Därför föll WTC-tornen

Den här tråden diskuterar artikeln Därför föll WTC-tornen.
Showing page 27 of 31: 17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31
Inlägg #521: Postat: 2010-05-28 10:26:00
mseder
#513 Cmo, märker att du saknar mig,Thats löööve baby!
Inlägg #522: Postat: 2010-05-28 18:21:00
open minded
Hjalle det har inte jag gjort heller sen de rasade. själv blev jag övertygad om att de inte rasade av sig själva efter att ha sett confronting the evidence Länk: video.google.com . Tyvär är det ju så att united states styrs av kriminella affärsmän och de lyssnar inte på allmänheten. Till att börja med måste vi få sverige ur deras järngrepp så att vi blir självständiga igen. det är ganska många nu som kämpar för att sprida sanningen om det som hände 911 och det kommer det göra ända tills att det har lösts. det finns ju en anledning till att folk brinner för detta och det är att de inte tror på den officiella konspirationsteorin. Länk: drjudywood.com innehåller massor med info om 911.
Inlägg #523: Postat: 2010-05-28 18:53:00
Dag Nilsson
Det känns dags att samla ihop det meningsutbyte vi haft om varför WTC 1 föll. Det har lärt mig mycket om både torn och människor.
I den slutomgång skall jag presentera mina bevis som gör att jag vet att den officiella förklaringen inte är sann.--------

Som jag tidigare har sagt är jag övertygad om att tornet tillförts stora mängder energi före och/eller under kollapsen. Det förstörs uppifrån våning för våning. Så ser det också ut på alla filmer och stillbilder som jag har sett. NIST och Bazant har en annan syn på hur det gick till. Deras idé om "rigid block" och om att så gott som inga massor faller utanför husen utan istället medverkar i förstörelsen kan jag inte ta på allvar. Däremot vill jag ta tillbaka att Bazant är en köpt bedragare. Troligen tror han själv på det han skriver.----------

Jag har bevis för min tes av två slag.

I det ena fallet finns inte det som borde finnas. I det andra fallet finns det som inte skulle kunna finnas.

Vid ett rent ras skulle mängder av korrugerad plåt, vari kontorsgolven var gjutna, finnas kvar. Mycket skulle ha varit tillsammans med betongen. En del skulle ha släppt från betongen och seglat iväg från olika höjder. Den fanns 560.000 kvm sådan plåt. Den som tror att ett ras kan ha sönder all plåt till oigenkännlighet, stannar inte upp och reflekterar hur oerhört stor yta det handlar om. Tornen tillsammans hade en yta på ca 1,5 fotbollsplan. Plåtarna från tornen kunde ha täckt 100 fotbollsplaner. I betongen låg armeringsmattor som kunde ha täckt 200 fotbollsplaner. Svetsade rutnät. Att knäcka kontorsgolven gick nog ganska lätt men att ha isär dem fullständigt går inte i ett rent ras. Jag tror att hetta har förstört betong, plåt och armering. Hetta överförd med elektromagnetisk strålning. Hettan har fått betongen att explodera. 7 av betongens vikt blir vatten inne i betongen vid temp ca 1.000°C. En enorm ångexplsion sker då och pulveriserar betongen inifrån. Den frigjorda ångan kan också förklara den oerhört snabba expansionen av stoftmolnen. Sådan expansion kan bara värme åstadkomma.---------

Nästa bevis är upptäckten av det som inte kunde finnas utan en hetta på flera tusen grader. Sfäriskt järn, sfäriskt bly och sfäriskt molybden i Deutsche Bank i närheten. Damm med detta innehåll härrör bevisligen från WTC 1 o 2. De temperaturer som krävs över 2.000°C ligger långt över det som fotogen kan åstadkomma i aldrig så optimal luftblandning. --------

