Först var det boxvin – nu är det gruppsex

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2010-08-13 11:11:00
Bizon
Kul att du tar upp en dylik företeelse som vid dehär laget är antikare än ditt exempel om de gamla grekerna. Nina Lekander deklarerade på radions "Sköna fredag" att en "vanlig dubbelmacka" inte var något särskilt att förfasa sej över och att underförstått den sexleken nog kan ha sina poänger. En "macka" eller "dubbeldito" är två killar och en tjej - killarna under respektive över med tjejen som smör emellan med en kille i vart hål. Att den njutning det kan ge en tjej kanske inte killar kan föreställa sej annat än genom att testa analsex med varandra - att kombinera detta med vaginalt dito kan nog i bästa fall bli en riktig höjdare. Nåväl två är väl den minsta grupp man kan tänka sej, och ett den gruppen inspirerar till i första hand flera smågrupper, till exempel på en fest är inte så svårt att förstå, att det sedan älskande emellan i detta kärlekens rus en översvallande generositet kan uppstå är egentligen inte konstigare än att vi blir suktade av att se en vän äta glass en varm dag och att vännen gärna delar med sej en liten slick eller två. Att en annan tämligen vanlig konstellation i gruppsexsammanhang är mer vanlig kan bero på att tjejer/kvinnor oftare har en mer fysiskt intim relation med varandra - då tänker jag på den ur manlig synpunkt mer attraktiva varianten med två flickor och en man, men det har visat sej att flickor/kvinnor får ut betydligt mycket mer av detta än att serva fåfänga mansdrömmar vilket beror på att dom som särskilt gillar detta även får utlopp för sin bisexualitet och därmed ett mer fullödigt sexualliv vilket mycket väl kan leda till att människan i fråga blir gladare. Män har med sin ofta homofoba grundskräck en betydligt längre väg att gå mot att även släppa loss sin egen bisexualitet rent allmänt och att därmed kunna njuta av ett och annat frotterande mellan en kvinnas kropp och en mans. Övrigt gruppsex och partnerbytande i ormgropssammanhang met heterosexuella förtecken är just inte så mycket att tala om då det ju trots allt är en tämligen vanlig företeelse världen över även om man inte så frekvent torgför dylika upplevelser till höger och vänster. Troligen kommer det mer i framtiden då vår sexualitets skamprägel försvagas i snabb takt och den lutherska fixa idé vid återhållsamhet slutligen släppt sitt grepp om människors lust till förmån för den fria människans öppet visade njutningsvilja och därtill väl övade förmåga.
Inlägg #2: Postat: 2010-08-13 13:25:00
George Debaly
Pia och Bizon Finns det rätt eller fel inom sexualitet? Bortsett från pedofili, nekrofili och annat som är reglerat i lagen Är en läggning "finare" eller "fulare" än en annan? Den som har haft sex med samma partner i 50 år har en unik erfarenhet och den som ständigt har bytt partners har en annan unik erfarenhet. Jag skulle aldrig gå i fällan att råda eller - likt religionen - avråda från sexuella eskapader, eller att moralisera över dessa det vore att lägga sig i det grövsta. Du är den du är vare sig du är hetro, homo, bi, trans, queer, masochist, swinger, polyamorös, fetischist o s v. Vad beträffar medias bristande ansvar håller jag med dig till fullo, Pia, motsägelserna duggar tätt. Ditt exempel med bag-in-box-vinerna är slående. Själv brukar jag skratta gott åt att det i nästan varje tidning som innehåller goda råd om bantning och viktminskning också finns ett eller flera recept på kaloririka festmåltider av olika slag.
Inlägg #3: Postat: 2010-08-13 14:25:00
Pia I
Ja, om man är van vid gruppsex är det säkert inget konstigt med det, men det är inte jag. Däremot har alla människor sexuella fantasier som de sällan pratar om, men de finns där.
Den uppfattningen att kvinnor gillar "hårda tag" är något jag ställer mig skeptisk till.
Ett exempel såg vi ju senast med polismästaren, som resonerade på det sättet. Sex borde inte gå ut på att plåga någon.
Inlägg #4: Postat: 2010-08-13 15:00:00
Janne B
Om man är van vid "vad som helst" så finns det inget som är konstigt...Våld får inte utövas ens av polismästare...
