Inlägg #301: Postat: 2010-05-24 11:53:00 | |
Blackie |
Själv så pratar jag enbart om byggnad nr7 om jag inte berör helheten. Det blir lättare för folk när man kan ta bort flygplan och jetbränsle/diesel t.ex. Och där finns också en delvis bevisad och av NIST erkänt fritt fall igenom sin egna massa att brottas med.
|
Inlägg #302: Postat: 2010-05-24 12:04:00 | |
mseder |
Bizon och alla. Jag tillhör inte de som ser anläggarna av attacken enbart tillhörande den amerikanska regeringen. Världen fungerar inte så idag. False Flag operationer av den här magnituden är allra troligast en skiktad historia. Med intressen skiktade på olika nivåer. På en nivå finns muslimska fundamentalister, på en annan nivå finns det amerikanska politiska intressen De är redan dokumenterade för övrigt, på en annan nivå finns det amerikanska ekonomiska intressen och på ytterligare en nivå finns det globala politiska/ekonomiska intressen. Tidigare False-flag operationer som de i Italien visade sig innehålla just flera sådana här nivåer. Alltifrån vänster-anhängare, högerextremister och längst upp sällskapet P2 Propaganda Due. En grupp bestående av makthavare från olika delar av samhället. Sponsringen av Hitler och Sovjetunionen från amerikanska finansiärer och bankirer under 2:a världskriget är en annan variant men världen hade inte samma globala inriktning då som nu.
|
Inlägg #303: Postat: 2010-05-24 12:13:00 | |
Per W |
#300 Men kom igen då! Det är ju det Leif-Arne, GunnarL och jag m fl längtar efter. Presentera en trovärdig förklaring till varför "någon" arrangerar att två fulltankade flygplan kraschar i WTC1 och 2 och SEDAN demolerar även WTC7 med stora mängder sprängmedel, som i förväg måste ha apterats i avancerad och riskfylld operation som inte någon upptäckt.
Irak skulle ha invaderats även utan 9/11. |
Inlägg #304: Postat: 2010-05-24 12:13:00 | |
Lasse i Gatan |
#296/Dag/1. Konspiration? Varför utförde man inte attacken på natten, hade sparat över 3000 människoliv. 2. Påstådd sprängning? Då måste al-Qaida vara med i denna övning, osannolikt. 3. Konstruktören interjuvades i ett tv- program efter händelsen, där han säger att tornen inte var byggda för att klara så stora flygplan. 4. Filmen med Usama bin Laden där han blev förvånad över den stora skada som planen orsakade, var det en utklädd CIA- agent.
|
Inlägg #305: Postat: 2010-05-24 12:22:00 | |
Dag Nilsson |
#299 Blackie, tack för ett gott skratt! #298 Lasse, enligt FEMA officiell källa var det ca 40.000 liter i planen vid kollisionerna. Hälften brann utanför tornen. Resten - ca 10.000 liter - brann upp inom ca 10 min. Det är en felaktig skiss över tornen som framställer dem som rör. Innerväggarna d.v.s The Core var minst lika bärande som ytterväggarna. Trapphus och hissar som fanns i Kärnan var byggda så att ingen skorstenseffekt typ blåslampa kunde uppstå. De kontorsbränder som uppstod räckte ca 20 minuter per ytenhet. Bränderna spred sig men de tog också slut när kontorsinventarierna, mattor och annat brunnit upp. Påminner om hur en gräsbrand beter sig. Svart rök betyder mycket oförbränt kol på grund av syrebrist vid förbränningen. Därför är stor bränslemängd inte lika med stor hetta. Det är rätt bränsle/luft-blandning i stora mängder som ger stor hetta. Röken från tornen tydde på mestadels syrefattig förbränning.
|
Inlägg #306: Postat: 2010-05-24 12:36:00 | |
Dag Nilsson |
#304 - Lasse, jag kan inte svara på dina frågor om varför. Om muslimer verkligen velat skada USA utan att ta oerhörda tekniska risker så kunde man ha störtat fyra fulltankade plan mitt i fyra fullsatta baseballarenor en söndagseftermiddag. Kanske hade man då dödat och brännskadat upp emot 100.000 människor. Och det skulle ha varit mycket lättare att genomföra. Jag tror att de som genomförde 9/11 gav ett mycket viktigt meddelande till hela världens alla regeringar. Antagligen med innebörden: Passa er djävligt noga! Därför var det viktigt med hög teknisk svårighetsgrad och ett komplicerat förlopp. OBS! Rena spekulationer från min sida.
