Är poliser immuna mot åtal?

Den här tråden diskuterar artikeln Är poliser immuna mot åtal?.
Showing page 12 of 15: 2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15
Inlägg #221: Postat: 2010-07-13 12:39:00
Nettan999
Svar#220. Ombudet. Så sant, går säkert att hitta många bra namn för det finns massor BARA man nu vill tillåta att dessa kompetenta personer får lov att tillsättas. Många av de i Regeringen motsätter sig, och har änge motsatt sig att det behövs någon som helst sanningskommission. Som jag skrivit många gånger och som jag aldrig kan säga FÖR MYCKET är att Sverige ligger jäkligt risigt till och riskerar att inte längre få kallas för Rättsstat, att Polisens metoder kan få Europadomstolen att underkänna Sverige som rättsstat. Länk: dn.se det talar ju för vad Du, Ombudet, hela tiden hävdat att polisen är immuna mot åtal men kanske det mest skrämmande ändå är att Svensk polis förvanskar bevisning i rättegångar . Så Inger och Ni andra som ifrågasätter påståendet, gör gärna en liten intervju med nämnda åklagare, inte med de korrupta personerna inom rättsväsendet som hellre vill ha en fällande dom än att låta oskyldiga personer frias för något de aldrig gjort sig skyldiga till.
Inlägg #222: Postat: 2010-07-13 12:39:00
Nettan999
Forts/#220. Ombudet.//BROTTSOFFER….HALLELULJA…Du skriver att man tycks ha glömt bort de brottsoffer som är utsatt för polisers övergrepp ej ordagrant citerat, Det är INTE fråga om att ha glömt bort eller ej, MIN PERSONLIGA ÅSIKT utan man har satt i system att det är acceptabelt att få lov att utsätta vissa personer och grupper för systematiskt förnedring och övergrepp. Eftersom polis idag utan större risk för repressalier kan förfalska bevis för att få fällande domar, hur är det inte då med acceptans för att låta poliser förfölja dessa personer eller utsätta dem för brottsprovokationer enbart i syfte att i slutändan kunna få fällande domar. VAD KOSTAR DETTA MISSBRUK AV SKATTEMEDEL OSS SKATTEBETALARE? Thomas Quick är endast ett fall som kostat oss enorma summor. Länk: debatthuset.com Det som jag finner märkligt är att man inte ifrågasätter detta missbruk av skattemedel utan endast att han trots allt KAN vara skyldig TROTS ATT det framkommit att det varit ledande förhör. Jag förstår mig inte på många av oss svenskar, ÄR VI SÅ HIMLA FEGA att vi hellre TILLÅTER OSS BLI VÅLDTAGNA än att säga ifrån mot de verkliga förövarna, d.v.s. Polisen med Statens goda minne att få begå hur mycket övergrepp de vill och bara för att de kan. De utnyttjar helt enkelt vår naivitet
Inlägg #223: Postat: 2010-07-13 18:50:00
Inger Olsson
#220 Våra minsta behöver försvar. Att kämpa för barn och ungdomars rättigheter - OCH skyldigheter! - är självklart därför det ÄR endast då man kan stoppa ett ev. framtida förfall och själslig misär. Tråden är lång och din uppgift i #220 verkar vara; vridning på debatten! Du lägger åsikter, vilka jag inte har, i munnen på mig. Dumt.
Det är i n t e rimligt att, som du gör här, jämföra, barn/ungdomar på Sis-styrelsens hem - kontra vuxna och deras ev. gatlopp och därför polisingripande.
Du för en argumentationsteknik som i artikeln "Vit makt-rörelsen större hot än islamismen". AB då måste BA. Nu är inte päron äpplen. Och tvärtom.
Inlägg #224: Postat: 2010-07-13 20:29:00
ombudet
# 223 Vridning på debatten skriver du Inger. Jaha. Här har, utöver min artikel, diskuterats bl.a sexarbetare och hur det kan tänkas vara i inre Mongoliet, så om jag ställer en uppriktig fråga till dig eftersom jag är intresserad av svaret, så tycker jag nog att min fråga dessutom håller sig väl inom ramarna för ämnet. Frågan var ju hur det kommer sig att du accepterar att myndighet A kan göra fel men har betydligt svårare att acceptera att även myndighet B kan göra det. Jag förstår inte logiken i detta och följaktligen så frågade jag.
Inlägg #225: Postat: 2010-07-13 20:33:00
ombudet
# 223, Inger. Så vill jag vänligen be dig precisera exakt vilka åsikter det är, som du inte har, som du påstår att jag lägger i din mun?
Inlägg #226: Postat: 2010-07-13 20:37:00
Nettan999
#223. Inger: Vet inte om jag ska skratta eller gråta för om Du tycker att jag lägger något i Din mun och Du inte vill ha det där så rekommenderar jag att Du spottar ut det. Undrar vem det är som gör en vridning? Detta är tråden "Är poliser immuna mot åtal?" INTE "makt-rörelsen större hot än islamismen". Vad är problemet Inger? Du säger att jag är en Argumentationsteknik. Skulle Du kunna vara gullig och förklara litemer ingående hur Du menar.
