Sexköpslagen hindrar kvinnor från att bejaka sin sexualitet

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2010-05-04 11:09:00
Peter Schjerva
Bra, Nettan! Utan att ge mig in på att kommentera vad jag anser i ämnet måste jag säga att du skrivit en välformulerad artikel där du tar en kontroversiell ställning och står för den. Det är alltid värt respekt!
Inlägg #2: Postat: 2010-05-04 11:35:00
Per W
Det är inte förbjudet att sälja sex.
Inlägg #3: Postat: 2010-05-04 12:49:00
Bizon
Jag har för mej att det går alldeles utmärkt att sälja sex och det oavsett om man är kvinna eller ej - däremot är det förbjudet att betala för det. Och jag har även för mej att det inte finns något som hindrar kvinnor eller män med särskilda behov av många partner att ha så många partner dom vill. Om njutningen av sexhandeln kommer av att transaktionen är olaglig motverkar en legalisering dessa kvinnors möjligheter att komma i åtnjutande av den njutning dom önskar - kanske skulle dom då kunna nå tillfredsställelse genom att betala män för att köpa sex av dom :- Ursäkta, men jag förstår inte riktigt tankegången - skulle det vara njutningen av att sälja något som är förbjudet att sälja som vissa kvinnor skulle vara utrustade med som en särskild sexuell läggning? Skulle dom kunna uppnå tillfredsställelse genom att till exempel sälja knark som ju också är olagligt? Är det själva den olagliga hanteringen av pengar som triggar dessa speciella kvinnors njutning eller är det promiskuiteten som är det väsentliga? Frågorna som artikelns påståenden genererar är intressanta. Jag ser fram emot att artikelförfattaren utvecklar temat lite.
Inlägg #4: Postat: 2010-05-04 12:55:00
Per W
#3 Jag skrev med 7 ord vad du behövde 14 rader till.
Inlägg #5: Postat: 2010-05-04 14:09:00
Bizon
#4 Läser du riktigt noga de bokstäver som dessa 14 rader består av så kommer du att märka att dina 7 ord är avsevärt mycket mindre innehållsrika än mina 14 rader. Dina 7 ord var bara ett konstaterande medan min 14 rader framställde en del frågor som det skulle vara oerhört intressant att få svar på.
Inlägg #6: Postat: 2010-05-04 15:46:00
George Debaly
Man ska aldrig säga aldrig, men jag tror att det är få kvinnor som tänder på att vara prostituerade. De gånger en prostituerad tänder på en kund, är nog lätträknade, därmed inte sagt att det aldrig händer. Däremot finns det kvinnor som tänder på att spela rollspel där de intar rollen av en prostituerad där de har sex med en eller flera partners samtidigt, men det är ju en annan sak.
Inlägg #7: Postat: 2010-05-04 17:02:00
Bizon
#6 Jo, frågan är då om det i juridisk mening blir olagligt om den rollen också kräver betalning av den eller de som spelar fisk? I övrigt tror jag det är ganska många tjejer som tänder på rollen, men då vanligen utan särskild betalning - märks inte minst då hängivenhet och kåthet ökar efter vissa ord under akten. Kanske även en del modeyttringar och andra yttre attribut som överdriven sminkning kan ses som belägg för att rollen som sådan är lite kittlande - vilket kan studeras närmare i näst intill varenda byhålas nattliga nöjesetablissemang. Frågan är då om rollen som "torsk" är lika attraktiv? Underkastelsebehovet har ju i bdsm visat sej vara ganska väl utforskat och eftertraktat av både kvinnor och män - troligen är det tillräckligt många som gärna skulle ta rollen för att det ur rollspelssynpunkt skulle vara helt realistiskt. Så länge betalningen är fiktiv eller kan ses som en del av rekvisitan torde inte dylika experiment kunna lagföras som brott mot gällande lag - men hur är det med de kvinnliga exemplen i artickeln - kan dom tända på och uppnå önskad tillfredsställelse under dylika omständigheter - själv skulle jag ha svårt att tända till om jag vet att det bara är fejk - de plötsligen uppdykande lagens väktare som torde vara kryddan i dessa damers böjelser kan ju avfärdas med en snabb hänvisning till rollistan och papperspengar i bästa monopolstil så får dom lomma iväg.
Inlägg #8: Postat: 2010-05-04 18:30:00
Per W
#5 Tycker du? Artikeln är ju en satir.
Inlägg #9: Postat: 2010-05-04 18:32:00
Dag Nilsson
Alltså - vad är det för slags sex ifrågavarande kvinnorna har behov av att bejaka? Är det ett speciellt sorts betalningssex där penningöverföringen i sig utgör något sexuellt upphetsande? Ett slags sedelkinky eller cashfetischism? Spelar det någon roll om dessa kvinnor med speciell läggning är rika? Kanske man rent av förstör något för dem om de skulle komma att tjäna mera pengar på något annat? Är det en slags speciell upphetsning att knulla för pengar som rika kvinnor kanske går miste om?
Inlägg #10: Postat: 2010-05-04 18:36:00
Dag Nilsson
Bizon #3 Du måste ursäkta! Jag hade inte läst ditt inlägg innan jag skickade mitt. Vi måste ha tänkt bra lika här.
Inlägg #11: Postat: 2010-05-04 19:12:00
Per W
Snillen spekulerar.
Inlägg #12: Postat: 2010-05-04 19:42:00
George Debaly
Hehe! Per W Med smicker kommer du ingenvart. ;o
Inlägg #13: Postat: 2010-05-04 19:54:00
Bizon
#10 Inga problem Dag - Det är ju frågor som är givna ur själva artikeln, och det vore ju intressant att få veta vad artikelförfattaren tänkt sej...
Inlägg #14: Postat: 2010-05-05 06:26:00
Per W
Artikelförfattaren har inte tänkt alls.
Inlägg #15: Postat: 2010-05-05 06:37:00
avicenna
Det ligger i kvinnans natur att sälja sig och i mannens natur att köpa och så har det alltid varit.Ingen kvinna säljer sex för att hon har behov sex utan hon vill ha materiel välstånd.Män och kvinnor är olika fysiskt och psykiskt och därmed oilka behov.

