslimer, och att det finns en tydlig islamofobi i Sverige, som bl.a. yttrar sig som burkaskräck. --- Att skriva på Sourze innebär tyvärr att man oundvikligen kommer i kontakt med klenare begåvningar med så mycket tid, att de hinner läsa igenom vad man skriver. Jag förstår att det kan upplevas påfrestande. --- För den som har en minut till övers kan jag rekommendera hemsidan - Forum för levande historia - här kan islamofoben snabbt få klart för sig vad han håller på med. För dig med ett mera sammansatt inre liv rekommenderas att samtidigt passa på att läsa om jämförelsen mellan antisemitism och islamofobi.
Inlägg #68: Postat: 2010-12-04 10:43:00
Lasse i Gatan
#63/ Nu efter drygt 13 timmar kommer en förvirrad kommentar av Inger Olsson, har du legat i koma?
Inlägg #69: Postat: 2010-12-04 10:57:00
Lasse i Gatan
#67/ Tråden du skriver i just nu handlar om Niqab inte om Burka. Här finns bilder på några kolsäckar, en rest av ett medeltida mörker, skrämmande inte minst för små barn. se.länk Länk: sv.wikipedia.org http://sv.wikipedia.org/wiki/Burka
Inlägg #70: Postat: 2010-12-04 11:11:00
Dag Nilsson
#69 Tack för upplysningen. Jag visste inte att de var skillnad. Dock ser jag att eventuellt förbud avser både burka och niqab.
Inlägg #71: Postat: 2010-12-04 11:21:00
Pia I
Dag Nillson - Vad gör att du tycker att islamofobi är så intressant?
Jag har träffat så många invandrare i Sverige, som säger att vi i Sverige inte fattar någonting. Gissa varför?

Jag har en viss förståelse för Usama. Han är konsekventeller var ungefär som Fidel. Jag gillar konsekvens och jag tycker att varje land ska sköta sig själva, om de inte uttryckligen ber om hjälp.
Finns det något som handlar om "curlingföräldrar" i Sverige.

Jag tycker det är så enormt konstigt, att man inte får ha en åsikt om niquabsom ser för djävligt ut utan att det ska sammankopplas med islamfobi? Så jävla löjligt, så man tro inte det är sant! Ta och skärp er!
Muslimernaden yngsta religionen, jag håller mig till de äldre får vara ifred, bara de inte kräver för mycket i ett omuslimskt land.

