|
Inlägg #101: Postat: 2010-06-08 10:10:00
|
|
Per W |
#99 Ungefär som Churchill sa: "It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried".
|
| |
|
Inlägg #102: Postat: 2010-06-08 10:11:00
|
|
Per W |
#99 Vilken kategori av de uppräknade tillhör du, Dag? ;-
|
| |
|
Inlägg #103: Postat: 2010-06-08 10:38:00
|
|
Tartyff |
GunnarL "blatte"? som någon misstänkte att du var, du lismar dig fram på Sourze och sen i löndom så pratar du skit om folk och det är i sin ordning anser du kanske för att inte börja vantrivas bland dina kamrater. Du självgoda har det svårt i tillvaron med sin nyckfullhet att vara vinglig i din stil. Personligen ser jag dig som en person som gärna skulle vilja få beröm för varje yttring du skriver här. Som den godhjärtade person jag är borde vi alla ta mer notis om dig GunnarL och ge dig det beröm som du så innerligt behöver men inte förtjänar du kritiserar personen först och sedan det han skriver om man nu ska kritisera person bakom tangenterna som kan liknas med att vara personangrepp
Om vi skulle vara självkritiska vilket få av oss är och även jag syndar ibland trots att jag är självkritisk för det mesta innan jag yttrar mig, men dialogen är nu en gång för alla så beskaffad på Sourze" att det ska kritiseras och folk ska ha på käften med all rätt eller inte tycks vara av en underordnad betydelse. GunnarL om du nu din vana trogen inte tål kritik varför envisas du med att uppehålla dig på Sourze när du själv gör samma sak och kritiserar folk och tycker att de borde lämna det här forumet?
|
| |
|
Inlägg #104: Postat: 2010-06-08 11:02:00
|
|
Leif-Arne |
#103 Om vi skulle ta detta med självkritik, hur vore det då att åtminstone stava sitt nick rätt; ”Tartuffe”. Oförmågan till syntax är dock hela tiden densamma oavsett byte av nick, fel som rätt stavade.
|
| |
|
Inlägg #105: Postat: 2010-06-08 18:46:00
|
|
cmologgad |
#99 & 100, Dags berömda intuition slår till igen...
|
| |
|
Inlägg #106: Postat: 2010-06-08 20:48:00
|
|
Dag Nilsson |
#105 Nej du CMO, den gubben går inte. Här talade du rakt ur hjärtat på ett sätt som mycket väl rimmar med den attityd du visat i samtliga inlägg jag läst av dig. Ironi är ett farligt redskap och slår lätt tillbaka på avsändaren om han inte sitter mycket säkert i sadeln. Om du trodde detta var fallet med dig, måste din självbild stämma sällsynt dåligt med den person du visar här på Sourze. Varför står du inte upp för din auktoritetstro? Du vill själv tillhöra eliten. Därför smyger du med din identitet. Dina chanser kan ta skada. Vad är det för karlatag? Visst gillar du neocons, Leo Strauss, Nozick, Friedman, Hayek och Ayn Rand. Om inte så kan du ju ta avstånd från de som inte passar. För dig är jag och mina likar undermänniskor. Om du tycker jag har fel, så kan du förneka. Jag känner din typ - väl.
|
| |
|
Inlägg #107: Postat: 2010-06-08 22:14:00
|
|
cmologgad |
Det är Ok Dag, vad du tror är oviktigt. De med högre IQ än skonummer fattar.
|
| |
|
Inlägg #108: Postat: 2010-06-08 22:16:00
|
|
cmologgad |
Barn lär visst ha svårt att förstå ironi innan 10 års ålder.....
|
| |
|
Inlägg #109: Postat: 2010-06-09 07:10:00
|
|
Per W |
Jag måste säga att jag har mycket mer förtroende för CMO:s demokratiska grundsyn än för Dag Nilssons.
Dag är helt öppen för vilka fördomar, spekulationer och konspirationsteorier som helt. "Makten" ljuger ju alltid definitionsmässigt och är ond.
Se bara vilket anhang av antidemokratiska vänner antisemiter, halvnazister, UFO-anhängare och andra rättshaverister Dag har "skaffat" sig här på Sourze i 9/11-debatterna. Skulle de få något riktigt inflytande i samhällsutvecklingen kan vad som helst hända med demokratin och med vissa etniska grupper.
|
| |
|
Inlägg #110: Postat: 2010-06-09 08:10:00
|
|
Dag Nilsson |
#109 Per, vad menar du med en demokratisk grundsyn?
|
| |
|
Inlägg #111: Postat: 2010-06-09 08:46:00
|
|
Tartyff |
Dag bry dig inte om vad Per W kör med för galematias killen är en klonad cmo lika tjurskallig och trångsynt och fullskiten med komplex, vad finner du för mening med att bemöda dig med att växla ett enda ord med dem. Dag det finns människor som aldrig blir vuxna och när man ska bemöta den kategorin måste man kliva ned på deras nivå och du märker väl själv hur jobbigt det är. Personligen så håller jag mig undan för dem, jag finner bara det meningslöst och bortkastat tid att ha med dem att göra, enkelt och smärtfritt.
