Inlägg #321: Postat: 2010-05-24 16:20:00 | |
Banestyrelsen |
#316. "I grova drag så har man ifrån NIST anhängarnas argument bara hört/sett. -Ni som inte tror på den officiella konspirationsteorin eller NISTs teori är helt knäppa i huvudet och har FEL!!!!. Så enkelt kan man sammanfatta någon veckas diskussioner här." Tja, det finns ju den lilla detaljen att ni inte presenterat ett enda hållbart argument till stöd för era spekulationer eller lyckats refutera minsta lilla detalj i NIST, Bazant, etc, men annars bra jobbat!
|
Inlägg #322: Postat: 2010-05-24 16:28:00 | |
mseder |
#316. Nja Banestyrelsen, att jag visat på brister i NIST är redan gjort, både av mig och andra men vill man inte tro något annat än den gängse historien så vill man inte. I varje diskussion där jag lägger fram bristande hållbarhet i NIST-rapporten eller pekar ut andra detaljer så upphör argumentationen och istället så fälls det glåpord. Och inte minst från artikelförfattaren själv. Därefter så väljer flocken att ge sig på nån annan, som de tror, är ett lättare byte.
|
Inlägg #323: Postat: 2010-05-24 17:03:00 | |
TreeOfLiberty |
Banestyrelsen är du blind eller?. Jag har refuterat både NIST och Bazant och kommit med flera mycket hållbara argument, gå tillbaka till sidan 29 och längre bak och läs. Om du inte håller med, så är det för att du är hårt religiös och totalt ointresserad av sanningen. Bli vuxna nångång är ni snälla, att tro att den amerikanska staten inte skulle mörda tre tusen av sina egna medborgare visar vilken extrem okunskap man har, att mörda civila i falsk flaga attacker är big bussnies för dom. Dom satte Hitler till makten och finansierade vakterna vid Auschwitz, det är absoluta mördare vi pratar om. Det är samma mördare som installerade Pinochetdiktatureen och gav El Salvadors stat och deras Death Squads 1980-91 6 miljarder USD i support till terrorn och dödandet av 75,000 civila. Samma mördare som jobbar med patologiska mördare som SS-veteranen Klaus Barbie, slaktaren från Lyon, som var en viktig kugge när CIA och Argentinas dödspatrullgeneraler slog till mot Bolivia i "kokainkuppen" 1980 tillsammans med Klaus nazistiska nätverk. kvinnor blev våldtagna och folk utsattes för grym tortyr och blev avrättade, som resulterade i en knark-fascistisk regering. Detta är hur CIA jobbar tillsammans med terrorister, knarkkungar, nazister, USAs stat är den som har utfört mest terror genom historien, det har alltid varit big bussnies för dom. Demokratiska regeringar och rörelser för social rättvisa har gång efter gång blivit störtade av USA och deras allierade knarknätverk. Er okunskap är väldigt farlig, ni har uppenbarligen inte studerar 9/11 frågan mer än några youtube klipp och kan inte ens vara lika ärliga som 9/11-kommissionens egna medlemmar och NIST fd chef.
|
Inlägg #324: Postat: 2010-05-24 17:14:00 | |
Banestyrelsen |
#322. Jag har läst de flesta av dina inlägg och inte sett att du någon gång lyckats påvisa "bristande hållbarhet" i NIST eller Bazant, men det är ju möjligt att jag missat något. Vad anser du dig ha refuterat?
|
Inlägg #325: Postat: 2010-05-24 17:28:00 | |
cmologgad |
mseder ditt, TOL m.fl dravel behöver inte bemötas. Resonabla pesoner som läser era inlägg kan själva dra rätt slutsatser om er trovärdighet. Även om du verkligen hade påpekat signifikanta brister i NISTs arbete så innebär det inte något stöd för era knasteorier om sprängning. Det är möjligt att ny kunskap kommer att kullkasta delar av NIST rapporten, allt som är producerat av människor har brister och kan kritiseras. Anledningen till att vi diskuterar NIST och Bazant är för att de faktiskt publicerat ambitiösa försök att förklara händelseförloppet och kommit fram till rimliga slusatser som inga seriösa kritiker hittills kunnat kullkasta. Om ni på truthersidan efter snart 10 år av efterforskningar och spekulationer lyckats presentera en sammahållen teori skulle vi kunna leta efter brister i den i stället. Men det har ni ju inte dugt till, det enda ni har är vad diverse amatörer tyckte att raset "såg ut som", några färgflagor som ni påstår är supertermit, och diverse mer eller mindre fantasifulla teorier om utomjordingar, illuminati, judarna, frimurarna och fan och hans moster.