Vad som skulle kunna generera den nödvändiga energin för att kunna hetta upp betongen har jag ingen aning om. Inget jag känner till klarar av att alstra 40.000.000 kWh på i huvudsak ca 13 sek. Effektmängden beräknad på att järnet och zinken i golven förångas och inte bara smälter.
Inlägg #524: Postat: 2010-05-28 19:31:00
open minded
se 1:20:00-1:30:00 i confronting the evidence. vad tycker ni om vad han säger?
Inlägg #525: Postat: 2010-05-28 19:52:00
Lasse i Gatan
#523/ Finns bara ett alternativ kvar, utomjordingar.
Du får ta ett snack med mseder.
Inlägg #526: Postat: 2010-05-28 19:57:00
cmologgad
#525 Instämmer, måste ha varit en "cosmic death ray"...
Inlägg #527: Postat: 2010-05-28 21:30:00
Blackie
Hahah.. observera att det är enbart slumpteoretikerna som nämnet utomjordingar och liknande löjligheter medans man är benägen att i andra andetaget beskylla andra för att tro det!. Standard!
Inlägg #528: Postat: 2010-05-28 22:13:00
open minded
tyvär är det ju så att staterna styrs av kriminella affärsmän och de lyssnar inte på allmänheten de för krig med vilka medel som helst. Länk: video.google.com
Inlägg #529: Postat: 2010-05-28 22:46:00
ingloz
#523/ Dag, du har verkligen sammanfattat en imponerande redogörelse!
Inlägg #530: Postat: 2010-05-29 02:40:00
cmologgad
#523 Dag, Oklart om man ska skratta eller gråta. Jag hoppas verkligen att du skämtar med oss? Du avfärdar knäckning av bärande balkar som primär rasmekanism men lanserar utan att blinka, ur tomma intet en science-fictionartad "elektromagnetisk strålning" som får plåtarna i golvet att förångas, och cementen att explodera, men som samtidigt lämnar balkar etc orörda. Och detta baserar du på att du inte sett tillräckligt mycket plåt på bilderna efter raset samt på sfäriska partiklar som innehåller metall i dammet!? Jag förstod nog att det fanns "teorier" som var ännu vanvettigare än superdupernanotermiten men du tar faktiskt priset. Jag instämmer med Ingloz, "imponerande" i all sin vanvettighet.
Inlägg #531: Postat: 2010-05-29 09:40:00
Dag Nilsson
#530 Jag tycker absolut du skall gråta.
Det som är science fiction för dig, CMO är vetenskap i Finland och Sverige sedan mer än ett decennium. Och faktum är att även Bazant av alla rymdmänniskor har forskat på uppvärmning av betong med mikrovågor. Bland annat med syftet att kunna spränga bort ytterskiktet på radioaktivt kontaminerad betong.----------------

Här i Norden har vi så vår egen Markku Levio - Finland - som har forskat på radiovågsuppvärmning av betong. Radio wave heater for concrete Markku Leivo, Dr.Tech. Senior Research Scientist Technical Research Centre of Finland VTT Espoo, Finland Inte huvudsakligen för att förvirra dig, utan mer som led i att utveckla metoder för återvinning av råvaror ur uttjänt betong. Såvitt jag känner till är Markku Levio en jordvarelse, men hans vetenskapliga kapacitet kan nog ändå för dig kännas som om han kommer från en annan galax. --------------------

Ordet spekulation är antagligen mycket ångestdrivande för dig CMO slå för guds skull inte upp det!, därför bör du kanske fortsättningsvis avstå från att läsa vad jag skriver. Jag hör nämligen till dem som vågar pröva idéer i tankarna och dessutom gärna delar funderingarna med andra människor. Om du däremot håller dig till i förväg godkända auktoriteter, bör din jämnvikt var mer tryggad. Därför rekommenderar jag starkt att du gör så.---------

