Därför föll WTC-tornen

Den här tråden diskuterar artikeln Därför föll WTC-tornen.
Showing page 7 of 31: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17
Inlägg #121: Postat: 2010-05-21 02:03:00
Michael Lundahl
Inlägg #109: "Att 2 boeing skulle kunna sänka dessa enorma monument på mindre än ett par timmar är en fullständig omöjlighet". Sourze.se är en fantastisk resurs. Härifrån kan man få tvärsäkra, oemotsägliga expertråd på katastrofutredningar, helt otroliga konstruktionsanalyser *och* dessutom få djup grävande journalistik som avslöjar och fäller regeringar! Perfekt... så i fortsättningen vet jag att när jag beghöver veta något skall jag inte gå till en myndighet eller någon slags expert... utan jag skall gå till Sourze. Tah-dah! Om sarkasmen verkar lite påtaglig så beror det på att jag öser in den med skovel och grävskopa. Tvärsäkra uttalanden utan något annat argument än snorkighet och överlägsenhet som hade fått en operadiva att skämmas tar jag tämligen lätt på.
Inlägg #122: Postat: 2010-05-21 02:11:00
Michael Lundahl
"Jo du - det verkar som om du var enda barnet och van att alltid få rätt och om inte så stampa med fötterna och skrik". För att forsätta på det jag sade i inlägg #121... Sourze är fantastiskt i det att man kan få analyser gjorda på sig själv helt gratis... och de vet saker på Sourze.se som man inte ens själv hade någon aning om! Som exempelvis det att jag håller itne alls på att bli farbror nu i dagarna för den där som jag trodde var *min bror* uppenbarligen var en hallucination från min sida. ;
Inlägg #123: Postat: 2010-05-21 03:18:00
Michael Lundahl
För att ge inlägg #119 ett serisare svar: det du helt bommar i ditt resonemang - för att du verkar vara en smula fördomsfull, min personliga spekulation - är att ingen myndighet, auktoritet eller liknande klarar av en kritisk granskning; att ingen kan gräva ned sig i deras material och komma fram till att det de säger faktiskt håller. Det verkar liksom inte finnas i din hjärna att USAs regering faktiskt kan vara oskyldiga till detta och att en granskning skulle kunna visa det. Well guess what...
Inlägg #124: Postat: 2010-05-21 03:33:00
cmologgad
#112 Sederholm “det finns bara teoretiska gissningar, modeller som är framtagna utan tidigare erfarenheter, så enkelt är det bara och du har inget att kontra med för du vet att det är sant” Nej just det vi har inte ca 1000 års erfarenhet av metallurgi, inga strukturer har någonsin havererat förut så vi har ingenting att jämföra med, inga hållfasthets- eller brottmekanikstudier har lärt oss någonting om hur stål balkar knäcks eller bryts av. Vi vet ingenting om vad som händer när flygplansskrot som kommer flygande i flera hundra km/h träffar stålbalkarför för Newton formulerade aldrig ”mekanikens lagar” han formulerade istället ”mekanikens gissningar”, och hans gravitationskraft är nog bara en gissning den med. Och eftersom allt bara är “gissningar och modeller” så är ju dina gissningar precis lika trovärdiga som de ifrån den som ägnat större delen av sitt åt hållfasthetslära eller metallurgi. I stand corrected.
Inlägg #125: Postat: 2010-05-21 03:34:00
cmologgad
Känsliga läsare uppmanas sluta läsa här.
Inlägg #126: Postat: 2010-05-21 03:34:00
cmologgad
Allvarligt talat Sederholm
Inlägg #127: Postat: 2010-05-21 03:35:00
cmologgad
Hädanefter kommer placerar jag dig i samma dår-kategori som open_mind, mad prophet, TreeOfLiberty och allt vad de heter vars inlägg inte motiverar genomläsning och än mindre replik.
Inlägg #128: Postat: 2010-05-21 04:04:00
cmologgad
Så där, nu kan ni börja sjunga gråtvalsen. Jag ackompanjerar på världens minsta violin...
Inlägg #129: Postat: 2010-05-21 06:03:00
Banestyrelsen
#126. Rosvall är ett rent geni i jämförelse med Dag Nilsson och Sederholm. Rosvall försöker i alla fall vifta igenom en alternativ förklaring till NIST termit med påstådd basis i "vetenskapligt granskade" studier. Visserligen är studien han för fram ren junk, men så fort någon drar uppmärksamhet till det så VIPS! är han försvunnen. Han försöker inte debattera saker han inte begriper.