|
Inlägg #326: Postat: 2010-05-24 17:30:00 | |
mseder |
#324 Pust, jag drar inte igenom all mina inlägg igen, men t.ex. att det saknas hållbara erfarenheter eller bredvid för att ståltemperaturen skulle vara så hög som 1000 grader och bidragit till den 10:a bärigheten i balkarna eller hur NIST missat alla som vittnat om bombexplosioner m.m. Läs dessutom gärna Three Of Libertys argument. Alla verkar ignorera honom eftersom han är just påläst.
|
Inlägg #327: Postat: 2010-05-24 17:33:00 | |
mseder |
Ja och Banestyrelsen, se Cmos svar "dravel behöver inte bemötas. " Och det är en kopia på vad jag just påstod är det robotiserade beteende jag beskrev. Tack Cmo Och Daniel. Fler som ställer upp till avrättning?
|
Inlägg #328: Postat: 2010-05-24 17:40:00 | |
daniel1978 |
#KLONG!#
|
Inlägg #329: Postat: 2010-05-24 17:54:00 | |
Dag Nilsson |
#318 CMO, så här skrev jag: "I min föreställningsvärld klarar nederdelen av att fånga upp fallet på grund av sin tillräckliga styrka och av att träffen INTE blir stum. Det fanns flera tiotals meter att deformera. Ett tvärstopp var mycket, för att inte säga helt, osannolikt." Så när du skriver: "...antagande att nederdelen ska sätta tvärstopp och att all deformation ska ske i överdelen är totalt orealistiskt.", så betyder det att vi är alldeles överens på den punkten. Min övertygelse är alltså att husets vertikala balkar bara skulle kunna knäckas vid ett tvärstopp, ett fenomen som vi alltså båda finner helt osannolikt. Alltså utgår vi ifrån att det inte blir tvärstopp med åtföljande knäckning av balkar utan det kommer till omfattande deformation av material. Deformation betyder här krossa, bryta, bända, vrida etc. Rörelseenergi som omformas till värmeenergi. Det betyder motstånd och bromsande krafter. Det betyder att det inte råder fritt fall. Du skriver: "...en balk som träffas av ett betongsjok med den rörelseenergi det var frågan om är inte "stum", den kommer att böjas ut och knäckas. Om den tränger in en bit i betongen i processen eller inte spelar ingen roll." Här är våra övertygelser helt olika. En vertikal balk av de dimensionen vi här har att göra med perforerar med lätthet kontorsgolven. Dessa består av plåt 0,8mm 10 cm lättballastbetong med dubbla 6 mm armeringsmattor i sig plus golvmattor. En lådbalk på kanske 30x30 cm godstjocklek 30 mm, tränger lätt rakt igenom ett sådan golv. Flera stycken om så är. I synnerhet om det kommer med 40 km/tim. Jag är inte ingenjör så du, men jag är uppvuxen bland byggmästare och fick en hel del materialkänsla under alla feriejobb på byggen. Du fortsätter: "Så fort en del av strukturen skadas så fördelas lasterna över till de andra delarna som då blir i sin tur överbelastade." Jag är även här av helt motsatt övertygelse. För mig är det självklart så här: Överdelens balkar kommer att missa underdelens balkar och vice versa. När dom träffar golv kommer dom att braka rakt igenom. Det som kommer att slå ihop är golven. Men detta blir inga stumma träffar. Fackverken under varje golv bygger 80 cm. Det blir mycket viktig deformationszoner. Alla kontorsmöbler kommer också att bjuda motstånd. Summan av kardemumman blir att underdelen inte kommer att knäckas. Den klarar vid liten vindbelastning att bära husets tyngd minst fem gånger om. Överdelens fall kommer att fångas upp under en sammanlagd deformation på ca 20 meter. Alltså överdelen kommer att trycka sig ner och blandas med underdelen ca 20 meter. Inbromsningen blir mjuk. Saktare i början och snabbare när vartefter golven slår ihop. En hel del yttervägg kommer att rasa av utanför huset eftersom de balkarna stagades av golven. Men The Core kommer att klara sig helt från våning 95 och nedåt. Bazants idéer bygger på just stumma slag utan deformation. Då kommer knäckningen. Ta en 75 mm spik. Om man träffar rent när man spikar i en bräda kan det tunna stålet ta upp all kraft jag kan svinga hammaren med. Detta beror på deformationen i träet. Om jag istället ställer spiken i en bit lera på ett städ så behövs bara ett mycket lätt slag och spiken knäcks. Här fanns ingen deformation. Nu går jag ut och deformerar timmer med en giljotin som trycker med 18.000 kg. Vattnet sprutar ut ur stockändarna. Vi leker franska revolutionen stockarna och jag. :
|
Inlägg #330: Postat: 2010-05-24 17:58:00 | |
cmologgad |
#326 Jag hittar inte stället i NIST raporten där de påstår att ståltemperaturen skulle varit 1000 C. Kan du citera exakt vad de säger och var det står?
