Valt inlägg:
#530 Jag tycker absolut du skall gråta.
Det som är science fiction för dig, CMO är vetenskap i Finland och Sverige sedan mer än ett decennium. Och faktum är att även Bazant av alla rymdmänniskor har forskat på uppvärmning av betong med mikrovågor. Bland annat med syftet att kunna spränga bort ytterskiktet på radioaktivt kontaminerad betong.----------------
Här i Norden har vi så vår egen Markku Levio - Finland - som har forskat på radiovågsuppvärmning av betong. Radio wave heater for concrete Markku Leivo, Dr.Tech. Senior Research Scientist Technical Research Centre of Finland VTT Espoo, Finland Inte huvudsakligen för att förvirra dig, utan mer som led i att utveckla metoder för återvinning av råvaror ur uttjänt betong. Såvitt jag känner till är Markku Levio en jordvarelse, men hans vetenskapliga kapacitet kan nog ändå för dig kännas som om han kommer från en annan galax. --------------------
Ordet spekulation är antagligen mycket ångestdrivande för dig CMO slå för guds skull inte upp det!, därför bör du kanske fortsättningsvis avstå från att läsa vad jag skriver. Jag hör nämligen till dem som vågar pröva idéer i tankarna och dessutom gärna delar funderingarna med andra människor. Om du däremot håller dig till i förväg godkända auktoriteter, bör din jämnvikt var mer tryggad. Därför rekommenderar jag starkt att du gör så.---------
Det finns en sorglig feghet i ditt sätt att tänka. Rent av utvecklingsfientlig. Som tonåring tränade jag en hel del vattenskidor. Polarna var nöjda om de klarat hela repan utan att ramla. Jag ansåg att en träningsrepa utan att ramla var bortkastad. Jag testade gränser hela tiden. Utmanade nya svårigheter. Jag ramlade. Kompisarna skrattade. Vartefter allt mindre hånfullt. Men ingen vågade ta risken att själv bli utskrattad. Efter ett par somrar vad jag den överlägset bäste åkaren i gänget. Orsak: Jag har aldrig låtit mig slås ner av kränkande medelmåttor som du, CMO. De enda ni verkligen kan är att förhindra andras och varandras utveckling. Sedan kan ni, med båda fötterna fastvuxna i marken, avundsjukt och hånande titta på med de modiga flyger.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?