Det finns en sorglig feghet i ditt sätt att tänka. Rent av utvecklingsfientlig. Som tonåring tränade jag en hel del vattenskidor. Polarna var nöjda om de klarat hela repan utan att ramla. Jag ansåg att en träningsrepa utan att ramla var bortkastad. Jag testade gränser hela tiden. Utmanade nya svårigheter. Jag ramlade. Kompisarna skrattade. Vartefter allt mindre hånfullt. Men ingen vågade ta risken att själv bli utskrattad. Efter ett par somrar vad jag den överlägset bäste åkaren i gänget. Orsak: Jag har aldrig låtit mig slås ner av kränkande medelmåttor som du, CMO. De enda ni verkligen kan är att förhindra andras och varandras utveckling. Sedan kan ni, med båda fötterna fastvuxna i marken, avundsjukt och hånande titta på med de modiga flyger.
Inlägg #532: Postat: 2010-05-29 14:20:00
Per W
#523 Vi pratar energin 40 GWh på 13 sek här. Forsmarks tre kärnkraftverk har f n tillsammans en effekt av 2,4 GW.
Inlägg #533: Postat: 2010-05-29 16:34:00
Dag Nilsson
#532 Per W, det är rätt uppfattat. Forsmark skulle behöva nästa 17 timmar på sig att generera den energin som jag har angivit. Här får man således tänka sig något annat än traditionella kärnkraftverk. Man kan också tänka sig att allt järn inte förångades men bara smälte. Kanske kan det ändå bildas sfäriskt järn om det i smält form sprängs av den upphettade betongen. Om så vore skulle det åtgå betydligt mindre energimängd. Kanske ner mot hälften. Vilket inte förändrar det faktum att jag inte känner till någon energikälla som klarar att leverera den mängden heller. Min spekulativa teoris huvudantagande är att i huvudsak betongen utnyttjas för att spränga tornen. Att man kanske använde radiovågor. Att dessa kanske sändes via armeringsmattorna och formplåtarna. OBS alla kansken. Detta publicerar jag endast för att eventuellt inspirera någon annan att spekulerar vidare eller bevisa orimligheten i mitt förslag.
Inlägg #534: Postat: 2010-05-29 16:35:00
Dag Nilsson
#532 Per W, det är rätt uppfattat. Forsmark skulle behöva nästa 17 timmar på sig att generera den energin som jag har angivit. Här får man således tänka sig något annat än traditionella kärnkraftverk. Man kan också tänka sig att allt järn inte förångades men bara smälte. Kanske kan det ändå bildas sfäriskt järn om det i smält form sprängs av den upphettade betongen. Om så vore skulle det åtgå betydligt mindre energimängd. Kanske ner mot hälften. Vilket inte förändrar det faktum att jag inte känner till någon energikälla som klarar att leverera den mängden heller. Min spekulativa teoris huvudantagande är att i huvudsak betongen utnyttjas för att spränga tornen. Att man kanske använde radiovågor. Att dessa kanske sändes via armeringsmattorna och formplåtarna. OBS alla kansken. Detta publicerar jag endast för att eventuellt inspirera någon annan att spekulerar vidare eller bevisa orimligheten i mitt förslag.
Inlägg #535: Postat: 2010-05-29 18:59:00
cmologgad
Ledsen Dag, men hela du är tyvärr bara ett mycket misslyckat skämt och jag har slösat bort alldeles för mycket tid på ditt trams. Lycka till med dina "teorier" och med vattenskidåkningen. Du har nog alldeles rätt i att du är ensam om dina teorier och det finns mycket goda orsaker till det. Var dock inte rädd för att sprida dina ideer vidare , jag tycker att du ska skriva en hel artikelserie där du utvecklar dem vidare. Helst bör du också rekrytera Sederholm, Roswall och Delavante som medförfattare, jag tror att det kommer att ge trutherrörelsen ett gensvar som är mycket "välförtjänt". Att våga tänka i nya banor är bra, men utan förmågan att skilja de orimliga ideerna från de rimliga leder det bara till att man blir en tragisk rättshaverist och driftkucku.
Inlägg #536: Postat: 2010-05-29 19:09:00
cmologgad
40GWh är för övrigt lika med 144TJ 144 biljoner Joule Hiroshima-bomben hade en effekt på 60TJ. Time for a reality check maybe....
Inlägg #537: Postat: 2010-05-29 20:07:00
Blackie