|
Inlägg #307: Postat: 2010-05-24 12:42:00 | |
Michael Lundahl |
#306: Aha!! Lysande Dag!!! Det var alltså en konspiration som var *meningen* att den skulle avslöjas... men bara för andra regeringar, och inte för allmänheten! Självklart var det så!! Seriöst Dag... du är rejält tänd på idéen att det var Bush & Co, eller hur? Det skulle vara en riktigt stor besvikelse för dig att behöva erkänna att det var något så simpelt som 19 killar med mattknivar... eller hur Dag?
|
Inlägg #308: Postat: 2010-05-24 13:26:00 | |
Dag Nilsson |
Uttrycket, som fan läser Bibeln, kan nu kompletteras med, som Michael läser Dag Nilsson. Vad är det för problem du har, som gör att du gång på gång lägger ord i munnen på andra? Är det kanske enklare för dig att föra dina diskussioner med projektioner inifrån ditt eget psyke, än de verkliga människor du annars kan möta på nätet? Det känns verkligen kusligt att bli nedkletad med ord från dig som inte alls är mina egna och som du sedan polemiserar mot. Förstår du vad det är du gör?
|
Inlägg #309: Postat: 2010-05-24 13:30:00 | |
Bizon |
Dag - jag spekulerar vidare - att motivet "Passa er väldigt noga" är ett delmotiv och från det håll som faktiskt drabbats hårt av den på den tiden usaledda wärldshandelns exploatering, kontroll och maktambitioner. Tornens namn och syfte är en antydan så god som någon. Datumet likaså - Chiles Salvador Allende dödades 11 september 1973 med dokumenterad inblandning av usa. Har för mej att det är en hel del som hänt den 11/9 genom tiderna - inte bara det gamla vanlige utan även en del för livet avgörande händelser, men kommer för närvarande inte på mer än Allende, fast det är ju egentligen skäl nog som symbolbärande betydelse för att en annan del av världen fått nog av västvärldens cynism och kulturfientliga framfart - alltså något som de amerikanska myndigheterna var mycket väl medvetna om - WTC på Manhattan är inte det enda WTC som angripits i wärlden det borde ha startat en liten fundering eller åtminstone lite eftertanke om huruvida det det står för är så älskat egentligen - eller kanske rent av varför just den sortens handelsideologi är så hatad - och med den vetskapen vara mer på sin vakt. Men icke - här menar man att folk ska tro att ett litet gäng med mattknivar i en riktigt klurig kamikazeräd fäller usas heligaste national och maktsymboler utan hjälp inifrån,,, morsning. Det är inte alls säkert att de som utförde flygattackerna ens visste om vilka lirare dom spelade med - eller snarare det är troligt att dom inte hade en aning om det för då kulle dom kanske rent av dra öronen åt sej.
|
Inlägg #310: Postat: 2010-05-24 13:31:00 | |
mseder |
#306 Har nog börjat inse att det är DU Michael som lider av att få USA kritiserat. Kanske det är detta som är din klämmande sko i allt detta.
|
Inlägg #311: Postat: 2010-05-24 13:37:00 | |
Bizon |
Dag #308 Jag har kommit fram till att nogon dialog eller polemik med vederbörande "Dag läsare" är meningslös och inte har något gott med sej - den killen är inte ute efter någon som helst förståelse,,, bara låta andra spegla sej i sin egen lilla persons i allt högre grad krackelerande "kittel". Alltå, några kommentarer ditåt är med andra ord gagnlösa.
|
Inlägg #312: Postat: 2010-05-24 14:24:00 | |
Blackie |
Bizon: Det är ju det som är grejen med öppna forum!, att den man talar med absolut inte kommer att kunna ta in vad som presenteras för tillfället är som det är, men det är flera hundra som kommer att läsa det hela med tiden och ser med egna ögon vad som verkar rimligt/bildar sin egna uppfattning efter argument och länkar till dokumentation, vilka som är sansade med mera. Det är DOM som man engagerar sig för egentligen. Om man sedan kan föra en konstruktiv och meningsfull diskussion med dem man talar med så är det bara ett plus ;
|
Inlägg #313: Postat: 2010-05-24 14:38:00 | |
Blackie |
I grova drag så har man ifrån NIST anhängarnas argument bara hört/sett. -Ni som inte tror på den officiella konspirationsteorin eller NISTs teori är helt knäppa i huvudet och har FEL!!!!. Kolla bara på vad NIST och den officiella konspirationsteorin säger så får ni se själva!. Inte så värst konstruktivt med andra ord och folk ser!.