|
Inlägg #331: Postat: 2010-05-24 19:05:00 | |
TreeOfLiberty |
cmologgad. Dravel?.. allt jag kommer med är fakta och du kan inte bemöta det för allt du har studerat är youtoube-klipp och några dåliga hemsidor. "som inga seriösa kritiker hittills kunnat kullkasta" skämtar du? det krävs att man är äldre än tio år för att förstå att det inte finns något stöd för NIST och Bazant, du kan tro på något som inte har något stöd överhuvetaget om du vill, men du kan inte säga att det är rimliga och trovärdiga förklaringar när det inte finns några som helst bevis för det. varför har du inte kallat NIST fd chef för en idiot än? du kan inte ens vara lika ärlig som honom och ställer dig istället bakom en utredning av NIST som är backade av familjen Bush och folk på höga platser. Färgflaggor säger du, du kopierar alltså vad andra säger på forum där ingen har någon förståelse för nanomaterial. det kan inte vara färg, att någon som inte vet något om hur nanomaterial skapas säger det på ett forum gör det inte sant, färg i byggnader har mikronstora partiklar inte nano, och färget på stålbalkarna hade stora mängder av magnesium och även zink i mikronstora partiklar något deras röda material inte hade pluss att färgen på balkarna tålde 800C i NIST tester utan att starta någon rekation medans deras chips ger ifrån sig en kraftig exotermisk kemsik reaktion redan vid 430C. Järnet i deras chips är Fe2O3 som har en röd färg och förklarar varför deras chips är röda. I en brand blir inte mikronstora partiklar till nanopartiklar, små partiklar brukar bli större av brand, och att så små partiklar skulle blanda sig mycket fint i ett matris är löjligt osannolikt jag har själv pratat med experter om detta. och resten har jag redan gått igenom, dom har stöd för att det inehåller rent aluminum vilket av sig själv bevisar nanotermit då det bara kan skapas i ett labb. Den mest rimliga förklaringen till kollapsen av tornen är den jag har gett dig, röda blixtrar i ett bälte runt byggnaden innan den kollapsar och alla andra kännetecken för demolering är där och du ignoerar det. och med tanke på att USAs stat utför mer terror än någon annan stat och har jobbat med knarknätverk för att störta demokratiska regeringar och rörelser och se till så att knakrkungar är i makten så att de kan kontrollera droghandlen lättare gör förklaringen att den amerikanska saten låg bakom mycket rimlig då slakta civila för att nå politika mål inte är något nytt, det är och har alltid varit big bussnies, alla dikaturer som har kommit till makten på grund av USA genom historien har kostat miljontals människor livet, 3000 människor är inget för globalistterna i USA. Som resultat av Henry Kissingers olagliga bombningar i Kambodja dog 600000 civila och det är samma person som har jobbat med många diktaturer och samma person som blockerade varningar om mordoperationer som ledde till den största terror attacken i USA innan 9/11 Länk: vaken.se och han blev den första chefen av elfte september-kommissionen och fick det som jobb av en CFR panel att dölja faktan att Mossad var inblandade, hur kommer det sig att där var demolerings experter i New york innan 9/11 och Mossad agenter vid tornen dagen av attacken? vad gjorde dom där? hade dom något med alla bilbomber som blev rappoterade den dagen att göra? om där var bilbomber är det inte rimligt att där var bomber i tornen då också?. Vakna!.
|
Inlägg #332: Postat: 2010-05-24 19:13:00 | |
cmologgad |
#329 "I min föreställningsvärld klarar nederdelen av att fånga upp fallet på grund av sin tillräckliga styrka och av att träffen INTE blir stum. Det fanns flera tiotals meter att deformera." Hur motiverar du flera tiotals meter av defomation utan knäckning? Var sker deformationen i nederdelen? "Rörelseenergi som omformas till värmeenergi." Nej till plastiskt deformationsarbete. "Överdelens balkar kommer att missa underdelens balkar och vice versa." Varför då? "Fackverken under varje golv bygger 80 cm. Det blir mycket viktig deformationszoner." Nej de blir en droppe i havet. Kontorsmöbler! Give me f*cking break!.