Inlägg #227: Postat: 2010-07-13 21:28:00
Inger Olsson
#226 Nej, det är inget att skratta åt! Mitt inlägg #223 är svar på Ombudets inlägg #220
Inlägg #228: Postat: 2010-07-13 22:52:00
ombudet
# 223, Inger. Så vill jag vänligen be dig precisera exakt vilka åsikter det är, som du inte har, som du påstår att jag lägger i din mun?// Repeterar min tidigare fråga.
Inlägg #229: Postat: 2010-07-14 00:06:00
Nettan999
#227. Ingre: Ber om ursäkt att jag blandat ihop numret på inlägget.
Inlägg #230: Postat: 2010-07-14 13:38:00
ombudet
#223, Inger. Jag väntar fortfarande på svar på min fråga i #225 och 228
Inlägg #231: Postat: 2010-07-15 00:26:00
ombudet
Jaha, då vet vi att Inger Olsson påstår saker om andra som hon sedan misslyckas helt med att leda i bevis. Då blir det så här tyst som det varit nu från den kanten. Tråkigt att människor gör rena personpåhopp för att sedan bara fegt låta bli att förklara vad man menar.
Inlägg #232: Postat: 2010-07-15 07:38:00
Inger Olsson
#231 Nu får du väl för fan skärpa dig! Kommentarerna till denna artikel, som du dessutom har skrivit, är över 200 och DU har missat varenda kommentar som du uppenbart INTE gillar. Olof Palme kallade en viss diktaturregim för "Satans mördare". Liknande gör du alltså om svensk polis här i denna artikel och komm.tråd.
Inlägg #233: Postat: 2010-07-15 07:46:00
Nettan999
#232.Inger. Jag förstår inte. Eftersom jag följer debatten så har jag lite svårt att Du jämför Ombudet med Olof Palme. Ska man nu likna en person med någon så borde man kanske ta den personens övervägande egenskaper, d.v.s. Olof Palme var även den person som avskaffade lagen om tjänstamannaansvaret, eller kanske mera korrekt så gjorde Olof Palme denna lag helt verkningslös. Hade lagen om tjänstamannaansvaret fortfarande fungerat hade med all säkerhet alla de poliser som på ett eller annat sätt orsakat människors död, blivit fällda och avskedade förlänge sedan.
Inlägg #234: Postat: 2010-07-15 07:55:00
Inger Olsson
#233 Jag har absolut inte begärt att du s k a förstå. Diskutera du med Ombudet, om hur ni ev. ska kunna stoppa den svenska polisens alla mord, vilka ni påstår att kåren sysslar medvetet med. Ni får väl lägga upp en lysande plan i ert "Frihetsparti". Jag är i a f totalt ointresserad av ert omogna sätt att se på saker och ting. Ha en bra dag!
Inlägg #235: Postat: 2010-07-15 09:26:00
Nettan999
#234. Inger! Nu tycker jag att Du är lite väl oförskämd och nedlåtande. Nu är det ju Dig jag frågar för jag tror inte Ombudet kan svara för hur Du menar, det kan ju bara Du göra.
Vilken annan skribent det än månde vara skulle ta sig tid att förklara något som jag inte förstod och därför bad om ett förtydligande. Fast då undrar jag ju varför Du tar Dig tid att skriva här på Sourze.se när Du egentligen inte verkar bry Dig om läsarna förstår eller ej och det förklarar en hel det att Du ändrar ställningstagande från en gång till annan.
Inlägg #236: Postat: 2010-07-15 12:28:00
Inger Olsson
#235 Nettan999 du har skrivit om mig att jag "skulle ändra ställningstagande, vara kappvändare, flera gånger nu utan att på något sätt peka på VAR ens! På nätets sociala sajter är jag INTE skyldig att samtala med alla. Inte ens med dig. Har du fått svar nu?
Inlägg #237: Postat: 2010-07-15 14:00:00
Nettan999
#236. Inger. Jag upplever ju Dig så eftersom Du ena gången säger en sak och en annan gång något annat precis tvärt emot. Nej Inger, jag har inte fått svar men det spelar ingen roll egentligen. och visst är Du inte skyldig att samtala med alla. Det hade räckt med att Du talat om det för mig istället för att vara så nedlåtande och hänvisa till att jag ska diskutera Dina åsikter med någon annan skribent.
Inlägg #238: Postat: 2010-07-15 14:23:00
ombudet
#232 Ja, ja. Om argumenten är svaga, höj rösten. Tänk om du hade lagt detta energiutbrott på att svara på min fråga istället.....
Inlägg #239: Postat: 2010-07-16 23:33:00
ombudet
Så kom då ett åtal mot två poliser. I och för sig i ett ärende som varit omtalat och mediebevakat sedan starten och det brukar ju kunna bidra........ Det handlar alltså om de två poliser som på ett flagrant sätt kränkte en kille i tunnelbanan i Stockholm. De åtalas nu för olaga hot och tjänstefel. Länk: nyheter24.se
Inlägg #240: Postat: 2010-07-17 00:02:00
Bizon
Ombudet #239 Vämjeligt att det ska behövas ett pressuppbåd för att sådana saker ska tas upp vilket jag är övertygad om att det inte gjorts om det varit tyst om saken i media --- ska bli intressant att höra vilket utslag det blir och vad det i slutänden blir för dom efter eventuella överklaganden.
Showing page 12 of 15: 2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15
Laddar...