Moderat politik är ondskans politik

Den här tråden diskuterar artikeln Moderat politik är ondskans politik.
Showing page 6 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #101: Postat: 2010-11-11 06:56:00
Per W
#74 Kära Dag, Kl 12.30 igår ställde du en fråga till mig och anmärker på att jag inte svarat redan efter 1 timme! Jag har annat att göra, t ex att arbeta, än att hänga på Sourze och på befallning svara på dina frågor.
Apropå anonymitet: du kanske har lagt märke till Sunnys, L-A:s, Janne B:s kommentarer angående anonymitet....du gör dig bara löjlig att tjata vidare om det.
Ondska och godhet finns inte, det är mänskliga konstruktioner
Inlägg #102: Postat: 2010-11-11 07:04:00
Per W
Dag Nilsson är nog den mest självupptagna, känsliga, egocentriska, "pekoralistiska" narcissisten som Sourze sett.
När t ex Sunny öppnar sig med mest privata och personliga måste naturligtvis Dag vara värre.
Jag vill inte ha något mer med honom att göra.
Inlägg #103: Postat: 2010-11-11 07:21:00
Per W
F ö heter jag Per Wallin, om det gör mig mindre anonym för er övriga.
Det syns också när jag ibland loggar på.
Inlägg #104: Postat: 2010-11-11 07:23:00
Per W
Det finns bara 180 "kopior" på mig enligt Eniro.
Inlägg #105: Postat: 2010-11-11 07:48:00
Dag Nilsson
Ibland kan provokation vara det sätt som bäst sållar agnarna från vetet. Att moderater är giriga och egocentriska människor, som till stor del lever i en illusion om det motsatta, är ingen nyhet. Men det väcker avslöjande reaktioner att påstå denna sanning. Tyvärr gäller mina iakttagelser inte bara moderater. Än mer skenheliga är kristdemokraterna, vilka är så skamlösa att de stjäl från de svagaste i Jesu namn! --- Sossarna är inget annat än ett ”moderaterna light”. --- Sedan V inte orkar se sanningen om 9/11 och till detta blivit så sugna på regeringsposter att man tummat på sin EU-kritik, kan jag inte ana annat än att girigheten förblindar även dem. --- Den som inte funnit Jesus i sitt innersta kan aldrig vara en god människa. Och då menar jag inte med Jesus en två tusen år gammal relik, utan den ogrumlade källan djupast ner i sig själv. Givetvis kan den källan vara utan namn för den som av kyrkan blivit så plågad av jesuskrav att blotta ordet Jesus väcker hat. Men för den som inser korsets symbolik öppnar sig en väg som kan kallas sanningens väg till helhet. Alla har sitt eget, unika kors att bära. Men penningkramande materialister lockar med en smärtfri befrielse som inte är möjlig. Alla som faller för den lockelsen är onda människor – ända tills den dag det sker en fullständig egots kapitulation inför den inre röst som är Jesus i varje människa.
Inlägg #106: Postat: 2010-11-11 08:02:00
Dag Nilsson
Sunny fri, jag delar helt din syn i inlägg #98. Men att ett namn bara skulle vara några bokstäver som du menar i #93 håller jag inte med om. Varför skulle folk krångla till det med pseudonymer om det var lika lätt att skriva sina riktiga namn? --- Nej, det känns känns naknare att uppge sitt riktiga namn. Att därtill visa sitt ansikte ökar kravet ytterligare att jag verkligen måste stå till svars när kritiken kommer haglande.--- Den som riskerar förföljelse eller arbetslöshet p.g.a. öppenhet ska givetvis kunna vara anonym. Även blyghet är ett skäl. Men den som kastar skit på andra ur anonymitetens mörker är inget annat än en stackare.
Inlägg #107: Postat: 2010-11-11 10:05:00
Janne B
Per W - du skriver. " Ondska och godhet finns inte, det är mänskliga konstruktioner . Ja de är mänskliga värderingar och har inget med objektiv vetenskap att göra. Värderingarna växer oftast fram ur religion och kultur där folk bara måste Samsas om vad som är Rätt. Efter mycket bråk o mycket samarbete växer värderingar fram. T.ex att ungdomar under 16 år ska vara inne kl 22 på kvällen oavsett vilka föräldrar de har. OFTA räcker inte vetenskapen till för att lösa sociala problem. Då måste andra krafter in...
Inlägg #108: Postat: 2010-11-11 10:08:00
Janne B
Ja de som är anonyma ska nog vara extra försiktiga med att kasta skit omkring sig. Riktiga åsikter o fakta tar bättre med ett riktigt namn inunder. Ännu har jag inte blivit mördad för det. Jan Brunnegård
Inlägg #109: Postat: 2010-11-11 15:41:00
CMO
Det har gång på gång visat sig att de som är mest högljudda kritiker mot bögar och den ”homosexuella livsstilen” i själva verket själv har mycket starka böjelser mot just det beteende de så desperat vill ta avstånd offentligt från och demonisera. Säkerligen är det på precis samma sätt med dem som ideligen känner ett behov av att ta avstånd från materialistiska och ”giriga” människor. Det är annars märkligt hur dessa andliga och idealistiska människor är så besatta av tanken på att någon annan finner tillfredställelse i att vara ekonomiskt framgångsrik och att de ägnar så mycket tid och energi åt att kritisera medmänniskor istället för att ägna sig åt de högre värdena i livet. Man kan bara hoppas att de i stället för att desperat försöka hålla sina inre behov i schack genom att fördömma andra, kommer ut ur garderoben och accepterar sina egna behov av materiell trygghet och bekräftelse.