|
Inlägg #314: Postat: 2010-05-24 15:00:00 | |
Dag Nilsson |
Tack Mats, Bizon och Blackie för att ni fick mig att må bättre. Jag fick en ruskig aning om hur det kan vara att vara fånge på Guantanamo. Tanken på en sadistisk förhörsledare med total makt över mig. "Visst var det väl så här, Nilsson - Eller hur? Nog hade du planerat att göra precis det jag sa - Eller hur?" Inte vill du väl ha mer vatten redan - eller Hur? Trodde väl det!
|
Inlägg #315: Postat: 2010-05-24 15:09:00 | |
daniel1978 |
Nilsson ska ha cred för att han uppenbarligen försöker att förstå händelseförloppet från en opartisk horisont. Det är mer än man kan säga om den typiske sanningssekteristen som ju först bestämmer sig för hur saker och ting gått till och sedan med mikroskop letar efter "bevis" för att styrka sin tes. Dag Nilsson verkar inte heller lida av den annars så vanliga blanddiagnosen UFO/NWO/illuminati-konspiratör. Det är uppfriskande. Om sanningssekten hade fler Dag Nilsson och färre stolpskott så skulle det vara en intressantare diskussion.
|
Inlägg #316: Postat: 2010-05-24 15:24:00 | |
mseder |
#313 Blackie Skriver: "I grova drag så har man ifrån NIST anhängarnas argument bara hört/sett. -Ni som inte tror på den officiella konspirationsteorin eller NISTs teori är helt knäppa i huvudet och har FEL!!!!. " Så enkelt kan man sammanfatta någon veckas diskussioner här.
|
Inlägg #317: Postat: 2010-05-24 15:26:00 | |
cmologgad |
#292-293 Poängen är att ditt antagande att nederdelen ska sätta tvärstopp och att all deformation ska ske i överdelen är totalt orealistiskt. Även om betydande deformation sker där i överdelen så är rörelseenergin tillräckligt stor för att raset ska fortsätta neråt och som sagt ju mer det fortskrider ju mer koncentreras krosslasten nedåt. Hur mycket material som lämnar tornet är akademiskt i sammanhanget. Kanske 10? det finns säkert rimliga uppskattningar att leta upp, men dynamiken för raset ändras inte även om 50 eller mer skulle kastas ut. Citat" "Ju stummare träff dess värre chock såväl uppåt som nedåt. Är det golv mot golv. balk mot balk eller golv mot balk? Svaren på de frågorna är helt avgörande för vilka tendenserna till knäckning blir på konstruktionen både uppåt och nedåt." Nej det är inte avgörande, en balk som träffas av ett betongsjok med den rörelsenergi det var frågan om är inte "stum", den kommer att böjas ut och knäckas. Om den tränger in en bit i betongen i processen eller inte spelar ingen roll. Krafterna överfördes balk till balk och golv till balk som jag tidigare nämnt. Så fort en del av stukturen skadas så fördelas lasterna över till de andra delarna som då blir i sin tur överbelastade. Du och många med dig resonerar på ett mycket primitivt sätt som att hållfasthet är något absolut. Bygganderna var mycket hållfasta för de belastningar de var konstruerade för. De var inte konstruerade för att tiotals våningar plötsligt skulle falla ner på resten av byggnade
|
Inlägg #318: Postat: 2010-05-24 15:26:00 | |
mseder |
#315 Ja jag hann inte med att svara Blackie förrän nästa exempel dök från Daniel. Passande.
|
Inlägg #319: Postat: 2010-05-24 15:41:00 | |
daniel1978 |
He he, verkar som att någon tog åt sig! ;-
|
Inlägg #320: Postat: 2010-05-24 16:05:00 | |
mseder |
#319 Inga problem, jag beskriver läget rent allmänt. Med din mening "färre stolpskott så skulle det vara en intressantare diskussion. " så känner jag mig inte träffad. Har haft öppet mål här i varenda sakdiskussion och med alla fakta så här långt. Tror t.o.m. att jag hunnit klackat in några poänger!!
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.