Inlägg #5: Postat: 2010-08-13 15:00:00
George Debaly
inlägg #3 Pia I, Det finns definitivt kvinnor som gillar att krydda sexlivet med lekar som innehåller dominans och underkastelse, m a o som gillar "hårda tag". Det polismästaren sysslade var väl olagligheter såsom sexköp, sexuella övergrepp och våldtäkt, det ska vi nog inte blanda ihop med "frivillig sexualitet".
Inlägg #6: Postat: 2010-08-13 15:42:00
Bizon
George #2 Hoppas du tolkade mitt inlägg som ett "nej" på din fråga "Finns det rätt eller fel inom sexualitet?" Och beträffande detta Pia med "hårdare tag" så kan dylika önskemål komma från både kvinnor och män - men det går inte att hyva på hur som helst då det i sexlekens varje ögonblick helst bör vara kommunikation mellan aktörerna. I fråga om media så håller jag inte helt med - vi har de media vi förtjänar, eller snarare betalar för - allt i enlighet med de marknadsmässiga regler som säger att efterfrågan ökar tillgången och sänker kostnaden för framställningen av vad det vara må. Och det kan knappast hänföras till kontot för "att det inte finns något annat att välja på" för det gör det och gör det det inte så kan man faktiskt avstå. Huruvida man ska hänskjuta ansvaret till media är en annan fråga egentligen räcker det ju med att vi som människor tar ansvar genom att till exempel inte stödja media ekonomiskt.
Inlägg #7: Postat: 2010-08-13 17:24:00
Pia I
vi vet ju rätt mycket om sex, men vad jag regerade mot var att göra reklam för fler i sängen.Polismästaren trodde visst att kvinnor eller tjejer gillar hårda tag, annars skulle han ju inte ha sagt att det var överenskommet.
Att "gilla" hårda sexlekar eller hårt sex, har ju sin psykologiska förklaring, självklart. Det tjänar till att få utlopp för sin ångest under ordande former som ibland går överstyr.
Inlägg #8: Postat: 2010-08-13 18:07:00
George Debaly
Bizon Jag uppfattade det som att du raljerar när du pratar om "mäns homofoba grundskräck". Som om de män som uppfattar andra män som sexuellt avtändande som inte tillräckligt "openminded". Jag har stött på många olika varianter kring det här temat. En gång satt jag bordsgranne med en mycket sympatisk och intelligent lesbisk kvinna som var inne på ett liknande tema. Hon förklarade för mig att vi alla i grunden är bisexuella och så långt var allt väl, när hon sedan fortsatte med att börja försöka övertyga mig om att jag borde prova med att ha sex med en annan man svarade jag att det tålde att tänka på, särskilt då jag ännu, trots att jag är medelålders, inte träffat någon man som attraherat mig sexuellt. Jag kunde samtidigt inte hålla mig från att kontra med att fråga om hon var beredd att pröva på heterosex, med samma slutsats om allas vår bisexualitet i åtanke. Hon verkade förstå vinken då hon snabbt bytte samtalsämne. För mig är "openminded" samma sak som att man låter folk utvecklas som sexuella varelser utan att man prackar på dom något som de inte känner sig mogna inför.
Inlägg #9: Postat: 2010-08-13 18:10:00
George Debaly
Pia I #7 Det finns nog lika många förklaringar till en dominant/undergiven läggning som det finns utövare av den typen av utlevnad.
Inlägg #10: Postat: 2010-08-13 18:14:00
Nettan999
#3. Pia I. Håller med, alla kvinnor gillar inte hårda tag men tror det är en utbredd föeställning hos majoriteten av män dock inte alla av någon konstig anledning. Kanske finns det kvinnor som gillar det. Jag tror heller inte det finns varken rätt eller fel så länge något sker på frivillig basis.
Inlägg #11: Postat: 2010-08-13 18:30:00
Jocke S-43
10 Här däremot håller jag inte med Nettan. Rena generalfördomen, "av någon konstig anledning", precis! Jag har känt män av alla möjliga slag, men har nog aldrig själv träffat på någon som trott att "kvinnor gillar hårda tag". Men det finns ju som bekant kvinnor som är åt det håller, och män som passar in. En minoritet vill jag påstå. Majoriteten av män och kvinnor är "helt vanliga människor". Mer eller mindre, försiktigtvis...
