Inlägg #221: Postat: 2010-05-21 20:54:00 | |
mad prophet |
Blackie #212 intresant länk.
|
Inlägg #222: Postat: 2010-05-21 20:55:00 | |
mseder |
#204 Mad P "Jag tror inte att det är tvivel det handlar om tror snarare att det handlar om rädslan för att förstöra hela sin hela säkra världsbild. " Så är det självklart. Det är i stort samtliga tvivlares egentliga anledning, men de saknar till stor del en insikt om detta och försvarar "vad de håller på" snarare än sanning, därför kan jag med gott samvete kalla mig truther, men inte dom.
|
Inlägg #223: Postat: 2010-05-21 20:58:00 | |
mseder |
#213 Cmo skrev: "Dag hur gick det med linjalen?". Hur gick det själv Cmo, tänkte du över jämförelsen med en plastlinjalen och en stålpelare!! Dagens höjdarkommentar! Ryssvärmen kan framkalla vad som helst.
|
Inlägg #224: Postat: 2010-05-21 21:01:00 | |
mseder |
Förtydligande #222, "Det är i stort samtliga tvivlares egentliga anledning, " "Det är slumpteoretikernas egentliga anledning,"
|
Inlägg #225: Postat: 2010-05-21 21:07:00 | |
Dag Nilsson |
Länk: youtube.com Titta gång på gång. Det är starten på wtc 1:s destruktion. Jämför med Bazants "sledgehammer" som bygger på att de översta 13 våningarna är oskadda och far rakt ned genom tornet och förstör det helt innan dessa oskadda 13 våningar själva blir förstörda. Titta om och om igen tills ni ser att de översta 13 våningarna är de första våningar som blir fullständigt demolerade. Titta igen. Nu kan ingen längre undra varför Bazant valda att teckna istället för att visa film. Detta är bevis! Bazant vilseför människor. Det kan knappast vara omedvetet.
|
Inlägg #226: Postat: 2010-05-21 23:36:00 | |
Bizon |
Nej Michael #141 nu har du missat lite av de där med läsförståelsen - så har stod det ordagrant . Michael "133 Löjeväckande eller ej är inte det viktiga i sammanhanget och bara ett dumt påstående i just förlöjligande syfte - vilket i sin tur för den vakne debattören bara kastar en skugga över den som använder sådana argumentationsknep - man får intrycket att dylika personer fikar efter någon stilpoäng utanför brädet. Hur som helst med det, du har säkert dina skäl,,, men 19 män som går ombord är troligen betydligt fler inblandade och en mycket god planering under lång tid med flygutbildning mm. och ingenting läkt ut i ett land med en självbild av att vara världens bästa med en underrättelsetjänst som är experter på infiltration och en arme som är experter på massmord i andra länder,,, frågan jag ställer mej är om det bara är naivitet att tro sej vara skyddad av högre makter då dom ju inbillar sej föra sin guds kamp för det goda här på jorden - eller om det fanns kännedom och kanske även stöd för denna spektakulära aktion som hade sitt finger med för att den skulle lyckas - ORSAK? - ja till exempel att få opinion för det dom önskar - fritt spelrum för militära aktioner genom att ropa VARG! översatt med ordet TERRORIST! Ett viktigt led i försök till den förståelsen är att försöka övertyga sej om det föreligger några oklarheter i varför tornen betedde sej som dom gjorde - och varför så viktiga arkiv som CIA, FBI, DoD, IRSi ett enda slag som ren bonus blev förstörda i WTC-7 och vad var det dom med stort hemlighetsmakeri släpade bort från pentagon mm. diverse andra plan och oklarheter. Som jag ser det är det mer anmärkningsvärt att en välutbildad person som du så envetet slåss för diverse påståenden som inbegriper så stora oklarheter och uppenbara felkällor med sådan frenesi - det förefaller som om du inte har en susning om vad makt och pengar är istånd att iscensätta av det enkla skälet att det förväntas skapa än mer makt och pengar - och där skulle man kunna tro att ett par tusen människoliv skulle lägga hinder i vägen, men det inser de flesta som läst lite historia och slängt ett getöga på vår samtid att varken materiella värden eller liv utgör legitima hinder och det oavsett om det är så kallade av "de egna" eller eventuella fiender.