Inlägg #130: Postat: 2010-05-21 06:36:00
mad prophet
"Hädanefter kommer placerar jag dig i samma dår-kategori" cmo du är den absoluta toppen av dårar här på sourze. NIST raporten är inte fullständig. Länk: video.google.com
Inlägg #131: Postat: 2010-05-21 07:49:00
Bizon
# 122 Nja, Michael - nu ska du inte ta min apropå beträffande din familjestatus så allvarligt - "det verkar som om" är inte samma sak som att något är - alltså samma sak som gör resonemanget kring omständigheterna med hur ett så krigserfaret land som usa släpper in fienden rätt in i sängkammaren och så till den milda låter sej tas rakt uppifrån och ner direkt på sängen med byxorna nere. Därför måste man fråga sej hur detta kan vara möjligt, vilka intressen skulle ha kunnat samverka för att kunna genomföra ett dylikt projekt och varför. På samma sätt kan man verkligen fråga sej varför du så envetet slänger omdömen omkring dej om folks mentala status som motargument då din solklara och auktoritetstrogna världsbild hotas. Och som jag sa förut om din liknelse med den ensamme skytten som ändade JFK´s liv där du så helt omdömeslöst tagit till dej det myndigheterna vill att du ska tro och kallar de som tycker sej se ett helt annat scenario med epitet av typ stollar o.d. precis som då det gäller frågetecknen kring WTC. - Som man gastar får man svar skulle man kunna säga så jag tror inte du ska förvånas över att en och annan släpper en synpunkt på ditt säregna agerande med utgångspunkt från möjligheten att du skulle önska medverka i en seriös debatt...
Inlägg #132: Postat: 2010-05-21 09:17:00
Dag Nilsson
Bazants teori bygger på en föreställning att två våningar t.ex. 93 och 94 plötsligt försvinner. När man väl har smält detta så skall man inbilla sig att det inte spelar någon roll för skadorna på husets intakta 92 våningar om de 236 47 stålbalkarna träffar varandra eller ej. En praktiskt lagt person inser omedelbart att det blir en MYCKET hårdare träff stål mot stål än om balkarna missar varandra helt och istället träffar kontorsgolv, som ger med sig på ett helt annat sätt. För dem som har en religiöst förblindad tro på NIST och Bazant är mina ord obegripliga. Men om du som läser detta är öppen och bara vill förstå, utan att ha ett fanatiskt försvarsbehov, måste de vara lätta att förstå. Har du frågor så förtydligar jag gärna.
Inlägg #133: Postat: 2010-05-21 09:49:00
Michael Lundahl
Bizon #131: Argumentet du framför är en ren fantasiprodukt. Det faller på antagandet att USA alltid perfekt kan detektera alla hot och avhjälpa dem innan de sätts i verket. Konsekvenserrna av detta blir rent ut sagt löjeväckande när man då efter 9/11 ser på hur USA håller på att slå knut på sig självt för att införa nya säkerhetsåtgärder som enligt detta antagande är helt onödiga eftersom man argumentet redan innan 2001 kunde göra allt det där, fast bättre. När man dessutom ser hur operationen genomfördes, d.v.s. 19 män gick ombord på 4 flighter med mattknivar så faller argumentet dött till marken.
Inlägg #134: Postat: 2010-05-21 09:54:00
Michael Lundahl
Dag #132: Ditt krumbuktande där du i Sourze-kommentrer desperat försöker göra vad som helst för att kasta tvivel på NIST börjar i all ärlighets namn bli rätt pinsamt att läsa. Du har tidigare påstått att det NIST säger omöjligt kan vara sant. Strax efteråt visar det sig att du inte ens läst igenom källmaterialet. Trots detta påstår du att du kan *bevisa* att NIST har fel... men ändå så spenderar du flertalet dagar med att försöka ställa frågor för att fylla ut vad som uppenbarligen var kunskapsluckor. Mellan dessa frågor försöker du dessutom fylla ut med diverse egna påståenen om hur saker borde ha fungerat... d.v.s. bara för att ordet "kolv" stod någonstans så på eget bevåg slänger du in "cylinder" i mixen.
Inlägg #135: Postat: 2010-05-21 09:58:00
Michael Lundahl
#134, forts: Varför inte bara säga som det är Dag: du gav dig in i den här leken med påståenden som du inte hade täckning för. Men när detta brutalt avslöjades så hellre än att göra en pudel och utstå nesan att behöva säga detta så försöker du nu lappa och laga fadäsen. Det skulle knappast vara första gången som någon gör så här... YouTube sök på "BBC Horizon, homeopathy" och se vad som hände med vetenskapsmannen Jacques Benveniste. Han gavs alla chanser i världen att göra avbön och erkänna fel... vi kan alla göra fel... men istället förödmjukade han sig själv fullständigt och avslutade sin karriär fullständigt utskrattad.
Inlägg #136: Postat: 2010-05-21 10:37:00
mseder
Sådärja, där bröt Cmo ihop igen, slut på argument och så går det en propp direkt!
