Valt inlägg:
CMO, du måste vara en livrädd människa. Varför vågar du inte följa utvecklingen av en idé för att se vart den kan ta vägen? Jag trodde du kunde förstå jämförelsen med att spränga ankan med dynamit och att gradvis upphetta den. Här skulle de röra sig om 110 exploderande golv under en tidsrymd av ca 13 sek. Och det nya med mina funderingar är att man skulle ha kunnat utnyttja själva betongen att spränga med istället för att spränga betongen. Huruvida det i sig skulle kunna vara möjligt törs du inte ens reflektera över. Istället kommer en i det närmaste helt inadekvat jämförelse med hiroshimabomben där hela energin frigörs på millisekunder. Och du uppfinner egna begrepp som du citerar som om de vore jag som använt dem "magic heat ray". Djupt ohederligt. Jag har talat om hur radiovågor kan användas för att hetta upp betong. Jag har nämnt om frigörelsen av kemiskt bundet vatten. Det kommenterar du inte ens. Är det för att det är så självklart för dig eller för att du inte kan fatta hur det går till? Det är riktigt att jag ännu inte har vidrört vad som händer med värmen efter ångexplosionerna. Om du tror att jag inte tänkt på det så visar det bara hur du konsekvent underskattar mig. Tyvärr har jag inga mätningar när det gäller molnen efter explosionerna att tillgå. Deras sammansättning, temperatur och utbredning. Att husen sprängdes är emellertid en självklarhet. Debatten med bl.a. dig CMO, har skingrat även de sista restera av tvivel. Nu är jag bara intresserad av hur.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?