|
Inlägg #227: Postat: 2010-05-22 01:05:00 | |
Banestyrelsen |
Dag: Du demonstrerar gång på gång att du fattat noll av inte bara innehållet utan även syftet med Bazant och Zhous studie. Sedan blir du hysterisk över att man citerar från studien som du själv envisas med att ställa frågor om, som om det vore ett märkligt beteende att citera från en studie när dina frågor direkt handlar om samma studie. Du är oförmögen att ställa frågor utan att infoga egna förtolkningar som det inte går att hitta någon grund för i studien, och du vägrar konsekvent säga vad i studien det är du refererar till. Kan du ge mig det citat som jag bad dig om i #198, så gör det.
|
Inlägg #228: Postat: 2010-05-22 03:08:00 | |
Banestyrelsen |
#202. Sederholm: "ytterst så kan inte sådana här dialoger bevisa mer än vad tusentals arkitekter och konstruktörer redan skriver under på, när de ifrågasätter den officiella teorin." Twoofers älskar auktoritetsargument när det passar dem. Men "tusentals arkitekter och konstruktörer"? Bland de knappt 1200 "tusentals" enligt Truth-matte, eftersom de räknar med 8157 st "other supporters" medlemmarna i Architechts and Engineers for 9/11 är mer än 70 IT- eller elektronikingenjörer. Det finns färre än 100 utbildade eller certifierade structural engineers på medlemlistan. Inte en enda AE911Truth-medlem har publicerat i peer reviewed arkitektur- fysik- eller ingenjörsjournaler. Och vad sjutton är logiken bakom att vänta på en statlig utredning när man påstår att regeringen låg bakom attackerna? Kan Sederholm förklara varför inte dessa 1200 "experter" istället SJÄLVA genomför den "truly independent investigation" de påstår är målet med rörelsen? Länk: cms.ae911truth.org
|
Inlägg #229: Postat: 2010-05-22 03:58:00 | |
cmologgad |
#225 Dag, Jag är glad att se att du fortfarande skriver kommentarer för det tolkar jag som att dina händer inte är genomborrade av plastlinjaler. Så därmed torde vi kunna lämna den, ähum något pinsamma, "järnspetts teorin" bakom oss. Jag förutsätter också att du läst på lite om knäckning så att du, till skillnad från sanningsrörelsens lille hovnarr nu förstår att knäckning även drabbar grova stålbalkar och att det inte finns någon principell skillnad utan bara skillnad i vilken last som krävs.
|
Inlägg #230: Postat: 2010-05-22 04:39:00 | |
cmologgad |
Tack också för YouTube länken men jag måste tyvärr göra dig besviken. Den visar faktiskt motsatsen till vad du påstår. I början av klippet ser man hålet som flygplanet gjorde till vänster i bild, det bolmar ut svart rök ur hålet. Till höger i bild och högre upp i byggnaden slår eldsflammor ut genom väggen. Vid ca 10 sek in i videon börjar byggnaden rasa. I jämnhöjd med hålet från flygplanet ser vi en mörk fläck på hörnpelaren. Rimligen är det var ”rasfronten” befinner sig den mörka fläcken är rimligen ett brott i hörnpelaren lite senare i filmen ser det ut som att hörnpelaren börjar fläkas ut och gå sönder mer och mer men det är svårt att avgöra säkert eftersom det börjar ryka och damma ordentligt vid det laget.