Inlägg #137: Postat: 2010-05-21 10:53:00
mseder
#134 Sådär ja Michael. De flesta har redan insett att artikeln din är en reklambroschyr för NIST där du/de försöker vetenskaplifiera något de inte har koll på. På sakpunkt efter sakpunkt står du/ni rådlösa här i debatten. Ni kan bara säga "Men det är ju jättenoga vetenskapsmän som gjort rapporten". Men har egentligen inga egna argument. Ursäkta men det är lite väl religiöst för mig.
Inlägg #138: Postat: 2010-05-21 11:12:00
Michael Lundahl
Mats... det enda svar som kommit ifrån er 9/11 troende - ni som satsat all er prestige på att hävda att det är en konspiration - är en massa oförskämdheter och påståenden i stilen "Åh... men det fattar ju vem som heeeeelst att detta är fel, och alla som inte håller med är dumma i huvudet! Det är ju så uppenbart så det behöver vi inte ens förklara...". Irrelevanta YouTube-länkar har duggat tätt... allt slutar med att förr eller senare postulerar att en truther står där och postulerar "NIST ljuger på den här punkten" utan att ha täckning för påståendet. Och när motståndet blir för hårt, då deklarerar ni bara att ni är ädla sanningssägare som sett ljuset och att alla som inte delar er skruvade världsbild som er är hjärndöda. Länk: xkcd.com
Inlägg #139: Postat: 2010-05-21 11:21:00
Michael Lundahl
Ja, jag väljer NIST att tro på framför er, och detta utan att skämmas. Varför? Därför att när man bedömer er på samma grunder, med samma kritiska öga och låter er tävla enligt samma regler så har deras story färre/inga hål... den hänger ihop från början till slut... de kan presentera hur de har resonerat och kan låta oss testa terorierna själva... och det är en enkel, rimlig och med observationerna stämmande story. Detta till skillnad från 9/11-Truth stollarna där alla drar åt olika håll och presenetrar vitt skilda påståenden.. ni har inga konkreta bevis utan en mängd svaga indicier som allt som oftast är några pixlar på en suddig skakig YouTube video... man kan inte testa era påståenden, alternativt gör man det så faller de varje gång i småbitar så fort någon som inte har ett investerat intresse i at pusha åsikten gör testet. Ledsen Mats, men när man tar bort er fribiljett som gjorde att folk först inte granskade er kritiskt så presenterar NIST ett avsevärt bättre case. Ert suger ju! Det passar inte ens en riktigt dålig kioskthriller.
Inlägg #140: Postat: 2010-05-21 11:36:00
Bizon
Michael "133 Löjeväckande eller ej är inte det viktiga i sammanhanget och bara ett dumt påstående i just förlöjligande syfte - vilket i sin tur för den vakne debattören bara kastar en skugga över den som använder sådana argumentationsknep - man får intrycket att dylika personer fikar efter någon stilpoäng utanför brädet. Hur som helst med det, du har säkert dina skäl,,, men 19 män som går ombord är troligen betydligt fler inblandade och en mycket god planering under lång tid med flygutbildning mm. och ingenting läkt ut i ett land med en självbild av att vara världens bästa med en underrättelsetjänst som är experter på infiltration och en arme som är experter på massmord i andra länder,,, frågan jag ställer mej är om det bara är naivitet att tro sej vara skyddad av högre makter då dom ju inbillar sej föra sin guds kamp för det goda här på jorden - eller om det fanns kännedom och kanske även stöd för denna spektakulära aktion som hade sitt finger med för att den skulle lyckas - ORSAK? - ja till exempel att få opinion för det dom önskar - fritt spelrum för militära aktioner genom att ropa VARG! översatt med ordet TERRORIST! Ett viktigt led i försök till den förståelsen är att försöka övertyga sej om det föreligger några oklarheter i varför tornen betedde sej som dom gjorde - och varför så viktiga arkiv som CIA, FBI, DoD, IRSi ett enda slag som ren bonus blev förstörda i WTC-7 och vad var det dom med stort hemlighetsmakeri släpade bort från pentagon mm. diverse andra plan och oklarheter. Som jag ser det är det mer anmärkningsvärt att en välutbildad person som du så envetet slåss för diverse påståenden som inbegriper så stora oklarheter och uppenbara felkällor med sådan frenesi - det förefaller som om du inte har en susning om vad makt och pengar är istånd att iscensätta av det enkla skälet att det förväntas skapa än mer makt och pengar - och där skulle man kunna tro att ett par tusen människoliv skulle lägga hinder i vägen, men det inser de flesta som läst lite historia och slängt ett getöga på vår samtid att varken materiella värden eller liv utgör legitima hinder och det oavsett om det är så kallade av "de egna" eller eventuella fiender.
Showing page 7 of 31: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17
Laddar...