Men- du Dag, kanske är muslim? Du kanske är för steningsharialagar och du kanske är svartsjuk, så du uppmuntrar att en kvinna ska gömma sig, inet gå i skola och utnyttjas som en egendom bakom stängda dörrar? Ellr du kanske håller med om- lögner som drabbar kvinnor man vill bli av med? Du kanse tycker att hela världen ska bli muslimsk? Säg som det är bara. Vad är du rädd för? Är du rädd för ditt inre, att släppa fram din rädsla?
Inlägg #72: Postat: 2010-12-04 12:00:00
Pia I
Rädsla är verkligen bakom lagar som Sharia. Rädsla ligger inte i vår natur i landet. Då skulle vi väl inte välkomna alla med öppna armar?
Rädsla är ingen specifik svensk egenskap. Rädd är den som förbjuder ALLT som är roligt och uppsluppet. Och som alltid blir det kvinnan som blir mest lidande. Utom i Assangefallet. Där är det han som ljugs på och förföljs med osannana påståenden. Det är jag övertygad om. Där ligger verkligen RÄDSLAN bakom. Rädslan att bli avslöjad och då tar man till FULA tricks, spelar ingen roll vilka. Sanningen är alltid smärtsam. Sverige, Sverige fosterland är ingen som vågar sjunga längre, av rädsla för att bil kallad rasist eller Sverigedemokrat.
Ska vi förneka oss själva, vår egen uppväxt, pannkakor, mjölkchoklad, kanelbullar, dillkött och potatis, kalops, köttbullar, palt, inlagd sill, ja, allt som förknippas med dofter och miljö? Ska vi förneka att vi gungat så högt vi kunde, för att nå trädtopparna eller ska vi förneka solflickorna? Ska vi ta livet av oss, eftersom vi inte duger?
Inlägg #73: Postat: 2010-12-04 12:25:00
Aguirre
jag tycker du skall vara lika varmt välkommnande till utländska kulturer oavsett klädsel, som du är till kakaobönan,kanelen,lagerbladen och allt annat utländskt som du räknar upp,och nej, förneka inte att du gungar i solen.Kom bara ihåg att solen inte är en del av din "svenska" kultur.
Om du skall ta livet av dig för att du inte duger ?...näää...det är aldrig försent att göra bot och bättring...börja med att sncka med dom i niqab. :- Det var ju ändå det artikeln handlade om.
Inlägg #74: Postat: 2010-12-04 12:54:00
Inger Olsson
Pia: Visst, ang. svenska normer är inte Niqab att föredra för individer som vill personligen bära kläderna i Sverige... Svårt att leva så när ingen ens vill prata med en, om man inte slänger av sig trasorna så "jag kan se tuttarna typ"... Övht är det svårt för svenska kvinnor att gå ut med orakade ben nuförtiden. Knappast någon som vill prata med en heller... Väger man sen 200 kilon är det än värre. Då är man även en "utomjording"... Finns däremot ingen l a g på att man måste raka benen, väga X kilon, gå naken o s v. En fråga Pia: har du lyssnat på kvinnan som ä r e n d e t hos DO handlar om? Hon, som är uppväxt i Sverige vad jag förstår, hänvisar i n t e till Sharialagarna alls. Jag menar, man kan ju ställa denna individfråga till hur s k a d l i g t de facto hennes påklädnad är för att stifta förbud. Och t ex skolor kan ju redan styra anställningar.
Inlägg #75: Postat: 2010-12-04 13:08:00
Dag Nilsson
#71 - Nej Pia, jag är inte muslim. Men stening är jag absolut för! Som det är nu, kan man aldrig riktigt bli som Jesus. Men om stening införs på den svenska straffskalan då kan även jag få chansen att säga: Den som är utan synd ska kasta den första stenen! --- Det skulle vara verkligt intressant att se vem som klev fram då.
Inlägg #76: Postat: 2010-12-04 13:12:00
jan brunnegård
DE NIQAB-kvinnor som även går omkring med handskar hela sommaren har måhända gått ett steg för långt. Nole me tangere. Rör mig inte. Jag hör till de heliga oberörbara...osv.
Inlägg #77: Postat: 2010-12-04 14:40:00
Mats Persson
#8 Dag, jag försöker tillvardags efter bästa förmåga förklara, ibland rätt invecklade, sammanhang. Rätt ofta lyckas jag. Men jag ställer mig i respekt för Dig med din förklaring i inlägg 8. Tänk om våra offentligt avlönade politiker hade försökt föra ett sådant resonemang istället för att tjafsa om vem man skall bli sminkad bredvid. Inlägg som Dina gör Sourze fortfarande läsvärt.
Inlägg #78: Postat: 2010-12-04 15:21:00
Lasse i Gatan
#74/ Du har problem Inger, om dina tuttar sitter i ansiktet.
Inlägg #79: Postat: 2010-12-04 15:28:00
Lasse i Gatan
#75/ Nu vet jag varför du är rädd för personer som bär Hells Angels-väster, du kastar sten på vederbörande.
Inlägg #80: Postat: 2010-12-04 15:45:00
ingloz
- Ok, jag har för länge sedan uttryckt mitt medhåll till texten som Pia I skrivit om niqab ... Men - vissa dagar skulle det faktiskt vara skönt att bara dra ett "niqab-tält" över huvudet och slippa besvär med smink, frisyr och outfit ;- Som väl är inträffar dessa håglösa dagar inte så ofta.
Showing page 4 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...