Inlägg #12: Postat: 2010-08-13 19:26:00
Nettan999
Rena generalfördomen??? Lika mycket generalfördom som att säga att alla kvinnor gillar hårda tag
Inlägg #13: Postat: 2010-08-13 19:36:00
George Debaly
inlägg #12 Nettan999 Det är väl ingen i den här tråden som påstår att ALLA kvinnor gilla "hårda tag". Att det rör sig om en minoritet är väl tämligen självklart.
Inlägg #14: Postat: 2010-08-13 19:47:00
Jocke S-43
12 Visst Nettan, men har någon sagt det? Jag har kanske inte hängt med så noga...
Inlägg #15: Postat: 2010-08-13 20:29:00
Lars Nilsson
Kopplingen mellan kvinnor, boxvin och alkoholism är i sig tveksam men det framstår ändå som solklar jämfört med kopplingen boxvin och gruppsex.
Inlägg #16: Postat: 2010-08-13 22:14:00
Pia I
Det var ju en tröst, att så få män tänder på hårda tag. #15
det var inte heller meningen, att det skulle var någon koppling mellan gruppsex och boxvin Lars. Det var bara en annan grej som jag kom på, när jag läste om "gruppsexet" i tidnigen. Boxvin- som sedan inte visade sig vara bra ur hälsosynpunkt.Först gör man reklam tom i tv för boxvin, sen skriver man i media, hur många trillat dit att bli alkoholister.
Ok, jag håller med om att både sex och vin kan ha sina fördelar- men verkligheten, är något helt annat.

flydde från Ranelids tal på tv och gjorde det här inlägget. kan inte förstå mig på vad han säger! jag tycker han är pinsam
Inlägg #17: Postat: 2010-08-13 22:18:00
Pia I
Är det något jag missat med Ranelid? Skulle vara tacksam att få veta, vad han håller på med? Det kanske är jag som är underutvecklad på ngt sätt, när det gäller Björn Ranelid?
Inlägg #18: Postat: 2010-08-13 23:01:00
Bizon
George #8 Nej avsikten var egentligen inta att raljera, snarare då att under viss tidsbrist så enkelt som möjligt peka på det mönster av fördomar och förtal av manlig homosexualitet som grabbar nära nog får med modersmjölken - bara attityden och det förakt som manlig homosexualitet stämplas med i folkmun, skolgård, arbetsplatser och i idrottssammanhang räcker för att traumatiskt vaccinera nästan vem som helst mot eventuella homosexuella känsloyttringar. Detta i sin tur innebär att då en homosexuell man inser sin läggning blir ofta detta så känsloladdat och komplicerat att dennes värld nära nog rasar samman. Samma sak med manlig bisexualitet - många som upptäcker det draget i sin personlighet blir dödsförskräckta och gör till att börja med allt för att undertrycka sådana känslor. Jag har även noterat att tjejer mer öppet talar om sina homosexuella erfarenheter medan de flesta killar som haft sådana vanligen inte gör det. Jag vill påstå att begreppet "grundskräck" som kanske är ett dåligt valt ord i första hand beskriver ett kulturellt fenomen. Kan ju säga att jag sett yngre män i andra kulturer uppvisa betydligt mer ömsinta uttryck dom emellan och även mindre kroppsdistans i vardagen liknande den som år vanlig bland tjejer har här. Att gå hand i hand eller med armarna om varandras axlar under förtroliga samtalspromenader är i princip otänkbart för grabbar i vår kultur, men inte för tjejer.
Inlägg #19: Postat: 2010-08-13 23:47:00
Nettan999
#14. Vad jag skrev i #10, var: ...."tror det är en utbredd föeställning hos majoriteten av män".... Jag har bara sagt att jag TROR, inget annat och det gällde att majoriteten av män har den föreställningen. De män jag pratat med i den undersökning jag gjorde i samband med att man ville införa sexköplagen så var de flesta män av den åsikten men därmed inte sagt att det är.
Inlägg #20: Postat: 2010-08-13 23:49:00
Mike
Jag förstår inte hur man kan läsa aftonbladet, kan det verkligen vara bra för hälsan?
Då är nog gruppsex att föredra, med skydd givetvis!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...