Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Pia: Visst, ang. svenska normer är inte Niqab att föredra för individer som vill personligen bära kläderna i Sverige... Svårt att leva så när ingen ens vill prata med en, om man inte slänger av sig trasorna så "jag kan se tuttarna typ"... Övht är det svårt för svenska kvinnor att gå ut med orakade ben nuförtiden. Knappast någon som vill prata med en heller... Väger man sen 200 kilon är det än värre. Då är man även en "utomjording"... Finns däremot ingen l a g på att man måste raka benen, väga X kilon, gå naken o s v. En fråga Pia: har du lyssnat på kvinnan som ä r e n d e t hos DO handlar om? Hon, som är uppväxt i Sverige vad jag förstår, hänvisar i n t e till Sharialagarna alls. Jag menar, man kan ju ställa denna individfråga till hur s k a d l i g t de facto hennes påklädnad är för att stifta förbud. Och t ex skolor kan ju redan styra anställningar.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?