Valt inlägg:
Det känns dags att samla ihop det meningsutbyte vi haft om varför WTC 1 föll. Det har lärt mig mycket om både torn och människor.
I den slutomgång skall jag presentera mina bevis som gör att jag vet att den officiella förklaringen inte är sann.--------
Som jag tidigare har sagt är jag övertygad om att tornet tillförts stora mängder energi före och/eller under kollapsen. Det förstörs uppifrån våning för våning. Så ser det också ut på alla filmer och stillbilder som jag har sett. NIST och Bazant har en annan syn på hur det gick till. Deras idé om "rigid block" och om att så gott som inga massor faller utanför husen utan istället medverkar i förstörelsen kan jag inte ta på allvar. Däremot vill jag ta tillbaka att Bazant är en köpt bedragare. Troligen tror han själv på det han skriver.----------
Jag har bevis för min tes av två slag.
I det ena fallet finns inte det som borde finnas. I det andra fallet finns det som inte skulle kunna finnas.
Vid ett rent ras skulle mängder av korrugerad plåt, vari kontorsgolven var gjutna, finnas kvar. Mycket skulle ha varit tillsammans med betongen. En del skulle ha släppt från betongen och seglat iväg från olika höjder. Den fanns 560.000 kvm sådan plåt. Den som tror att ett ras kan ha sönder all plåt till oigenkännlighet, stannar inte upp och reflekterar hur oerhört stor yta det handlar om. Tornen tillsammans hade en yta på ca 1,5 fotbollsplan. Plåtarna från tornen kunde ha täckt 100 fotbollsplaner. I betongen låg armeringsmattor som kunde ha täckt 200 fotbollsplaner. Svetsade rutnät. Att knäcka kontorsgolven gick nog ganska lätt men att ha isär dem fullständigt går inte i ett rent ras. Jag tror att hetta har förstört betong, plåt och armering. Hetta överförd med elektromagnetisk strålning. Hettan har fått betongen att explodera. 7 av betongens vikt blir vatten inne i betongen vid temp ca 1.000°C. En enorm ångexplsion sker då och pulveriserar betongen inifrån. Den frigjorda ångan kan också förklara den oerhört snabba expansionen av stoftmolnen. Sådan expansion kan bara värme åstadkomma.---------
Nästa bevis är upptäckten av det som inte kunde finnas utan en hetta på flera tusen grader. Sfäriskt järn, sfäriskt bly och sfäriskt molybden i Deutsche Bank i närheten. Damm med detta innehåll härrör bevisligen från WTC 1 o 2. De temperaturer som krävs över 2.000°C ligger långt över det som fotogen kan åstadkomma i aldrig så optimal luftblandning. --------
Vad som skulle kunna generera den nödvändiga energin för att kunna hetta upp betongen har jag ingen aning om. Inget jag känner till klarar av att alstra 40.000.000 kWh på i huvudsak ca 13 sek. Effektmängden beräknad på att järnet och zinken i golven förångas och inte bara smälter.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?