|
Inlägg #231: Postat: 2010-05-22 04:40:00 | |
cmologgad |
Allt händer snabbt under den sekund 10 och 11 i klippet så man måste stega sig fram i klippet genom att klicka på play-knappen för att uppfatta detaljerna. När du gör det vill jag fästa din uppmärksamhet på att den mörka fläcken rör sig nedåt i bild. Avståndet mellan mörka fläcken och toppen av byggnaden ser ut att vara ungefär konstant så någon kraftig förstörelse av den fallande överdelen ser det inte ut att vara även man inte kan utesluta att den även krossas/deformeras till viss del. Notera också att när referens fläcken börjar röra sig nedåt så trycks rök och damm ut nedanför fläcken och ju längre raset fortgår ju mer trycks rök damm och eldsflammor ut nedanför rasfronten. Eftersom den ju rör sig nedåt, precis enligt Bazants teori.
|
Inlägg #232: Postat: 2010-05-22 04:40:00 | |
cmologgad |
Kom i håg den eldsflamman till höger i bild, om du studerar den så ser du hur den också rör sig nedåt i stadig takt under sekund 10 och 11 utan att flamma upp innan den försvinner i rökmolnet. Det finns inga tecken på att den får någon vindskjuts av luft som pressas uppåt i byggnaden.
Så du hade fel. Igen. Men var inte ledsen för det. |
Inlägg #233: Postat: 2010-05-22 07:18:00 | |
cmologgad |
# 219 Dag Intresanta teorirer om stenhårda män osv, fniss fniss. Fast så väldigt snopet att de "stenhårda männen" trots att lyckades lura världens kanske främsta demoleringsexperter Länk: implosionworld.com blev de avslöjade av diverse undersysellsatta tonåringar, teologiprofessorer, misslyckade science fiction författare och förtidspensionärer helt utan tekniska kunskaper. Men du ska i alla fall ha en eloge för att du kritiserar Bazants figurer, texten kan du ju inte gärna kritisera eftersom du inte begriper ett ord av den, så att klaga på att figurerna är "papetiska" tycker jag tyder på viss kreativitet. Fast mer elaka typer skulle kanske snarare säga att det tyder på viss desperation...
|
Inlägg #234: Postat: 2010-05-22 08:26:00 | |
daniel1978 |
Underhållande när Nilsson öser galla över Bazants artikel och i samma veva lanserar "bil på spett"-teorin. Med en skvätt bensin blir det som sagt en riktig truth-barbecue. UFO-snubben och galne profetens inlägg läser jag inte, men Dag Nilsson levererar fortfarande. Hur många Karnefors finns det i debatten förresten?
|
Inlägg #235: Postat: 2010-05-22 08:35:00 | |
mad prophet |
Daniel1978 Då är det din förlust om du inte läser vad som skrivs. och du har fortfarande inte svarat på mina frågor...
|
Inlägg #236: Postat: 2010-05-22 08:37:00 | |
daniel1978 |
Dag Nilsson, vad du inte förstår med Bazant el al:s artikel är att den presenterar överslagsmässiga beräkningar för att visa storleksordningar på dynamska överlaster. Det har inte varit syftet med artikeln att i detalj redovisa hur varje enskild kolumn, plåt eller annat konstruktionselement uppför sig. Detta kräver en fullständig numerisk analys, så komplex att den inte under några omständigheter skulle kunna förstås av lekmän. NIST har gjort begränsade sådana analyser som visat de inledande rasförloppen. En fullständig analys skulle antaligen ta åratal att formulera och lösa, och fortfarande vara approximativ till sin natur, och detta har ansetts ointressant eftersom man med enkla överslag t ex Bazant et al kan visa att rasförloppet inte kunde hejdas.
|
Inlägg #237: Postat: 2010-05-22 08:39:00 | |
Carlberg |
cmologgad, lider du av vanföreställningar? Du pratar om folk som dom är dina marionett dockor! Håller du skuggspel i din alldeles egna psykocirkus måhända? Det börjar bli väldigt monotont och läsa dina inlägg. Jag skulle uppskatta om du kunde börja föra dig sakligt och med goda argument istället för aktuell stämplingsteori. Tack på förhand.
