Inlägg #81: Postat: 2010-11-15 16:52:00
|
Pia I |
Alltså vad jag ville säga, är att du har humor också plus en stor portion klokhet! :-
|
|
Inlägg #82: Postat: 2010-11-15 19:00:00
|
gustav |
#78. Jag uppfattar det som et slag i ansiktet på hovet. Kan ju verka okej med tanke på att de leder sveriges inofficiella naziparti, WWF. Massmord är väl värre än förolämpning och smädelse, även om ett annat ordval vore bättre, eller vad säger du om Prinsens uttalande, och den villiga monarkens ordförandeskap i folkmordsföreningen?
|
|
Inlägg #83: Postat: 2010-11-15 20:30:00
|
A Persson |
"Om jag skulle reinkarneras, skulle jag vilja komma tillbaka som ett dödligt virus, för att kunna bidraga något till att lösa överbefolkningen." - Prins Phillip, grundare WWF vars svenska gren leds av den villiga monarken Till #78 och #82
|
|
Inlägg #84: Postat: 2010-11-16 08:31:00
|
Inger Olsson |
#81 Pia: Tackar ödmjukast för din komplimang.
|
|
Inlägg #85: Postat: 2010-11-16 08:45:00
|
Inger Olsson |
"Gustav" och "A Persson" finner jag vara samma person, men skit samma!
Så här skriver Andreas Persson i LaRoucherörelsen i Sverige -EAP: "Så länge vi ser på människan på den gröna rörelsens vis kan krisen inte lösas -- och massdöd inträffar. Något som WWF har som uttalat mål: reducera världens befolkning till 2 miljarder. WWF-grundaren Prins Philip uttryckte det redan på 80-talet så här: "Om jag skulle reinkarneras, skulle jag vilja komma tillbaka som ett dödligt virus, för att kunna bidraga något till att lösa överbefolkningen. WWF leds i Sverige av kung Carl Gustaf -- det är den verkliga skandalen!" Den som är vaken ser redan ett litet men avgörande fel i resonemanget? Prins Philip föddes år 1979 och var endast 1 år 1980.... Länk: larouche.se
|
|
Inlägg #86: Postat: 2010-11-16 09:03:00
|
Inger Olsson |
forts. I övrigt tycker jag att EAP: s verksamhet ett s k "arbetarparti" ska granskas ordentligt. Expo borde rejält syna dem i det fall Expo v e r k a r, enligt gällande uppsatta kriterier! Det ljuder inte bara hatkampanjer i EAP: s politiska verksamhet, de var drivande i det s k "Palmehatet". Men i ett sådant direkt hat bedriver de alltför ofta förtal på totalt lösa grunder. Yttrandefriheten är också en fråga om h u r man använder den. Även på Internet.
|
|
Inlägg #87: Postat: 2010-11-16 10:06:00
|
andreas persson |
#85 Jag menar Prins Phillip, Hertig av winsor. Den engelska drottningens fru! Han och Prins Bernard grundade WWF som är ansvariga för många människoliv då de stoppar nödvändiga infrastrukturprojekt. Du menar väl inte att du inte vet att människor svälter och dör av sjukdomar p g a bristande infrastruktur. WWF mål är att reducera världens befolkning till 2 miljardär. Läs deras hemsida: de säger att jordbruk är ett miljöproblem. JAg trodde att problemet var att människor inte äter tillräckligt för att överleva. Det komiska i tragedin är att samma människor som blir arga när man kallar de folkmördare, en sekund senare säger att vi måste folkmörda. För naturens skull. Nürnbergkriterien för folkmord är "paraphrase": en politisk handlinmg som syftar till att reducera en befolkningsgrupps tal. WWFs mål, eller? Kungen ledar WWF, Hence: Han är en folkmördare. Försvara det om du vill, du har yttrandefrihet. Men ljuig inte: Han dödar. HAn kanske inte fattar det, men gör det lika väl. Nürnbergkriterie nummer 2: Visste, eller bort veta. Och sen till hängning. Jag förespråkar inte att vi har nya Nürnbergrättegångar, men om vi gjorde om den processen skulle den villiga monarken hänga högt!
|
|
Inlägg #88: Postat: 2010-11-16 10:11:00
|
andreas persson |
#86. Vad är det att undersöka? MAn får säga vad man vill, tills man gör Inger arg, då ska man hålla tyst, om inte, kommer stasi/expo? Stämm oss inför domstol, jag är säker på att den av gustav den 3e framlagde tryckfrihetsfördningen skyddar min/vår rätt. HAn stödde den amerikanska revolutionen, var patriot, och medverkade därför till "the legaue of armed neutrality" grundande mot britternas frihandel. Den nuvarnade monarken är på den andra sidan. Mot den amerikanska revolutionens idee, och för folkmordssystemet: brittisk frihandel!
|
|
Inlägg #89: Postat: 2010-11-16 10:13:00
|
andreas persson |
Prins Bernard var för övrigt med i SS.
|
|
Inlägg #90: Postat: 2010-11-16 10:40:00
|
Inger Olsson |
Andreas: Nej, jag blir inte arg, men uppfattar er även "tappade bakom en vagn"... Oj! vilken synnerlig empatisk sida du uppvisar i #87, #88 #89! Ni inom EAP lever kvar i den "franska revolutionens tidevarv" då man trodde att man kunde s k a p a "jämlikhet och rättvisa" - trots att de individuella skillnaderna är många och m å s t e så vara för Homo Sapiens överlevnad. De med även lite historiebildning vet ju vad som hände och vad den diktatoriska "rättvisan och jämlikheten" gick ut på under den franska revolutionen. Det var inte för arbetarnas primära behov man kämpade för. Det gör ni inom EAP heller inte nu! /// Inom EAP tror man på ohämmad tillväxt och skiter totalt i naturen, om människans del av och i den. Även jag skulle kunna instämma i: "Om jag skulle reinkarneras, skulle jag vilja komma tillbaka som ett dödligt virus, för att kunna bidraga något till att lösa överbefolkningen." Andreas: Panepedemier pga av överbefolkning, människor som därför tvingas bo för tätt med även tamdjuren, är en verklighet. Inte en illusion.
|
|
Inlägg #91: Postat: 2010-11-16 13:24:00
|
Pia I |
Nu blir diskussionen vida svår för mig att följa, utan research. Men det där med att kungen med följe är mördare, förstår jag inte i allt, alltså indirekt menar du andreas?