Män har mycket starkare sexualitet och har därför MYCKET STÖRRE BEHOV AV SEXDet är biologiskt.Det där med att det är "individuellt" är bara skisnack som har framodlats av Feminismen för att visa att män och kvinnor är exakt likadana på alla plan.Kom ihåg att man inte får säga att killar är kåtare än tjejer pga könskampen.I alla kulturer har man alltid vetat att män är den som tar initiativ till allt i samhället inklusive sex pga testosteronet.Hade män varit som kvinnor hade vi inte haft horor och mänskligheten skulle dö ut.En kvinna som vill ligga runt gör det för att få bekräftelse av män och inte för att hon har så stort behov sexmän gör det för att tömma sig pga testosteron.

Vill man normalisera horlivet kan man börja med sig själv och därefter sina barn annars ska man sluta leka kontroversiell.Att äta mycket mat är också en läggning?.
Inlägg #16: Postat: 2010-05-05 08:51:00
Leif-Arne
#15 Du har nog missat något av det bästa i livet, nämligen att det finns riktigt pilska kvinnor. Försöker man köpa sig till sex är nog risken stor för just detta. Varför köpesex när frisex är så mycket bättre?
Inlägg #17: Postat: 2010-05-05 15:32:00
Isi
Ojojoj Nettan, det här var det tokigaste jag läst på länge.Hur kan du jämföra prostitution med homosexualitet till exempel? Det är själva pengatransaktionen som inte är tillåten, en homosexuell får inte heller köpa sex. Den sexuella läggningen har överhuvudtaget inte med detta att göra. Ska pedofiler också tillåtas leva ut sin sexualitet? Var går gränsen?
Inlägg #18: Postat: 2010-05-05 15:38:00
Isi
Förresten Nettan, jag gick tillbaka och läste artikeln igen, och läste din profilinfo...Du vill nog bara ha debatt, eller hur? Du är ju en smart tjej!!!
Inlägg #19: Postat: 2010-05-05 16:45:00
Nettan999
#1. Tack Peter!
Inlägg #20: Postat: 2010-05-05 16:50:00
Nettan999
#2. Per W. Helt riktigt att man får sälja sex. Men ta som exempel Linnéa som gick ut med att hon hade det som hobby som exempel. Hyresvärden riskerar att bli fälld för koppleri om han inte vräker henne. Så att riskera att bli vräkt är åt helvete med en kvinna som inte har några missbruksproblem och i övrigt lever socialt. JAG UNDRAR: Ska en kvinna behöva leva med hot om att bli vräkt enbart på grund av sin sexuella läggning.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...