Inlägg #110: Postat: 2010-11-11 17:57:00
Dag Nilsson
#109 CMO, även om jag knappast tror att du kan leda i bevis att det "gång på gång visat sig" osv, så kan jag tro att de med den värsta bögnojan lider av en inre fruktan för att de eventuellt själva är homosexuella. Din följande poäng, att detta projektiva psykologiska beteende även bör kunna upptäckas hos dem som skräms av, och även starkt varnar för, vad kapitalismen i bl.a. USA ställer till med, bör inte utan vidare viftas bort. Tvärtom, här kan det visst finnas sura rävar med en girig längtan efter makt och pengar! --- CMO, efter att jag följt ditt reaktionsmönster angående en speciell människotyp, som med din egen vokabulär förslagsvis kan benämnas muppifierade truthare, så inställer sig osökt frågan: Ser vi kanske även hos dig en analogi till den av dig anförda bögskräckslogiken? Varje gång du hädanefter kallar mig för mupp så kommer jag att hysa medkänsla istället för irritation. Jag borde ha insett det tidigare. Tack för att du uppenbarar det självklara.
Inlägg #111: Postat: 2010-11-11 19:08:00
Babol54
inlägg 109: det handlar inte om att missunna andra framgång och materiell trygghet. Men när den enes överflöd, som är långt mer än vad som behövs för att känna framgång och materiell trygghet, ska bekostas via någon annans slit, otrygghet och fattigdom då är det för mig också ondska, i handling.
Inlägg #112: Postat: 2010-11-11 19:31:00
Dag Nilsson
#109 forts CMO, nu till den avgjort seriösa delen av inlägget. Ang egna behov av materiell trygghet och bekräftelse: Dessa behov anser jag att alla människor har. Utan en materiell grundtrygghet skulle jag knappast ha möjlighet till en djupare mognadsprocess. Och det faktum att jag som vuxen har människor omkring mig som är i stånd att se och bekräfta min egenart, gör att jag - till skillnad från i barndomen - slipper känna mig som en rymdvarelse på besök, men istället upplever ett hem och en tillhörighet på Jorden. --- Du har helt enkelt fel i ditt antagande att jag i grund och botten själv vill vara materiellt rik men tränger undan denna förbjudna önskan och ersätter den med bitter och avundsmättad kritik av de "ekonomiskt framgångsrika". Jag vet ingen annan verklighet än den egna företagarens. I flera generationer bakåt. Jag känner sötman i ett tio minuters telefonsamtal som via ett oväntat bra köpeavtal förvandlas till 50.000 kronor i ökad vinst. Jag vet hur oerhört lätt det är att bli berusad av jakten på pengar. --- Om den enes materiella rikedom kunde växa till enorm storlek utan att detta på menligt sätt drabbade någon annan människa, då skulle jag inte beklaga det mer än jag beklagar en missbrukare. Men jag vet hur penningekonomin fungerar. Jag vet är de rika människorna drabbar de svagare och gör deras liv till ett onödigt lidande. Därför, CMO, är jag kritisk. --- Det finns ingen avund i mig. Jag skulle aldrig byta hälftendelen i vårt mycket modesta hus vid norrlandskusten mot den dyraste villan på Djursholm, om det i avtalet ingick en skyldighet att flytta dit. Jag är på väg att finna livets källa inom mig och det överträffar på ett obeskrivligt sätt allt det som pengar kunde ge.
Inlägg #113: Postat: 2010-11-11 19:48:00
CMO
#110 Jo det kan jag leda i bevis, se t.ex. de senaste uppmärksamamde exemplen George Alan Rekers, Ted Haggard, Mark Foley och Larry Craig. Att jag skulle vara en "closet-mupp" är lika sannolikt som att du lanserar dina "järnspettsteorier" etc för att du doktorerat i hållfasthetslära men skäms för dina expertkunskaper.
Inlägg #114: Postat: 2010-11-11 19:58:00
CMO
#112 Nå, det är ju precis så en lönn-girig person skulle försöka försvara sig.
Inlägg #115: Postat: 2010-11-11 20:19:00
Dag Nilsson
#113 Vad är det du säger CMO? Menar du att du är en muppexpert som känner dig hindrad att tillstå detta? Får du inte tillfälle att riktigt leva ut muppen inom dig? Vad betyder "closet-mupp"? --- #114 Här måste till och med du dra på munnen. Med den meningen ställs jag ju helt chanslös. Jag utgår ifrån att du trots allt förstod och tog in vad jag skrev i #112.
Inlägg #116: Postat: 2010-11-11 22:30:00
CMO
#114 - 115 Visst är det så att du är ”chanslös” mot den typen av spekulationer om dina egentliga drivkrafter. Men jag kan inte tänka mig att du har någonting att invända med tanke på att du själv excellerar just i att anklaga dina medmänniskor för att hysa diverse dolda motiv och lida av allehanda psykologiska blockeringar och defekter. Inte minst illustrerat av den här artikeln.
Inlägg #117: Postat: 2010-11-12 07:42:00
Dag Nilsson
CMO, känner du dig säker på att du till ALLA delar känner DINA underliggande drivkrafter?
Inlägg #118: Postat: 2010-11-12 14:37:00
CMO
#117, Nej, men mina sionist-kapitalistiska uppdragsgivare säger att de stavas M-O-N-E-Y...
Showing page 6 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...