|
Inlägg #238: Postat: 2010-05-22 08:54:00 | |
daniel1978 |
Det tragiska är att som tidigare påpekats av sign. Leif-Arne att det inte krävs ett smack förståelse för det fysikaliska förloppet, NISTs modeller eller Bazants ekvationer för att inse att Truth-sektens slutsats är hårresande puckad: Det vore _fullständigt_ idiotiskt av "New World Order" att komma upp med en plan att först flyga in passagerarplan i två av tre skyskrapor, spränga alla tre och hoppas att ingen märkte något. Det finns så mycket enklare metoder att starta krig, införa undantagstillstånd och diktatur et c att ovanstående scenario blir själva definitionen av idiotiskt. Och detta alldeles oavsett vad "naturvetenskapligt skolade" truthare säger. Det slutgiltiga beviset på att ni har fel är väl att ni använder Internet, startat av amerikanska militären, och Google/Youtube, ägda och kontrollerade av multinationella amerikanska superbjässen Google Inc., för att sprida er smörja utan att stängas av, bli mördade eller whatever. Men så långt tänker ni inte.
|
Inlägg #239: Postat: 2010-05-22 09:16:00 | |
Dag Nilsson |
#236 Tack Daniel. Äntligen lite egna ord, som jag efterlyst så länge. Kanske ändå att en viss förståelse kan närma sig. Som påpekat tidigare så inbillar jag mig inte för en sekund att mina resonemang skall kunna påverka dig, Karnefors, Banestyr m.fl. att ändra uppfattning. Jag vill bara kunna följa andras tankegångar. Se andras "utgångsvärden" när ni förhåller er till 9/11. Jag hoppas att du driver med mig angående det som någon döpte till spett-teorin. Det handlar om ett av mig konstruerat exempel på hur det blir när något mer eftergivligt krockar med något hårdare och stummare. Bilen symboliserar det övre 13 våningarna på wtc 1 och spettet symboliserar alla 236 47 balkarna. Eftersom Bazantz Slägga måste accelerera för att kunna utdela ett slag så måste bärigheten under ca våning 97 försvinna helt eller nästan helt. Eftersom farten antas vara ca 10 m/s så måste det vara nära fritt fall i ett par våningar. Och när då Släggan träffar underdelen på huset så är det alldeles avgörande vad det är som träffar vad. Om tornet vore homogent och byggt av kompakt stål vore det enkelt. Det skulle vara som att slå med slägga på ett spett som stod fast i ett hål i en berghäll. Slät järnyta mot en annan slät järnyta. Antingen ett stumt återfjädrande av släggan eller en knäckning på spettet. Men nu var inte husen homogena. Alltså kan ett oändligt antal scenarior tänkas. Allt ifrån att alla balkar med släta ytor träffar varandra till att ingen balk träffar en annan balk. I sistnämnda fallet kommer alla balkar att dels perforera betonggolv och dels helt gå i luften. Att chocken på konstruktionen blir avgörande olika beroende på vilket som skedde är för mig självklart. Vitsen med mitt spettexempel var att visa vad som händer när alla balkar missar varandra. Man får en penetrering och ingen knäckning på spettet.
|
Inlägg #240: Postat: 2010-05-22 09:24:00 | |
Dag Nilsson |
#238 Daniel, när det gäller dina politiska fundering känner jag mig inte det minsta träffad som del av någon rörelse. Jag är helt övertygad om att ingen som är med här och debatterar har grepp om vad som verkligen ligger bakom. De resonemang som förs med muslimer hit och New World Order dit är alldeles för förenklade. Folk som försöker fatta detta utifrån egna erfarenheter eller annat som man hört eller läst om kommer absolut till korta. Den dagen sanningen kommer i dagen - om den alls kommer att göra det - kommer vi alla att stå där med munnar som fågelholkar och säga: Det var som faan!
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.