Valt inlägg:
#532 Per W, det är rätt uppfattat. Forsmark skulle behöva nästa 17 timmar på sig att generera den energin som jag har angivit. Här får man således tänka sig något annat än traditionella kärnkraftverk. Man kan också tänka sig att allt järn inte förångades men bara smälte. Kanske kan det ändå bildas sfäriskt järn om det i smält form sprängs av den upphettade betongen. Om så vore skulle det åtgå betydligt mindre energimängd. Kanske ner mot hälften. Vilket inte förändrar det faktum att jag inte känner till någon energikälla som klarar att leverera den mängden heller. Min spekulativa teoris huvudantagande är att i huvudsak betongen utnyttjas för att spränga tornen. Att man kanske använde radiovågor. Att dessa kanske sändes via armeringsmattorna och formplåtarna. OBS alla kansken. Detta publicerar jag endast för att eventuellt inspirera någon annan att spekulerar vidare eller bevisa orimligheten i mitt förslag.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?