Ja, här i världen vimlar det av historier, gamla som nya och det gäller att veta vad man talar om.Korruption låter det som i de flesta fall. Vem ska man tro på, tro på , tro på??
|
|
Inlägg #92: Postat: 2010-11-16 15:07:00
|
Inger Olsson |
Pia: Det var inte min mening att röra till det för dig! Men du kan kanske checka Andreas länktips? Han har ju även spridit sin EAP-propaganda i artikeln "Olof Palmes liv" av Leif-Arne och artikeln "Det var Palme som hatade EAP – inte tvärtom"... Vad ska man säga, säga, säga...;-
|
|
Inlägg #93: Postat: 2010-11-16 15:14:00
|
Inger Olsson |
forts. Nå, synd på vår lilla "interna diskussion"... Jag hade funderingar som "försvann"...;- Nå, det går väl fler tåg...
|
|
Inlägg #94: Postat: 2010-11-16 15:36:00
|
Jan Brunnegård |
PIA I ett läge då en för dig okänd person påstår häftiga saker - så lita i första hand på dig själv. För du har ju inga skumma avsikter, hemlig agenda som det heter numera..
|
|
Inlägg #95: Postat: 2010-11-16 18:57:00
|
Pia I |
Nej, jag har ingen hemlig agenda och jag litar på min intuition i alla väder. Nuförtiden, är det svårt, för att inte säga omöjligt, att lura mig :-
|
|
Inlägg #96: Postat: 2010-11-16 19:51:00
|
andreas |
#91-92: WWF och andra som tror att världen kan bli "överbefolkad," säger implicit att vi ska ta politiska beslut som leder till befolkningsreduktion. Det är nürnbergkriterien för folkmord. Palmes reform i skolsystemet och 68-rörelsens ideologi har skilt den svenska befolkningen fran sin historia. Det är ett problem. Läs artilkal pa larouche.se eller av oss här pa sourze om ni vill veta mer. Om ni tror att vi är galna, fundera över varför bara vi varnade för dagens ekonomiska härdsmälta fran början! Länk: larouche.se filmen som nas genom länken ger en överblick av vad vi gör. Utbildning är inte propaganda. Skillnaden mellan hjärntvätt och utbildning är om man talar sanning eller ej.
|
|
Inlägg #97: Postat: 2010-11-17 00:49:00
|
Pia I |
Hej andreas!
Nu har jag kollat på filmen och fått mer kött på benen. Det är en mastig film, som går ut på EAPs strävan till en internationell, rättvis ekonomisk världsordning. En ganska enkel filosofi, men svår att genomföra, vissa skulle kanske kalla den ett önsketänkande.
I alla fall kan jag säga att jag förstår budskapet om alla människors lika rättigheter i hela världen, avskrivandet av skulder i tredje världenvilket väl gjorts på vissa håll samt en ny världsordning.
Folmen har nämnt många namn. Välkända namn. De som kan och vill kämpa för en rättvis världsordning, tycker jag ska fortsätta med det.Egentligen borde det ligga i allas intresse, men eftersom ni mycket riktigt nämnde, att folk vill "behålla sin livsstil" alltså den monetära, så är glappet stort att överlappa. Lycka till!
|
|
Inlägg #98: Postat: 2010-11-17 09:39:00
|
Inger Olsson |
#96 Trams! OM kvinnor i världen fick välja sina kärlekar själva, ha sina kroppar ifred ist för att dessa sådana ska ses som ett "verktyg" för att "sprida Abrahams säd" i tid och otid, skulle den okontrollerade befolkningsökningen reglera sig naturligt självt. Hur jävligt man än har det i t ex flyktingläger - med ej vatten, mat och under vidriga sanitära förhållanden - så föds barn på barn. Om nu någon tror att kvinnan v ä l j e r detta själv så är den kvalificerat dum! /// Med det "civiliserade" romarriket började överbefolkningen. I bara dåtida Rom fanns 1 miljon under mycket usla förhållanden. Man behövde mer folk i rikets krig och skydde inga medel... /// Det som man däremot inte funderar speciellt mycket på är vilka konsekvenser får det OM kvinnan i grunden INTE önskar, vill ha sin egen avkomma...
|
|
Inlägg #99: Postat: 2010-11-17 13:24:00
|
Pia I |
Heja Inger!! :-
|
|
Inlägg #100: Postat: 2010-11-18 00:49:00
|
andreas persson |
#97-99. Ni är lustiga: hur i hela h-e kan Pia först hålla med mig och sen hålla med rabiatfemistiskatolkningar som försvarar lögnen om överbefolkning en sekund senare? Vi har en sammanbrottskris av en anledning: feltänk. Problemet är inte "männen" eller "judarna" eller "dittan" eller "dattan" - eller för mycket människor, eller "pengar". Problemet är brittisk filosofisk imperialism liberalism också bekant under namnet - monetarism. Läs nu vad lyn säger om det eftersom hjan varant för den här krisen sen 1956: Länk: larouchepac.com eller/och kolla hans webcast: Länk: larouchepac.com
|
|