|
| |
|
Inlägg #112: Postat: 2010-06-09 09:37:00
|
|
Dag Nilsson |
#111 Tartyff, du har säkert rätt i att det på ett sätt är meningslöst att debattera med dem du nämner. Men eftersom jag ändå fortsätter, så måste det betyda att dom representerar och iscensätter något jag har inom mig själv. Det är omöjligt att beröras av människor som saknar all motsvarighet i ens eget inre. Alltså - dels är det för att förstå CMO & Co bättre men framförallt för att via dem lära känna mig själv. Jag hör till dem som inte delar in i svart eller vitt. Jag tror att alla har delar i sig av allting som kan finnas i människor. Jag tror att det enda sättet att bli en fri människa är att helt lära känna och acceptera och även älska de delar i sig som man har som allra mest svårt med. Med älska menar jag absolut inget gullande. Jag menar att verkligen se, bekräfta och bejaka en människa precis sådan hon är.
|
| |
|
Inlägg #113: Postat: 2010-06-09 10:04:00
|
|
Tartyff |
Dag jag förstår vad du menar. Du har hört ordspråket "tala om vem du umgås med så ska jag säga dig vem du är" något att tänka på när man skriver på Sourze om dem som gaddar ihop sig som enad grupp mot någon enskild, som du råkat ut för.
|
| |
|
Inlägg #114: Postat: 2010-06-09 13:20:00
|
|
pal84 |
Jag instämmer med er "Dag" och "Tartyff" med tanke på att många enkelspåriga kommentarer som man ger sig i kast med är umbärliga och bortkastad tid. Ibland så får man uppleva med att vara konciliant trots att bemötande av infantila motargument från CMO & Co.
|
| |
|
Inlägg #115: Postat: 2010-06-09 13:51:00
|
|
Inger Olsson |
Instämmer i komm. 109, vilket kort och koncist ringar in varför motstånd mot västerländska demokratiska värderingar. Människor som lever i verklig förtryck, däri rörelsefriheten är det första man förhindrar! - skulle ge allt för att få komma till länder i västvärlden. Men det påståendet är väl också "infantilt" - om man ser till Dag Nilssons, Pal84, Msender:s, sign Tartyffs logiska uppfattning?
|
| |
|
Inlägg #116: Postat: 2010-06-09 15:10:00
|
|
Per W |
#111 och #112: Var vänlig "kollektivisera" inte in mig i någon grupp "CMO & CO. Vanligtvis brukar jag inte alls dela åsikter med CMO, Lars Nilsson m fl, eftersom jag i grunden är gammal "gråsosse".
Men jag tror på rationalitet, logik, kunskap och sunda demokratiska grundvärderingar.
"Sanningsrörelsen" och dess olika avlöpare med förvirrade konspirationsteorier och tro på "högre makter" skulle kunna leda till motsatsen till demokrati.
|
| |
|
Inlägg #117: Postat: 2010-06-09 17:30:00
|
|
Tartyff |
Per W, att skriva som du och förneka och förlöjliga sanningar kan inte ursäktas med att du är gråsosse, det borde vara på sin plats att inte vanära dina sossekompisar genom att inte kunna acceptera andra människors kunskap, helst i de ämnen som du har stora brister i och inte heller kanske förstår.
|
| |
|
Inlägg #118: Postat: 2010-06-09 18:10:00
|
|
Dag Nilsson |
#109 Per W, vad menar du med en demokratisk grundsyn och sunda demokratiska grundvärderingar?
|
| |
|
Inlägg #119: Postat: 2010-06-09 22:21:00
|
|
vaken.se |
11 Juni - Stockholm. Infomöte, manifestation, informationsutdelning. Vaken.se, m.fl.
Tid: 16:00
Plats: I utkanten till Björns trädgård/Medborgarplatsen.
Här kan du se video från 11:e Maj 2010
Länk: vaken.se
Alla är varmt välkomna!
-------------------
Vaken.se vill tacka alla er som bidragit på olika sätt till verksamheten.
Totalt har 40 000 informationsblad om viktiga ämnen tryckts upp och
kunnat spridas i Sverige. Snart kommer även nya dokumentärfilmer
finnas tillgängliga via Vaken.se med svensk text, håll utkik!
Vaken.se har cirka 30000 unika besökare per månad och på hemsidan
kan du ta del av viktiga nyheter som inte kommer fram i den ordinarie
massmedian. Du kan se dokumentärfilmer, läsa artiklar och delta i
forumet. Vi jobbar bl.a. med att arrangera möten, föreläsningar,
filmvisningar och utdelning av informationsblad. Dessutom gör vi
utskick av informationspaket till musiker, arkitekter, forskare,
författare, journalister, beslutsfattare, kulturpersonligheter, m.fl.
Hälsningar
Administrationsgruppen, VAKEN.SE
Följ vaken via facebook
Länk: facebook.com
Se vakens youtubekanal
Länk: youtube.com
|
| |
|
Inlägg #120: Postat: 2010-06-09 22:25:00
|
|