|
Inlägg #21: Postat: 2010-08-14 01:07:00
|
|
Pia I |
#20 ja, jag är ju ingen akademiker, men skulle kunna varit om jag lagt manken till.För mig räcker det att vara en vanlig människastundtals och då kommer Aftonbladet in i bilden. Kan ju inte läsa månadsjournalen med intervjuer av Björn Ranelid hela tiden. Jag vill ju fatta vad folk söger, efter en arbetsdag.
Har förresten ingenting emot Charles Bukowski heller, fast han jobbae på postenett tag i alla fall
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2010-08-14 11:22:00
|
|
George Debaly |
inlägg #18 Bizon Jag får gratulera till ett välformulerat inlägg och samtidigt be om ursäkt för min felaktiga tolkning av inlägg #1.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2010-08-14 18:46:00
|
|
Bizon |
George #22 Inga problem Georg - ingen av oss är ofelbar har vi visst konstaterat förut vill jag minas.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2010-09-28 23:32:00
|
|
Nicke |
Pia, ditt inlägg andas lite hederlig gammaldags moralism! Har du någon lista på beteenden som du tycker det är ok att göra reklam för? Hmm, måste allt som inte faller alla i smaken omedelbart censureras?
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2010-09-29 11:52:00
|
|
ombudet |
Tidigare så har man t.ex skrivit att folk blir lyckligare av choklad, jogging, terapi, bantning,äventyrsresor,spabehandling så varför inte av flera i sängen? varför skulle just det beteendet i så fall vara på något sätt mer förkastligt än något av alla de andra som genom åren passerat tidningsspalterna? Om man sedan väljer att pröva vad som rekommenderas i olika skrifter är ju faktiskt upp till var och en av oss men så länge det man gör inte skadar någon annan så är det helt ok för min del.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2010-09-29 20:22:00
|
|
Leif-Arne |
#25 Jag blir lycklig av Goldbergvariationerna, helst Goulds senare inspelning där han liksom seeegar ut tonerna, funkar lika bra varje gång.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2010-10-20 16:08:00
|
|
Ellen_ |
Jag finner inte någon större anledning i att reagera på det faktum att Aftonbladet gör en artikel som "förespråkar" gruppsex då tidningar, precis som #25 syftar till, dag ut och dag in kommer med ny information om vad man ska göra och inte ska göra. Något som anses godtyckligt ena dagen kan vara hälsofarligt i nästa ögonblick och det är upp till var och en om man vill följa "rekommendationer" eller ej, så gällande även gruppsexets vara eller icke vara. Den som finner nöje i att ha sex med fler personer på en och samma gång - go for it! Så länge alla parter är införstådda i allt som sker och anser att detta är okej så ser jag inga som helst problem med detta. Om sedan gruppsex är bättre eller sämre för individen rent psykiskt och/eller fysiskt låter jag vara osagt. Jag hoppas, och tror även, att de människor som läser Aftonbladet kan använda sitt kritiska tänkande då det rapporteras om nya studier el. dyl. och att inte merparten av läsarna slänger sig in i en trekant/fyrkant/femkant med en box vin under armen utan någon som helst lust till varken sexet eller berusningen enbart pga. Aftonbladets artikel.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2010-12-31 02:27:00
|
|
Christian |
Hej Pia! Stod det något i artikeln om antalet, och om man blev ännu mer lycklig desto fler som var med eller?
Jämför jag med boxvin. Så kan jag av erfarenhet säga att desto mer man dricker desto roligare blir det. Man samtidigt så blir också huvudvärken dagen efter desto värre. Kanske samma sak med gruppsex eller? Detta är något Aftonbladet borde undersöka och redovisa statistiken av och i samband med deras artikel. Så man vet vad man ger sig in på innan man provar både boxvin och gruppsex.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2011-01-04 23:22:00
|
|
ombudet |
#28, det är just det som är det fina i kråksången att om du dricker massor av vin och har gruppsex så får man iofs huvudvärk dagen efter av vinet men forskare har nu visat att de endorfiner som just gruppsex får hjärnan att producera gör att huvudvärken försvinner om man tänker på gruppsexet. Så en kombination av de båda är vanligen att föredra.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2011-01-05 03:47:00
|
|
Aguirre |
jag häpnar över bredden på tung sakkunskap gällande boxvin och gruppsex här på Sourze....Jag får väl böja mig för er expertis på området..Själv dricker jag bara vin ur flaska..nostalgi...plus att boxskiten har tillsatser som flaskvinet inte behöver...och jag har sex med min fru...lite oldschool det oxå...men känner inte behov av utökad gemenskap...säkert nån hämning jag bär på.
Vad är skillnaden på en whiskeykännare och en whiskeysnobb ?
Whiskeysnobben har whiskey kvar i sina flaskor.
|
| |