|
Inlägg #333: Postat: 2010-05-24 19:15:00 | |
cmologgad |
"Inbromsningen blir mjuk. Saktare i början och snabbare när vartefter golven slår ihop. " Det är ett omöjligt förlopp utan balk-knäckning. Om Plasticerings energin varit större än rörelseenergin hade det varit möjligt förlopp men nu var det som bekant en faktor 8.4 till plasticeringsenergins nackdel.
|
Inlägg #334: Postat: 2010-05-24 19:19:00 | |
cmologgad |
"Bazants idéer bygger på just stumma slag utan deformation. Då kommer knäckningen." Detta är en kapital felupfattning. "Ta en 75 mm spik. Om man träffar rent när man spikar i en bräda kan det tunna stålet ta upp all kraft jag kan svinga hammaren med. Detta beror på deformationen i träet." Så vad är träet i detta fallet. Vad är det som ger vika när "hammaren" träffar balkarna?
|
Inlägg #335: Postat: 2010-05-24 19:21:00 | |
cmologgad |
#331 Jag läser fortfande inte dravel.
|
Inlägg #336: Postat: 2010-05-24 19:25:00 | |
mad prophet |
En psykisk störning innebär att en människa under längre tid uppvisar ett avvikande beteende, eller uppfattar omvärlden till sådan grad och omfattning annorlunda att detta orsakar ett signifikant lidande för personen själv och andra i dennes omgivning. CMO i ett nötskal. såg inlägg från dig daterade till 2004 att du orkar....
|
Inlägg #337: Postat: 2010-05-24 19:31:00 | |
mad prophet |
schizoid personlighetsstörning av minst tre av följande:
Känslomässig kyla, likgiltighet eller reducerad känslosamhet. Begränsad kapacitet att uttrycka antingen positiva eller negativa känslor mot andra. Föredrar ihärdigt ensamma aktiviteter. Väldigt få om några nära vänner eller relationer och en avsaknad av lust att ha sådana. Oberörd av antingen beröm eller kritik. Känner glädje av få, om några, aktiviteter. Oberörd av sociala normer. Upptagen med fantasier och själviakttagelser. Avsaknad för lust av att ha sex med andra personer. Detta passar även in på cmo... |
Inlägg #338: Postat: 2010-05-24 19:36:00 | |
Banestyrelsen |
#326-7. Det påpekades i början av denna debatt att "Nothing ever changes in Trutherville" - dvs ni agerar hela tiden papegojor åt gammal twoof som redan grusats. Det är inte svårt att hitta information, år 2010. Bryr man sig inte om att uppdatera sig om debattläget innan man gör anspråk på sanningsmonopol så bör man inte vänta sig annat än att bli ignorerad och/eller hånad, och det med all rätt. Vad gäller TOL:s inlägg så bevisar de enbart att han är ytterligare en långrandig sär skrivande truth-papegoja med obefintliga fysikkunskaper som inte brytt sig om att försöka greppa varken innehållet eller syftet med Bazantstudien den som diskuterats här, Bazant har skrivit flera i ämnet. Att TOL dessutom försöker dra igång termitcirkusen igen är skäl nog att ignorera honom bara det: "elementärt nano-aluminum" sic har INTE påvisats av Jones, Harrit et al. Detta har redan diskuterats till döds, och har man missat det kan man förslagsvis googla innan man okritiskt börjar parafrasera de peer-review-allergiska husgudarna inom Truth-rörelsen och beskylla *andra* för att vara "religiösa."
|
Inlägg #339: Postat: 2010-05-24 19:38:00 | |
mad prophet |
Narcissistisk personlighetsstörning är en personlighetsstörning som kännetecknas av narcissistens extrema känsla av självhävdelse, bristande verklighetsuppfattning, sitt stora behov av att befinna sig i centrum och brist på empati. Denna patologiska narcissism skiljer sig från den naturliga narcissismen vi alla bär på, känslan av att vilja vara omtyckt. Personer med denna störning utmärker sig genom krocken mellan två motsatta självbilder - den idealistiska bilden av sig själv som storslagen och grandios, gentemot känslor av skam och självhat. I relationen med en partner kan narcissisten inledningsvis vara utomordentligt charmerande och karismatisk, för att plötsligt växla till ett obehärskat och kränkande beteende. Narcissisten har ett behov av att ha kontroll och kan i relationen te sig maktfullkomlig och/eller paranoid. Kontrollbehovet kan ta sig uttryck i ett tvångsmässigt beteende som han själv ser som fullt naturligt och där han kräver efterlevnad av omgivningen. Även denna passar in på CMO
|
Inlägg #340: Postat: 2010-05-24 19:53:00 | |
cmologgad |
#337 & 339 Sluta spamma. Du skämmer bara ut dig. Vi har redan fattat att du kissar i byxorna av ilska när dina knasteorier avfärdas.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.