Är det någon som tror mera på den officiella NIST teorin som har tagit en titt på föredraget som Architects And Engineers For 9/11 Truth Länk: cms.ae911truth.org gav år 2008 för att jämföra argument!?. Finns att se gratis här Länk: video.google.com för den som är nyfiken att höra en föreläsning ur deras perspektiv. Alltid någon puzzelbit att hämta vad man än studerar. Det kanske är lättare för er att höra/se på vad folk som har ’bevis’ på att dom är högutbildade säger, än att lyssna på någon som är välutbildad utan betyg/bevisgått en egen skola i ämnet. Tror det är 4:e gången jag postar det här nu, och tystnaden är hittills väldigt talande!.
Inlägg #538: Postat: 2010-05-29 21:01:00
Dag Nilsson
#536 - CMO, kanske var det samma typ av logiskt tänkande som en gång i tiden ledde till maträtten sprängd anka. Istället för att stoppa i ankan i ugnen, som då skulle dra 2 kWh el, så fyllde man den helt enkelt med ett par kilo dynamit. Energi som energi resonerade man. Enstöringar som jag själv, och en del andra udda existenser fritt kringflytande här på Sourze, har dock hela tiden insett att det är skillnad på att spränga och att hetta upp. Bl.a spelar tidsfaktorn en stor roll. Kanske är du CMO så termitfixerad att det inte är möjligt för dig att inse att betong exploderar av värme om det upphettas snabbt. Alltså - inte sprängs med termit utan exploderar inifrån på grund av ångtryck. Till sist - jag hoppas innerligt mycket att du har tröttnat på mina tankegångar och inte tänker kasta bort mer tid på dem. 1 kg trotyl motsvarar 1,2 kWh
Inlägg #539: Postat: 2010-05-29 23:42:00
cmologgad
#538 Just det Einstein, bara 1/3 av Hiroshima bombens energi dvs ca 20TJ eller 1/7 av energin i din "magic heat ray" omvandlades till värme, vilket orsakade brännskador på människor som befann sig 3.5 km från explosionens centrum. Konstigt nog har jag inte sett några rapporter på att allt bilogiskt liv på Manhattan brann upp i samband med rasen. Men kanske har finländarna även forskat på någon jättelik "energidammsugare" som sög upp all värmen från den upphettade metallen och cementen utan att den leddes bort av luften. Eller kanske är det så att naturlagarna om energins bevarande och värmeöverföring etc bara gäller för oss medelmåttiga stackare med vetenskapliga utbildningar och inte för er högtflygande fritänkare. Eller kanske är det så att du är en tragisk dilletant som inte borde ägna dig åt intellektuellt mer krävande uppgifter än att fylla i en tipskupong.
Inlägg #540: Postat: 2010-05-30 04:48:00
Dag Nilsson
CMO, du måste vara en livrädd människa. Varför vågar du inte följa utvecklingen av en idé för att se vart den kan ta vägen? Jag trodde du kunde förstå jämförelsen med att spränga ankan med dynamit och att gradvis upphetta den. Här skulle de röra sig om 110 exploderande golv under en tidsrymd av ca 13 sek. Och det nya med mina funderingar är att man skulle ha kunnat utnyttja själva betongen att spränga med istället för att spränga betongen. Huruvida det i sig skulle kunna vara möjligt törs du inte ens reflektera över. Istället kommer en i det närmaste helt inadekvat jämförelse med hiroshimabomben där hela energin frigörs på millisekunder. Och du uppfinner egna begrepp som du citerar som om de vore jag som använt dem "magic heat ray". Djupt ohederligt. Jag har talat om hur radiovågor kan användas för att hetta upp betong. Jag har nämnt om frigörelsen av kemiskt bundet vatten. Det kommenterar du inte ens. Är det för att det är så självklart för dig eller för att du inte kan fatta hur det går till? Det är riktigt att jag ännu inte har vidrört vad som händer med värmen efter ångexplosionerna. Om du tror att jag inte tänkt på det så visar det bara hur du konsekvent underskattar mig. Tyvärr har jag inga mätningar när det gäller molnen efter explosionerna att tillgå. Deras sammansättning, temperatur och utbredning. Att husen sprängdes är emellertid en självklarhet. Debatten med bl.a. dig CMO, har skingrat även de sista restera av tvivel. Nu är jag bara intresserad av hur.
Showing page 27 of 31: 17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31
Laddar...