Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ibland kan provokation vara det sätt som bäst sållar agnarna från vetet. Att moderater är giriga och egocentriska människor, som till stor del lever i en illusion om det motsatta, är ingen nyhet. Men det väcker avslöjande reaktioner att påstå denna sanning. Tyvärr gäller mina iakttagelser inte bara moderater. Än mer skenheliga är kristdemokraterna, vilka är så skamlösa att de stjäl från de svagaste i Jesu namn! --- Sossarna är inget annat än ett ”moderaterna light”. --- Sedan V inte orkar se sanningen om 9/11 och till detta blivit så sugna på regeringsposter att man tummat på sin EU-kritik, kan jag inte ana annat än att girigheten förblindar även dem. --- Den som inte funnit Jesus i sitt innersta kan aldrig vara en god människa. Och då menar jag inte med Jesus en två tusen år gammal relik, utan den ogrumlade källan djupast ner i sig själv. Givetvis kan den källan vara utan namn för den som av kyrkan blivit så plågad av jesuskrav att blotta ordet Jesus väcker hat. Men för den som inser korsets symbolik öppnar sig en väg som kan kallas sanningens väg till helhet. Alla har sitt eget, unika kors att bära. Men penningkramande materialister lockar med en smärtfri befrielse som inte är möjlig. Alla som faller för den lockelsen är onda människor – ända tills den dag det sker en fullständig egots kapitulation inför den inre röst som är Jesus i varje människa.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?